Connect with us

Marknadsnyheter

XPENG visar upp den flygande bilen X2 och nya XPENG P5 på eCar Expo

Published

on

  • XPENG deltar på eCar Expo i Stockholm den 29 april till 1 maj, med flygande bilen XPENG X2 och smarta elbilarna XPENG P5 och P7
  • Detta är första gången XPENG X2 visas på en utställning i Europa
  • XPENG P5, en smart familjesedan, finns nu tillgänglig för onlinebokning på XPENG svenska webbplats

Elbilstillverkaren XPENG närvarar på eCar Expo i Friends Arena den 29 april-1 maj 2022. Under dagarna kommer världens första kommersiella flygande bil, XPENG X2, visas upp för den svenska allmänheten. Det är första gången som XPENG X2 visas upp i Sverige. I XPENGs monter finns även modellerna XPENG P5 och XPENG P7.

Närvaron på eCar Expo är nästa steg för XPENG i Europa. Sedan etableringen i november har elbilstillverkaren bland annat öppnat XPENG Experience Store, ingått ett samarbetsavtal med Bilia och meddelat att XPENG P5 blir den första modellen i Sverige.

Flygande bilar en hållbar lösning för framtidens transporter

Flygande bilar har sedan länge använts för att beskriva hur framtiden kan se ut. XPENG AEROHT är det största flygbilsföretaget i Asien och även ett dotterbolag till XPENG. Det är dedikerat till att producera den säkraste, intelligenta flygande bilen för privat bruk. På eCar Expo kommer XPENG för första gången att visa upp XPENG X2 på en utställning i Europa.

– Innovation och utveckling inom mobilitet går snabbt framåt. För 10 år sedan var det nästan otänkbart att köra elbil. Idag kan det tyckas omöjligt att flyga med sin bil. Om ingen bygger framtiden är det fortfarande svårt att föreställa sig. På XPENG har vi länge arbetat med en intelligent, elektrisk flygande bil – och vi är väldigt glada över att äntligen kunna visa upp X2:an i Sverige och Europa, säger Elvis Cheng, Managing Director of Nordic Region, XPENG.

– X2 är en tvåsitsig eVTOL (elektrisk vertikal start och landning) flygande bil. Den är utrustad med ett intelligent flygkontrollsystem och autonom flygförmåga. X2, som den femte generationens flygande bil i företaget, är den senaste generationen av flygande bilar som utvecklats oberoende, av XPENG AEROHT. Men en än mer spännande produkt är den sjätte generationens flygande bil, som både kan köra på vägar och flyga. Den kan enkelt växla mellan kör- och flygläge. Det kommer att gå i massproduktion och levereras till kunder 2024, säger He Xiaopeng, styrelseordförande för XPENG.

– Eftersom Europa är en av våra viktiga marknader överväger vi att lansera vår senaste produktinformation i Europa först. Och vi ser fram emot att ha vår första testflygning i Europa inom en snar framtid, säger Zhao Deli, grundare och vd för XPENG AEROHT.

Att Sverige är ett av världens mest innovativa länder, enligt Global Innovation Index, gör det intressant för XPENG AEROHT att utforska möjligheten att testa XPENG X2 på Skellefteå Flygplats.

– Det behövs initiativ som dessa. Den innovativa anda som XPENG utvecklade X2:an i, går hand i hand med vår framtidstanke. Om allt går som det ska hoppas vi att Skellefteå Flygplats blir en inkörsport för flygande elbilar. Inte bara i Sverige, utan i hela världen, säger Henrik Littorin, projektledare ELIS-programmet på Skellefteå flygplats.

XPENG P5: specifikationer och förväntat utgångspris

Förutom avtäckningen av XPENG X2 kommer båda el-sedanerna, XPENG P5 och XPENG P7, att visas på eCar Expo. Onlinebokningen av XPENG P5 är nu tillgänglig på XPENGs lokala webbplats (heyxpeng.com/se).

Med LED-strålkastare och fullbreddsbaklyktor har XPENG P5 ett modernt utseende med ljusare och mer kraftfull belysning. XPENG P5 levererar upp till 465 km WLTP-räckvidd på en enda laddning, som drivs av dess 66 kWh-batteri. Med CCS2-laddningsmöjligheter kan XPENG P5 laddas på ett stort antal platser i Europa.

Bilen har en rymlig interiör med mjuka material för ett premiumutseende och känsla, kompletterat med ergonomiska säten som ger optimal komfort för förare och passagerare. XPENG P5 har även ett stort panoramasoltak med elektriskt solskydd, ett avancerat surroundljudsystem, brusreduceringsteknik och Xfreebreath luftreningssystem, vilket gör det till det optimala valet för en bekväm och hälsosam resa.

XPENG P5 använder ett Advanced Driver Assistance System, XPILOT 2.5, och operativsystemet Xmart OS i bilen. Båda systemen kan förbättras med OTA-uppdateringar. XPILOT 2.5 använder 5 högupplösta millimetervågsradar, 12 ultraljudsvågssensorer, 4 körkameror och 9 högupplösta kameror för att stödja funktionerna XPILOT Driving, XPILOT Parking och XPILOT Safety.

Ytterligare information om XPENG P5 finns i bilagan ”Specifikationer XPENG P5”.

Det förväntade utgångspriset för XPENG P5 är 550 000 kronor.

För mer information vänligen kontakta:
Veronica Nilsson, PR-chef, XPENG Sverige
veronica.nilsson@xiaopeng.com
+46 70 164 78 61

Alexandra Österplan, Director Government Relations & Public Affairs Sweden
alexandra.osterplan@xiaopeng.com
+46 70 693 47 51

Om XPENG
XPENG är ett ledande teknikföretag som designar, utvecklar, tillverkar och marknadsför smarta mobilitetslösningar. Vi utforskar mångfalden av rörlighet genom våra dotterbolag, inklusive elfordon (EV), elektriska flygplan för vertikal start och landning (eVTOL) och robotik. Vi är fokuserade på att skapa en framtid för mobilitet, som använder eftertänksam och empatisk intelligens för att förbättra upplevelsen för förare överallt.

XPENG är involverat i FoU, där över 40 % av våra anställda arbetar inom FoU-relaterade områden som hjälper till att utveckla vår växande produktportfölj. Företaget har skapat ett ”full-stack Advanced Driver Assistance System” (XPILOT), såväl som ett smart operativsystem (Xmart OS) för en förbättrad upplevelse i bilen, och XPENG har utvecklat ett kärnsystem för fordon för förbättrade köregenskaper, inklusive drivlinor och avancerad elektronisk arkitektur.

XPENG har sitt huvudkontor i Guangzhou, Kina med multiregionala kontor i Peking, Shanghai, Shenzhen, Silicon Valley och San Diego. 2021 etablerade XPENG sitt europeiska huvudkontor i Amsterdam, tillsammans med andra dedikerade kontor i Danmark, Tyskland, Norge och Sverige. XPENGs elbilar tillverkas i den helägda fabriken i Zhaoqing, Kina. För att ytterligare utöka vår produktionskapacitet är två nya självvägda, smarta tillverkningsbaser för elbilar i Guangzhou och Wuhan under uppbyggnad. För mer information om XPENG och vår produkttillgänglighet i Sverige, besök vår hemsida: heyxpeng.com/se

Om XPENG AEROHT
XPENG AEROHT etablerades av Zhao Deli 2013. 2020 investerade He Xiaopeng och Xpeng Motors tillsammans och höll i etableringen av XPENG AEROHT, som är dedikerad till att producera den säkraste intelligenta elektriska flygbilen. XPENG AEROHT har sitt huvudkontor i Guangzhou och har inrättat FoU-center för flygande bilar i Shenzhen, Shanghai, etc., flygtestbaser i Guangzhou.

Vi har ett team av högteknologiska FoU-talanger inom flera områden såsom omfattande flygelektronik, flygtest, luftvärdighet, säkerhet, strukturell mekanik, industriell design, inbyggda system, etc. Vi har erfarenhet av att utveckla och testa obemannade flygsystem. Nu har vi nästan 700 anställda, där över 85 % är FoU-personal (över hälften av dem har magisterexamen eller doktorsexamen). I slutet av 2022 kommer våra teammedlemmar att överstiga 1 000.

XPENG AEROHT är grundaren av standarderna för Kinas nya flygande bil. Vi har genomfört mer än 15 000 flygtester. Dessutom vann det raffinerade utseendet på våra produkter den högsta nivån av industridesignpriser som Red Dot Award, IF Award och IDEA Design Award, etc.

2021 samlade XPENG AEROHT in 500+ miljoner USD i serie A-finansiering, vilket är den största engångsfinansieringen av flygfordonssektorn på låg höjd i Asien. Vid den tiden valdes den i 2021 Global Unicorn-listan och vann titeln Guangzhou Unicorn Enterprise. Värderingen av XPENG AEROHT nådde 1,5 miljarder USD.

ELIS-program på Skellefteå Airport
Skellefteå Airport, Skellefteå Kraft, Northvolt, Skellefteå Science City och EIT InnoEnergy har etablerat utvecklingsprogrammet ELIS. Visionen är att Skellefteå i brett samarbete med partners ska bli ett ledande nav i test, utveckling och kommersialisering av elektrifierade flygtransporter för människor och varor i och utanför Sverige. En rad initiativ pågår nu inom programmet och ett av projekten är att skapa en testbana för eVTOL mellan flygplatsen och Northvolt One – det blir ett av de första i världen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kvinnor med obesitas behöver inte gå upp i vikt under graviditeten, enligt ny studie

Published

on

By

Riktlinjerna för viktuppgång under graviditet hos kvinnor med obesitas har länge varit ifrågasatta. Ny forskning vid Karolinska Institutet stödjer idén om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg. Resultaten publiceras i The Lancet.  

Enligt internationella riktlinjer från amerikanska Institute of Medicine (IOM) rekommenderas en kvinna med obesitas, fetma, gå upp totalt 5–9 kg under graviditeten, jämfört med 11,5–16 kg för normalviktiga. Riktlinjerna har länge varit ifrågasatta, men det har saknats evidens för att ändra dem. 

En ny studie vid Karolinska Institutet visar nu att det inte finns några ökade hälsorisker varken för modern eller för barnet vid utebliven viktuppgång hos kvinnor med obesitas klass 1 och 2 (BMI på 30-34,9 respektive 35-39,9). För kvinnor med obesitas klass 3 (BMI över 40) är utebliven viktuppgång tvärtom associerad med minskade hälsorisker.  

Studien stödjer tidigare uppmaningar om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg, enligt Kari Johansson, docent vid institutionen för medicin, Solna. 

– Vi hoppas att vår forskning kan ge underlag till en framtida uppdatering av nationella och internationella riktlinjer för viktuppgång under graviditet, säger hon. 

Studien är baserad på elektroniska patientjournaler och registerdata för 15 760 kvinnor med obesitas i Stockholm och på Gotland (den så kallade Stockholm Gotland Perinatal-kohorten). 11 667 av kvinnorna hade obesitas klass 1, 3160 hade obesitas klass 2 och 933 hade obesitas klass 3. De studerade graviditeterna ägde rum mellan 2008 och 2015 och gällde enkelbörd. Kvinnorna följdes upp med en medianuppföljningstid på åtta år efter förlossningen.  

Tio kända risker förknippade med viktuppgång under graviditet studerades: havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes, kvarstående viktuppgång efter graviditeten, kardiometabol sjukdom hos modern, kejsarsnitt, för tidig födsel, för låg eller för hög födelsevikt hos barnet, dödföddhet och spädbarnsdöd. Riskerna viktades sedan beroende på allvarlighetsgrad i ett samlat utfallsmått. 

Sammantaget visar studien inga ökade hälsorisker vid en viktuppgång under nuvarande rekommendation eller vid utebliven viktuppgång för kvinnor med obesitas klass 1 och 2. För kvinnor med obesitas klass 3 minskade tvärtom riskerna, vid 0 kg viktuppgång sågs en riskreduktion på omkring 20 procent.  

– Utifrån detta har vi dragit slutsatsen att det inte är förknippat med några ökade risker för kvinnor med obesitas med en lägre viktuppgång än de 5 kg som dagens riktlinjer anger, säger Kari Johansson. 

Resultaten indikerar också att det finns anledning att ge särskilda rekommendationer till kvinnor med obesitas klass 3.  

– Till skillnad från idag skulle denna grupp kunna få separata rekommendationer, säger Kari Johansson. 

Forskarna ska nu gå vidare med liknande studier på de övriga BMI-klasserna övervikt, normalvikt och undervikt. 

Studien har skett i samarbete med University of British Columbia, Kanada, University of Pittsburgh, USA, och University of California, USA. Finansiärer var Karolinska Institutets stiftelser och fonder och Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD).

Kari Johansson och medförfattarna Lisa Bodnar, och Jennifer Hutcheon ingår i ett WHO-initiativ för globala standarder för viktuppgång under graviditet. Åsikterna som uttrycks i studien återspeglar dock inte WHO:s åsikter. Olof Stephansson är medgrundare och medägare av en svensk graviditetsapp, One Million Babies. Inga andra intressekonflikter rapporteras. 

Publikation: ”Safety of low weight gain or weight loss in pregnancies with class 1, 2, and 3 obesity: a population-based cohort study”, Kari Johansson, Lisa M Bodnar, Olof Stephansson, Barbara Abrams, Jennifer A Hutcheon, The Lancet, online 28 March 2024, doi: 10.1016/ S0140-6736(24)00255-1. 
https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(24)00255-1 

För mer information, kontakta:  
Kari Johansson, docent 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet 
E-post: kari.johansson@ki.se
Telefon: 070-695 49 26 

Olof Stephansson, professor, överläkare 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet
 
E-post: olof.stephansson@ki.se  
Telefon: 070-748 78 25 

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kvinnor med obesitas behöver inte gå upp i vikt under graviditeten, enligt ny studie

Published

on

By

Riktlinjerna för viktuppgång under graviditet hos kvinnor med obesitas har länge varit ifrågasatta. Ny forskning vid Karolinska Institutet stödjer idén om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg. Resultaten publiceras i The Lancet.  

Enligt internationella riktlinjer från amerikanska Institute of Medicine (IOM) rekommenderas en kvinna med obesitas, fetma, gå upp totalt 5–9 kg under graviditeten, jämfört med 11,5–16 kg för normalviktiga. Riktlinjerna har länge varit ifrågasatta, men det har saknats evidens för att ändra dem. 

En ny studie vid Karolinska Institutet visar nu att det inte finns några ökade hälsorisker varken för modern eller för barnet vid utebliven viktuppgång hos kvinnor med obesitas klass 1 och 2 (BMI på 30-34,9 respektive 35-39,9). För kvinnor med obesitas klass 3 (BMI över 40) är utebliven viktuppgång tvärtom associerad med minskade hälsorisker.  

Studien stödjer tidigare uppmaningar om att sänka eller ta bort rekommendationen om en viktuppgång på minst 5 kg, enligt Kari Johansson, docent vid institutionen för medicin, Solna. 

– Vi hoppas att vår forskning kan ge underlag till en framtida uppdatering av nationella och internationella riktlinjer för viktuppgång under graviditet, säger hon. 

Studien är baserad på elektroniska patientjournaler och registerdata för 15 760 kvinnor med obesitas i Stockholm och på Gotland (den så kallade Stockholm Gotland Perinatal-kohorten). 11 667 av kvinnorna hade obesitas klass 1, 3160 hade obesitas klass 2 och 933 hade obesitas klass 3. De studerade graviditeterna ägde rum mellan 2008 och 2015 och gällde enkelbörd. Kvinnorna följdes upp med en medianuppföljningstid på åtta år efter förlossningen.  

Tio kända risker förknippade med viktuppgång under graviditet studerades: havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes, kvarstående viktuppgång efter graviditeten, kardiometabol sjukdom hos modern, kejsarsnitt, för tidig födsel, för låg eller för hög födelsevikt hos barnet, dödföddhet och spädbarnsdöd. Riskerna viktades sedan beroende på allvarlighetsgrad i ett samlat utfallsmått. 

Sammantaget visar studien inga ökade hälsorisker vid en viktuppgång under nuvarande rekommendation eller vid utebliven viktuppgång för kvinnor med obesitas klass 1 och 2. För kvinnor med obesitas klass 3 minskade tvärtom riskerna, vid 0 kg viktuppgång sågs en riskreduktion på omkring 20 procent.  

– Utifrån detta har vi dragit slutsatsen att det inte är förknippat med några ökade risker för kvinnor med obesitas med en lägre viktuppgång än de 5 kg som dagens riktlinjer anger, säger Kari Johansson. 

Resultaten indikerar också att det finns anledning att ge särskilda rekommendationer till kvinnor med obesitas klass 3.  

– Till skillnad från idag skulle denna grupp kunna få separata rekommendationer, säger Kari Johansson. 

Forskarna ska nu gå vidare med liknande studier på de övriga BMI-klasserna övervikt, normalvikt och undervikt. 

Studien har skett i samarbete med University of British Columbia, Kanada, University of Pittsburgh, USA, och University of California, USA. Finansiärer var Karolinska Institutets stiftelser och fonder och Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development (NICHD).

Kari Johansson och medförfattarna Lisa Bodnar, och Jennifer Hutcheon ingår i ett WHO-initiativ för globala standarder för viktuppgång under graviditet. Åsikterna som uttrycks i studien återspeglar dock inte WHO:s åsikter. Olof Stephansson är medgrundare och medägare av en svensk graviditetsapp, One Million Babies. Inga andra intressekonflikter rapporteras. 

Publikation: ”Safety of low weight gain or weight loss in pregnancies with class 1, 2, and 3 obesity: a population-based cohort study”, Kari Johansson, Lisa M Bodnar, Olof Stephansson, Barbara Abrams, Jennifer A Hutcheon, The Lancet, online 28 March 2024, doi: 10.1016/ S0140-6736(24)00255-1. 
https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(24)00255-1 

För mer information, kontakta:  
Kari Johansson, docent 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet 
E-post: kari.johansson@ki.se
Telefon: 070-695 49 26 

Olof Stephansson, professor, överläkare 
Avdelningen för klinisk epidemiologi (KEP), Institutionen för medicin, Solna, Karolinska Institutet
 
E-post: olof.stephansson@ki.se  
Telefon: 070-748 78 25 

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Påskhälsningar från Attana

Published

on

By

Det är med många nya idéer som jag är åter vid rodret av Attana.

Från sensommaren fram tills nu har jag haft möjligheten att ägna mig nästan uteslutande åt det som jag är bäst på och som bygger värde åt Attana; Att tillsammans med mina kollegor samverka med våra kunder för att öka användningen av vår teknik hos dem, men också att samla in deras idéer om hur vi kan göra vårt erbjudande ännu bättre, givet den unika teknik vi har.

Daniel Wallinder, som är den som kan Attanas instrument utan och innan allra bäst, har tillsammans med mig besökt flera kunder och samlat in deras feedback. Daniel har utvecklat en beta-version av ny mjukvara som knyter samman instrument med utvärdering på ett effektivt sätt. Den kommer att öka användarvänligheten och effektiviteten signifikant. Koncepten kommer från flera håll men är till stor del baserat på det förenklade användandet som vi använt inom diagnostiken med våra immunitetsprofiler. Jag är övertygad om att detta kommer att generera merförsäljningen till våra befintliga kunder och bidra till ökad nyförsäljning.

 

En annan viktig lärdom under åren har varit att säkerställa flera användare hos kunderna. Vi ser att detta ökar nyttjandegraden av instrumenten och därigenom värdet av Attanas teknik ute hos våra kunder. Ahmed Ibrahim, som är ansvarig för våra applikationer, har lett vårt arbete med förbättrad online utbildning, som också inkludera flertalet instruktionsvideor. Som ett resultat har vi under det senaste halvåret breddat användandet hos våra viktigaste kunder. Detta har redan genererat merförsäljning av sensorchip och vi ser positiva tendenser att öka försäljningen av serviceavtal.

 

För att möta den ökade efterfrågan av sensorchip är vi mitt i en process att skala upp produktionen. Även här har Daniel och Ahmed tillsammans med Prasad Anaspure genomfört viktiga förbättringar som kommer att sänka produktionskostnaderna av förbrukningsvaror och förenkla logistiken vid kundleveranser.

 

Prasad är placerad i Kalmar och leder utvecklingen av immunitetsprofiler i samverkan med Prof. Ian Nicholls vid Linneuniversitetet. Vi har riktigt lovande resultat på gång inom flera sjukdomar, men framför allt vill jag lyfta fram hepatit B och borrelia, där vi ser att vi kommer kunna göra skillnad i närtid. Det leder oss också vidare till att vi har identifierat kommersiella samarbetspartners för våra immunitetsprofiler. Vi hoppas att under hösten komma i gång i mindre kommersiell skala i ett europiskt land som visat stor kommersiell mognad för immunitetsprofiler. Då det är många aktörer involverade för att få hela kedjan att fungera på ett affärsmässigt skalbart sätt, blir det en av mina huvuduppgifter det kommande halvåret.

 

Thomas Ljungberg, vår säljchef, har strukturerat processen kring våra kunder i USA. Vi har haft utmaningar med transporter och logistik till USA under och efter pandemin, men nu har vi löst det, vilket bl.a. exemplifieras av den uppgraderingsordern om 1,5MSEK vi fick nu i mars 2024 från en av våra USA-kunder. Thomas och teamet har gjort en fantastisk insatts här och vi räknar med flera positiva nyheter från USA inom 12 månader. Som ett led i detta börjar Sebastin Santosh Martin i april som applikationsspecialist med inriktning på USA. Sebastin tar även med sig ett bra nätverk i Sverige och kommer att ansvara för ett projekt tillsammans ett svenskt universitet som är under uppstart.

 

Vi har haft mycket bra och täta dialoger med många kunder och det finns inte utrymme att nämna alla i denna påskhälsning, men som en liten blänkare inför påsken är det värt att lyfta fram att vår italienska kund, Mario Negri institutet, som utför riktigt spännande forskning med hjälp av Attanas teknik. Jag hoppas på att inom kort återkomma med mer information från dem.

 

Glad Påsk!

Teodor Aastrup

Grundare och VD Attana AB

 

 

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Styrelsen för Attana AB bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.