Connect with us

Marknadsnyheter

SOFIGATE ÖRESUND EXPANDERAR

Published

on

IT-konsulten Sofigate, experter på Business Technology har byggt upp sin verksamhet i Öresundsregionen under pandemin. Snabbt har man etablerat sig på båda sidor sundet och arbetar idag med digital transformation för ett flertal stora danska och svenska kunder. Företagets vd Mikael Nurmi har nu dock samordnat de båda kontoren i Malmö och Köpenhamn och ser potential i möjligheten att bearbeta hela region Öresund med en enhet. Hans mål är att inom ett år kraftigt öka antalet anställda, antalet kunder och omsättningen.

Sofigate är i dag en av Nordens ledande leverantörer av tjänster för digital transformation. Med drygt 600 medarbetare i Finland, Sverige och Danmark erbjuder de sina tjänster till några av Nordens största företag. 2019 började Mikael Nurmi som vd för kontoren i Köpenhamn och Malmö och har på några år byggt upp en verksamhet med kunder som bl a IKANO Bank och FLSmidth & Co. De arbetar även idag med en av Nordens största banker och ett framstående varumärke för skor. I mars tog Sofigate nästa steg i utvecklingen och bildade en enhet, Sofigate Öresund.

Eftersom verksamheten i Sofigate Öresund huvudsakligen byggts upp under pandemin så har det funnits utmaningar men Mikael Nurmi har lyckats rekrytera kollegor och etablera relationer med nya kunder. Att vara verksam med en enhet i två länder ser han som en fördel och hoppas kunna bygga vidare på den sammansatta identiteten.

– Vi startade vår nya enhet under pandemin vilket gjorde att det fanns utmaningar. Men det faktum att vi var etablerade i två länder var en fördel. Vi startade i ett läge med kontor på i både Malmö och Köpenhamn, berättar Mikael. Det gav oss en större marknad med olika typer av uppdrag och ett större upptagningsområde för konsulter. Öresundsregionen som sådan är och förblir spännande och jag ser nästan bara möjligheter genom att vara verksam här.

Mikael har en mycket positiv syn på Öresundsregionen och ser att Sofigate har

stor affärspotential för sina tjänster här.  Han tycker även att det är den mest attraktiva arbetsplatsen för de talanger han söker och han vill driva företagets tillväxt i regionen.

– Det var mycket tal om region Öresund för vid millennieskiftet och i samband med byggandet av Öresundsbron, säger Mikael. Hypen må vara över men nu fungerar ju regionen på riktigt. Vi på Sofigate Öresund har tidigare arbetat med två olika enheter men vi ser nu att vi blir mer effektiva som en enhet. På så sätt får vi ett maximalt utnyttjande av gruppens resurser och kapacitet i regionen.

Mikael menar att regionens styrka ger stora möjligheter.

– Med de här förutsättningarna ser jag stor möjlighet att fortsätta vår tillväxt. Vi har satt upp som mål att inom ett år dubblera antalet anställda, få tio nya kunder och öka omsättningen upp till 50 procent.

Mikael Nurmi

Managing Director

+45 53 19 54 02
mikael.nurmi@sofigate.com

Djannet Berendji

Marketing Manager

+46 739 82 92 29

djannet.berendji@sofigate.com

Johan Nybom
Inmema kommunikation

+46 73 660 81 75
johan.nybom@inmema.com

 

Om Sofigate

Sofigate är ett konsultföretag som specialiserat sig på utveckling av Business Technology. Vi hjälper våra kunder att utveckla samspelet mellan företag och teknik: att designa, bygga och implementera teknologilösningar som stöder affärsverksamheten. Vi använder banbrytande plattformar som ServiceNow, Salesforce, Oracle, SAP och Google Cloud. Vi har 600 medarbetare i Finland, Sverige och Danmark.

www.sofigate.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.