Connect with us

Marknadsnyheter

Nordax offentliggör förlängning av acceptperioden för det frivilliga rekommenderade kontanta uppköpserbjudandet för samtliga aktier i Bank Norwegian ASA

Published

on

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL AUSTRALIEN, JAPAN, KANADA ELLER NÅGON ANNAN JURSIDIKTION DÄR DISTRIBUTION ELLER OFFENTLIGGÖRANDE SKULLE VARA I STRID MED TILLÄMPLIGA LAGAR ELLER SKULLE KRÄVA FÖRTIDA GODKÄNNANDE. 

FÖR MER INFORMATION OM NORDAX FRIVILLIGA UPPKÖPSERBJUDANDE, SE NORDAX FORMELLA OFFENTLIGGÖRANDE AV ERBJUDANDET SOM FINNS TILLGÄNGLIGT PÅ: WWW.COLLABORATE-TO-SCALE.COM.

Med hänvisning till erbjudandehandlingen daterad 5 augusti 2021 (”Erbjudandehandlingen”) för det rekommenderade frivilliga erbjudandet från Nordax Bank AB (publ) (”Nordax”) om att förvärva samtliga utestående aktier (”Aktierna”) i Bank Norwegian ASA (”Bolaget”) mot ett kontantvederlag om NOK 105 per aktie (med förbehåll för justeringar enligt Erbjudandehandlingen) (”Budpriset”) (”Erbjudandet”). Budpriset är Nordax bästa och slutliga erbjudande.

Nordax offentliggjorde idag en förlängning av acceptperioden (”Acceptperioden”) till 24 september 2021 kl. 16.30 (norsk tid).

Vederlaget kan skjutas upp på motsvarande sätt som en följd av förlängningen. Nordax förbehåller sig rätten att förlänga acceptperioden ytterligare (en eller flera gånger) enligt de villkor som anges i Erbjudandehandlingen, men inte längre än 15 oktober 2021.

Accepter som redan mottagits kommer att förbli bindande och aktieägare som redan har accepterat Erbjudandet behöver inte vidta ytterligare åtgärder för att bekräfta sina accepter.

För mer information om Erbjudandet, besök www.collaborate-to-scale.com.

Media förfrågningar

Oscar Karlsson, Brunswick Group

okarlsson@brunswickgroup.com
+46 709 62 78 42

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 september 2021 kl. 17.30 CET.

 

Om Nordax

Nordax Bank är en ledande specialistbank i Nordeuropa som ägs av Nordic Capital Fund VIII och Sampo. Vi har cirka 287 000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Vi är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Vi är ett flexibelt komplement till storbankerna. Istället för kvantitet har vi specialiserat oss på ett fåtal produkter som vi kan bäst – privatlån, bolån, hypotekspension och sparkonton. Sedan 2019 är Svensk Hypotekspension, som är specialister på kapitalfrigöringskrediter, ett helägt dotterbolag till Nordax. Nordax har drygt 350 anställda där i stort sett alla medarbetare arbetar från ett centralt kontor i Stockholm. Kreditbedömningsprocessen är en av Nordax spetskompetenser, den är grundlig, sund och datadriven. Nordax kunder är finansiellt stabila kunder. Per 30 juni 2021 uppgick utlåningen till allmänheten till 30,1 miljarder kronor och inlåningen till 28,4 miljarder kronor.

Läs mer om Nordax https://www.nordaxgroup.com.

Viktig information

Detta pressmeddelande är endast för informationsändamål och utgör inte ett erbjudande att förvärva, eller en uppmaning om eller ett erbjudande att sälja några värdepapper. Erbjudandet kommer endast att lämnas på grundval av en erbjudandehandling godkänd av Oslo Børs och kan enbart accepteras på de villkor som framgår av en sådan erbjudandehandling. Erbjudandet kommer inte att lämnas i någon jurisdiktion där detta skulle kunna strida mot lagar i en sådan jurisdiktion eller skulle kräva att en ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registreras eller att andra åtgärder vidtas utöver vad som följer av norska lagar och regler. Pressmeddelandet och all dokumentation relaterad till Erbjudandet distribueras inte och får inte postas till eller på något annat sätt distribueras eller skickas till eller inom något land där sådan distribution eller erbjudandet skulle kräva att ytterligare åtgärder vidtas eller där detta skulle strida mot lagar eller regler i en sådan jurisdiktion – ingen sådan åtgärd kommer vara godkänd eller sanktionerad av Nordax. Varje försök till accept av Erbjudandet som görs direkt eller indirekt i strid med dessa restriktioner kommer inte att accepteras.

Framtidsinriktad information

Information i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive huruvida Nordax kommer att fullfölja Erbjudandet, information om framtida resultat, tillväxt och andra prognoser samt effekter av det avsedda Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan exempelvis kännetecknas av att den innehåller orden ”bedöms”, ”förväntas”, ”tros”, eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är föremål för risker och osäkerhetsmoment, eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. Framtida förhållanden kan avsevärt komma att avvika från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen på grund av många faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom Nordax kontroll. All sådan framtidsinriktad information gäller endast för den dag den förmedlas och Nordax har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera någon sådan information på grund av ny information, framtida händelser eller liknande, förutom i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från GreenMercs årsstämma 2024

Published

on

By

Vid GreenMerc AB (publ) årsstämma för räkenskapsåret 2023 fattades nedan angivna beslut.

Följande beslut fattades:

  • Fastställelse av resultat- och balansräkning för 2023
  • Bolagets resultat ska disponeras så som föreslagits i årsredovisningen
  • Att ge ansvarsfrihet till styrelsen och verkställande direktören för den tid redovisningen omfattar
  • Att något styrelsearvode ej ska utgå och att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning
  • Styrelsen återvaldes och utgörs av Kjell Bjurefeldt, Totte Löfström, Giovana Ordonez Pari, Steffan Soendermark och Ari Liukko
  • Revisor Leif Lüsch omvaldes som revisor
  • Bolagets aktier ska delas upp 10:1. Nuvarande 1 419 215 aktier delas därmed upp till 14 192 150
  • Den nya bolagsordningen antogs. Den nya bolagsordningen finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats
  • Styrelsen bemyndigas att före årsstämman 2025, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om emission enligt styrelsen förslag som finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Protokoll fört vid ordinarie årsstämma i Attana AB, 556931-4106, fredagen den 3 maj 2024 i bolagets lokaler i Sollentuna.

Published

on

By

 

  1. Val av ordförande och protokollförare vid stämman

Arne Nabseth valdes till ordförande.

Anders Ulrikson valdes till protokollförare.

 

  1. Upprättande och godkännande av röstlängd

Fastställdes enligt bilaga.

 

  1. Val av en eller två justeringsmän

Teodor Aastrup valdes att jämte ordförande justera protokollet.

 

  1. Prövande om bolagsstämman blivit behörigen sammankallad

Sammankallad i enlighet med bolagsordningen.

 

  1. Godkännande av dagordning

Dagordningen godkändes.

 

  1. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen

Årsredovisningen och revisionsberättelsen föredrogs och framlades.

 

  1. Beslut om
    1. Fastställande av resultat- och balansräkningen

Fastställdes.

  1. Disposition av aktiebolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

Förlusten balanseras i ny räkning.

  1. Ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören

Ansvarsfrihet beviljades för styrelseledamöterna och verkställande direktören. Ingen av styrelsens ledamöter deltog i omröstningen.

 

  1. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorn

Beslutades att revisorn arvoderas enligt godkänd löpande räkning.

Beslutades att styrelsearvode för externa ledamöter uppgår till två och ett halvt basbelopp vardera och till ordförande fem basbelopp.

 

  1. Val av styrelse och revisor

Styrelse:

Arne Nabseth valdes till ledamot.

Lena Jendeberg valdes till ledamot.

Rolf Lundh valdes till ledamot.

Teodor Aastrup valdes till ledamot.

Revisor:

Carlsson & Partners Revisionsbyrå AB med Petter Gustafsson som huvudansvarig revisor valdes till revisor för kommande räkenskapsår.

 

  1. Styrelsens förslag till bemyndigande

Beslutades att godkänna styrelsens förslag.

 

  1. Annat ärende som ska tas upp på stämman
    1. Beslutades att valberedningen till årsstämman 2025 består av de tre största aktieägarna införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per den 1 januari 2025 samt styrelsens ordförande.

 

  1. Årsstämmans avslutande

Arne Nabseth avslutade årsstämman och det konstaterades att alla beslut fattades enhälligt.

 

Vid protokollet  Ordförande

 

 

                                         

Anders Ulrikson  Arne Nabseth

 

Justeras

 

 

                    

Teodor Aastrup

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för publicering genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tid då företagets nyhetsdistributör, Cision, publicerade detta pressmeddelande.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Clifford – Ny Regionchef för Lexium Service Management

Published

on

By

Lexium Service Management har utsett Mattias Clifford till Regionchef för Göteborg. Med en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen, både som beställare och utförare, tar Mattias med sig omfattande kunskap och erfarenhet till sin nya roll som Regionchef.

– Mattias har arbetat i olika roller inom fastighetsbranschen, vilket har gett honom en unik förmåga att se behoven i hela ledet av FM-tjänster. Denna breda förståelse är en styrka när det gäller att leda ett team mot förändring och säkerställa att rätt personer placeras på rätt platser, säger Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management.

– För mig handlar ledarskapet om att säkerställa att teamet presterar och mår bra samtidigt som jag strävar efter kontinuerlig förbättring och utveckling. En viktig del av mitt ledarskap är att coacha och tillföra ordning och reda med struktur och rutiner till teamet säger Mattias Clifford, Regionchef, Region Väst, Lexium Service Mangement.

För mer information, kontakta:
Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management
+4672 992 11 09johan.lundmark@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.