Connect with us

Marknadsnyheter

Tre stycken nya MAFSI-återförsäljare i USA – täcker åtta delstater

Published

on

Eatgood har via vår distributör, HB Specialty Foods i USA, signat ytterligare tre nya återförsäljare , MAFSI reps – se mer på www.mafsi.org om delstaterna och områdena som ingår i region 14, 15 och 17 – som täcker i sin helhet eller delar av 8 delstater i USA inkluderandes bl.a Texas och mycket tätbefolkade Chicago Metropolitan area. Med dessa nya regioner så täcker vi c:a 27 delstater, motsvarandes 54% av delstaterna. USA ligger bra till med deras vaccinationsprogram och de har redan säkrat upp doser till hela befolkningen. Detta innebär att de redan öppnar upp samhället tidigare än vad som sker exemplevis i Europa. I spåren av Covid-19 så syns också trenden mot mer hälsosam och bättre mat då Covid-19 haft mer effekt och farliga symptom i kombination med övervikt, fetma och diabetes. Detta gynnar Eatgood och Lightfry då bolaget märker av en tilltagande aktivitet i och på USA-marknaden. Genom MAFSI gruppen och signade återförsäljare får vi tillgång till 100-tals säljare ute på fältet hos kunderna som säljer och marknadsför Lightfry aktivt. MAFSI representanter för restaurangutrustningsmarknaden är en mycket viktig nyckel till marknaden då MAFSI reps är mellanledet mellan producent/distributör och slutanvändare. MAFSI sköter införsäljning, kundkontakter, har marknadskännedom, sköter installationer, utför service och kanske viktigaste av allt – de har direktkontakter med alla kunder från den mindre restaurangen till alla de stor kedjekunderna. Nu har Eatgood hamnat helt rätt med Lightfry i kanaler som har betydelse och som är traditionellt vedertagna att gå, för restaurangutrustningsproducenter. Posititionerna har satts under 2020 och nu är det dags att se resultatet av ett långsiktigt positioneringsarbete, under 2021, med försäljning som resultat. Intresse från marknaden för Lightfry – Air Fry Technology/luftfritering, finns definitivt!

MAFSI – en god kombination med en ny hemsida för USA – www.lightfryusa.com

Med en historia som sträcker sig nästan 70 år tillbaka i tiden så är MAFSI en organisation att räkna med.

MAFSI består av 270+ representanter i de olika regionerna, representerar mer än 220 tillverkare av restaurangutrustning och har 2400 medlemmar. MAFSI har en betydande del av den 13 miljarder US Dollar stora marknaden för restaurangutrustning, möbler, förbrukningsartiklar samt övrig utrustning för restaurangändamål. Få tillgång till en säljkår av denna storleken är ett stort steg framåt för att placera Lightfry på kartan. Parallellt med flertalet signade MAFSI reps så gick www.lightfryusa.com live under februari och som kommer agera plattform för kunder och MAFSI återförsäljarna i kontakt med kunderna för att få lätt tillgång till relevant information inför beslut om köp etc. På denna hemsida finns det gott om förslag och inställningar för olika matprodukter, det finns filmer om hur att hantera Lightfry, hur Lightfry fungerar med dess processteknik, men även länkar för att komma åt reservdelar samt kanske något av det viktigaste, kontaktuppgifter till säljarna inom MAFSI organisationen och dess regioner samt mycket, mycket mer!

”Detta är riktigt kul och spännande och ett stort steg framåt för Lightfry och Eatgoods fortsatta resa inom restaurangutrustningsindustrin. Vi fortsätter dock arbetet med att signa fler MAFSI reps under året 2021 för att täcka ett större område i Nordamerika. För varje steg och ny position vi tar på marknaden så ligger Lightfry allt mer rätt i tiden med värden som hälsa, hållbarhet, matkvalitet, miljö, säkerhet, bättre ekonomi etc – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB
Telefon: 0736-87 21 26
E-post:
henrik@eatgood.se

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.