Connect with us

Marknadsnyheter

Viaplay visar dart från PDC European Tour i Storbritannien och 10 europeiska länder

Published

on

  • Viaplay blir den brittiska streaminghemvisten för dart från PDC European Tour
  • Fler än 300 direktsända timmar av dart i världsklass visas från tidigt 2023 på Viaplay i Storbritannien – världens största dartmarknad
  • Viaplay lanserade i Storbritannien den 1 november

Viaplay Group och Professional Darts Corporation (PDC) har överenskommit ett femårigt avtal som gör streamingtjänsten Viaplay till den exklusiva hemvisten för dart från PDC European Tour i Storbritannien, Nederländerna, Polen, Norden och Baltikum från februari 2023. Den europeiska touren erbjuder regelbundna toppklassiga event som visar superstjärnorna inom dart, och representerar ett signifikant tillägg till Viaplays snabbväxande sportportfölj i Storbritannien – världens största dartmarknad.

PDC European Tour ger dartsupportrar 13 direktsända event varje säsong. Varje event sträcker sig över tre dagar med åtta timmars tävling per dag, vilket totalt levererar 312 direktsända timmar av spänning i världsklass på Viaplay varje år fram till och inklusive 2027.

Peter Nørrelund, Viaplay Group Chief Sports Officer: “PDC European Tour visar darts pågående globala tillväxt. Att bli hemvisten för detta spännande format där sporten föddes är ytterligare ett tecken på Viaplays ambitioner i Storbritannien. Britter har darts nära hjärtat och detta avtal gör vår tjänst ännu mer attraktiv för lokala tittare. Samtidigt kan vi erbjuda ytterligare fantastiska event till supportrar över vår europeiska närvaro, där vi har arbetat framgångsrikt med PDC i många år.”

Matthew Porter, VD, PDC: “Viaplay har blivit en stor sändningspartner för PDC-event under de senaste åren och det här är en naturlig utökning av deras bevakning. Den europeiska touren, som under 2023 betalar ut över GBP 2,2M i prispengar, är ett älskat format bland dartsupportrar och vi är glada över att kunna ta det till en ny och bredare publik i Viaplays många länder.”

Viaplay lanserade i Storbritannien den 1 november med ett unikt erbjudande av Viaplay Originals, kurerat tredjepartsinnehåll och direktsänd sport. Sportutbudet inkluderar alla European Qualifiers för UEFA fotbolls-EM och FIFA fotbolls-VM som spelas av Skottlands, Wales och Nordirlands herrlandslag, samt UEFA Nations League och träningsmatcher, fram till 2028. Totalt innehar Viaplay rättigheter till fler än 1 000 internationella UEFA-matcher från hela Europa.

I Storbritannien visar Viaplay även LaLiga-, Scottish Cup-, Viaplay Cup- och Coppa Italia-fotboll; BKT United Rugby Championship, Rugby Football League och TOP 14-rugby; NHL, IIHF Ice Hockey World Championship, Champions Hockey League och Viaplay Elite League-ishockey; CEV-volleyboll; KSW-kampsport; EHF-handboll; ISU-konståkning och -skridskoåkning; och World Athletics Continental Tour Gold och Indoor Tour.

Viaplays Film & Serier-paketet kostar GBP 3,99 per månad och Total-paketet som inkluderar direktsänd sport GBP 14,99 per månad.

I sina europeiska marknader har Viaplay Group ett långsiktigt partnerskap med Matchroom Sport, ägare av PDC. Viaplay är den exklusiva streaminghemvisten för World Darts Championship, Premier League Darts, World Cup of Darts, World Matchplay, World Grand Prix, European Championship, Grand Slam of Darts och Players Championship, samt de prestigefyllda World Series of Darts-finalerna, i Nederländerna, Polen, Norden och Baltikum.

De två bolagen arbetar även tillsammans för att anordna de populära eventen Nordic Darts Masters och Dutch Darts Masters.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna och Storbritannien, och vi expanderar snabbt med lansering i USA och Kanada under 2023. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskonceptet Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Kontakta oss:
[email protected] (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
[email protected] (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Lyxig SUV från Hongqi premiärvisas på eCarExpo

Published

on

By

Den kinesiska biltillverkaren Hongqi visar upp sin nya helelektriska SUV, E-HS9, under eCarExpo i Göteborg den 2- 4 december. Bilmärket Hongqi, som är framstående inom kinesisk fordonsexpertis och lyx, har kraftigt ökat sin närvaro på både den svenska och norska marknaden under de senaste åren. Mycket tack vare att båda länder ligger långt framme när det gäller elfordon och  laddinfrastruktur.

Hongqi EHS9 SUV

När eCarExpo går av stapeln i år i Göteborg finns den kinesiska fordonstillverkaren på plats för första gången och visar upp sin SUV E-HS9.  SUVen innehåller en uppsjö av högteknologiska smarta funktioner som konkurrerar med några av de främsta europeiska elbilstillverkarna. Något som svenska bil- och teknikentusiaster får chansen att se och testa under eCarExpo.

E-HS9 finns i tre varianter: COMFORT, PREMIUM och EXCLUSIVE.

Alla varianter har tre sittrader, även om Exclusive-modellen har ett säte mindre för extra utrymme för passagerarna. SUV:en har 21-tumshjul och en elegant design. SUV:en kommer i färgerna Dark Night Black, Silver Grey och Alpine White med möjlighet att välja en takfärg som skiljer sig från karossfärgen.

Dörrhandtagen dras automatiskt tillbaka när bilen parkeras eller är i rörelse och instegsbelysning tänds när man går in i eller lämnar bilen.  Invändigt finns en intelligent, automatjusterande ratt,   fyra oberoende klimatzoner, ett ultrabrett panoramatakfönster och krockkuddar. Basmodellen COMFORT kostar från 899 900 SEK, PREMIUM från 1 079 900 SEK och EXCLUSIVE från 1 169 900 SEK.

För mer information:

Sofia Wassén, Project Manager Marketing, mail: [email protected]
Telefon: +46 31-790 04 00
Hemsida: www.hongqi.se

Om Hongqi

Hongqi är Kinas äldsta biltillverkningsföretag och startade redan 1958. Under 1960- och 1970-talen var Hongqi-bilen favorit som premiumval och användes ofta vid diplomatbesök i Kina. De senaste tio åren har fokus varit att tillverka bilar för den genomsnittlige konsumenten och 2018 togs ett helt nytt designkoncept och ett utökat sortiment bilar fram. Sedan dess har Hongqi haft en explosiv tillväxt på de kinesiska hemmamarknaderna och sextiofaldigt ökat sin försäljning. Hongqi introducerar nu sina bilar på fler marknader i Asien, Mellanöstern och Europa.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Shopping för nästan 9,3 miljarder under årets Black Week

Published

on

By

Black week ökade i popularitet jämfört med i fjol. I år säger konsumenterna att de har handlat för 9,3 miljarder* kronor under Black week. Det är en ökning med 11 procent jämfört med förra året. Närmare hälften (48 %) valde att handla under Black week och en stor andel hade planerat sina inköp i förväg. Det visar en undersökning** som Kantar Sifo har genomfört på uppdrag av PostNord. 

Det var mycket som bäddade för en stor shoppingfest under Black Week. Många e-handlare har suttit på stora lager och har därmed haft generösa erbjudanden samtidigt som konsumenterna har blivit betydligt mer prismedvetna och planerat sina inköp.

– Att Black week har omfamnats av konsumenterna i år, märker vi av på våra terminaler runt om i Sverige, där det har varit högtryck. Totalt hanterade vi nästan 1,2 miljoner paket och varubrev dygnet mellan söndag och måndag som brukar vara toppdygnet efter Black week. Under veckan har volymerna varit fortsatt höga, säger Mathias Krümmel, vd PostNord Sverige.

Merparten (77 %) av konsumenterna gjorde en del av sina inköp via nätet samtidigt som andelen som handlade i fysisk butik återigen har ökat (46 %) och är nu tillbaka på samma nivå som innan pandemin. Endast 10 procent av de som handlade under Black week handlade från utlandet, vilket är en lägre andel än under de senaste åren, något som har gynnat de svenska e-handelsföretagen.  

– Att det skulle bli konsumenternas Black week fanns flera indikationer på, något som vi förutspådde redan i E-barometern för tredje kvartalet. Några av förklaringarna till ökningen i år är att många företag har suttit med stora lager och därför haft väldigt bra kampanjer under veckan. Samtidigt har fler konsumenter blivit mer prismedvetna och gjort både planerade inköp och julhandlat under Black week, säger Mathias Krümmel.

Fakta från undersökningen: 

  • 94 procent av svenskarna uppmärksammande Black week 
  • 48 procent valde att handla under rean 
  • 46 procent handlade i fysiska butiker (flerval)
  • 77 procent handlade i webbutik (flerval)
  • Drygt hälften (54 %) handlade enbart i webbutik under Black week  
  • De populäraste kategorierna att handla var:
    • kläder och skor (59 %) 
    • hemelektronik (33 %) 
    • skönhet och hälsa (31 %)
  • 14 procent handlade bara julklappar, 26 procent julklappar samt saker till sig själv och 40 procent köpte endast saker till sig själv. 
  • 53 procent uppgav att de mest gjort planerade inköp.  
  • Av de som uppgett att de konsumerat mindre i år svarade 32 procent att det berodde på försämrad ekonomisk situation på grund av allmänt höjda priser och levnadskostnader. 

* Fasta priser 

** Undersökningen genomfördes av Kantar Sifo 26–27 november bland ett riksrepresentativt urval av Sveriges befolkning 18–79 år. Frågorna ställdes om perioden 21–27 november, och undersökningen genomfördes med Kantar Sifos webbpanel. 

För ytterligare information kontakta:
PostNord Medierelationer, tel: 010-436 10 10, e-post: [email protected]

Vi gör vardagen enklare! PostNord är ledande inom paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till alla privatpersoner och företag i Sverige och Danmark oavsett var de bor och verkar. PostNord kopplar ihop företag, myndigheter och privatpersoner och möjliggör affärer, handel och kommunikation i Norden. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens e-handel, distribution, logistik och kommunikation i Norden. 2021 hade koncernen cirka 28 500 anställda och en omsättning på 40,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan till nordisk konferens om personlig assistans – framgångssagan och utmaningarna

Published

on

By

Riksföreningen JAG anordnar en nordisk konferens den 23 december i Stockholm i samarbete med Föreningen JAG i Finland och Foreningen JAG i Norge. Konferensen arrangeras med stöd av Nordens välfärdscentrum.

Välkommen till en spännande genomlysning av personlig assistans som framgångsfaktor och förutsättning för att förverkliga FNs konventioner om rättigheter för barn och vuxna med funktionsnedsättning.

Intressanta programpunkter om IQ-diskriminering, mänskliga rättigheter och presonlig assistans där vi gästas av politiker, forskare och jurister. Ta del av det fullständiga programmet i bifogad pdf.

Delta på plats på Klara Södra Kyrkogata 1 eller följ programpunkterna på länk.

Länk till fredagens sändning, 2 december kl 1117

Länk till lördagens sändning, 3 december kl 9:30–15

Varmt välkommen!

Cecilia Blanck
Verksamhetsansvarig Riksföreningen JAG
08-789 30 00
[email protected]

JAG är en ideell riksförening för personer med flera omfattande funktionsnedsättningar, varav en avser den intellektuella förmågan. JAG arbetar för att medlemmarna ska kunna leva sina liv fullt ut, på sina egna villkor, med bästa möjliga personliga assistans. JAGs assistanskooperativ styrs av medlemmarna och drivs utan vinstintresse.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.