Connect with us

Marknadsnyheter

Transcom levels up to accelerate growth

Published

on

Appoints Marie Wedin as Chief Marketing & Communications Officer

Transcom is a leading customer care vendor for consumer brands in Europe and North America, with 28 000 employees across five continents. During the past five years, Transcom has gone through a radical repositioning, where a strengthened digital offering has attracted clients within fast growing industries such as e-commerce and technology. Together with operational improvements and investments in a cost efficient and competitive delivery, Transcom has embarked on a path of double digit organic growth and profitability.

As part of an accelerated growth ambition, Transcom is now investing in the global marketing organization, and adds Marie Wedin to Transcom’s global leadership team as Chief Marketing & Communications Officer.

“Transcom has a strong momentum and wins new contracts from both new and existing clients. The market is growing fast, and we want to sharpen Transcom’s positioning to be able to grasp all opportunities. Marie’s strong leadership and deep experience within brand strategy, marketing, and solution development will be an enormous asset for Transcom and our clients”, says Jonas Dahlberg, President & CEO, Transcom.

“I have a passion for forming a deep understanding of customer behavior and use this intelligence to create strong and loyalizing customer experiences. I really look forward to the opportunity to further strengthening Transcom’s offering and work with some of the world’s most trusted brands”, says Marie Wedin, CMCO, Transcom.

Prior to Transcom, Marie held the position as Director, Marketing & Communications at Coop Sweden. She was previously the CEO of Spinn Action Marketing, and a partner at LynxEye brand consultants. Marie holds a master’s degree from Stockholm School of Economics. Marie sits on the Board of Upplands Motor.

For further information, please contact

Jonas Dahlberg, President & CEO Transcom
Phone: +46 (0)70 347 23 83, email: Jonas.dahlberg@transcom.com

Marie Wedin, Chief Marketing & Communications Officer
Telefon:  +46 (0)70 654 64 34, epost: marie.wedin@transcom.com

Helene Ruda, Head of Group communications
Phone: +46 (0)70 311 7560, email: helene.ruda@transcom.com

About Transcom

Transcom is a global customer experience specialist, providing customer care, sales, technical support and credit management services through our extensive network of contact centers and work-at-home agents. We are 28,000 customer experience specialists at 50 contact centers across 23 countries, delivering services in 33 languages to international brands in various industry verticals.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Civilministern reser vidare – besöker Värmland

Published

on

By

Måndag den 13 maj fortsätter civilminister Erik Slottner sin resa genom Sverige med att under tre dagar besöka Årjäng, Karlstad och Kristinehamn.

I Årjäng besöker Erik Slottner under måndagen kommunhuset och Nordmarkens destilleri. Civilministern bjuder därefter in till en AW på Krogeriet i Årjäng dit allmänhet och media är välkomna för samtal och frågor.

Under tisdagen går resan vidare till Karlstad där civilministern besöker Nobelgymnasiet och träffar företrädare från kommunen för samtal om bland annat innovation och digital utveckling. Statsrådet åker därefter vidare till Karlstad universitet för samtal om bland annat universitetets styrkor och utmaningar samt AI.

Tisdagen avslutas sedan med en AW på Bishop Arms i Karlstad för samtal om det kommande EU-valet. Allmänhet och media är välkomna att ställa frågor.

Under onsdagen besöker civilminister Erik Slottner Kristinehamns kommun för samtal om bland annat digitalisering och utmaningar inom välfärdstjänster.

För mer information eller intervjuförfrågningar kontakta Samuel Dalevi.

Presskontakt:
Samuel Dalevi
Pressekreterare hos civilminister Erik Slottner
Tel 076 133 51 18
samuel.dalevi@regeringskansliet.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

PolarCool offentliggör utfall av utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO1

Published

on

By

Idag, den 10 maj 2024, avslutades utnyttjandeperiod av teckningsoptioner av serie TO1 för teckning av aktier i PolarCool AB (”PolarCool” eller ”Bolaget”). Totalt utnyttjades 479 157 teckningsoptioner för teckning av lika många aktier, innebärande en utnyttjandegrad om cirka 1,78 procent. Genom utnyttjandet av teckningsoptioner tillförs Bolaget cirka 67 TSEK före sedvanliga kostnader i samband med optionsinlösen.

I samband med Bolagets företrädesemission som slutfördes under oktober 2023 emitterades 26 873 150 teckningsoptioner av serie TO1. Varje teckningsoption berättigade till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till en teckningskurs om 0,14 SEK under perioden från och med den 22 apil 2024 till och med den 10 maj 2024. PolarCool meddelar idag att 479 157 teckningsoptioner har utnyttjats för teckning av lika många aktier, vilket således tillför Bolaget cirka 67 TSEK före sedvanliga kostnader i samband med optionsinlösen.

Antal aktier, aktiekapital och utspädning
Efter registrering av de nya aktierna från teckningsoptioner av serie TO1 hos Bolagsverket kommer Bolagets aktiekapital att öka med 57 498,84 kronor till sammanlagt 6 617 117,64 kronor. Antalet aktier i Bolaget kommer att öka med 479 157 aktier till sammanlagt 55 142 647 aktier. Utspädningen för befintliga aktieägare som inte utnyttjat teckningsoptioner uppgår till cirka 0,87 procent av aktierna och rösterna i PolarCool.

r mer information

Erik Andersson –  VD PolarCool AB (publ.)                                     
+46 – 738 60 57 00                                                                             
E-mail: erik.andersson@polarcool.se

Om PolarCool AB (publ.)

PolarCool AB (publ.) är ett medicinteknikföretag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom idrottsmedicin. Bolaget fokuserar på behandling av hjärnskakning och upprepade huvudsmällar. PolarCool AB (publ.) har sitt säte i Lund. Aktien är noterad på Spotlight Stock Market. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Miris ingår garanti om 1 MSEK i bolagets pågående företrädesemission

Published

on

By

Styrelsen för Miris Holding AB (publ) (”Miris” eller ”Bolaget”) meddelar härmed att Bolaget ingått garantiavtal rörande ett belopp om maximalt 1,0 MSEK i den pågående företrädesemissionen av units.

Styrelsen i Miris beslutade den 29 februari 2024, villkorat av extra bolagsstämmas efterföljande godkännande, om en företrädesemission av units om lägst cirka 10,7 MSEK och högst cirka 26,8 MSEK (”Företrädesemissionen”). Bolaget meddelar härmed att Bolaget ingått garantiavtal rörande ett belopp om 1,0 MSEK i den pågående företrädesemissionen av units.

Garantiavtalet innebär att garanten garanterat att teckna units för 1,0 MSEK, ovanpå övriga teckningar, dvs. utöver de under teckningsperioden inkomna teckningarna från befintliga aktieägare och övriga investerare, med och utan företrädesrätt. Den part som ingått garantiåtagandet är Brancor Capital Partners, en dansk professionell investerare. Garantiåtagandet är inte säkerställt med pant eller på annat sätt. Kontant ersättning till garantigivaren uppgår till 25 procent på garanterat belopp, vilket Bolaget bedömer är marknadsmässigt.

Jag är mycket glad att kunna meddela att vi ingått avtal om teckning om 1 MSEK från Brancor Capital Partners. Brancor har stor kunskap inom bland annat MedTech och är redan en av Miris större aktieägare. Jag ser det som ett styrketecken och ett kvitto på att de delar den starka tro vi har på Miris och den redan påbörjade strategiresan mot ökade återkommande intäkter. Jag ser mycket fram emot det kommande året som har potential att bli ett mycket händelserikt år”, säger VD Camilla Myhre Sandberg

Information om Företrädesemissionen finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.mirissolutions.com, samt på Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se. Kvartalsrapporten för perioden januari – mars 2024 och tidigare finansiella rapporter finns på bolagets hemsida www.mirissolutions.com.

Denna information är sådan som Miris Holding är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-10 18:10 CET.

För mer information:
Camilla Myhre Sandberg, VD Miris Holding AB. Mobil: +46 18 14 69 07, E-post: 
camilla.sandberg@mirissolutions.com

Om Miris:
Miris är ett globalt MedTech bolag som utvecklar och säljer utrustning och förbrukningsartiklar för analys av humanmjölk. Försäljning sker i första hand till neonatalavdelningar, mjölkbanker och forskningsinstitutioner i hela värden. Miris vision är att alla nyfödda barn skall ha samma tillgång till sjukvård för att säkerställa bästa möjliga start i livet. I december 2018 erhöll bolaget marknadsgodkännande från amerikanska läkemedelsmyndigheten (FDA) för Miris Human Milk Analyzer® (Miris HMA®). Missionen är att bidra till ökad global neonatal hälsa genom att tillhandahålla individuell nutrition baserad på humanmjölk. Miris Holding AB är noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.