Connect with us

Marknadsnyheter

Readly tecknar ny kreativ byrå och lanserar expressiv kampanj för att ytterligare stärka varumärkesidentiteten

Published

on

Ledande magasin- och tidningsappen Readly har utsett den prisbelönta tyska content marketing- och PR-gruppen fischerAppelt till sin nya kreativa byrå. Tillsammans lanserar de nu en kampanj som lyfter prenumerationstjänstens varumärkesidentitet genom att visa en gränslös värld av kunskap, information och underhållning.

Readly har tecknat ett avtal med fischerAppelt Group som ny PR-, varumärkes- och kreativ byrå. Syftet med den integrerade kommunikationsstrategin är att uppnå ökad kännedom och att stärka varumärket på lång sikt.

Vi är mycket glada över att nu arbeta med fischerAppelt inom två strategiskt mycket relevanta områden, både inom kommunikation och i vidareutvecklingen av våra kreativa koncept. Beslutet att göra detta är baserat på de tre mål vi eftersträvar: etablera vår produktkategori, stärka vårt varumärke och driva tillväxt. Med fischerAppelt vill vi kombinera erfarenhet, testa nya tillvägagångssätt och positionera Readly holistiskt på våra marknader. Vi har mycket planerat och ser fram emot att jobba tillsammans, säger Marie-Sophie von Bibra, Marketing Director på Readly.

Den nya varumärkeskampanjen lanseras på ett flertal europeiska marknader, med fokus på Tyskland, Storbritannien och Sverige. Kontrasterande och kompletterande omslag har kombinerats i kampanjen och demonstrerar bredden och djupet av 6300 titlar på Readly-plattformen på ett expressivt sätt, samtidigt som det främjar värdet av mångsidig läsning.

Kampanjtemat är ”pairs – complements and contrasts”, eftersom vi vet att våra prenumeranter tycker om att ha läsa dagstidningar på morgonen och få matinspiration på kvällen, utforska politiska debatter på vardagar och kändisnyheter på helgerna. Våra användare läser allt och uppger i våra undersökningar att de blir mer informerade, nyfikna och avslappnade av det. Den här kampanjen visar verkligen värdet av Readly samtidigt som den lyfter det fantastiska arbetet som förlag gör över hela världen, fortsätter Marie-Sophie von Bibra, Marketing Director på Readly.

fischerAppelt Group har tillsammans med sin kreativa byrå PUK Berlin tagit fram konceptet och den kreativa idén. Den digitala kampanjen rullas ut under under fem veckor i digitala kanaler, inklusive paid social och sök, digital-tv, Youtube, influencers samt podcasts och kommer att stödjas med ytterligare PR-aktiviteter. Målet är att driva en hållbar tillväxt samt att fortsätta utvecklingen av varumärkespositioneringen.

Readly är ett spännande varumärke där djupet och bredden av journalistiskt innehåll skapar spännande möjligheter för PR och branding. Vi har kunnat integrera detta i vårt tillvägagångssätt, där varje åtgärd ger ångsiktig tillväxt. Genom att använda en blandning av kreativitet, data och teknik uppnår vi maximal effekt vilket främjar Readly på både varumärkes- och produktnivå, säger fischerAppelts ordförande Matthias Wesselmann.

Ansvariga för kampanjen:                               
In-house Readly: Cecilia von Krusenstierna, Chief Growth Officer
Jamie White, Head of Marketing
Fredrik Burman, Projektledare
Koncept och strategi: fischerAppelt Group
Produktion och utförande: fischerAppelt Group
Projektledare kund: Fabian Freiwald & Anna-Lena Schäfer
AD: Stefanie Vogl
Copywriter: Yessica Yeti

För mer information: 
Amelie Argenti, PR Manager 
amelie.argenti@readly.com  
+46 733 92 42 63
 

Om Readly 

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1 200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2021 uppgick omsättningen till 466 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök gärna https://corporate.readly.com

Om fischerAppelt

fischerAppelt Group förenar nio specialiserade byråer under ett paraply som tillsammans skapar idéer för att lyfta varumärken, genom att sömlöst och effektivt utnyttja expertisen inom alla marknadsdiscipliner och kanaler. Vi har tio nationella och internationella kontor, för de största varumärkena i Tyskland och Europa, men också för många nystartade företag, medelstora företag och internationella företag

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse:Umida Group AB (publ) publicerar sin Årsredovisning 2023

Published

on

By

Rättelse: Umida Group AB (publ) publicerar sin Årsredovisning 2023.

Årsredovisningen för Umida Group AB (publ), avseende räkenskapsåret 2023, är tillgänglig på www.umidagroup.com.

Enligt Spotlights regelverk 4.7 inkommer en rättelse i tidigare pressmeddelande och ett uttalande i revisionsberättelsen.

”Vi har utfört en revision av årsredovisningen och koncernredovisningen för Umida Group AB (Publ) för räkenskapsåret 2023. Enligt vår uppfattning har årsredovisningen och koncern-redovisningen upprättats i enlighet med årsredovisningslagen och ger en i alla väsentliga avseenden rättvisande bild av moderbolagets och koncernens finansiella ställning per den 2023-12-31 och av dessas finansiella resultat och kassaflöde för året enligt årsredovisningslagen.

Förvaltningsberättelsen är förenlig med årsredovisningens och koncernredovisningens övriga delar. Vi tillstyrker därför att bolagsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och koncernen.

Väsentliga osäkerhetsfaktorer avseende antagandet om fortsatt drift utan att det påverkar våra uttalanden nedan, vill vi fästa uppmärksamheten på förvaltningsberättelsen under avsnittet ”fortsatt drift” i årsredovisningen, samt i not 1 och not 25 som anger att det råder tvivel om koncernens möjligheter till fortsatt drift. De kortfristiga skulderna är väsentligt högre än koncernens omsättningstillgångar. Dessa förhållanden tyder på att det finns en osäkerhetsfaktor som kan ledan till betydande tvivel om koncernens och Umida Group AB’s förmåga att fortsätta sin verksamhet.

Vid upprättandet av årsredovisningen och koncernredovisningen ansvarar styrelsen och verkställande direktören för bedömningen av bolagets och koncernens förmåga att fortsätta verksamheten. De upplyser, när så är tillämpligt, om förhållanden som kan påverka förmågan att fortsätta verksamheten och att använda antagandet om fortsatt drift. Antagandet om fortsatt drift tillämpas dock inte om styrelsen och verkställande direktören avser att likvidera bolaget, upphöra med verksamheten eller inte har något realistiskt alternativ till att göra något av detta.”

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0) 76 942 41 21

nden tyder på att det finns en osäkerhetsfaktor som kan ledan till betydande tvivel om koncernens och Umida Group AB’s förmåga att fortsätta sin verksamhet.”

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0) 76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

ABB och Niedax Group bildar ett samriskföretag för att tillgodose den ökande efterfrågan på kabelränne­system i Nordamerika

Published

on

By

  • Integrerar ABB:s och Niedax Groups styrkor för att leverera ett komplett lösningserbjudande och ökat kundvärde
  • Utökar tillverkningsmöjligheterna av kabelrännor i Nordamerika för att tillgodose ett allt större kundbehov
  • Bygger på decennier av innovation för att påskynda samarbete och produktutveckling

Elektrifierings- och automationsledaren ABB och Niedax Group, ledande global leverantör av kabelhanteringssystem, har ingått ett avtal om att bilda ett nytt 50/50-ägt samriskföretag. Transaktionen omfattas av sedvanliga villkor för slutförande. Samarbetet förväntas slutföras och driften inledas under fjärde kvartalet 2024. Samarbetet kommer att integrera den nordamerikanska tillverkningen av kabelrännor hos ABB:s division Installation Products och Niedax Group i ett nytt samriskprojekt. Planen är att leverera avancerade lösningar och tjänster till elentreprenörer, distributörer och systemintegratörer i USA, Kanada och Mexiko.

Efterfrågan på kabelrännesystem har ökat stadigt och uppskattas vara en av de snabbast växande områdena för elkomponenter i Nordamerika. Kabelrännor används i elsystem till en lång rad olika tillämpningar, som eldistribution, kommunikation och teknik, konstruktion, tillverkning med mera. Kabelrännesystem ger strukturellt stöd och samlar upp elkablar, kabelbanor och ledare. Efterfrågan på el förväntas öka och samriskföretaget kommer att dra nytta av ABB:s och Niedax Groups respektive styrkor och resurser för att leverera större kundvärde genom en omfattande lösning med utökade logistikfunktioner, lokal FoU och produktion samt specialiserade tjänster. 

”Tillväxt i många av de industrier vi betjänar driver på en ökad efterfrågan på kabelränneprodukter och tjänster. Partnerskapet med Niedax Group skapar nya möjligheter, påskyndar samarbete och produktutveckling samt maximerar värdet för kunder över hela Nordamerika som köper kabelrännor”, säger Khalid Mandri, chef för divisionen ABB Installation Products. ”Med kompletterande erbjudanden, avancerad tillverkning, djupa branschrelationer och ett gemensamt fokus på högpresterande produkter innebär detta samriskprojekt att vi kan samarbeta för att lansera kabelhanteringslösningar som är framtidsredo och klarar en tillväxt inom dessa omställningsindustrier.”

Det planerade samriskföretaget kommer att tillhandahålla produktlinjerna ABB Installation Products, T&B® Cable Tray och ExpressTray® Steel Wire Basket Tray liksom Niedax Groups MonoSystems®, Canadian Electrical Raceways och andra produktlinjer från Niedax®. Den kombinerade produktportföljen med olika kabelhanteringslösningar blir omfattande med en lång rad olika konfigurationer, ytbehandlingar och typer av kabelkanaler, kabelrännor, trådkorgar och perforerade rännor, golvsystem och lådor, tillbehör och beslag. Kunderna får möjlighet att anpassa lösningarna efter sina behov.

”Avsikten att bilda ett samriskföretag är en betydande milstolpe i vår strategi att driva på en hållbar tillväxt och större kundvärde”, säger Bruno Reufels, vd för Niedax Group. ”Genom att integrera ABB:s omfattande expertis inom digitala tekniker och betrodda varumärken samt Niedax branschledande kabelhanteringssystem är vi väl positionerade att tillgodose de växande behoven hos kunderna och samordna vår expertis för att ta oss an de nya möjligheterna som uppstår på den nordamerikanska marknaden.”

ABB:s division Installation Products och Niedax Group arbetar för att säkerställa en smidig övergång för de över 200 medarbetare i USA och Kanada som kommer att ingå i den nya organisationen. Teamet kommer att innefatta tekniker, tillverknings- och FoU-specialister samt säljare och produktexperter. Företagen satsar på att bygga vidare på sin kombinerade expertis och utvidga den befintliga produktportföljen och utnyttja automatiserade och hållbara tillverkningsrutiner för att öka effektiviteten och värdet inom elbranschen.


Mer information:

ABB Electrification Global External Relations

 

ABB Ltd
Affolternstrasse 44
8050 Zürich
Schweiz

 

Niedax Group Corporate Communications

Niedax GmbH & Co. KG

Asbacher Strasse 141

53545 Linz am Rhein

Tyskland

 

 

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 8 maj 2024, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

ABB är ledande inom teknik för elektrifiering och automation och möjliggör en mer hållbar och resurseffektiv framtid. Företagets lösningar kopplar samman ingenjörskunnande och mjukvara för att optimera hur saker tillverkas, flyttas, drivs och styrs. Med avstamp i mer än 140 års expertis driver ABB:s fler än 105 000 medarbetare nya innovationer som påskyndar den industriella omställningen www.abb.com 

ABB Electrification är en global teknikledaresom möjliggör en effektiv och tillförlitlig användning av el från källa till eluttag. Med över50 000 medarbetare i100 länder samarbetar vimedkunder och partners för att lösa världens största utmaningar inom eldistribution och energihantering. Vihjälperföretag, industri och konsumenter att driva sina anläggningar och bostäder på ett effektivt och tillförlitligt sätt. I och med att energiomställningen accelererar elektrifierar vi världen på ett säkert,smart och hållbart sätt.  go.abb/electrification   

Niedax Group är en av de ledande leverantörerna av kabelhanteringssystem i världen. Företaget bedriver verksamhet på 67 platser, inklusive 23 produktionsanläggningar i över 30 länder. Över 2 500 medarbetare arbetar för närvarande för Niedax Group. Niedax erbjuder cirka 50 000 artiklar för elinstallationssektorn. Produkterna används främst till offentliga byggnader, tunnlar, infrastrukturprojekt, industri- och fordonsanläggningar, marina system samt energisektorn och varvsindustrin. Niedax Group har sitt huvudkontor i Linz am Rhein i Tyskland och har varit ett familjeägt företag sedan grundandet 1920. Mer information: www.niedax-group.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Thomas Kidane och Yuriy Prilutskiy nya medlemmar av Investors ledningsgrupp

Published

on

By

Christian Cederholm, vd och koncernchef för Investor AB, har utsett Thomas Kidane och Yuriy Prilutskiy, co-heads för Patricia Industries, till medlemmar av ledningsgruppen på Investor.

”Jag ser fram emot att välkomna Thomas och Yuriy till ledningsgruppen. De kommer in med olika erfarenheter och personligheter och kommer kunna bidra med värdefulla insikter och perspektiv”, säger Christian Cederholm, vd och koncernchef för Investor AB.

Thomas Kidane har varit anställd på Investor sedan 2009. Han har ansvarat för investeringar i flera noterade och icke-noterade portföljbolag och han har lett en rad tilläggsförvärv. Thomas sitter i dag i styrelsen för Permobil och Piab. Han har tidigare jobbat som Head of Corporate Development och M&A på Permobil och har en M.Sc. i redovisning och ekonomistyrning från Handelshögskolan i Stockholm.

Yuriy Prilutskiy har varit anställd på Investor sedan 2010. Han har lett och varit ansvarig för en rad investeringar och tilläggsförvärv i portföljbolagen och sitter i dag i styrelsen för Advanced Instruments, Laborie och Sarnova. Innan han började på Investor arbetade Yuriy på JP Morgan och Bank of America med fokus på den biofarmaceutiska industrin. Han har en B.Sc, cum laude, i finans och ekonomi med en mindre koncentration i matematik från New York University Stern School of Business.

För ytterligare information:

Jacob Lund, Chief Communications & Sustainability Officer
0725 60 21 57
jacob.lund@investorab.com

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig
0735-24 21 30
magnus.dalhammar@investorab.com

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 maj 2024 kl. 16:00 CET.

Våra pressmeddelanden finns att hämta på www.investorab.com

Investor, som grundades av familjen Wallenberg 1916, skapar värde för människor och samhället i stort genom att bygga starka och hållbara företag. Genom betydande ägande och styrelserepresentation driver vi initiativ som vi bedömer skapar värde och stödjer våra företag i att bli eller att fortsätta vara best-in-class. Vår portfölj är organiserad i tre affärsområden: Noterade Bolag, Patricia Industries och Investeringar i EQT.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.