Connect with us

Marknadsnyheter

Kallelse till extra bolagsstämma i HUBSO Group AB (publ)

Published

on

Aktieägarna i HUBSO Group AB (publ), org.nr. 556850-3675, (”Bolaget”) kallas härmed till extra bolagsstämma den 11 februari 2021 kl. 11.00. Stämman hålls i Bolagets lokaler på adress Sturegatan 32, Stockholm.

Aktieägare som önskar deltaga på stämman och rösta för sina aktier ska vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken senast den 3 februari 2021 samt anmäla om deltagande till Bolaget via brev: HUBSO Group AB (publ); BOX 7609, 103 94 Stockholm eller via e-post: ir@hubsogroup.com.

I de fall ställföreträdare eller ombud deltar i stämman ska nödvändiga behörighetshandlingar skickas in till Bolaget i samband med anmälan. Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste, för att få delta i stämman, tillfälligt registrera aktierna i sitt eget namn. Sådan registrering måste vara verkställd hos Euroclear Sweden AB senast den 3 februari 2021, vilket innebär att aktieägaren måste meddela förvaltaren i god tid före detta datum.

Förslag till dagordning

1. Stämmans öppnande

2. Val av stämmans ordförande & protokollförare

3. Upprättande och godkännande av röstlängd

4. Godkännande av dagordning5. Val av justeringsman

6. Prövning om stämman blivit behörigen sammankallad

7. Beslut om riktad emission av teckningsoptioner (utan företräde)

8. Beslut om riktad emission av teckningsoptioner (utan företräde)

9. Beslut om förvärv av aktier i HUBSO AB

10. Beslut om riktad nyemission av aktier genom kvittning11. Beslut om bemyndigande till styrelsen

12. Stämmans avslutande

STYRELSENS FÖRSLAG TILL BESLUT:
 

Punkt 7 – Beslut om riktad emission av teckningsoptioner (utan företrädesrätt)

Styrelsen föreslår att aktieägarna beslutar om emission av teckningsoptioner enligt följande:

  1. Antalet teckningsoptioner uppgår till 10.906.477 stycken som vardera berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna kan Bolagets aktiekapital öka med högst 1.090.647,7 kronor. 

  1. Teckningsoptionerna emitteras utan företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Rätt att teckna teckningsoptionerna ska istället tillkomma Bolaget, med skyldighet att överlåta dessa till Bolagets aktieägare vederlagsfritt till Bolagets aktieägare i pro-rata relation till det antal aktier som innehas på avstämningsdagen, som om teckningsoptionerna hade tecknats med företrädesrätt av aktieägarna. Avstämningsdag för erhållande av teckningsoptioner ska vara den 22 februari 2021. 

  1. Teckningsoptionerna tecknas vederlagsfritt av tecknaren, d.v.s. Bolaget, senast den 11 februari 2021.

  2. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna kan ske under perioden 17 – 31 augusti 2021 respektive under perioden 14 – 28 februari 2022, till en teckningskurs om en (1) krona per aktie. Aktier som utgivits efter nyttjande av teckningsoption av serie TO1 medför rätt till utdelning på den avstämningsdag för utdelning som inträffar närmast efter det att de nya aktierna registrerats vid Bolagsverket och införts i den av Euroclear Sweden förda aktieboken.

  3. För teckningsoptionerna gäller i övrigt de villkor som anges i Fullständiga villkor för teckningsoptioner HUBSO Group AB (publ) TO1 2021/2022.

  4. Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att vidta de formella justeringar av beslutet att emittera teckningsoptionerna som kan visa sig erforderliga i samband med registrering hos Bolagsverket.

Punkt 8 – Beslut om riktad emission av teckningsoptioner (utan företrädesrätt)

Styrelsen föreslår att aktieägarna beslutar om emission av teckningsoptioner enligt följande: 

  1. Antalet teckningsoptioner uppgår till 9.294.113 stycken som vardera berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna kan Bolagets aktiekapital öka med högst 929.411,3 kronor.

  2. Teckningsoptionerna emitteras med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Rätt att teckna teckningsoptionerna tillkommer istället: Oliver Molse, Oscar Molse, Modelio Equity AB samt Exelity AB. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att på ett tidseffektivt sätt erhålla tillväxtkapital samt att bredda samt balansera ägarbasen med ytterligare engagemang och långsiktigt ägande.

  3. Teckningsoptionerna tecknas vederlagsfritt av tecknarna senast den 11 februari 2021.

  4. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna kan ske under perioden 17 – 31 augusti 2021 respektive under perioden 14 – 28 februari 2022, till en teckningskurs om en (1) krona per aktie. Aktier som utgivits efter nyttjande av teckningsoption av serie TO1 medför rätt till utdelning på den avstämningsdag för utdelning som inträffar närmast efter det att de nya aktierna registrerats vid Bolagsverket och införts i den av Euroclear Sweden förda aktieboken.

  5. För teckningsoptionerna gäller i övrigt de villkor som anges i Fullständiga villkor för teckningsoptioner HUBSO Group AB (publ) TO1 2021/2022.

  6. Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att vidta de formella justeringar av beslutet att emittera teckningsoptionerna som kan visa sig erforderliga i samband med registrering hos Bolagsverket.

 

Punkt 9 – Beslut om förvärv av aktier i HUBSO AB

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om förvärv av aktier i HUBSO AB (559098-2814) (

”Dotterbolaget”) enligt följande: 

  • 3.320 stycken aktier av serie B i Dotterbolaget förvärvas från Josefine Abrahamsson, Bolagets VD, till ett pris om 896.35 kronor per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot aktier (se vidare beslutspunkt 11).

  • 1.090 stycken aktier av serie B i Dotterbolaget förvärvas från Sonny Johansson till ett pris om 896.35 kronor per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot aktier (se vidare beslutspunkt 11).

  • 1.090 stycken aktier av serie B i Dotterbolaget förvärvas från Philip Rasmusson till ett pris om 896.35 kronor per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot aktier (se vidare beslutspunkt 11).

 

Punkt 10 – Beslut om nyemission genom kvittning

Styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om nyemission i relation till förvärv av HUBSO AB-aktier enligt följande: 

  • 3 320 B-aktier i HUBSO AB förvärvas från Josefine Abrahamsson, VD HUBSO Group AB, till ett pris om 896.35 kr per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot 3 815 233 nyemitterade aktier i bolaget som värderats till 0,78 kr per aktie.

  • 1 090 B-aktier i HUBSO AB förvärvas från Sonny Johansson, extern investerare, till ett pris om 896.35 kr per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot 1 252 591 nyemitterade aktier i bolaget som värderats till 0,78 kr per aktie.

  • 1 090 B-aktier i HUBSO AB förvärvas från Philip Rasmusson, extern investerare, till ett pris om 896.35 kr per aktie. Betalning sker i sin helhet genom kvittning av köpeskillingen mot 1 252 591 nyemitterade aktier i bolaget som värderats till 0,78 kr per aktie.

  • Bolagets aktiekapital kommer öka med 3 815 23.3 kronor, till 9 470 254.4 kronor, genom nyemission av 3 815 233 st aktier med ett kvotvärde om 0,10 kronor per aktie.

  • Teckningskursen ska vara 0,78 kronor per aktie. 

  • Rätt att teckna de aktierna tillkommer endast Josefina Abrahamsson, Sonny Johansson och Philip Rasmusson, med rätt och skyldighet att betala de tecknade aktierna genom kvittning av köpeskilling.

  • Efter emissionerna kommer Josefine Abrahamsson äga ca. 3,9% procent av röster och kapital i bolaget. De externa investerarna kommer äga ca. 1,3% av röster och kapital i bolaget respektive. 

  • Teckning av aktier ska ske under den 2021-02-11 på teckningslista och betalning genom kvittning sker direkt i samband med teckning. Styrelsen har rätt att förlänga tiden för teckning och betalning.

  • De nya aktierna berättigar till utdelning första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att nyemissionen har registrerats hos Bolagsverket och aktierna införts i aktieboken hos Euroclear Sweden AB. 

 

Punkt 11 – Beslut om bemyndigande till styrelsen

Styrelsen föreslår att stämman beslutar att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till nästkommande årsstämma besluta om nyemission av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Antalet aktier som emitteras med stöd av bemyndigandet får högst motsvara den största ökning av aktiekapitalet som ryms inom aktiekapitalets gränser i den vid var tid gällande bolagsordningen. Emissionerna ska ske till marknadsmässig teckningskurs, med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall, och betalning ska, förutom kontant betalning, kunna ske med apportegendom eller genom kvittning, eller i övrigt med villkor. Bemyndigandet avser att möjliggöra kapitalanskaffning och/eller företagsförvärv där betalning helt eller delvis ska utgöras av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner. Om styrelsen beslutar om nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska skälet vara att tillföra bolaget rörelsekapital och/eller nya ägare av strategisk betydelse för bolaget och/eller förvärv av andra företag eller verksamheter.

Styrelsen föreslår att styrelsen, eller den styrelsen anvisar, ges rätt att vidta de mindre justeringar som må behövas i samband med registrering av beslutspunkterna 7-11 hos Bolagsverket och Euroclear Sweden AB.

 

Majoritetskrav för beslut

För giltigt beslut enligt punkt 7-10 erfordras att stämmans beslut biträds av aktieägare med minst två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

 

Antal aktier och röster

Det totala antalet aktier respektive röster i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 90.887.311.

 

Fullständiga handlingar

Fullständiga handlingar och förslag till beslut kommer att hållas tillgängliga på Bolagets kontor, Sturegatan 32, 114 36 Stockholm, senast två veckor före stämman. Handlingarna kommer även att finnas tillgängliga på Bolagets webbplats www.hubsogroup.com.
Stockholm, januari 2021

HUBSO GROUP AB (PUBL)

Styrelsen

För mer information, kontakta bolaget på: 
ir(at)hubsogroup.com
www.hubsogroup.com

HUBSO Group  i korthet:

HUBSO Group inriktar sin verksamhet mot e-handel, utveckling av bildoptimering och andra IT-relaterade tjänster såsom e-postmarknadsföring samt mjukvaruutveckling för servrar och webbportaler. Bolagets huvudsakliga produkter/varumärken består av HUBSO, Magemail samt IMGO. HUBSO är en unik e-handelslösning för influencers som vill skapa sina egna varumärken. HUBSO tar fram design, produktionslinje, strategi, marknadsföring och sköter det tekniska medans influencern endast behöver marknadsföra varumärket. Magemail är en B2B e-postmarknadsföringstjänst för e-handlare som möjliggör att enkelt kunna skräddarsy och effektivisera kommunikation och uppföljning av både existerande och potentiella kunder via e-post för att driva ytterligare försäljning. IMGO, optimerar bilder så att de automatiskt blir anpassade till webbplatsen och upp till 90% mindre i storlek. Detta blir en besparing för webbplatsägare i form av minskning av användandet av bandbredden. Bolagets tjänster hjälper företag och privatpersoner att driva försäljning samt få snabbare hemsidor, bättre SEO, fler nöjda besökare och mer trafik.

Continue Reading

Marknadsnyheter

RaySearch och C-RAD tecknar samarbetsavtal

Published

on

By

RaySearch Laboratories AB (pub) och C-RAD AB är glada att kunna tillkännage ett samarbetsavtal som syftar till att gemensamt utveckla innovativa lösningar och produkter för att förbättra kvaliteten på strålbehandling.

Fokus för samarbetet är att undersöka hur C-RAD:s ytskanningsteknologi kan utnyttjas vid dosplanering i RaySearchs dosplaneringssystem RayStation. Idag används ytorna från Catalyst+, C-RAD:s system för ytguidad strålbehandling, under bildtagning och behandling. Genom att göra Catalysts+ ytor tillgängliga i RayStation®* skapas många användningsmöjligheter. En sådan är att expandera en CBCT-bild, som har ett begränsat avbildningsområde, genom att använda information från ytskanningen. Detta kommer att leda till ett mer komplett återskapande av patientens anatomi, vilket i sin tur resulterar i ett mer tillförlitligt underlag för kliniska beslut. Som ett första resultat av samarbetet kommer ovan beskrivna tillämpning att demonstreras under den pågående mässan ESTRO. Därefter kommer andra användningsområden av företagens respektive produkter att utforskas.

Cecilia de Leeuw, vd och koncernchef, C-RAD: “Vi är mycket glada över samarbetet med RaySearch, genom vilket vi ska förbättra och hitta nya innovativa lösningar i vår gemensamma kamp mot cancer.”

Johan Löf, grundare och vd, RaySearch: “Jag ser fram emot att samarbeta med C-RAD, vars kontor dessutom ligger nära oss i Sverige. Den ytterligare information om patientens anatomi som tillhandahålls genom ytskanning via Catalyst+ har potential att avsevärt förbättra olika steg i dosplaneringsprocessen för strålbehandling i RayStation.”

För mer information vänligen kontakta: 
Johan Löf, grundare och vd, RaySearch Laboratories AB (publ) 
Tel: +46 (0) 8 510 530 00 
johan.lof@raysearchlabs.com  

Om C-RAD 
C-RAD utvecklar ytskanningsteknologi för strålterapi för att möjliggöra en mycket exakt dosavgivning till tumören och samtidigt skydda frisk vävnad från oönskad exponering. Med hjälp av höghastighets 3D-kameror i kombination med förstärkt verklighet stöder C-RAD den initiala patientpositioneringen och övervakar patientens rörelser under behandlingen för att säkerställa hög tillförlitlighet, ett effektivt arbetsflöde och ökad noggrannhet. C-RAD övervakar patientens rörelse utan att använda markörer eller ytterligare dos för att ge den högsta nivån av patientsäkerhet och komfort.
 C-RAD AB är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på c-rad.com.

Om RaySearch 
RaySearch Laboratories AB (publ) är ett medicintekniskt företag som utvecklar innovativa mjukvarulösningar för att förbättra cancervården. RaySearch marknadsför RayStation®* dosplaneringssystem (TPS) och onkologiinformations-systemet (OIS) RayCare®*. De senaste tilläggen i RaySearchs produktlinje är RayIntelligence® och RayCommand®*. RayIntelligence är ett molnbaserat analyssystem för onkologi (OAS) som cancerkliniker kan använda för att samla in, strukturera och analysera data. Behandlingsstyrsystemet (TCS) RayCommand är utformat som en länk mellan behandlingsmaskinen och systemen för dosplanering och onkologiinformation. 

Programvara från RaySearch har sålts till drygt 1 000 kliniker i 43 länder. Företaget grundades år 2000 som en avknoppning från Karolinska Institutet i Stockholm och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2003. Mer information finns på raysearchlabs.com. 
 
Om RayStation 
RayStation®* är ett flexibelt, innovativt dosplaneringssystem som används av många ledande cancercenter världen över. Det kombinerar unika funktioner för adaptiv terapi, flermålsoptimering och marknadsledande algoritmer för optimering av behandlingsplaner för HDR-brachyterapi och extern strålbehandling med fotoner, elektroner och protoner samt heliumjoner och koljoner. RayStation har stöd för ett stort antal behandlingsmaskiner. Det möjliggör att all behandlingsplanering kan göras i ett och samma system och att befintlig utrustning kan utnyttjas maximalt. RayStation kan integreras fullständigt med RayCare®*. Genom att harmonisera behandlingsplaneringen skapas bättre vård för cancerpatienter över hela världen. 

* Regulatoriskt godkännande krävs på vissa marknader.  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i S2Medical AB (publ) har beslutat att bolagets årsredovisning även ska utgöra en kontrollbalansräkning, vilket till följd senarelägger bolagets årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen i S2Medical AB (publ) (”S2Medical” eller ”Bolaget”) har i enlighet med aktiebolagslagen (25 kap 13 §), upprättat en kontrollbalansräkning (”KBR”) genom att besluta att balansräkningen i bolagets årsredovisning även skall utgöra en KBR. I syfte att ge Bolagets revisor tillräcklig frist för att möjliggöra denna process har styrelsen valt att senarelägga publiceringen av Bolagets årsredovisning med 6 dagar till den 9 maj 2024.

Beslutet att upprätta KBR grundar sig i att Bolagets egna kapital för närvarande är lägre än hälften av det registrerade aktiekapitalet. Styrelsen ser det inte som sannolikt att denna brist kommer att elimineras enbart genom regleringen av bolagets tillgångar och skulder i samband med genomförandet av den godkända rekonstruktionsplanen. Då både KBR och det positiva utfallet av företagsrekonstruktionen visar på livskraft anser styrelsen att en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital är en tillräcklig åtgärd för att helt eliminera kapitalbristen. Styrelsen avser därför att föreslå en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital. Förslaget kommer att inkluderas i kallelsen till Bolagets kommande årsstämma för beslut.

Vi ser positivt på framtiden och jag uppfattar detta som en nödvändig administrativ åtgärd för att justera ett oproportionerligt stort aktiekapital på över 16 miljoner SEK.” Säger Bolagets CEO, Petter Sivlér

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-03 20:38 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se

Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Om S2Medical 
S2Medical AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer innovativa sårläkningsprodukter för hela sårläkningsprocessen med fokus på brännskador och kroniska sår. Bolaget har utvecklat eiratex®, ett nytt cellulosabaserat material för läkning av svåra brännskador och kroniska sår. Materialet läker sår effektivt och därmed minskar både lidande för patienter samt kostnader för hälso- och sjukvården. 

Aktiens kortnamn: S2M

Aktiens ISIN-kod: SE0011725084

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återkallelse: Santa Maria Tex Mex Style Dip

Published

on

By

Paulig återkallar Santa Maria Dip Tex Mex Style, 250 gram, med bäst före-datum 01/01/2026. Anledningen är att ett antal produkter istället för Tex Mex Style Dip kan innehålla ostdipp, som innehåller allergenen mjölk. Konsumenter uppmanas att reklamera produkten.  

Produkten återkallas som en försiktighetsåtgärd. Ostdippen (Santa Maria Dip Nacho Cheese Style) innehåller mjölk och utgör därmed en hälsorisk för konsumenter som är allergiska mot mjölkprotein.

Visuellt är det enkelt att särskilja produktinnehållet då Dip Tex Mex Style är grön och ostdippen är gul.

Paulig, som äger varumärket Santa Maria, är i kontakt med leverantören av produkten för att säkerställa att åtgärder vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Ersättning för konsument

Konsumenter ombeds att inte konsumera produkten med det angivna bäst-före-datumet, spara produkten och kontakta Santa Marias Konsumentkontakt för ersättning:

E-mail: konsumentkontakt@santamaria.se
Telefonnummer: 020-67 42 00

Reklamationsformulär på Santa Marias hemsida: https://www.santamariaworld.com/se/om-santa-maria/kontakta-oss/ 

Presskontakt
Eva Berglie
Kommunikationschef
Paulig Scandinavia & Central Europe
0708-99 19 37
eva.berglie@paulig.com

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.