Connect with us

Marknadsnyheter

Kallelse till extra bolagsstämma i Desenio Group AB (publ)

Published

on

Aktieägarna i Desenio Group AB (publ) (”Bolaget”), org.nr 559107-2839, kallas härmed till extra bolagsstämma torsdagen den 24 juni 2021. I syfte att motverka spridningen av covid-19 har styrelsen beslutat att den extra bolagsstämman ska genomföras utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud eller utomstående och att aktieägarna före stämman ska ha möjlighet att utöva sin rösträtt per post.

Rätt att delta på bolagsstämma

Aktieägare som önskar delta i stämman ska:

  1. dels vara införd som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 16 juni 2021, rösträttsregistrering avseende förvaltarregistrerade aktier som har gjorts senast fredagen den 18 juni 2021 kommer dock att beaktas, samt
  1. dels ha anmält sig genom att ha avgett sin poströst enligt anvisningarna under rubriken Poströstning nedan så att poströsten är Bolaget tillhanda senast onsdagen den 23 juni 2021.

Personuppgifter som hämtas från aktieboken och anmälan kommer att användas för upprättande av röstlängd för stämman samt, i förekommande fall, stämmoprotokoll. Personuppgifterna hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) 2016/679).

FÖRVALTARREGISTRERADE AKTIER

Den som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta i stämman, genom förvaltares försorg låta registrera aktierna i eget namn, så att vederbörande är registrerad i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per avstämningsdagen onsdagen den 16 juni 2021. Sådan registrering kan vara tillfällig (s.k. rösträttsregistrering). Aktieägare som önskar registrera aktierna i eget namn måste, i enlighet med respektive förvaltares rutiner, begära att förvaltaren gör sådan rösträttsregistrering. Rösträttsregistrering som av aktieägare har begärts i sådan tid att registreringen har gjorts av relevant förvaltare senast fredagen den 18 juni 2021 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.

POSTRÖSTNING

Styrelsen i Bolaget har beslutat att aktieägarna i Bolaget vid extra bolagsstämman ska kunna utöva sin rösträtt via post och e-post enligt 20 och 22 §§ lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor. För poströstningen ska aktieägare använda det formulär för poströstning som finns tillgängligt på Bolagets webbplats, www.deseniogroup.com/general-meetings och på Bolagets kontor.

Ifyllt och undertecknat formulär för poströstning skickas med post till Desenio Group AB (publ), box 11025, 100 61 Stockholm eller via e-post till ir@deseniogroup.com. Om aktieägare avger poströst genom ombud ska fullmakt biläggas formuläret. Fullmaktsformulär tillhandahålls på begäran och finns även tillgängligt på Bolaget webbplats, www.deseniogroup.com/general-meetings. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis bifogas eller, om sådan handling inte finns, motsvarande behörighetshandling biläggas poströstningsformuläret.

Aktieägare får inte förse poströsten med särskilda instruktioner eller villkor. Om så sker är hela poströsten ogiltig. Ytterligare anvisningar och villkor finns i poströstningsformuläret.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

  1. Val av ordförande vid stämman.
  2. Upprättande och godkännande av röstlängd.
  3. Val av en justeringsperson.
  4. Framläggande och godkännande av dagordning.
  5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
  6. Bestämmande av antalet styrelseledamöter.
  7. Val av nya styrelseledamöter:
  1. Cecilia Marlow;
  2. Sarah Kauss.
  1. Fastställande av arvoden åt styrelseledamöterna.
  2. Stämmans avslutande.

STYRELSENS FÖRSLAG TILL BESLUT

Punkt 1. Val av ordförande vid stämman

Styrelsen föreslår att Alexander Hars väljs som ordförande vid stämman och vid förhinder för honom, den person som styrelsen anvisar.

Punkt 2. Upprättande och godkännande av röstlängd

Den röstlängd som föreslås godkännas under punkt 2 är den röstlängd som upprättas av Bolaget baserat på bolagsstämmoaktieboken och inkomna poströster som har kontrollerats och tillstyrkts av justeringspersonen.

Punkt 3. Val av en justeringsperson

Styrelsen föreslår att en justeringsperson väljs och att till justeringsperson välja Martin Blomqvist att justera stämmans protokoll jämte ordföranden och vid förhinder för honom, den person som styrelsen anvisar. Justeringspersonens uppdrag innefattar även att kontrollera röstlängden och att inkomna poströster blir rätt återgivna i stämmoprotokollet.

STÖRRE AKTIEÄGARES FÖRSLAG TILL BESLUT

Punkt 6. Bestämmande av antalet styrelseledamöter.

Större aktieägare föreslår att styrelsen ska bestå av sju ledamöter.

Punkt 7 (a-b). Val av nya styrelseledamöter

Större aktieägare föreslår att Cecilia Marlow och Sarah Kauss ska väljas till nya styrelseledamöter för tiden intill nästa årsstämma. Om stämman beslutar i enlighet med större aktieägares förslag kommer styrelsen att bestå av Alexander Hars (ordförande), Nathalie du Preez, Jakob Tolleryd, Martin Blomqvist, Max Carlsén, Cecilia Marlow och Sarah Kauss.

Cecilia Marlow (född 1960) är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm. Cecilia Marlow är styrelseordförande i Wästbygg Gruppen AB (publ) och NCS Colour Holding AB samt styrelseledamot i Karl Fazer Oy, Bokusgruppen AB (publ), Spendrups bryggeriaktiebolag, AR Packaging AB och Kivra AB. Cecilia Marlow har tidigare varit styrelseledamot i bl.a. Svenska Spel, Clas Ohlson och Nordea Funds samt har erfarenhet från flertalet VD positioner inom detaljhandel, exempelvis Kronans Apotek och Internationella Engelska Skolan. Cecilia Marlow innehar inga aktier i Bolaget och är oberoende i förhållande till Bolaget och dess ledning samt till Bolagets större aktieägare.

Sarah Kauss (född 1975) tog sin MBA från Harvard Business School och sin Bachelor i affärer och redovisning från University of Colorado i Boulder. Sarah Kauss är grundaren av S’well, som tillverkar återanvändbara produkter för detaljhandeln och grossistmarknaden och fungerade som dess verkställande direktör från 2010 till februari 2020. Hon är för närvarande ordförande. Innan hon grundade S’well var Sarah Kauss CPA på Ernst & Young. Sarah Kauss äger inga aktier i Bolaget och är oberoende i förhållande till Bolaget och dess ledning samt till Bolagets större aktieägare.

Bolagets större aktieägare bedömer att Cecilia Marlow och Sarah Kauss har en kompetens och bakgrund som passar väl för Bolagets styrelsearbete och att valet av dessa ligger väl i linje med de diskussioner som förts mellan Bolagets större aktieägare kring kompetensutveckling och jämställdhet.

Punkt 8. Fastställande av arvoden åt styrelseledamöterna

Större aktieägare föreslår, under förutsättning av att nyval sker enligt punkt 7 ovan, att Cecilia Marlow och Sarah Kauss ska erhålla ett årligt styrelsearvode på i enlighet med den arvodesnivå för styrelseledamöter som beslutades av årsstämman 2021, proportionerligt i förhållande till mandattidens längd fram till årsstämman 2022.

Större aktieägare föreslår vidare, för det fall styrelsen beslutar att inrätta ett revisionsutskott respektive ersättningsutskott, att arvode för utskottsarbete ska utgå med 75 000 kr till revisionsutskottets ordförande, med 30 000 kr till envar av övriga ledamöter i revisionsutskottet som inte representerar en större aktieägare, med 45 000 kr till ersättningsutskottets ordförande samt med 20 000 kr till envar av övriga ledamöter i ersättningsutskottet som inte representerar en större aktieägare.

AKTIEÄGARES RÄTT ATT BEGÄRA UPPLYSNINGAR

Enligt 7 kap. 32 och 57 §§ aktiebolagslagen ska styrelsen och den verkställande direktören, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen. Begäran om sådana upplysningar ska lämnas skriftligen till Desenio Group AB (publ), box 11025, 100 61 Stockholm eller via e-post till ir@deseniogroup.com senast tio dagar före extra bolagsstämman. Upplysningarna lämnas genom att de hålls tillgängliga hos Bolaget på adress enligt nedan och på www.deseniogroup.com/general-meetings, senast fem dagar före extra bolagsstämman. Upplysningarna skickas också inom samma tid till den aktieägare som har begärt dem och uppgett sin adress.

HANDLINGAR

Fullständiga förslag till beslut samt övriga handlingar inför bolagsstämman kommer att finns tillgängliga på Bolagets kontor på Maria Bangata 4A, 118 63 Stockholm samt på Bolagets webbplats, www.deseniogroup.com/general-meetings, senast två veckor före stämman, och kommer att skickas till aktieägare som begär det och uppger sin e-post eller postadress.

_________

Stockholm, juni 2021

Desenio Group AB (publ)

Styrelsen

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Palm, CEO

fredrik.palm@deseniogroup.com, +46700807637

Linda Vikström, Head of IR

ir@deseniogroup.com, +46735341762
 

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Desenio Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt Nasdaq First North Growth Market – Rulebook. Informationen i detta pressmeddelande lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 7 juni 2021 kl. 11.00 (CEST).

Om Desenio Group

Desenio Group är en snabbt växande design- och e-handelsgrupp med en enkel affärsidé och syfte: att göra trendig, prisvärd och attraktiv väggkonst tillgänglig för alla. Med huvudkontor i Stockholm, Sverige, är vi Europas ledande webbutik för konsttryck och ramar, och vi skickar till mer än 35 länder världen över. 2020 förvärvade Desenio Poster Store och skapade en koncern med 250 anställda och 1,3 miljarder kronor i intäkter. Desenio Group är uppbackade av Verdane, ett specialiserat investeringsföretag för tillväxtaktier som samarbetar med ambitiösa nordeuropeiska techföretag. Desenio Groups aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet DSNO med FNCA Sweden AB som Certified Adviser; info@fnca.se +46 8 528 00 399. Desenio Groups obligationer är noterade på Frankfurt Stock Exchange Open Market. För mer information, besök deseniogroup.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i Hoist Finance under veckorna 18 och 19, 2024 – återköpsprogrammet avslutat

Published

on

By

Hoist Finance AB (publ) (LEI-kod: 549300NPK3FB2BEL4D08) (”Hoist Finance”) har under perioden 29 april – 6 maj 2024 återköpt sammanlagt 87 000 egna aktier (ISIN: SE0006887063) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört. Återköpsprogrammet som inleddes den 8 februari 2024 är härmed avslutat då totalt 2 102 022 aktier har återköpts till ett sammanlagt belopp om 99 940 686 SEK.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om högst 10 procent av samtliga aktier i bolaget till ett sammanlagt belopp om högst 100 000 000 SEK som Hoist Finance offentliggjorde den 6 februari 2024. Återköpsprogrammet genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”). Syftet med återköpsprogrammet är att justera bolagets kapitalstruktur och därigenom bidra till att skapa ett ökat värde för Hoist Finance aktieägare. Avsikten är att de aktier som återköps ska dras in genom beslut vid kommande bolagsstämmor.

Aktier i Hoist Finance har återköpts enligt följande:

Datum

Aggregerad daglig volym (antal aktier)

Viktat genomsnittspris per dag (SEK)

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)

29 april 2024

30 000

51,9466

1 558 398

30 april 2024

20 000

52,5092

1 050 184

2 maj 2024

30 000

50,8470

1 525 410

3 maj 2024

6 maj 2024

7 000

59,0499

413 349

Totalt ackumulerat under veckorna 18 och 19 2024

87 000

 

4 547 341

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

2 102 022

 

 

99 940 686

 

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Carnegie Investment Bank AB (publ) för Hoist Finance räkning.

Efter ovanstående förvärv uppgår Hoist Finance innehav av egna aktier per den 6 maj 2024 till 2 102 022. Det totala antalet aktier i Hoist Finance, inklusive de egna aktierna, uppgår till 89 303 000 och antalet utestående aktier, exklusive de egna aktierna, uppgår till 87 200 978.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

För vidare information vänligen kontakta:

Christian Wallentin, CFO och Vice VD

ir@hoistfinance.com

+46 8 55 51 77 90

Om Hoist Finance

Hoist Finance är en förvaltare specialiserad på förfallna lån. I över 25 år har vi fokuserat på att investera i och förvalta skuldportföljer. Vi är en partner till internationella banker och finansiella institut i hela Europa och förvärvar portföljer av förfallna lån. Vi är också en partner till privatpersoner och små och medelstora företag som befinner sig i en skuldsituation och vi skapar långsiktigt hållbara återbetalningsplaner som gör det möjligt för dem att omvandla förfallna skulder till skulder som betalas av. Vi finns på 13 marknader i Europa och aktierna är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök hoistfinance.com.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kontigo Care (publ) publicerar årsredovisning 2023

Published

on

By

Kontigo Cares årsredovisning för verksamhetsåret 2023 har idag publicerats och finns tillgänglig på bolagets hemsida

Rapporten återfinns på bolagets hemsida, se https://ir.kontigocare.com/finansiella-rapporter-och-dokument/.

För mer information, vänligen kontakta:  

Ulrika Giers, Verkställande direktör

telefon: 46 (0)18 410 88 80

e-post: ulrika.giers@kontigocare.com

Anja Peters Ohlsson, CFO och IR-ansvarig

telefon: 46 (0)18 410 88 80

e-post: ir@kontigocare.com eller anja.peters@kontigocare.com

För mer information om Kontigo Care, vänligen besök www.kontigocare.com

Om Kontigo Care AB (publ)
Kontigo Care AB (publ) (”Kontigo Care” eller ”Bolaget”) har som målsättning att genom innovativa eHälsolösningar förbättra och effektivisera den globala beroendevården och att därmed minska lidandet för en stor mängd patienter och deras anhöriga. Bolagets eHälsoplattform Previct® består av ett antal avancerade algoritmer, AI-drivna prediktionsmotorer och kommunikationslösningar, samt av de två plattformsapplikationerna Previct® Alcohol och Previct® Gambling, för tillämpning inom respektive beroendeområde. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Redeye AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

InDex Pharmaceuticals lämnar en statusuppdatering och informerar om extra bolagsstämma den 10 juni 2024

Published

on

By

6 maj, 2024 – InDex Pharmaceuticals Holding AB (publ) (”InDex Pharmaceuticals” eller ”Bolaget”) meddelar att utvärderingen av alternativ för Bolagets framtid, inklusive det omvända förvärv som kommunicerades i ett pressmeddelande den 8 april 2024 (”Transaktionen”), alltjämt pågår. I separat pressmeddelande kallar InDex Pharmaceuticals styrelse till extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024.

Efter att utvecklingen av cobitolimod avbröts och InDex Pharmaceuticals meddelade att Bolaget inte kommer fortsätta utvecklingen av några av sina andra substanser har, som Bolaget tidigare kommunicerat och i syfte att maximera aktieägarvärdet, olika alternativ för Bolagets framtid utvärderats. Utvärderingen, som gjordes med stöd av extern finansiell rådgivare, resulterade i att gå vidare med det omvända förvärvet samt att vidta ytterligare åtgärder för att säkerställa att en sådan transaktion är genomförbar.

InDex Pharmaceuticals styrelse, i syfte att möjliggöra genomförandet av det planerade omvända förvärvet så snart som praktiskt möjligt, kallar genom ett separat pressmeddelande till en extra bolagsstämma att hållas den 10 juni 2024 för att besluta om de ändringar av bolagsordningen som föranleds av den tilltänkta Transaktionen. Förutsatt att parterna kommer överens förväntas avtal om den tilltänkta Transaktionen ingås senast den 20 maj 2024.

Som framgår av kallelsen föreslår styrelsen att stämman beslutar att anta ny bolagsordning med i huvudsak följande ändringar: (i) nytt bolagsnamn och verksamhetsföremål,  (ii) nya gränser för aktiekapital och antal aktier, (iii) införande av ett nytt slag av inlösenbara aktier av serie C och (iv) införande av ett omvandlingsförbehåll där ägare av stamaktier kan begära omvandling till aktier av serie C. Bolagsordningen i dess fullständiga föreslagna nya lydelse kommer att finnas tillgänglig på Bolagets webbplats senast två veckor före bolagsstämman.

Förutsatt att Bolaget ingår avtal om den tilltänkta Transaktionen avser InDex Pharmaceuticals styrelse att kalla till en separat extra bolagsstämma, att hållas i direkt anslutning till bolagsstämman den 10 juni 2024 som beskrivs i detta pressmeddelande, för beslut om godkännande av den tilltänkta Transaktionen, apportemission, sammanläggning av aktier och övriga beslut som föranleds av Transaktionen.

För mer information, se kallelsen till den extra bolagsstämman, vilken publiceras genom ett separat pressmeddelande.

För mer information:
Jenny Sundqvist, VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: jenny.sundqvist@indexpharma.com

Johan Giléus, CFO och vice VD
Tel: +46 8 122 038 50
E-post: johan.gileus@indexpharma.com

Offentliggörande
Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 6 maj 2024 kl. 20:40 CET.

Kort om InDex Pharmaceuticals
InDex Pharmaceuticals vision är att hjälpa patienter med immunologiska sjukdomar där det finns ett stort medicinskt behov av nya behandlingsalternativ. Cobitolimod utvärderades i fas III-programmet CONCLUDE för måttlig till svår vänstersidig ulcerös kolit – en funktionsnedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen.

InDex Pharmaceuticals är baserat i Stockholm. Bolagets aktier (kortnamn INDEX) handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Redeye AB är bolagets Certified Adviser. För mer information, vänligen besök www.indexpharma.com/sv.

Informationen i detta pressmeddelande är avsedd för investerare.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.