Connect with us

Marknadsnyheter

Numisbing genomför hybridstämma

Published

on

För att möjliggöra att så många aktieägare som möjligt skall kunna delta i Årsstämman för Numisbing AB (publ), genomförs en så kallad hybridstämma. Ett hybridmöte är en korsning mellan ett fysiskt och virtuellt möte, som gör att Numisbings aktieägare kan välja mellan att delta på mötets fysiska plats eller att vara involverade på distans från sin smartphone, surfplatta eller dator. Detta undanröjer behovet av att alla är på en plats och öppnar upp möjligheten för högre deltagande och engagemang och säkerställer att alla aktieägare kan utöva sina rättigheter.

Som tidigare meddelats aktieägarna i Numisbing AB (publ ) mer det kallat till Årsstämma på bolagets adress i Stockholm den 22 juni kl. 11.00.  Anmälan om deltagande i stämman sker fram till den 15 juni. 

Aktieägare kan delta fysiskt eller delta elektroniskt via en så kallad hybridstämma. 

Vad är en hybridstämma?

Ett hybridmöte är en korsning mellan ett fysiskt och virtuellt möte, som gör att dina aktieägare kan välja mellan att delta på mötets fysiska plats eller att vara involverade på distans från sin smartphone, surfplatta eller dator. Detta undanröjer behovet av att alla är på en plats och öppnar upp möjligheten för högre deltagande och engagemang och säkerställer att alla aktieägare kan utöva sina rättigheter.

Varför skall Numisbing anordna en hybridstämma?

Att ge aktieägare likvärdiga möjligheter att utöva det inflytande över bolaget som följer med aktieinnehavet är en självklarhet. Oavsett om svårigheter uppstår på grund av fysiskt avstånd till bolagets säte, eller svårigheter som kommer med att det kan vara svårt att få ledigt från ordinarie arbete för att delta i en viktig omröstning på en stämma, så har bolaget en skyldighet att verka för att så många aktieägare som möjligt skall beredas möjlighet att delta på stämman. I tider där social distansering dessutom förespråkas av myndigheter, är det ännu viktigare.

Principen om likabehandling handlar också om att alla aktieägare skall få en möjlighet att utöva sina rättigheter, utan att vissa på grund av avstånd, ålder eller annan anledning skall dra på sig onödiga kostnader som inte står i proportion till deras innehav. En hybridstämma sparar tid och pengar för alla aktieägare. Mer information hittar du på:  https://www.hybridstamma.se/

Så här gör du!

Den digitala omröstningen kommer att genomföras genom NVR ( där aktieboken finns upprättad). Omröstningen sker i samarbete med Bosbec i en framtagen onlinetjänst för s.k. hybridstämmor.  Detta kan innebära att tekniska komplikationer kan uppstå och att digitalt avgivna röster därför inte kommer att beaktas. Inom någon dag kommer aktieägare som anmält sin e-postadress i aktieägarregistret, ett mail om att kunna delta i Årsstämman digitalt.

Anmälan för digital röstning

En e-post med anmälningslänk skickas till samtliga aktieägare via mail så snart som möjligt fram till den 15 juni som är sista datum för anmälan till stämman. Därefter kan aktieägaren rösta fram till årsstämman ( senast kl.13.00) med underlag från de e-postadresser som är registrerade i bolagets aktiebok för envar ägare, se därför till att uppdatera de registrerade uppgifterna (nvr.se och vpz.se). 

Anmälan görs genom att klicka på anmälningslänken som skickas till varje aktieägare som registrerat sin epost-adress i aktieboken. För att aktieägare ska kunna utöva rösträtt vid årsstämman digitalt förutsätts en anmälan senast 16.00 den 15 juni 2020.

Digital röstning

Direkt efter att anmälningstiden för digital röstning löpt ut, dvs direkt efter kl 16.00 den 15 juni 2020, skickas med e-post inloggningsuppgifter till de som anmält sig. Digital röstning kan sedan ske fram till och med under de första 15 minuterna av årsstämman, dvs till 11.15, den 22 juni 2020. Röstningen stänger 13.15 den 22 juni 2020

Digital röstning görs genom att logga in och öppna länken med röstningsformulär och rösta ja eller nej på de frågor som stämman ska behandla enligt det underlag som följer nedan. Det är endast de punkter på dagordningen som har materiell betydelse och där förslag föreligger i förväg som det går att rösta på digitalt.  

Särskilt e-post utskick sker inom kort till aktieägare som anmält e-postadress, där instruktioner finns tydligt angivna. 

For more information, contact Lars Wolf, Chairman of the Board Numisbing AB, Tel. 0705-88 42 69 Email: lars.wolf@numisbing.com, or Jan Rejdnell Investor Relations (IR) Tel. + 46 (0)708-14 44 00, Email: jan@delecta.se.

About NUMISBING: 

NUMISBING AB is a Numismatics & Arts company headquartered in Stockholm, Sweden, with business operations based in Dubai, United Arab Emirates. It is currently in the process of listing on the Nasdaq First North Stock Exchange in Stockholm, Sweden. Since its inception in 2012, Numisbing has grown into a leading Numismatics company in the Middle East Region, with a market share close to 75 percent.  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.