Connect with us

Marknadsnyheter

Välkommen till pressvisning av Gröna Lunds nya stora vintersatsning – Winter Wonderland!

Published

on

Den 30 november kl. 15.00 bjuder vi in till pressvisning av en av Gröna Lunds största satsningar någonsin, ett helt nytt, storslaget och magiskt vinteräventyr – Winter Wonderland.

Från den 2 december till 8 januari öppnar Gröna Lund för första gången portarna till en vintervärld som aldrig tidigare skådats! Under Winter Wonderland, där Coca-Cola är huvudpartner, har tivolit förvandlats till en magisk värld i vinterskrud full av sagoväsen, gnistrande belysning, spännande vinteraktiviteter, häftiga shower och fartfyllda vinterattraktioner för alla åldrar. Winter Wonderland är också en plats för alla som vill upptäcka god och spännande mat i vintertema, så som magic pancakes, kanderade äpplen, nyårssupé, brända mandlar, glühwein, fondue, bubble waffles, färglada regnbågspopcorn eller Pink Hot Chocolate. Winter Wonderland är uppdelad i fem tematiserade områden som alla ger olika magiska vinterupplevelser; Sagolunden, Rainbow Land, Klappfabriken, Bubble Street och Grüna Lund.

Den 30 november kl. 15.00-17.00 bjuder vi in till en exklusiv pressvisning där ni får uppleva Winter Wonderland först av alla, två dagar före den officiella premiären. Ta ett åk i den 40 meter långa pulkabacken ”Rainbow Racers”, testa den nya snurriga radiobilsattraktionen på is ”Disco Bumpers”, träffa våra magiska vinterväsen som Isdrottningen och Godistrollet, smaka på våra läckra vinternyheter som bubble waffles, kanderade äpplen och Pink Hot Chocolate, testa våra nya vinterspel, upptäck våra bubbliga aktiviteter på Bubble Street och mycket, mycket mer.

Vad: Pressvisning av Gröna Lunds nya stora vintersatsning – Winter Wonderland
När: 30 november kl. 15.00-17.00 (möjlighet att stanna till kl. 21.00)
Var: Vi möts på Gröna Lundsteatern (till höger om Huvudentrén)
Mat: Vi bjuder på mat och dryck ute i parken
Osa: Senast den 28 november till [email protected] eller 0708-580050.
(inbjudan gäller för dig + 3 personer)

WINTER WONDERLANDS FEM TEMATISERADE OMRÅDEN

Lilla Området har förvandlats till Sagolunden – ett sagolikt vinterrike där barnen kan träffa Isdraken, Isdrottningen, Godistrollet och de busiga Knytten. Bland magiska snöträd vaknar godisfilurerna till liv och såpbubblor samsas med underlandets förtrollande belysning och åkattraktioner i vinterskrud.
 

Mitt emot Stora Scen hittar du Rainbow Land – en galen, TV- spelspixlig värld i regnbågens alla färger. Här kan du utmana dina vänner i Sveriges häftigaste pulkabacke ”Rainbow Racers” där man kan tävla mot varandra i varsin donutformad gummiring när man glider nerför den 40 meter långa backen. ”Disco Bumpers” flyttar också in under Winter Wonderland – en fartfylld och snurrig vinterversion av radiobilarna i discobelysning där gästerna själva styr en rund radiobil på is, som både snurrar runt och kan krocka med andra åkare.

 

Välkommen till jordens enda klappfabrik söder om Nordpolen! Lustiga Huset har bytt skepnad och förvandlats till en galen verkstad i full produktion. Fabriken drivs av alver som brinner för att busa –  så välkommen in på egen risk!
 

Inne på Stora Området utanför Coca-Cola Store hittar du Bubble Street – en busig och bubblande gata som tas fram i samarbete med Coca-Cola, där du hittar roliga spel och bubbliga aktiviteter.

området vid Biergarten hittar du Grüna Lunden alpby som garanterat sett sina bättre dagar! Det fanns en tid när den alpinspirerade byn var en pulserande skidort, men nu har liftsäkerhet och pistunderhåll fått ge vika för After Ski och festligheter för både stora och små. Här kan du utmana dina vänner i bland annat Skidskytte och Hockeygames eller njuta av en rykande het fondue eller alpernas bästa glühwein.

Taggar:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Lyxig SUV från Hongqi premiärvisas på eCarExpo

Published

on

By

Den kinesiska biltillverkaren Hongqi visar upp sin nya helelektriska SUV, E-HS9, under eCarExpo i Göteborg den 2- 4 december. Bilmärket Hongqi, som är framstående inom kinesisk fordonsexpertis och lyx, har kraftigt ökat sin närvaro på både den svenska och norska marknaden under de senaste åren. Mycket tack vare att båda länder ligger långt framme när det gäller elfordon och  laddinfrastruktur.

Hongqi EHS9 SUV

När eCarExpo går av stapeln i år i Göteborg finns den kinesiska fordonstillverkaren på plats för första gången och visar upp sin SUV E-HS9.  SUVen innehåller en uppsjö av högteknologiska smarta funktioner som konkurrerar med några av de främsta europeiska elbilstillverkarna. Något som svenska bil- och teknikentusiaster får chansen att se och testa under eCarExpo.

E-HS9 finns i tre varianter: COMFORT, PREMIUM och EXCLUSIVE.

Alla varianter har tre sittrader, även om Exclusive-modellen har ett säte mindre för extra utrymme för passagerarna. SUV:en har 21-tumshjul och en elegant design. SUV:en kommer i färgerna Dark Night Black, Silver Grey och Alpine White med möjlighet att välja en takfärg som skiljer sig från karossfärgen.

Dörrhandtagen dras automatiskt tillbaka när bilen parkeras eller är i rörelse och instegsbelysning tänds när man går in i eller lämnar bilen.  Invändigt finns en intelligent, automatjusterande ratt,   fyra oberoende klimatzoner, ett ultrabrett panoramatakfönster och krockkuddar. Basmodellen COMFORT kostar från 899 900 SEK, PREMIUM från 1 079 900 SEK och EXCLUSIVE från 1 169 900 SEK.

För mer information:

Sofia Wassén, Project Manager Marketing, mail: [email protected]
Telefon: +46 31-790 04 00
Hemsida: www.hongqi.se

Om Hongqi

Hongqi är Kinas äldsta biltillverkningsföretag och startade redan 1958. Under 1960- och 1970-talen var Hongqi-bilen favorit som premiumval och användes ofta vid diplomatbesök i Kina. De senaste tio åren har fokus varit att tillverka bilar för den genomsnittlige konsumenten och 2018 togs ett helt nytt designkoncept och ett utökat sortiment bilar fram. Sedan dess har Hongqi haft en explosiv tillväxt på de kinesiska hemmamarknaderna och sextiofaldigt ökat sin försäljning. Hongqi introducerar nu sina bilar på fler marknader i Asien, Mellanöstern och Europa.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Shopping för nästan 9,3 miljarder under årets Black Week

Published

on

By

Black week ökade i popularitet jämfört med i fjol. I år säger konsumenterna att de har handlat för 9,3 miljarder* kronor under Black week. Det är en ökning med 11 procent jämfört med förra året. Närmare hälften (48 %) valde att handla under Black week och en stor andel hade planerat sina inköp i förväg. Det visar en undersökning** som Kantar Sifo har genomfört på uppdrag av PostNord. 

Det var mycket som bäddade för en stor shoppingfest under Black Week. Många e-handlare har suttit på stora lager och har därmed haft generösa erbjudanden samtidigt som konsumenterna har blivit betydligt mer prismedvetna och planerat sina inköp.

– Att Black week har omfamnats av konsumenterna i år, märker vi av på våra terminaler runt om i Sverige, där det har varit högtryck. Totalt hanterade vi nästan 1,2 miljoner paket och varubrev dygnet mellan söndag och måndag som brukar vara toppdygnet efter Black week. Under veckan har volymerna varit fortsatt höga, säger Mathias Krümmel, vd PostNord Sverige.

Merparten (77 %) av konsumenterna gjorde en del av sina inköp via nätet samtidigt som andelen som handlade i fysisk butik återigen har ökat (46 %) och är nu tillbaka på samma nivå som innan pandemin. Endast 10 procent av de som handlade under Black week handlade från utlandet, vilket är en lägre andel än under de senaste åren, något som har gynnat de svenska e-handelsföretagen.  

– Att det skulle bli konsumenternas Black week fanns flera indikationer på, något som vi förutspådde redan i E-barometern för tredje kvartalet. Några av förklaringarna till ökningen i år är att många företag har suttit med stora lager och därför haft väldigt bra kampanjer under veckan. Samtidigt har fler konsumenter blivit mer prismedvetna och gjort både planerade inköp och julhandlat under Black week, säger Mathias Krümmel.

Fakta från undersökningen: 

  • 94 procent av svenskarna uppmärksammande Black week 
  • 48 procent valde att handla under rean 
  • 46 procent handlade i fysiska butiker (flerval)
  • 77 procent handlade i webbutik (flerval)
  • Drygt hälften (54 %) handlade enbart i webbutik under Black week  
  • De populäraste kategorierna att handla var:
    • kläder och skor (59 %) 
    • hemelektronik (33 %) 
    • skönhet och hälsa (31 %)
  • 14 procent handlade bara julklappar, 26 procent julklappar samt saker till sig själv och 40 procent köpte endast saker till sig själv. 
  • 53 procent uppgav att de mest gjort planerade inköp.  
  • Av de som uppgett att de konsumerat mindre i år svarade 32 procent att det berodde på försämrad ekonomisk situation på grund av allmänt höjda priser och levnadskostnader. 

* Fasta priser 

** Undersökningen genomfördes av Kantar Sifo 26–27 november bland ett riksrepresentativt urval av Sveriges befolkning 18–79 år. Frågorna ställdes om perioden 21–27 november, och undersökningen genomfördes med Kantar Sifos webbpanel. 

För ytterligare information kontakta:
PostNord Medierelationer, tel: 010-436 10 10, e-post: [email protected]

Vi gör vardagen enklare! PostNord är ledande inom paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till alla privatpersoner och företag i Sverige och Danmark oavsett var de bor och verkar. PostNord kopplar ihop företag, myndigheter och privatpersoner och möjliggör affärer, handel och kommunikation i Norden. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens e-handel, distribution, logistik och kommunikation i Norden. 2021 hade koncernen cirka 28 500 anställda och en omsättning på 40,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan till nordisk konferens om personlig assistans – framgångssagan och utmaningarna

Published

on

By

Riksföreningen JAG anordnar en nordisk konferens den 23 december i Stockholm i samarbete med Föreningen JAG i Finland och Foreningen JAG i Norge. Konferensen arrangeras med stöd av Nordens välfärdscentrum.

Välkommen till en spännande genomlysning av personlig assistans som framgångsfaktor och förutsättning för att förverkliga FNs konventioner om rättigheter för barn och vuxna med funktionsnedsättning.

Intressanta programpunkter om IQ-diskriminering, mänskliga rättigheter och presonlig assistans där vi gästas av politiker, forskare och jurister. Ta del av det fullständiga programmet i bifogad pdf.

Delta på plats på Klara Södra Kyrkogata 1 eller följ programpunkterna på länk.

Länk till fredagens sändning, 2 december kl 1117

Länk till lördagens sändning, 3 december kl 9:30–15

Varmt välkommen!

Cecilia Blanck
Verksamhetsansvarig Riksföreningen JAG
08-789 30 00
[email protected]

JAG är en ideell riksförening för personer med flera omfattande funktionsnedsättningar, varav en avser den intellektuella förmågan. JAG arbetar för att medlemmarna ska kunna leva sina liv fullt ut, på sina egna villkor, med bästa möjliga personliga assistans. JAGs assistanskooperativ styrs av medlemmarna och drivs utan vinstintresse.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.