Connect with us

Marknadsnyheter

Vectra AI stärker ledningen med ny marknadsdirektör

Published

on

Marknadsexperten Tommy Jenkins kommer att stärka företagets varumärke globalt och öka närvaron på marknaden

Vectra AI, en ledare inom AI-driven intrångsövervakning för hybrid- och multimolnföretag, tillkännagav idag utnämningen av Tommy Jenkins till Chief Marketing Officer (CMO). Med mer än 20 års erfarenhet av teknik har Jenkins en lång meritlista som visar att han arbetat med att utveckla framgångsrika strategier för marknadslanseringar och skapa en global efterfrågan. Jenkins kommer till Vectra efter en period där företaget haft en exceptionell tillväxt och kommer att spela en avgörande roll för att fortsätta att öka företagets globala framgång

– När volymen och omfattningen av cyberattacker fortsätter att växa ökar de flesta organisationer snabbt sina investeringar i hotdetektion och svarskontroller för att skydda sig mot illvilliga aktörer, säger Hitesh Sheth, VD och koncernchef på Vectra AI. Detta har resulterat i den snabba expansionen av vår globala verksamhet de senaste månaderna. Vi är glada över att välkomna Tommy till vårt ledningsteam eftersom han kommer att vara avgörande för att driva Vectras nästa tillväxtfas. Hans omfattande marknadsföringserfarenhet kommer att ta vår globala go-to-market-strategi i nya riktningar och fördjupa vårt engagemang med befintliga och potentiella kunder.

Som CMO kommer Jenkins att övervaka alla Vectras strategiska marknadsföringsinitiativ: öka företagets tillväxt, utveckla den globala varumärkeskännedomen genom kreativt berättande och fungera som en innovationskatalysator, implementera robusta marknadsföringsteknologiska möjligheter. Jenkins tjänstgjorde senast som tillförordnad CMO på Veeam, en ledande leverantör av säkerhetskopierings-, återställnings- och datahanteringslösningar, där han tog fram innovativa marknadsföringsstrategier för att driva intäkts- och pipelinetillväxt samt en stark global varumärkeskännedom. Han har också haft ledande befattningar på Red Hat, AvidXchange och SevOne, där han ledde företagen till fortsatt tillväxt.

– När organisationer flyttar mer av sina applikationer och data till molnet, har hackare förfinat sin taktik och teknik, hittat nya vägar för intrång och fler sätt att förflytta sig diskret i en organisations miljö, säger Jenkins. Faktum är att hur, när och var de flesta angripare tar sig in är i stort sett okänt. Som företag är Vectra unikt positionerat och erkänt som ledande när det gäller att lösa detta problem. Jag är glad över att ansluta mig till teamet under en kritisk punkt i företagets tillväxt och ser fram emot att utöka vår globala verksamhet och främja vår framgångsrika marknadspenetration.

Om Vectra AI

Vectra® är pionjär och ledare inom AI-driven intrångsövervakning för hybrid- och multimolnföretag. Vectra-plattformen använder AI för att med precision upptäcka och hantera hotaktörer som tagit sig in i molnmiljöer, identitetstjänster, SaaS-applikationer och datacenter. Unikt med Vectra’s AI är att den är optimerad för att upptäcka de olika angriparnas metoder/beteenden – snarare än att på ett enklare sätt varna för det som bara är ”annorlunda/ovanligt”. Resultatet blir en distinkt hotsignal och ett tydligt sammanhang, vilket gör det möjligt att hantera cyberintrång snabbare och stoppa även de mest sofistikerade attackerna innan skadan är skedd. Organisationer över hela världen förlitar sig på Vectra för skydd mot avancerade cyberhot och för att förhindra ransomware, stulna identiteter och andra typer av cyberattacker från att påverka deras verksamhet. För mer information, besök www.vectra.ai

Media Contact
Johan Nybom
Inmema Kommunikation
073-660 81 75

Johan.nybom@inmema.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Garpco Aktiebolags spridningsemission inför notering blev övertecknad

Published

on

By

Garpco Aktiebolag (”Garpco” eller ”Bolaget”) meddelar idag att intresset var stort för Bolagets emission om cirka 25,4 MSEK inför den planerade noteringen på NGM Nordic SME (”Erbjudandet”), vilken tecknades till cirka 116 procent. Erbjudandet omfattade högst 92 500 nyemitterade B-aktier i Garpco och teckningskursen i Erbjudandet var fastställd till 275 SEK per aktie. Preliminär första handelsdag för Bolagets aktier vid NGM Nordic SME är den 7 maj 2024, förutsatt slutligt godkänd ansökan.

Markus Strand, VD, kommenterar:

”Vi är mycket glada och stolta över det stora intresset för Garpco och hälsar samtliga nya aktieägare varmt välkomna. I och med noteringen på NGM Nordic SME förbättrar vi handeln av vår aktie samt ger oss större möjlighet att genomföra goda tilläggsförvärv.”

Emissionen i sammanfattning

Garpco har genomfört en emission inför den planerade noteringen på NGM Nordic SME. Erbjudandet omfattade högst 92 500 aktier till ett pris om 275 SEK, vilket motsvarar en emissionslikvid om cirka 25,4 MSEK före emissionskostnader. Teckningsperioden i Erbjudandet pågick under perioden 10–24 april 2024. Garpco avser att använda huvuddelen av emissionslikviden för att finansiera en satsning mot försvarsindustrin inom affärsbenet Polymera material genom organisk expansion i kombination med tilläggsförvärv, samt en offensiv marknadssatsning i affärsbenet Interiör och design med etablering av nya säljbolag i USA och Storbritannien. I affärsområde Industriverktyg sker en satsning organiskt i kombination med tilläggsförvärv i Sverige samt ökad export till Storbritannien. Resterande likvid kommer att riktas mot olika gröna investeringar i dotterbolagen för att minska koncernens beroende av fossila bränslen.

Slutligt utfall

Det övertecknade Erbjudandet innebär att samtliga 92 500 B-aktier emitteras, samtliga att betalas kontant. Det totala antalet aktier i Bolaget ökar därmed från 949 333 till 1 041 833, varav antalet A-aktier efter Erbjudandet fortsatt kommer uppgå till 180 000 och antalet B-aktier kommer uppgå till 861 833, motsvarande en utspädning om 8,9 procent av kapitalet i Bolaget (beräknat som antalet nya B-aktier till följd av Erbjudandet dividerat med det totala antalet aktier i Bolaget efter fulltecknat Erbjudande). Bolaget erhåller en emissionslikvid om cirka 25,4 MSEK före emissionskostnader, vilka förväntas uppgå till cirka 1,5 MSEK. Aktiekapitalet i Bolaget ökar från 949 333 SEK 1 041 833 till SEK.

Besked om tilldelning

De som har erhållit tilldelning kommer att meddelas om denna via sin respektive förvaltare. Aktier kommer att levereras så snart emissionen registrerats vid Bolagsverket. Likviddag är bestämd till den 30 april 2024.

Preliminär första handelsdag

Preliminär första handelsdag för Bolagets B-aktier vid NGM Nordic SME är den 7 maj 2024, förutsatt slutligt godkänd ansökan. Garpcos B-aktier planeras att handlas under kortnamnet GARPCO B och med ISIN-kod SE0001823352. A-aktierna i Bolaget kommer ej att tas upp till handel på någon organiserad marknadsplats.

Rådgivare

G&W Fondkommission är finansiell rådgivare till Garpco i samband med Erbjudandet och kommer att vara Bolagets Mentor på NGM Nordic SME. Aqurat Fondkommission AB är utsett emissionsinstitut.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecaller AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har idag publicerat sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023.

Rapporten finns tillgänglig för nedladdning på corporate.truecaller.com.

Den svenska årsredovisningen finns tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF) på Truecallers webplats.

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Denna information är sådan information som Truecaller är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecaller AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har idag publicerat sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023.

Rapporten finns tillgänglig för nedladdning på corporate.truecaller.com.

Den svenska årsredovisningen finns tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF) på Truecallers webplats.

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Denna information är sådan information som Truecaller är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.