Connect with us

Marknadsnyheter

Jabra lanserar en ny uppsättning true wireless-hörlurar för ännu bättre ljudupplevelser

Published

on

Jabra lanserar idag en helt ny uppsättning true wireless-hörlurar; Elite 7 Pro för den som bara nöjer sig med det bästa, Elite 7 Active för den aktive och Elite 3 som ger mycket ljud för pengarna. Bland nyheterna finns förbättrad samtalskvalitet, längre batteritid och en uppdaterad design som ger ännu bättre passform.    

Ljud- och videoteknikföretaget Jabra lanserar en ny uppsättning true wireless-hörlurar i Elite-serien för tre olika typer av användare; Pro, Active och Core. True wireless-hörlurar är öronsnäckor som sitter direkt i örat och samtidigt är helt kabelfria, både till ljudkällan och inbördes mellan öronen. De första modellerna i den nya uppsättningen av true wireless-hörlurar är Elite 7 Pro, Elite 7 Active och Elite 3. De tre hörlurarna är framtagna med banbrytande true wireless-teknik avsedd att skapa ännu bättre ljudupplevelser.  

Elite 7 Pro är utformad för de som kräver samtal och musik av absolut högsta kvalitet. Elite 7 Active är skräddarsydd för användare med en aktiv livsstil.  Elite 3-hörlurarna erbjuder hög ljudkvalitet till ett lägre pris än liknande produkter på marknaden.  

Vi är idag mer uppkopplade än någonsin tidigare. Kraven på att kunna röra sig fritt och ta samtal och lyssna på musik varsomhelst har drivit på innovationstakten med en ny uppsättning true wireless-hörlurar för att verkligen säkerställa utmärkt ljud- och samtalskvalitet oavsett plats och aktivitet. Med Elite 7 Pro, Elite 7 Active och Elite 3 bevisar vi åter igen att vi leder den tekniska utvecklingen inom området, säger René Svendsen-Tune, VD på Jabra.   

Jabra Elite 7 Pro – absolut högsta kvalitet 

Elite 7 Pro är hörlurarna för de som vill uppleva ljud och samtal av absolut högsta kvalitet. För samtal använder hörluren Jabra MultiSensor VoiceTM som kombinerar benledningsteknik, fyra kraftfulla mikrofoner och Jabras unika algoritmer. Benledningstekniken plockar med hjälp av en sensor upp vibrationerna som uppstår i käkbenet när man pratar. Signalen blandas sedan med det ljud mikrofonerna plockar upp och det omgivande bruset blockeras. Detta gör att personen man pratar med inte störs av ljud från ens omgivning.  
  
Elite 7 Pro har också justerbar aktiv brusreducering (ANC) som effektivt stänger ute ljud från omgivningen. Exakt hur mycket ljud från omgivningen som ska släppas in justeras enkelt i appen Jabra Sound+ med hjälp av Jabras HearThrough-teknik. I appen kan användaren även optimera musikupplevelsen. Genom att skapa en profil i appen och genomgå ett test med olika ljud kan sedan Jabras unika mjukvaruteknik MySound skapa en helt personaliserad musikupplevelse.  

Elite 7 Pro är Jabras minsta hörlur hittills och är hela 16 procent mindre än Jabra Elite 75t, som tidigare var Jabras minsta hörlur. Genom att utnyttja Jabras databas med 62 000 unika bilder och insikter om det mänskliga örat har Jabra kunnat producera Jabra Elite 7 Pro som erbjuder optimerad komfort och storlek.  

Elite 7 Pro klarar nio timmar oavbruten speltid med aktiv brusreducering och med laddningsetuiet utökas detta till 35 timmar. Stöd finns för Alexa, Siri och Google Assistant* (*endast Android). Väderklassad med IP57. 

Jabra Elite 7 Active – för den aktive  

Även Elite 7 Active är en true wireless-hörlur och erbjuder det bästa ljudet för de med en sportig eller på annat sätt aktiv livsstil. Den har samma ljudkvalitet som Elite 7 Pro, med fyra inbyggda mikrofoner för samtalskvalitet, ytterligare två mikrofoner för personifiering, samt justerbar aktiv brusreducering (ANC) som effektivt stänger ute oljud på gymmet eller i andra bullriga miljöer. 
  
För en aktiv livsstil är det kritiskt att hörlurarna sitter helt bekymmersfritt och omärkbart i örat. Elite 7 Active är därför framtagen med en ny teknik, Jabra ShakeGrip, med flytande silikongummi och vingfri design som gör att de stannar kvar i öronen även under tuffa och svettiga träningspass.  

Jabra Elite 7 Active klarar nio timmar oavbruten speltid med aktiv brusreducering och med laddningsetuiet utökas detta till 35 timmar. Stöd finns för Alexa, Siri och Google Assistant* (*endast Android). Väderklassad med IP57. 

Jabra Elite 3 – mycket ljud för pengarna  

Med sina fyra mikrofoner levererar Jabra Elite 3 avsevärt bättre ljud och samtal än andra produkter i samma prisklass som vanligtvis endast har en mikrofon. Ljudet är kraftfullt med 6 mm stora högtalarelement. Hörlurarna erbjuder även ljudisolering med HearThrough awareness-teknik. Ljudisoleringen, kombinerat med de fyra mikrofonerna och 6mm stora högtalarelement, skapar en överlägsen ljudupplevelse än liknande produkter på marknaden.  

I appen Jabra Sound+ går det även att anpassa ljudet både under samtal och vid spelning av musik. Jabra Elite 3 kommer i fyra olika färger, Dark Grey, Light Beige, Lilac och Navy och har sju timmars batteritid som med laddningsetuiet utökas till 28 timmar. Väderklassad med IP55.  
  

Pris och tillgänglighet:  

Elite 3 finns i butik från den 1 september, medan Elite 7 Pro och Elite 7 Active kommer att finnas i butik från den 1 oktober.   

 
Elite 7 Pro: 2 199 SEK  
Elite 7 Active: 1 999 SEK  
Elite 3: 899 SEK  

För mer information, vänligen kontakta:   
Filippa Lindman  
Spotlight PR  
Telefon: 070 090 15 00  
 E-post: filippa.lindman@spotlightpr.se   

Om Jabra:
Jabra är ett världsledande varumärke inom ljud, video och samarbetslösningar, designade för att stärka konsumenter och företag. Som en stolt del av GN-gruppen, hänger de sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara något mer än de någonsin trodde var möjligt. Jabras tekniska expertis banar väg framåt och bygger på 150 års banbrytande arbete inom GN-gruppen. Det här tillåter dem att skapa integrerade verktyg för kontaktcenter, kontor och samarbete som hjälper användarna att bli mer produktiva var helst de vill. True wireless hörlurar och öronsnäckor ger konsumenter bättre samtal och uppspelning av musik och media. GN-gruppen som grundades 1869 finns i 100 länder och levererar innovation, tillförlitlighet och användarvänliga lösningar. GN har 6500 anställda och rapporterade en årlig omsättning på 13,4 miljarder DKK under 2020. Varumärket Jabra står för cirka 8,7 miljarder DKK och har 1900 anställda. GN får livet att låta bättre och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.se

© 2021 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners (design and specifications are subject to change without notice).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i S2Medical AB (publ) har beslutat att bolagets årsredovisning även ska utgöra en kontrollbalansräkning, vilket till följd senarelägger bolagets årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen i S2Medical AB (publ) (”S2Medical” eller ”Bolaget”) har i enlighet med aktiebolagslagen (25 kap 13 §), upprättat en kontrollbalansräkning (”KBR”) genom att besluta att balansräkningen i bolagets årsredovisning även skall utgöra en KBR. I syfte att ge Bolagets revisor tillräcklig frist för att möjliggöra denna process har styrelsen valt att senarelägga publiceringen av Bolagets årsredovisning med 6 dagar till den 9 maj 2024.

Beslutet att upprätta KBR grundar sig i att Bolagets egna kapital för närvarande är lägre än hälften av det registrerade aktiekapitalet. Styrelsen ser det inte som sannolikt att denna brist kommer att elimineras enbart genom regleringen av bolagets tillgångar och skulder i samband med genomförandet av den godkända rekonstruktionsplanen. Då både KBR och det positiva utfallet av företagsrekonstruktionen visar på livskraft anser styrelsen att en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital är en tillräcklig åtgärd för att helt eliminera kapitalbristen. Styrelsen avser därför att föreslå en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital. Förslaget kommer att inkluderas i kallelsen till Bolagets kommande årsstämma för beslut.

Vi ser positivt på framtiden och jag uppfattar detta som en nödvändig administrativ åtgärd för att justera ett oproportionerligt stort aktiekapital på över 16 miljoner SEK.” Säger Bolagets CEO, Petter Sivlér

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-03 20:38 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se

Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Om S2Medical 
S2Medical AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer innovativa sårläkningsprodukter för hela sårläkningsprocessen med fokus på brännskador och kroniska sår. Bolaget har utvecklat eiratex®, ett nytt cellulosabaserat material för läkning av svåra brännskador och kroniska sår. Materialet läker sår effektivt och därmed minskar både lidande för patienter samt kostnader för hälso- och sjukvården. 

Aktiens kortnamn: S2M

Aktiens ISIN-kod: SE0011725084

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återkallelse: Santa Maria Tex Mex Style Dip

Published

on

By

Paulig återkallar Santa Maria Dip Tex Mex Style, 250 gram, med bäst före-datum 01/01/2026. Anledningen är att ett antal produkter istället för Tex Mex Style Dip kan innehålla ostdipp, som innehåller allergenen mjölk. Konsumenter uppmanas att reklamera produkten.  

Produkten återkallas som en försiktighetsåtgärd. Ostdippen (Santa Maria Dip Nacho Cheese Style) innehåller mjölk och utgör därmed en hälsorisk för konsumenter som är allergiska mot mjölkprotein.

Visuellt är det enkelt att särskilja produktinnehållet då Dip Tex Mex Style är grön och ostdippen är gul.

Paulig, som äger varumärket Santa Maria, är i kontakt med leverantören av produkten för att säkerställa att åtgärder vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Ersättning för konsument

Konsumenter ombeds att inte konsumera produkten med det angivna bäst-före-datumet, spara produkten och kontakta Santa Marias Konsumentkontakt för ersättning:

E-mail: konsumentkontakt@santamaria.se
Telefonnummer: 020-67 42 00

Reklamationsformulär på Santa Marias hemsida: https://www.santamariaworld.com/se/om-santa-maria/kontakta-oss/ 

Presskontakt
Eva Berglie
Kommunikationschef
Paulig Scandinavia & Central Europe
0708-99 19 37
eva.berglie@paulig.com

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från H & M Hennes & Mauritz AB:s årsstämma 2024

Published

on

By

H & M Hennes & Mauritz AB höll på fredagen den 3 maj årsstämma under ordförandeskap av advokat Andreas Steen. Årsstämman fastställde styrelsens förslag att dela ut till aktieägarna SEK 6:50 per aktie. Utdelningen ska utbetalas vid två olika tillfällen under året – i maj samt i november. Avstämningsdag för den första utdelningsbetalningen om SEK 3:25 per aktie är den 7 maj 2024. Utbetalningen av utdelningen beräknas att ske från Euroclear Sweden AB den 13 maj 2024. Avstämningsdag för den andra utdelningsbetalningen om SEK 3:25 per aktie är den 8 november 2024. Utbetalningen av utdelningen beräknas att ske från Euroclear Sweden AB den 13 november 2024.

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och för koncernen. Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2022/2023.

 

De ordinarie styrelseledamöterna Karl-Johan Persson, Stina Bergfors, Anders Dahlvig, Danica Kragic Jensfelt, Lena Patriksson Keller, Christian Sievert samt Christina Synnergren omvaldes av årsstämman. Årsstämman valde även in den föreslagna nya styrelseledamoten Helena Saxon. Till styrelseordförande omvaldes Karl-Johan Persson. Av de fackliga organisationerna utsedda ordinarie ledamöter är Keith Barker, Agneta Gustafsson och Tim Gahnström, och suppleanter är Therese Nordström, Hans Nilsson och Sofia Almbrandt.

 

Årsstämman fastställde enligt valberedningens förslag att styrelsearvoden per stämmovalda ledamöter fördelar sig enligt följande: styrelsens ordförande SEK 1 900 000, ledamot SEK 825 000. Arvodet för arbetet i revisionsutskottet ska uppgå till SEK 315 000 till ordföranden samt SEK 210 000 vardera till övriga ledamöter.

 

Årsstämman beslutade att utse Deloitte AB till revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2025.

Till revisorn ska arvode utgå enligt godkänd räkning.

 

Årsstämman godkände styrelsens ersättningsrapport.

 

Årsstämman beslutade om minskning av aktiekapitalet, för avsättning till fritt eget kapital, genom indragning av de 19 144 612 egna B-aktier som återköpts inom ramen för H&M:s återköpsprogram, varigenom aktiekapitalet minskar med 2 430 352,764 kronor. För att återställa aktiekapitalet efter minskningen av aktiekapitalet beslutade årsstämman samtidigt om ökning av aktiekapitalet med 2 430 352,764 kronor genom fondemission utan utgivande av nya aktier, varvid minskningsbeloppet ska överföras från fritt eget kapital.

 

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att under perioden fram till och med årsstämman 2025, vid så många tillfällen som den anser lämpligt, förvärva högst så många av bolagets aktier av serie B att bolagets innehav inte överstiger 10 procent av samtliga aktier i bolaget. Förvärv ska ske på Nasdaq Stockholm till ett pris per aktie inom vid förvärvstillfället gällande kursintervall. Syftet med bemyndigandet är att ge styrelsen möjlighet att justera bolagets kapitalstruktur. Detta blir ett av de redskap som styrelsen kan välja att använda om överskottslikviditet identifieras. Om bemyndigandet används, avser styrelsen föreslå att årsstämman ska besluta om indragning av de aktier som återköpts av bolaget.

Kontakt:

H&M Group Media Relations 08-796 53 00  E-post: mediarelations@hm.com

För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

 

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET, Afound samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.

 

 

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.