Connect with us

Marknadsnyheter

Inbjudan till TOURNs presentation av Kvartalsrapport ETT 2021

Published

on

TOURN publicerar Kvartalsrapport ETT den 17:e maj 2021 och bjuder med anledning av det in till en live-presentation.
 
Plats: Digitalt, livesändning via Youtube
Tid: Kl. 11.00 måndag 17:e maj 2021
 
TOURNs VD Robin Stenman presenterar kvartalsrapporten, berättar mer om bolagets strategi för 2021 samt besvarar insamlade frågor genom Magnus Skog från Erik Penser Bank.

Länk till live-sändning
https://www.youtube.com/watch?v=ek2fgNBqs6Q
 
//
VD, Robin Stenman
TOURN International AB (PUBL)
ir@tourn.com
 
Tourn är ett  techbolag med ursprung i Sverige vars aktier är noterade på Nasdaq First North. Enligt “Deloitte tech fast 500 (EMEA)” är Tourn är ett av Europas snabbast växande techbolag. Bolaget grundades 2010 men sedan 2014 utvecklar bolaget tech-produkter inom företrädesvis influencer marketing men även inom social tech och fintech. Tourn utvecklar tech-plattformar direkt i Tourn, genom dotterbolag eller joint ventures, vidare förvärvar Tourn teknologier och bolag. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD Nyhetsbrev, december

Published

on

By

Bästa investerare,

Nu kommunicerade jag senast läget i halvårsrapporten som publicerades förra veckan. Vi har som sagt haft en stark försäljning senaste månaderna och planerar att bibehålla samma försäljningstakt.

Vänliga hälsningar
Bawan Faraj
VD Provide IT Sweden AB (publ)
Telefon: 0762-519 670
E-post: bawan@provideit.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sergel möjliggör en hållbar framtid genom insikter, innovation och människor

Published

on

By

Med vår nya vision, ”The enabler for a sustainable future through insights, innovation, and people,” tar Sergel ett ytterligare steg framåt mot hållbar tillväxt och kundfokuserade lösningar på de nordiska marknaderna – Sverige, Norge, Danmark och Finland. Klaus Reimer, CEO Sergel Group, förklarar hur denna vision är utformad för att möta dagens och framtidens utmaningar samt ge tydlig vägledning för hela verksamheten.

Varför nu? En vision för tydlighet och syfte
Vår tidigare vision har tjänat oss väl, men den var avsedd att löpa fram till 2025. När vi nu blickar framåt har denna nya vision utvecklats för att både vara inspirerande och praktiskt användbar i vårt dagliga arbete, samtidigt som den speglar vårt syfte: “Skapa möjligheter för människor och företag”. Detta syfte är grunden för vår verksamhet och uttrycker vårt engagemang för att tillhandahålla rättvisa Credit Managemant lösningar. Alla som är kreditvärdiga bör ges möjlighet till kredit. Genom att hjälpa individer och företag att få tillgång till de möjligheter de behöver, bidrar vi till en hållbar framtid för både kunder och samhället.

Våra styrande principer – såsom transparens, samarbete och mod att driva förändring – fortsätter att spela en central roll. Dessa principer har formats genom en omfattande process inom organisationen och fungerar som vägledande ledstjärnor i våra beslut och vår relation med kunder, slutkunder och medarbetare.

Strategiska fokusområden för hållbar tillväxt
För att realisera vår vision har Sergel definierat fem strategiska fokusområden som kommer att hjälpa oss att navigera i en föränderlig marknad och stödja vår långsiktiga ambition. Dessa områden fungerar som ett ramverk och speglar kärnprioriteringar för att uppnå hållbar tillväxt och stärka våra kundrelationer. 

Att vara True Nordic
True Nordic innebär att vi fokuserar på att dra nytta av synergier, bästa praxis och samarbete mellan våra nordiska verksamheter för att maximera våra gemensamma styrkor. Vi säkerställer en stark och nordisk lösning med fortsatt fokus på kontinuerlig utveckling på respektive marknad.

Effektivitet genom AI och digital innovation
Genom digitalisering och användning av AI strävar vi efter att optimera våra processer ytterligare, förbättra våra tjänster och leverera en smidig och kundanpassad upplevelse.

Strategisk partner för långsiktig framgång
Vi stöttar våra kunders resa genom att vara en pålitlig partner som ger insikter och rådgivning för att uppnå långsiktiga och hållbara resultat.

Kompetens som skapar värde
Vårt fokus på medarbetarnas kontinuerliga utveckling och självledarskap bidrar till en kultur där våra team med framgång kan samarbeta och ta ansvar i varje situation.

Tillväxt genom innovation och flexibla lösningar
Vi expanderar vårt tjänsteutbud och når nya marknader för att erbjuda helhetslösningar, vilket möjliggör ett fullservice-upplägg för hantering av kundernas betalningsflöden genom vår Order to Cash-process (O2C) – från fakturering till betalning, inklusive reskontra och inkasso. Vi erbjuder även portföljköp som en flexibel lösning för kunder som vill optimera sina kassaflöden och minska kreditrisker.

Att driva visionen framåt
Under samtalet betonade Klaus vikten av en fullständig nordisk affärsplan, skapad med input från tvärfunktionella forum från varje land. Detta samarbetssätt säkerställer att affärsplanen är i linje med våra strategiska prioriteringar och är flexibel nog att anpassas efter marknadens förändringar. Framöver kommer ledningen att fokusera på att implementera visionen genom konkreta mål och kontinuerlig uppföljning. Vårt löfte att vara “den mest omsorgsfulla inkassopartnern” genom We Care utgör fortfarande kärnan i vårt marknadslöfte och vägleder våra interaktioner med kunder, slutkunder och partners.

En vision för lång sikt
Sergels nya vision är ambitiös men genomförbar. Den uppmuntrar oss att tänka större, sträva längre och att etablera oss som möjliggörare av en hållbar framtid. Genom våra gemensamma värderingar och strategiska fokus bygger vi en grund för långsiktig framgång, där insikter, innovation och människor står i centrum för vår resa.

När vi nu rör oss framåt kommer denna vision att fungera som en ledstjärna, hjälpa oss att växa ansvarsfullt och hållbart, till fördel för våra kunder, slutkunder och samhället i stort.

Presskontakt
Christian Hagegård
Head of Marketing 
christian.hagegard@sergel.com
+46 76-141 21 05

Fakta om Sergel
Sergel Kredittjänster grundades 1988 och är idag en av de ledande leverantörerna av kredit- och inkassotjänster i Sverige. Verksamhetsområdena inkluderar kreditbeslutshantering, fakturaadministration och inkasso. Det största affärsområdet är inkasso, men företaget är även en av Sveriges största leverantörer av SMS-tjänster.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kallelse till extra stämma i OurLiving AB (publ)

Published

on

By

Aktieägarna i OurLiving AB (publ) kallas härmed till extra stämma den 19 december 2024 kl. 10.00 – 11.00 i bolagets lokaler på Slagthuset i Malmö, adress Carlsgatan 12A. Rösträttsregistrering börjar kl. 09.30 och avbryts när stämman öppnas.

Rätt till deltagande

Rätt att delta i årsstämman har den som dels upptagits som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken avseende förhållandena den 11 december 2024, dels senast den 13 december 2024 till bolaget anmäler sin avsikt att delta i årsstämman. Anmälan ska ske via e-post till cecilia.wendel@ourliving.se.  Vid anmälan ska anges namn, adress, person- eller organisationsnummer, telefon dagtid, samt, i förekommande fall, antal biträden (högst två). Efter registrerad anmälan kommer anmälaren att mottaga en bekräftelse. Om ingen bekräftelse erhålls har anmälan inte skett på rätt sätt.

Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade, d.v.s. förvarade i en depå, måste tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken för att få delta i stämman. Sådan registrering måste vara verkställd senast den 13 december 2024 och bör begäras i god tid före denna dag hos den som förvaltar aktierna.

Fullmakt

Om aktieägare avser låta sig företrädas av ombud ska fullmakt utfärdas för ombudet. Fullmakten ska vara skriftlig, av aktieägaren undertecknad och daterad. Om aktieägaren är en juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller, om sådan handling inte finns, motsvarande behörighetshandling bifogas anmälan. Handlingen ska styrka rätten hos den som undertecknat fullmakten att utse ombud för den juridiska personen. För att underlätta registreringen vid stämman bör fullmakt i original samt registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara bolaget tillhanda under ovanstående adress senast den 13 december. Om fullmakt och övriga behörighetshandlingar inte insänts i förväg ska fullmakt i original samt övriga behörighetshandlingar kunna uppvisas vid stämman.

Fullmaktsformulär finns tillgängligt hos bolaget och sänds på begäran till aktieägare som uppger sin mailadress.

Förslag till dagordning  

  1. Öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordning
  5. Val av två justeringspersoner
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Presentation och redogörelse kring kontrollbalansräkning per 241130 och behandling enligt reglerna i ABL25:13.
  8. Beslut om bemyndigande för VD att besluta om justering av besluten
  9. Avslutning

Beslutsförslag

Presentation och redogörelse kring kontrollbalansräkning per 241130 och behandling enligt reglerna i ABL25:13 (punkt 7)

Regelverket säger att två stämmor ska hållas om kontrollbalansräkning för att säkerställa att aktiekapitalet är intakt. Detta är andra gången det behandlas. (punkt 18).

I och med att Solarfuture försattes i konkurs 240425 hamnade OurLiving i kontrollbalansläge pga interna skulder mellan bolagen. I samband med konkursansökan ansökte och beviljades OurLiving företagsrekonstruktion. I planen för rekonstruktion fanns en detaljerad plan för att få Bolaget lönsamt och aktiekapitalet intakt. Denna har nu verkställts och företagsrekonstruktionen har genomförts och vunnit laga kraft. Styrelsen rekommenderar därför stämman att besluta att Bolaget återställt aktiekapitalet och kan fortsätta sin verksamhet enligt reglerna i ABL25.

Beslut om bemyndigande för VD att besluta om justering av besluten (punkt 8)

Styrelsen föreslår att årsstämman bemyndigar den verkställande direktören, eller den som den verkställande direktören i övrigt förordnar, att vidta smärre justeringar och förtydliganden av de på årsstämman fattade besluten i den utsträckning detta är erforderligt för registrering och verkställande av besluten. Redogörelse för återställandet och revisorsintyg kommer lämnas på stämman.

Övrig information

Vid tidpunkten för denna kallelses utfärdande uppgår det totala antalet aktier i bolaget till 102 789 771 stamaktier. Det totala antalet röster i bolaget uppgår till 102 789 771. Bolaget innehar inga egna aktier.

Fullmaktsformulärkommer att hållas tillgängliga hos Bolaget och på Bolagets hemsida åtminstone två veckor före stämman. Styrelsen och den verkställande direktören ska, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, vid stämman lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen och förhållanden som kan inverka på bedömningen av bolagets ekonomiska situation. 

Malmö 5 december 2024

OurLiving AB (publ)

Styrelsen

För mer information, vänligen kontakta:

Stina Åkesson
VD, OurLiving AB (publ)
Telefon: 0706 383388
E-post: stina.akesson@ourliving.se

Leif Liljebrunn
Styrelseordförande, OurLiving AB (publ)
Telefon: 0708-45 80 52
E-post: leif.liljebrunn@gmail.com

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.