Connect with us

Marknadsnyheter

Regio tecknar femtonårigt avtal för hotell i Kalmar

Published

on

Fastighets AB Regio (”Regio”) har i samarbete med P&E Fastigheter tecknat ett femtonårigt avtal med Nordic Choice Hotels avseende expansion av Clarion Collection Hotel Packhuset (”Packhuset”) i Baronen, Kalmar. Avtalet omfattar bland annat tillskapande av 21 hotellrum, ny lounge och nytt gym.

Packhuset är beläget i centrala Kalmar, alldeles intill Baronen köpcentrum och högskolan. Hotellet är mycket populärt och har haft god beläggning under hela Coronapandemin. Regio och P&E Fastigheter har under ett antal år fört en dialog med Packhuset om att expandera verksamheten inom byggnaden, vilket nu resulterat i ett femtonårigt hyresavtal. Ombyggnationen beräknas vara klar före sommaren 2022.

Eric Bergström, VD Regio säger:
”Vi har haft en tydlig affärsplan för utveckling av området ända sedan Baronen förvärvades av Regio för fem år sedan. Packhuset är en av våra största hyresgäster i Kalmar och vi är väldigt glada över det fortsatta förtroendet för oss som fastighetsägare.”

Anders Stensson, Kommersiell utvecklare P&E Fastigheter säger:
”Packhusets läge är fantastiskt för ett hotell, med hamnen bokstavligen talat precis utanför fönstret. Utbyggnaden av hotellet är ett stort steg framåt i arbetet med vår affärsplan. Vi har även pågående dialog med andra upplevelsebaserade hyresgäster och hoppas att snart kunna addera fler positiva nyheter.”

För mer information, vänligen kontakta:
Eric Bergström, VD Fastighets AB Regio och Partner Brunswick Real Estate
t: +46 8 545 075 05
e:
eric.bergstrom@brunswickrealestate.com

Anders Stensson, Kommersiell utvecklare P&E Fastigheter
t: +46 734 23 32 83
e: anders.stensson@poefastigheter.se

Fastighets AB Regio äger och förvaltar kommersiella fastigheter i växande större regionstäder och storstädernas ytterområden. Visionen är att vara den bästa hyresvärden genom en aktiv lokal och regional närvaro. Bolagets affärsidé är att skapa en stabil avkastning till sina ägare genom långsiktigt ägande och en aktiv, lokalt förankrad förvaltning. Portföljen omfattar fastigheter med en uthyrbar area om drygt 600 000 kvm. Regio är ett samägt fastighetsbolag som startades av Tredje AP-fonden och Brunswick Real Estate under 2015. Brunswick förvaltar det samägda bolaget där AP3 är majoritetsägare. www.regiofastigheter.se

P&E Fastigheter förvaltar och utvecklar fastigheter i nära samarbete med sina uppdragsgivare, för att ge trygghet, hållbarhet och ett värdeskapande på lång sikt för alla parter. Bolaget grundades 1991 och har idag kontor i Kalmar, Jönköping och Stockholm. Åt Regio förvaltar bolaget bland annat Baronen Köpcenter i Kalmar, en kontorsportfölj i centrala Jönköping, en volymhandelsfastighet i Norra Backa i Borlänge samt tre externhandelsområden; Pål Jungs Hage i Nyköping, Boglundsängen i Örebro och Överby i Trollhättan. www.poefastigheter.se

Tredje AP-fonden (”AP3”) är en av fem buffertfonder inom det allmänna pensionssystemet. Buffertkapitalet utgör cirka 15 procent av inkomstpensionssystemets totala tillgångar. För mer information om AP3s uppdrag, hur pensionskapitalet förvaltas och fondens roll som ägare att läsa på www.ap3.se

Brunswick Real Estate är en av Nordens ledande investerare på den nordiska fastighetsmarknaden, med ett erbjudande som omfattar investeringar över hela kapitalstrukturen. Teamet omfattar cirka 60 personer i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. www.brunswickrealestate.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från GreenMercs årsstämma 2024

Published

on

By

Vid GreenMerc AB (publ) årsstämma för räkenskapsåret 2023 fattades nedan angivna beslut.

Följande beslut fattades:

  • Fastställelse av resultat- och balansräkning för 2023
  • Bolagets resultat ska disponeras så som föreslagits i årsredovisningen
  • Att ge ansvarsfrihet till styrelsen och verkställande direktören för den tid redovisningen omfattar
  • Att något styrelsearvode ej ska utgå och att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning
  • Styrelsen återvaldes och utgörs av Kjell Bjurefeldt, Totte Löfström, Giovana Ordonez Pari, Steffan Soendermark och Ari Liukko
  • Revisor Leif Lüsch omvaldes som revisor
  • Bolagets aktier ska delas upp 10:1. Nuvarande 1 419 215 aktier delas därmed upp till 14 192 150
  • Den nya bolagsordningen antogs. Den nya bolagsordningen finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats
  • Styrelsen bemyndigas att före årsstämman 2025, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om emission enligt styrelsen förslag som finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Protokoll fört vid ordinarie årsstämma i Attana AB, 556931-4106, fredagen den 3 maj 2024 i bolagets lokaler i Sollentuna.

Published

on

By

 

  1. Val av ordförande och protokollförare vid stämman

Arne Nabseth valdes till ordförande.

Anders Ulrikson valdes till protokollförare.

 

  1. Upprättande och godkännande av röstlängd

Fastställdes enligt bilaga.

 

  1. Val av en eller två justeringsmän

Teodor Aastrup valdes att jämte ordförande justera protokollet.

 

  1. Prövande om bolagsstämman blivit behörigen sammankallad

Sammankallad i enlighet med bolagsordningen.

 

  1. Godkännande av dagordning

Dagordningen godkändes.

 

  1. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen

Årsredovisningen och revisionsberättelsen föredrogs och framlades.

 

  1. Beslut om
    1. Fastställande av resultat- och balansräkningen

Fastställdes.

  1. Disposition av aktiebolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

Förlusten balanseras i ny räkning.

  1. Ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören

Ansvarsfrihet beviljades för styrelseledamöterna och verkställande direktören. Ingen av styrelsens ledamöter deltog i omröstningen.

 

  1. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorn

Beslutades att revisorn arvoderas enligt godkänd löpande räkning.

Beslutades att styrelsearvode för externa ledamöter uppgår till två och ett halvt basbelopp vardera och till ordförande fem basbelopp.

 

  1. Val av styrelse och revisor

Styrelse:

Arne Nabseth valdes till ledamot.

Lena Jendeberg valdes till ledamot.

Rolf Lundh valdes till ledamot.

Teodor Aastrup valdes till ledamot.

Revisor:

Carlsson & Partners Revisionsbyrå AB med Petter Gustafsson som huvudansvarig revisor valdes till revisor för kommande räkenskapsår.

 

  1. Styrelsens förslag till bemyndigande

Beslutades att godkänna styrelsens förslag.

 

  1. Annat ärende som ska tas upp på stämman
    1. Beslutades att valberedningen till årsstämman 2025 består av de tre största aktieägarna införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per den 1 januari 2025 samt styrelsens ordförande.

 

  1. Årsstämmans avslutande

Arne Nabseth avslutade årsstämman och det konstaterades att alla beslut fattades enhälligt.

 

Vid protokollet  Ordförande

 

 

                                         

Anders Ulrikson  Arne Nabseth

 

Justeras

 

 

                    

Teodor Aastrup

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för publicering genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tid då företagets nyhetsdistributör, Cision, publicerade detta pressmeddelande.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Clifford – Ny Regionchef för Lexium Service Management

Published

on

By

Lexium Service Management har utsett Mattias Clifford till Regionchef för Göteborg. Med en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen, både som beställare och utförare, tar Mattias med sig omfattande kunskap och erfarenhet till sin nya roll som Regionchef.

– Mattias har arbetat i olika roller inom fastighetsbranschen, vilket har gett honom en unik förmåga att se behoven i hela ledet av FM-tjänster. Denna breda förståelse är en styrka när det gäller att leda ett team mot förändring och säkerställa att rätt personer placeras på rätt platser, säger Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management.

– För mig handlar ledarskapet om att säkerställa att teamet presterar och mår bra samtidigt som jag strävar efter kontinuerlig förbättring och utveckling. En viktig del av mitt ledarskap är att coacha och tillföra ordning och reda med struktur och rutiner till teamet säger Mattias Clifford, Regionchef, Region Väst, Lexium Service Mangement.

För mer information, kontakta:
Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management
+4672 992 11 09johan.lundmark@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.