Connect with us

Marknadsnyheter

Jabra lanserar Evolve2 30, det lätta, bekväma, portabla och kostnadseffektiva headsetet som hjälper dig att arbeta produktivt

Published

on

  • Headset för flexibelt arbete som gör det möjligt att vara produktiv, under tusenlappen
  • Två inbyggda mikrofoner för bra samtalskvalité, de 28 mm stora högtalarna ger bra ljud
  • UC och Microsoft Teams certifierade för förbättrat samarbete
  • Integrerad busylight och ljudisolerande design så att du kan koncentrera dig oavsett vart du jobbar
  • Avancerat chipset som gör det möjligt för framtida uppgraderingar
  • Väger 27 procent mindre än Evolve 30 för bekväm användning hela dagen  

 

Stockholm, Sverige, 2 mars 2021 – Jabra lanserar idag Jabra Evolve2 30, den senaste produkten i Evolve2-serien, nästa generations Evolve-serie. Serien omfattar Jabras bästsäljande och marknadens ledande UC-headsets för förbättrad produktivitet oavsett om du arbetar på kontoret eller hemifrån. Headsetet är skapat med den moderna kontorsarbetaren i åtanke, utformad för samarbete, koncentration och bekvämlighet så att du kan vara produktiv hela dagen. Allt detta till det överkomliga priset på endast 920 kr (ex moms).

Produktiviteten brister under det nya normala

Det nya normala har skapat behovet av ett mer flexibelt förhållningssätt till arbete och arbetsplats, där flexibiliteten mellan distansarbete och arbete på kontoret är en prioritet. Virtuellt samarbete har växt från 14 procent 2019 till 77 procent under 2020*. Samtidigt som produktivitet fortfarande är en stor utmaning för olika företag, så ökar komplext arbete exceptionellt, medan den genomsnittliga produktiviteten minskar varje dag**. Headsets spelar en viktig roll i flexibilitetsrevolutionen på arbetsplatsen och Jabras Evolve2 30 uppfyller dessa krav till ett överkomligt pris samtidigt som du får ett headset av premiumkvalité.

Sömlöst samarbete och omedelbar koncentration

Jabra Evolve2 30 är perfekt anpassad för den moderna och flexibla kontorsarbetaren, användare som spenderar merparten av sin dag vid skrivbordet i ett högljutt kontor eller hemma. Samarbete och koncentration fortsätter att vara det centrala för effektivt kontorsarbete, oavsett vart det kan vara.

Tvåmikrofonteknologin tar upp din röst klart och tydligt så du kan delta i samtal och möten online var som helst samtidigt som den uppfyller Open Offce-kraven. Med de 28 mm stora högtalarna och ett avancerat digitalt chipset, kan du också njuta av bra ljud för både samtal och musik. Evolve2 30 finns även tillgänglig som en Microsoft Teams certifierad variant, vilken har en dedikerad Microsoft Teams-knapp så du kan gå in och ut ur möten med endast en knapptryckning, medan mikrofonarmen låter dig stänga av och sätta på mikrofonljudet med en gång.  

Jabra Evolve2 30 uppfyller Microsoft Open Office-kraven, som är ett strikt test på hur effektivt headsetets mikrofon dämpar oljud i omgivningen, vilket säkerställer att produkten är lämplig för alla miljöer. Den enkla plug-and-play-funktionen gör att användare kan ansluta sömlöst till alla anslutna enheter med USB-A eller USB-C, för maximalt samarbete.

När det gäller till koncentration så kommer Evolve2 30 inte att göra dig besviken. Evolve2 30 är särskilt designat för att du ska kunna jobba koncentrerat vart som helst. De ovala öronkuddarna på headsetet och den vinklade designen på öronkåporna är skapade för att blockera ut oljud och andra störningar i din omgivning. Jabras så kallade busylight signalerar att du är upptagen och sätts automatiskt på när du är upptagen i ett samtal. Det kan också sättas på manuellt om du vill berätta för andra att du inte vill bli störd, så du kan koncentrera dig.

Pålitlig komfort hela dagen

Ett obekvämt och långvarigt användande av headset kan vara ett stort hinder för produktiviteten. Jabra Evolve2 30 har en ergonomisk design så att headsetet kan användas under längre tid samt har ett jämnt fördelat tryck. Det är byggt med ett mjukt memory foam i premiumkvalité som formar sig efter dina örons naturliga konturer och lättar vikten av headsetet på användarnas huvuden vilket gör att det är bekvämt att använda hela dagen.

Det lätta headsetet Evolve2 30 är byggt för att vara lika slittåligt som bekvämt. Både huvudbågen och glidskenan på Evolve2 30 är ihopsatta med rostfritt stål, med en mycket högre nivå av hållbarhet och flexibilitet jämfört med föregångaren Evolve 30. Hundratals falltester av headsetet och tålighetstest av mikrofonarmen har genomförts för att säkerställa att headsetet håller under lång tid även om det används under längre perioder.

Att höja produktivitetsnivån är en kontinuerlig utmaning för alla organisationer, säger Holger Reisinger, SVP for Business Solutions på Jabra. Vi är glada över att lansera vår senaste produkt som är skapad för att tackla distraktioner som påverkar produktivitet för de som arbetar på kontor, men också för distansarbetare. Vi skapade Jabra Evolve2 30 för att vara prisvärda så alla användare kan njuta av fördelarna med samarbete, koncentration och komfort när de arbetar. Jabra Evolve2 30 förkroppsligar verkligen mottot att arbete inte längre är en plats du går till, utan något du gör.  

Nyckelfunktioner och specifikationer:

  • Förbättrad komfort med den låga vikten på 125 gram
  • Tvåmikrofonteknologi för bra samtal och 58 mm stora högtalare som uppfyller Open Office-kraven  
  • Certifierat för UC och Microsoft Teams
  • Avancerat chipset möjliggör uppgraderingar av fast programvara  
  • Integrerad busylight
  • Förbättrad ljudisolerande design 
  • Förstärkt huvudbåge och glidskena för ökad hållbarhet
  • En dedikerad Microsoft Teams-knapp på MS-varianten
  • Jabra Direct, Xpress
  • Hållbar paketering tillverkad av återvunnet material  

Tillgänglighet

Jabra Evolve2 30 kommer att finnas tillgänglig från mars 2021 hos utvalda återförsäljare. Evolve2 30 kommer att finnas tillgänglig i svart.

Evolve2 30 STEREO till det rekommenderade priset 920 SEK (inklusive moms 1150 SEK)  

Evolve2 30 MONO till det rekommenderade priset 816 SEK (Inklusive moms 1020 SEK)

Ta reda på mer om Jabra här: www.jabra.se/evolve

* Gensler US Workplace Study

** Källa: Boston Consulting Group

Information för journalister

För mer information, var vänlig kontakta:

Matilda Klinga
Inmema kommunikation
Telefon: 073 660 81 76
E-post:
matilda.klinga@inmema.com

Om Jabra

Jabra är ett världsledande varumärke inom ljud, video och samarbetslösningar, designade för att stärka konsumenter och företag. Som en stolt del av GN-gruppen, hänger de sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara något mer än de någonsin trodde var möjligt. Jabras tekniska expertis banar väg framåt och bygger på 150 års banbrytande arbete inom GN-gruppen. Det här tillåter dem att skapa integrerade verktyg för kontaktcenter, kontor och samarbete som hjälper användarna att bli mer produktiva var helst de vill. True wireless hörlurar och öronsnäckor ger konsumenter bättre samtal och uppspelning av musik och media. GN-gruppen som grundades 1869 finns i 100 länder och levererar innovation, tillförlitlighet och användarvänliga lösningar. GN har 6500 anställda och rapporterade en årlig omsättning på 13,4 miljarder DKK under 2020. Varumärket Jabra står för cirka 8,7 miljarder DKK och har 1900 anställda. GN får livet att låta bättre och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.se

© 2021 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners (design and specifications are subject to change without notice).

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stöd till regionerna om strategisk planering i deras regionala utvecklingsarbete

Published

on

By

Regeringen ger Tillväxtverket, Boverket, Trafikverket och länsstyrelserna i uppdrag att under perioden 2024–2027 erbjuda regionerna stöd om strategisk planering i deras regionala utvecklingsarbete.

– Det är alltmer viktigt med strategisk planering och samverkan mellan kommuner, regioner och statliga myndigheter för att främja regional utveckling. Detta är särskilt relevant för landsbygdernas utveckling, och regeringen har därför gett en specifik del av sitt uppdrag fokus på detta, säger landsbygdsminister Peter Kullgren. 

Uppdraget innebär att regionerna, som har det regionala utvecklingsansvaret i respektive län, ska erbjudas kunskaps- och metodstöd från Tillväxtverket, efter samverkan med Boverket och Trafikverket. Tillväxtverket ska även, tillsammans med länsstyrelserna, främja samverkan mellan relevanta statliga myndigheter, regioner och andra berörda aktörer.

Ansvaret för planering i Sverige, till exempel kommunal och regional fysisk planering och transportinfrastrukturplanering, är fördelat på flera aktörer, kommuner, regioner och statliga myndigheter. Uppdraget syftar till att öka regionernas möjligheter att beakta dessa planeringsprocesser när de tar fram den regionala utvecklingsstrategin och samordnar insatser för att genomföra den. För uppdraget, som även omfattar regionala pilotprojekt, beräknas totalt 38 miljoner kronor användas, fördelat på 6 miljoner för 2024, 10 miljoner för 2025 samt 11 miljoner för 2026 respektive 2027.

Presskontakt
Mattias Svensson
Pressekreterare hos landsbygdsminister Peter Kullgren
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-110 51 67
mattias.svensson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Paulig har avslutat sina förändringsförhandlingar

Published

on

By

Paulig har avslutat förändringsförhandlingarna som började den 13 mars 2024. Förhandlingarna gällde företagets kontors- och ledningspersonal globalt.

Förändringsförhandlingar inleddes för att anpassa Pauligs organisationsstruktur till den nya tillväxtstrategin. Den nya strukturen kommer att tillåta Paulig att optimera resursfördelningen, förstärka kritiska förmågor, etablera tydligare ansvarsområden och säkerställa tydlighet och snabbhet i beslutsfattandet i en matrisorganisation, vilket i slutändan gör att företaget kan växa snabbare.

Anledningen till förändringsförhandlingarna var inte att minska antalet anställda på företagsnivå. Dock ledde planerade förändringar till förändringar i roller och upphörande av vissa befattningar.

Vid förhandlingarnas början uppskattades det att de potentiella uppsägningarna skulle vara högst 64 kontors- eller ledningsanställda globalt. Som ett resultat av förhandlingarna är det bekräftade antalet uppsägningar 21 globalt.

Den nya organisationen träder i kraft den 1 juni 2024.

Presskontakt: communications@paulig.com

Om Paulig
Paulig är ett internationellt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur som är bra för både människor och planeten. Företaget erbjuder Tex Mex, snacks, kaffe, World Foods och kryddor under varumärkena Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Paulig producerar också produkter för livsmedelsindustrin och private label-kunder. År 2023 uppgick företagets försäljning till cirka 1,2 miljarder euro. Paulig grundades 1876 och ägs till 100% av Paulig-familjen. Företaget har 2 300 passionerade anställda i 13 olika länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Guideline Geo har beviljats 11 miljoner kronor i EU-medel för forskningsprojektet GeoHEAT

Published

on

By

CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) har beviljat finansiering för forskningsprojektet GeoHEAT, där Guideline Geo är utvald industripartner i ett konsortium bestående av aktörer från industri, akademi och myndigheter inom EU.

Forskningsprojektet är inriktat på att göra geotermisk energi tillgänglig genom att minska kostnaderna för djupprospektering och utveckla ny teknik som lämpar sig för denna typ av markundersökningar.

Guideline Geo bidrar med geofysisk expertis och specifikt med utveckling av en ny generation av markradar för geotermiska undersökningar i djupa borrhål. 

”Det är spännande att se hur geofysik kan bidra till utvecklingen av geotermisk energi som en hållbar energikälla i Europa. Vi har god erfarenhet av forskningssamarbeten med industripartners inom Europa och akademin och ser fram emot ett tvärfunktionellt och paneuropeiskt samarbete inom konsortiet”, säger Anders Abrahamsson, CTO på Guideline Geo.

Forskningsprojektet beräknas påbörjas i juni, pågå i upp till 3 år och det maximala beviljade beloppet för Guideline Geo är cirka 11 miljoner kronor fördelat under perioden.

För ytterligare information kontakta:

Anders Abrahamsson, CTO, Guideline Geo AB (publ.), tel: +46 70 372 60 09 
Malin Siberg, VD, Guideline Geo AB (publ.), tel.
+46 73 044 60 11 
www.guidelinegeo.com

Denna information är sådan information som Guideline Geo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 maj 2024, klockan 14:15 CEST.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.