På MAX finns Sveriges bästa marknadschef

| 26 november, 2021 | 0 kommentarer

Maria Ziv, Global CMO på MAX Burgers, utsågs på kvällen den 25 november till Sveriges Bästa Marknadschef. Hon fick både ta emot utmärkelsen totalt sett och i kategorin snabbmat. MAX ambition att vara konsekvent, uthållig och stark i kommunikationen i kombination med en hög kännedom är vinnande faktorer. Att under coronapandemin dessutom ha satsat på nytänkande lösningar för att lösa gästernas behov har bidragit till att stärka varumärkets position.

– Jag är helt överväldigad! Det är fantastiskt för MAX att vi får den här responsen. Jag är otroligt stolt över marknadsteamet och det vi har åstadkommit tillsammans med våra byråer under det senaste året. Jag vill också rikta ett stort tack till MAX ägare och ledning som möjliggjort att vi kunnat satsa framåt och fokusera på innovation, trots utmanande tider, säger Maria Ziv.

Motiveringen i sin helhet: ”2021 är det tufft att vara stor och etablerad. När de vanliga konkurrenterna hålls stången står det samtidigt utmanare i kö för att kapa till sig marknadsandelar med nytänk och kategoriöverskridande innovationer. Men Sveriges Bästa Marknadschef vet hur man navigerar i de nya menyerna, den här vinnaren kan maxa marknadsföringen och ser till att kunderna vet var Sveriges godaste burgare serveras. Grattis Maria Ziv, Max!”

Tidningen Resumé utser vinnarna utifrån mätningar som Xtreme Business Insight gör. Utmärkelsen går till de 16 marknadschefer som mest effektivt har lyckats öka kännedomen om det egna varumärket under det gångna året inom sin egen kategori. En marknadschef koras dessutom till Sveriges Bästa Marknadschef alla kategorier. Xtreme mäter vad kunderna föredrar att välja bland de olika varumärkena. I undersökningen vägs också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal olika attribut.

De byråer som MAX samarbetar med är Åkestam Holst NoA, Hear mediebyrå, JMWGolin och under året har ett samarbete påbörjats med Creed Media.

Marita Wengelin, Head of Communications, [email protected], 072-5160316

MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 323 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 173 restauranger, varav 141 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,6 miljarder kronor år 2020, varav 3,3 miljarder i Sverige.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *