Connect with us

Marknadsnyheter

Satsa på bra digital marknadsföring

Published

on

Digital marknadsföring, det är något som har kommit att bli allt viktigare, inte minst för företagare. Det är numera nästan ett måste att finnas till på nätet och det på olika sätt. Förvisso är det fortfarande så att många annonserar och gör reklam via tidningar, tv och radio, men det kan vara bra att komplettera det med reklam på nätet. Det finns idag många sätt att göra sin digitala marknadsföring på. En del väljer att satsa på kanaler som Facebook, Instagram eller Twitter. Det går även att använda sig av Google Ads, Google display, SEO och så vidare. Det handlar helt enkelt om olika sätt att synas online. Ett bra första steg är att skapa en bra hemsida för ditt företag.

Olika metoder för digital marknadsföring

Du bör som sagt ha en bra hemsida för ditt företag. Det så att du kan få dit besökare, via andra kanaler. Om du satsar på att göra din digitala marknadsföring via sociala medier eller annat, så är det ju bra om de kan få reda på mer, genom din hemsida. Hemsidan är en mycket viktig del för att kunna marknadsföra dig på rätt sätt. Internet ger dig stora möjligheter, men samtidigt är det bra att ha koll på att den digitala marknadsföringen inte helt ersätter den traditionella, den man får via tv, tidningar med mera. Men tack vare att det har kommit att bli ett förändrat köpbeteende hos människor idag, så är det bra att se till så att du har en så kallad digital närvaro.

Använd dig av flera kanaler

Idag finns det bra mer än en miljon registrerade .se-sidor. Du behöver därför se till att ha mer än bara en bra hemsida. Det gäller att använda dig av flera olika kanaler, samt att du även bör ha en plan samt ett syfte med din marknadsföring du gör digitalt. Hemsidan kan ses som själva navet i det hela och sedan kan du komplettera den med annan digital marknadsföring mot rätt målgrupp i rätt kanaler.

Bland bra saker att använda dig då du ska satsa på digital marknadsföring så finns SEO, SEM, sociala medier, nyhetsbrev, content marketing med mera. Ofta går det att kombinera dem med varandra.

Sociala medier är oftast det enklaste sättet att nå ut till många olika sorters målgrupper. Vilken eller vilka kanaler som passar dig bäst väljer du själv. Fördelen som Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn med flera andra har, det är att de alla har många olika typer av användare inom en mängd olika åldrar, samhällsskikt, intressen, kön med mera.  Du kan på ett bra sätt knyta personliga kontakter samtidigt som du stärker varumärket samt skapar ett mervärde.

Ta hjälp av en mediabyrå

När det gäller marknadsföring, oavsett sort, så är det inte fel att ta hjälp av en mediabyrå. Du kan därmed anlita en digital marknadsföringsbyrå Malmö om du vill. Du får då direkt bra hjälp med det som just du och ditt företag har behov av när det kommer till att göra digital marknadsföring.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Amnode – publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Amnode publicerar inför framläggandet på årsstämman den 14 maj 2024 i Gnosjö, årsredovisningen för verksamhetsåret 2023-01-01 – 2023-12-31 med revisionsrapport. Årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 finns tillgänglig som bifogat dokument, på bolagets webbplats (www.amnode.se) samt på bolagets kontor (Sjörydsvägen 12, 335 32 Gnosjö). Årsstämmokommunikén 2024 publiceras den 14 maj 2024.

För mer information eller frågor kontakta styrelsens ordförande

Lars Save
070-590 18 22
info@amnode.se

Amnodes affärsidé är att vara en komplett och innovativ leverantör och samarbetspartner till OEM, Industri- och VVS-kunder inom segmentet bearbetade mässingskomponenter på den europeiska marknaden. Amnode erbjuder produkter från fyra kärnområden; varmsmide, pressgjutning, bearbetning samt automatsvarvning.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Spotlight Group AB säljer verksamheten i dotterbolaget Shark Communication AB

Published

on

By

Spotlight Group AB (”Spotlight Group” eller ”Bolaget”) har tecknat avtal med Honeybadger AB (”Honeybadger”) om försäljning av verksamheten i dotterbolaget Shark Communication AB (”Shark”). Honeybadger övertar verksamheten den 30 april 2024. Försäljningen har begränsad direkt effekt på koncernens finansiella ställning, men är också ett led i att skapa en kostnadsstruktur som ger Spotlight Group bärkraft även i ett svagt marknadsklimat.

”Med försäljningen av Sharks verksamhet har vi genomfört ännu en av de beslutade sparåtgärderna i koncernen och har skapat en ny grupp som består av våra verkliga kärnverksamheter. Det känns tryggt att lämna över Sharks verksamhet, personal och kunder till en aktör som har stor erfarenhet av finansiell kommunikation och vår målsättning är att fortsätta att ha ett gott samarbete med Shark som en del av Honeybadger”, säger Spotlight Groups koncernchef Peter Gönczi.

Honeybadger är en IR-kommunikationsbyrå baserad i Göteborg, som grundats av företagets VD Johan Waldhe. Sharks verksamhet är planerad att fortsätta i Malmö under varumärket Shark Communication, men blir organisatoriskt en del av Honeybadger.

”Sharks erfarna team och kontaktnät kommer att bredda och fördjupa Honeybadgers nuvarande kunderbjudande inom finansiell kommunikation, samtidigt som vi erhåller ett kontor på plats i den attraktiva Malmö-Lund-regionen. Den här affären blir därmed en naturlig utveckling av vår kärnverksamhet, samtidigt som det blir möjligt för mig själv att fokusera mer på de spännande utvecklingsprojekt som vi bedriver inom Honeybadger. Vi ser fram emot att börja arbeta tillsammans med Shark och deras kunder”, säger Johan Waldhe.

För ytterligare information om Spotlight Group, vänligen kontakta:
Peter Gönczi, VD och styrelseledamot
E-post: ir@spotlightgroup.se
Telefon: +46 8 511 680 60
Hemsida: www.spotlightgroup.se

Spotlight Group är en koncern av fristående verksamheter med ett gemensamt syfte – att förenkla för bolag att växa. Bolaget etablerades 1997 och marknadsplatsen Spotlight Stock Market har idag cirka 160 noterade bolag med flera hundratusen aktiva investerare. Sedermera Corporate Finance och MCL, med expertis inom kapitalanskaffning för tillväxtbolag respektive börs- och aktiemarknadsjuridik, är också två viktiga byggstenar i koncernen. Sedan start har även en rad andra nydanande initiativ tagits, vilket skapat ett ekosystem av börsnära tjänster och tekniska lösningar, så som Nordic Issuing och FinReg Solutions (bland annat innehållande eAktiebok, Placing värderingar och Kalqyl), anpassade efter tillväxtbolagens behov i en noterad miljö. Spotlight Group avser att fortsätta vara en pionjär i att utveckla verktyg för noterade tillväxtföretag och därmed skapa förutsättningar för ökad sysselsättning, innovation och konkurrenskraft. Koncernen fyller därmed en viktig samhällsfunktion.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Första spadtaget för framtidens äldreboende i Nordanstig

Published

on

By

Idag, den 29 april, togs första spadtaget för det nya särskilda boendet för äldre i Bergsjö, Nordanstigs kommun. Samfori Fastigheter deltar i projekteringsarbetet på uppdrag som specialistkonsult och Samforis Kristoffer Andersson närvarade tillsammans med bland andra Kommunstyrelsens ordförande Ola Wigg och Ledningsutskottets ordförande Lars Hed.

Det nya äldreboendet utvecklas med utgångspunkt i hälsingearvet och hög kvalitet. Boendet får multifunktionella ytor med färgskalor från naturen och hälsingegårdarna, vinterträdgård för hemtrevnad och en takterrass med utsikt över bygden. För anhöriga finns övernattningslägenhet. Boendet utrustas med den senaste tekniken för en arbetsmiljö i toppklass.

Grattis till Nordanstig och kommunens invånare efter första spadtag för ert framtida fina äldreboende!

Kontakt och mer info om projektet:

Nimrod Badur (epost: nimrod@samfori.se), Kristoffer Andersson (epost: kristoffer@samfori.se)

I bIld: Ledningsutskottets ordförande Lars Hed, Kristoffer Andersson (Samfori), Kommunstyrelsens ordförande Ola Wigg

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.