Marknadsnyheter
Paketleveranser nästan hem till dörren för Telge Bostäders hyresgäster
Att bekvämt få sin paketleverans nästan ända hem, att hämtas närhelst det passar mottagaren, det är snart verklighet för många av Telge Bostäders hyresgäster. I ett samarbete med PostNord ska bolaget testa paketboxar i flertalet av sina områden. Under nästa vecka kommer boxarna vara på plats.
Paketboxarna kommer att placeras utomhus och kräver ingen markinstallation, fiber eller el, då de drivs på batteri. PostNord står för hårdvara, drift och underhåll, det enda Telge Bostäder behöver göra är att upplåta markytan.
– Vi jobbar hela tiden för att våra områden ska vara trivsamma och levande. Här har vi en chans att underlätta för vår kund, där hen rör sig i vardagen, samtidigt som vi kanske skapar nya rörelsemönster för människor i närområdet, säger Cecilia Johnsson, samordnare Affärsutveckling, Telge Bostäder
Paketboxarna innebär också ett hållbart leveranssätt som minskar transporterna. I nuläget finns ca 120 paketboxar placerade i och runt Stockholm. Hos Telge Bostäder omfattas 10 områden av försöket.
– Vi vet att kundreaktionerna på annat håll varit mycket positiva och det finns en ökad efterfrågan på denna typ av paketboxar. Det här är ett test och fungerar det bra kan vi säkert utöka antal i framtiden, säger Cecilia Johnsson
Här placeras paketboxarna:
Grusåsen: Östergatan 10, Östergatan 18 A, Östergatan 43 A
Fornbacken: Fornbacken 47, Fornbacken 21
Mölnbo: Skolvägen 6
Värdsholmen: Värdsholmsgatan 22–24
Hölö: Wijbacksvägen 1
Hovsjö: Granövägen, vid tvättstugan mellan gård 6 och 7
Saltskog: Barrtorpsvägen 1A
Bårstabergen: Karlslundsgatan 10–12, Orrstigen 16, Rungatan 3
Karlhov: Björknäsvägen 28
Ronna: Hövdingevägen 1–17 (garage)
Så här går det till:
- Paketboxarna är valbara i check-out/kassan i e-handeln.
- Paketet hämtas genom att använda PostNord App. Legitimering sker via Mobilt BankID.
- För att kunna öppna paketboxen behöver mottagaren ladda ner och registrera sig i PostNord App, samt aktivera bluetooth i sin mobiltelefon. Sedan räcker det att stå i nära anslutning till paketboxen och klicka på öppna luckan i PostNord App, för att kunna hämta sitt paket.
- Paket som inte får plats i paketboxen styrs till mottagarens hemmaombud (den närmaste bostaden)
Kontakt:
Hanna Sarlén, Pressansvarig Telge
08-550 220 50, pressjour@telge.se
Cecilia Johnsson, Affärsutveckling Telge Bostäder
08-550 211 28, Cecilia.Johnsson@telge.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Ymer SC AC AB Offentliggör årsredovisning för perioden 2023-01-01 till 2023-12-31
Ymer SC AC AB offentliggör årsredovisning för perioden 2023-01-01 till 2023-12-31. Årsredovisningen finns bifogad i detta pressmeddelande.
Informationen är sådan som YMER SC AC är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-04-30 10:40 CET.
Stefan Engstrand, VD Ymer SC AC AB. Tel: 073 – 358 28 99, stefan.engstrand@ymersc.com
www.ymersc.com
Marknadsnyheter
Kappahl fortsätter samarbetet med Majblomman – nu säljs majblommor i butik för tredje året i rad
Förra året hjälpte Kappahls butiker till att samla in 480 000 kronor för att bekämpa barnfattigdomen i Sverige. I år hoppas man kunna slå detta, när det för tredje året i rad säljs majblommor i Kappahls samtliga butiker i Sverige. När barnens försäljningsperiod är över säljer Kappahl majblommor i butik med start den 1 maj.
Barnrättsorganisationen Majblomman har sedan 1907 arbetat för att minska barnfattigdomen i Sverige. Genom försäljning av majblommor samlas stöd in för barn i familjer som inte har råd med det allra nödvändigaste. Förra året slogs ett historiskt försäljningsrekord när barn runt om i landet sålde majblommor för 76 miljoner kronor, men utöver barnens insats behövs näringslivets stöd. Därför är Kappahl stolt partner till Majblomman sedan flera år och förutom stöd genom rabatterade presentkort säljs också majblommor i alla Kappahl-butiker i Sverige, något man gjort sedan 2022.
– Vi vet att ett av tio barn lever i barnfattigdom. Det visar både statistiken och det ser Majblommans volontärer i vardagen. Faktum är att förra årets rekordstora insamling inte räcker till. Barnens behov har blivit mer basala och nya grupper söker sig till oss. Samarbeten med företag som Kappahl är jätteviktiga för Majblomman för att vi ska kunna hjälpa fler barn. Civilsamhället kan inte ta hela ansvaret själva. Alla måste hjälpas åt för att samhället ska fungera, berättar Majblommans generalsekreterare Åse Henell.
Kappahls högre syfte är att skapa en ansvarsfull modevärld, och socialt engagemang är en viktig del i detta. En stor del av Kappahls sociala engagemang utgår från barnperspektivet och att barn ska få vara barn, vilket kopplar till Majblommans arbete om barns rätt till en barndom fri från fattigdom.
– Vi är mycket stolta och glada att kunna bidra till Majblommans arbete med att minska barnfattigdomen i Sverige genom att erbjuda våra kunder att köpa sina majblommor i våra butiker, och vi satsar självklart på att slå förra årets försäljning i butik! säger Åsa Witkarsson, Commercial & Marketing på Kappahl och den som samordnar försäljningen i butikerna.
Om Majblomman
Majblommans riksförbund är en ideell barnrättsorganisation som arbetat för att minska barnfattigdom sedan 1907. Arbetet sker genom att dela ut ekonomiskt stöd, påverka beslut och finansiera forskning och sprida kunskap om och öka engagemanget kring barnfattigdom. Man samlar in pengar genom att barn, volontärer och företagspartners i hela Sverige deltar i försäljningen av majblommor varje år. Barn som lever i familjer där pengarna inte räcker till kan ansöka om ekonomiskt stöd till och med det år då barnet fyller 18 år. Det kan gälla ett par fotbollsskor, ett barnkalas, avgiften till fritidsaktivitet eller en jacka.
Marknadsnyheter
Kappahl fortsätter samarbetet med Majblomman – nu säljs majblommor i butik för tredje året i rad
Förra året hjälpte Kappahls butiker till att samla in 480 000 kronor för att bekämpa barnfattigdomen i Sverige. I år hoppas man kunna slå detta, när det för tredje året i rad säljs majblommor i Kappahls samtliga butiker i Sverige. När barnens försäljningsperiod är över säljer Kappahl majblommor i butik med start den 1 maj.
Barnrättsorganisationen Majblomman har sedan 1907 arbetat för att minska barnfattigdomen i Sverige. Genom försäljning av majblommor samlas stöd in för barn i familjer som inte har råd med det allra nödvändigaste. Förra året slogs ett historiskt försäljningsrekord när barn runt om i landet sålde majblommor för 76 miljoner kronor, men utöver barnens insats behövs näringslivets stöd. Därför är Kappahl stolt partner till Majblomman sedan flera år och förutom stöd genom rabatterade presentkort säljs också majblommor i alla Kappahl-butiker i Sverige, något man gjort sedan 2022.
– Vi vet att ett av tio barn lever i barnfattigdom. Det visar både statistiken och det ser Majblommans volontärer i vardagen. Faktum är att förra årets rekordstora insamling inte räcker till. Barnens behov har blivit mer basala och nya grupper söker sig till oss. Samarbeten med företag som Kappahl är jätteviktiga för Majblomman för att vi ska kunna hjälpa fler barn. Civilsamhället kan inte ta hela ansvaret själva. Alla måste hjälpas åt för att samhället ska fungera, berättar Majblommans generalsekreterare Åse Henell.
Kappahls högre syfte är att skapa en ansvarsfull modevärld, och socialt engagemang är en viktig del i detta. En stor del av Kappahls sociala engagemang utgår från barnperspektivet och att barn ska få vara barn, vilket kopplar till Majblommans arbete om barns rätt till en barndom fri från fattigdom.
– Vi är mycket stolta och glada att kunna bidra till Majblommans arbete med att minska barnfattigdomen i Sverige genom att erbjuda våra kunder att köpa sina majblommor i våra butiker, och vi satsar självklart på att slå förra årets försäljning i butik! säger Åsa Witkarsson, Commercial & Marketing på Kappahl och den som samordnar försäljningen i butikerna.
Om Majblomman
Majblommans riksförbund är en ideell barnrättsorganisation som arbetat för att minska barnfattigdom sedan 1907. Arbetet sker genom att dela ut ekonomiskt stöd, påverka beslut och finansiera forskning och sprida kunskap om och öka engagemanget kring barnfattigdom. Man samlar in pengar genom att barn, volontärer och företagspartners i hela Sverige deltar i försäljningen av majblommor varje år. Barn som lever i familjer där pengarna inte räcker till kan ansöka om ekonomiskt stöd till och med det år då barnet fyller 18 år. Det kan gälla ett par fotbollsskor, ett barnkalas, avgiften till fritidsaktivitet eller en jacka.
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients