Connect with us

Marknadsnyheter

2cureX offentliggör halvårsrapport för det första halvåret 2019

Published

on

2cureX AB (”2cureX”) offentliggör härmed halvårsrapport för det första halvåret 2019. Halvårsrapporten finns tillgänglig som bifogad fil samt på bolagets hemsida (www.2curex.com). Nedan följer en kort sammanfattning av rapporten. 

VD Ole Thastrup kommenterar
”Det andra kvartalet 2019 har i sedvanlig ordning inneburit hög aktivitet hos oss på 2cureX. Vi har särskilt haft ett stort fokus på den kommersiella aspekten av vår verksamhet, i takt med att vi kommer allt närmare lanseringen av IndiTreat® som kommersiell produkt. Initiala samtal med onkologer i Tyskland och Norden har varit mycket positiva och gett oss bra underlag för våra förlanseringsaktiviteter. Förlanseringen har två huvudmål: a) Se till att alla IndiTreat®-processer fungerar och b) Initiera en kommersiell dialog med kunderna för att bygga pipeline inför lanseringen under 2020. 2cureX har ett starkt budskap till marknaden: IndiTreat® testen kan både leverera en effektivare behandling för den enskilda cancerpatienten och hjälpa till att hålla de eskalerande kostnaderna för cancerbehandling under kontroll. Det är med glädje jag ser att våra kliniska prövningar i de tre stora cancerformerna: kolorektal, äggstocks- och bukspottkörtelcancer, utvecklas väl. Det var därmed ett nöje att se att vår senaste kliniska studie (bukspottkörtelcancer) har börjat bra, med inskrivning av patienter i nivå med vår tidigare publicerade ambitiösa plan. Det är ett stort åtagande för ett bolag i 2cureX:s storlek att genomföra multinationella studier i så viktiga cancerformer och på stora europeiska marknader.

Första halvåret (2019-01-01 till 2019-06-30) – koncern

  • Nettoomsättningen uppgick till 0 KSEK (0 KSEK).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -5 035 KSEK (-6 049 KSEK).
  • Resultatet per aktie* uppgick till -0,41 SEK (-0,58 SEK).
  • Soliditeten** uppgick till 81 % (47 %).
  • Kassa och bank uppgick till 34 105 KSEK (27 838 KSEK).

Andra kvartalet (2019-04-01 till 2019-06-30) – koncern

  • Nettoomsättningen uppgick till 0 KSEK (0 KSEK).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -3 122 KSEK (-3 104 KSEK).
  • Resultatet per aktie* uppgick till -0,26 SEK (-0,30 SEK).

*Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier. Genomsnittligt antal aktier för det andra kvartalet 2019: 10 784 586 aktier. Antal aktier i 2cureX AB per den 1 april 2019: 10 350 000 aktier. Antal aktier i 2cureX AB per den 30 juni 2019: 12 420 000 aktier (som ett resultat av företrädesemission genomförd under Q2). 
**Soliditet: Egna kapitalets andel av balansomslutningen.

Väsentliga händelser under det andra kvartalet 2019

  • 2cureX håller i början av april 2019 extra bolagsstämma. Kommuniké med sammanfattning av fattade beslut finns tillgänglig på Bolagets hemsida (www.2curex.com).
  • 2cureX offentliggör i början av april 2019 kommersiellt samarbete med Gibson Oncology LLC, USA. 2cureX kommer att använda sin IndiTreat®-teknologi för att rangordna kolorektalcancerpatienter (CRC) avseende deras känslighet för anticancerläkemedlet LMP400.
  • 2cureX meddelar att styrelsen, med stöd av bemyndigande från extra bolagsstämma den 2 april 2019, har beslutat att genomföra en företrädesemission av aktier som kan tillföra Bolaget högst cirka 24,7 MSEK före emissionskostnader.
  • Den 7 maj publicerades årsredovisning för 2018. Årsredovisningen finns tillgänglig på Bolagets hemsida (www.2curex.com).
  • Den 28 maj hölls årsstämma i 2cureX. Kommuniké med sammanfattning av fattade beslut finns tillgänglig på Bolagets hemsida (www.2curex.com).
  • I slutet av maj meddelades utfallet i Bolagets företrädesemission. Intresset för företrädesemissionen var stort och företrädesemissionen tecknades (exklusive garantiåtagande) till totalt cirka 60 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om cirka 241 procent. Genom företrädesemissionen nyemitteras 2 070 000 aktier och 2cureX tillförs cirka 24,7 MSEK före emissionskostnader.
  • I mitten av juni meddelade 2cureX att Dr. Med. Henrik Harling utsetts till Chief Medical Officer (CMO) i Bolaget. I rollen som CMO kommer Dr. Harling att övervaka bolagets multinationella kliniska studier och aktivt delta i lanseringen av IndiTreat®-testet för individualiserad cancerbehandling.
  • I slutet av juni meddelades att 2cureX har ingått avtal med Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB (”SKMG”) avseende tjänsten som Certified Adviser. SKMG tillträdde rollen som Bolagets Certified Adviser den 1 juli 2019. Skälet är att Bolagets tidigare CA har överfört sina CA-uppgifter till SKMG.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

  • Den 23 juli meddelade 2cureX att de första sju patienterna framgångsrikt har inkluderats i bolagets kliniska studie med IndiTreat® i pankreascancer (bukspottkörtelcancer).

Certified Adviser

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB
Telefon: +46 70 755 95 51
E-post: ca@skmg.se 

För mer information om 2cureX, vänligen kontakta:

Ole Thastrup, Chief Executive Officer
E-post: ot@2curex.com
Telefon: +45 221153 99
www.2curex.com

Denna information är sådan information som 2cureX AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 augusti 2019.

Om 2cureX

2cureX har utvecklat IndiTreat® (Individual Treatment Design) – ett patenterat funktionellt test för att välja rätt läkemedel till rätt patient. IndiTreat® framställer tusentals 3D mikrotumörer som har liknande funktionalitet som patientens tumör. IndiTreat® väljer därefter ut den bäst lämpade behandlingen för respektive patient från ett stort urval av godkända cancerläkemedel. IndiTreat® beräknas bli ett standardverktyg i behandlingen av cancerpatienter.

IndiTreat® valideras för närvarande kliniskt inom kolorektal-, äggstock- och bukspottkörtelcancer samt förebyggande cancermedicin. De kliniska studierna genomförs på stora cancersjukhus i Danmark, Tyskland och Storbritannien.

Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North (symbol ”2CUREX”).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.