Marknadsnyheter
Telge Energi rekryterar marknadschef med digitalisering i fokus


Telge Energis nya marknadschef Anna Rosang har lång erfarenhet av digitaliseringsarbete och kommer närmast från rollen som Head of Digital på ODEON Cinemas Group. Rekryteringen är ett steg på Telge Energis interna utvecklingsresa där de stärker verksamheten genom att korsbefrukta med spetskompetens från andra branscher.
Anna Rosang har arbetat i ledande roller inom digitalisering och e-handel under 15 års tid. Hon kommer senast från ODEON Cinemas Group och dessförinnan från Filmstaden där hon under många år jobbat med att digitalisera kundrelationen och försäljningen. Tidigare har hon även hjälpt uppstickarbolag inom Schibsted att växa. Där digitalt, varumärke och analys möter kundrelationer trivs Anna Rosang som bäst och det är något som är helt rätt för den fas där Telge Energi befinner sig.
– Det känns väldigt spännande att nu ta mig an energibranschen och ett så modigt varumärke som Telge Energi. Energibranschen är en framtidsbransch som har stor betydelse för hållbar samhällsutveckling vilket ger ett inspirerande sammanhang att jobba i. Jag ser enorm potential hos Telge Energi att lyfta det som redan är starkt till en ny nivå med ett digitalt perspektiv, säger Anna Rosang.
Varumärkesarbete ska gå hand i hand med digitalisering och Anna Rosang menar att ett gediget digitaliseringsarbete kräver både tid, kompetens och investeringar. Varumärken som är både seriösa och modiga uppstickare får höga poäng i hennes bok vilket är en av anledningarna till att hon sökt sig till just Telge Energi. Från Telge Energis sida är rekrytering en viktig pusselbit för verksamhetens och varumärkets utvecklingsresa.
– Annas kompetens är helt rätt för den resa som Telge Energi gör just nu, där vi satsar stort på digitalisering. Vi har alltid haft ett starkt fokus på våra kundrelationer och med Annas kunskap inom området kan vi ta kundupplevelsen till en ny nivå. Ett digitalt perspektiv är också viktigt för vår uppgift att bidra till ett mer hållbart samhälle, säger Johannes Boson VD på Telge Energi.
Kundupplevelsen är i fokus för Anna Rosang som vill att det ska vara roligt att vara kund och att lojalitet ska belönas. Genom att optimera den digitala kundrelationen går det både att erbjuda en bättre kundupplevelse, skapa en bättre affär och driva förändringsarbete.
– Vi måste alltid ställa oss i kundens skor och fråga ”vad får jag ut av det?”. Kundupplevelsen ska vara i varumärkets centrum och baseras på välgjord analys och gedigen förståelse för målgruppen. Genom en stark kundupplevelse kan vi bättre ta oss an den viktiga uppgiften att göra energifrågan central för kunderna så att fler gör mer hållbara elval, säger Anna Rosang, ny marknadschef på Telge Energi.
Kontakt
Johline Lindholm, Press- och PR-ansvarig
johline.lindholm@telgeenergi.se
0733902158
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke