Connect with us

Marknadsnyheter

Ny bok visar framgångsrecept för lyckade transformationer – att vara digital räcker inte

Published

on

Digital transformation har blivit något av ett modeord, men det räcker inte att vara långt framme med olika digitala initiativ. Företag måste ompröva hela synen på hur de kan skapa värden på ett nytt och unikt sätt. Det här visar den nya boken Beyond Digital från Paul Leinwand och Mahadeva Matt Mani, verksamma inom Strategy&, PwC:s strategikonsulter.

Boken från Harvard Business Review Press baseras på tre års studier tillsammans med tolv bolag som har genomfört omfattande transformationer: Adobe, Citigroup, Cleveland Clinic, Eli Lilly, Hitachi, Honeywell, Inditex, Komatsu, Microsoft, Philips, STC Pay och Titan.

Genom djupintervjuer med de företagsledare som har ansvarat för transformationerna, identifierar Beyond Digital sju faktorer som har bidragit till framgångsrik förändring av organisationerna: 

  • Ompröva företagets syfte och plats i omvärlden
  • Bejaka och skapa värde via ekosystem
  • Bygg ett system av insikter tillsammans med företagets kunder
  • Gör din organisation mer resultatorienterad
  • Skapa ett nytt fokus för företagsledningen
  • Återuppfinn det sociala kontraktet med medarbetarna
  • Ta ett radikalt omtag på det egna ledarskapet 

– Två avgörande frågor som den här boken tar fasta på är dels vilka unika värden som det egna företaget kan bidra med. Dels vilka förmågor som gör att företaget kan skapa dessa värden på ett bättre sätt än någon annan. För att lyckas med en transformation måste företagsledare vara öppna och ärliga med de gap som finns när det gäller de sju faktorerna. Det räcker inte heller att bara arbeta vidare med ett fåtal av dessa punkter, säger Per Hannover, Senior Executive Advisor på Strategy&.

Om författarna
Paul Leinwand är globalt ansvarig för kompetensdriven strategi och tillväxt inom Strategy& – PwC:s globala strategikonsulter. Paul ger råd till styrelser och ledningsgrupper inom strategi, tillväxt och kompetensuppbyggnad, med fokus på konsumentprodukter och hälsovård. Han är medförfattare till tre böcker: Strategy That Works: How Winning Companies Close the Strategy-to-Execution Gap, The Essential Advantage: How to Win with a Capabilities-Driven Strategy, samt Cut Costs and Grow Stronger. Paul skriver regelbundet, bland annat för Harvard Business Review.

Mahadeva Matt Mani ansvarar för transformation inom PwC och Strategy&. Matt arbetar med företag inom olika branscher med anpassning av affärsmodeller till deras strategier. Han har över 25 års bransch- och konsulterfarenhet inom bland annat konsumentvaror, detaljhandel, teknologi, hälsovård, biovetenskap, industriell tillverkning, samt flyg- och försvarsindustrierna.

Om Strategy&
Strategy& är en global strategikonsultverksamhet, unikt positionerade för att ge stöd när ni formar er framtid med differentierande förmågor som grund. Vi är en del av PwC och hjälper dagligen våra kunder att identifiera och bygga förmågor som skapar tillväxt. Genom att kombinera våra insikter med teknologi och skala hjälper vi er att skapa mer kraftfulla strategier från start. Här kan du läsa mer om Strategy& i Sverige: https://www.strategyand.pwc.com/n1/en.

För mer information
Martin Askman, t f presschef, PwC Sverige
martin.x.askman@pwc.com
073-358 31 4

Fakta om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en Community of Solvers som är med dig hela vägen!

PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 295 000 medarbetare i 156 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group AB Årsredovisning 2023

Published

on

By

Continue Reading

Marknadsnyheter

Boule Diagnostics – Inbjudan till presentation av delårsrapport Q1 2024

Published

on

By

Boule Diagnostics AB offentliggör delårsrapporten för perioden januari–mars 2024 onsdagen den 7 maj 2024 klockan 07:30. Efter offentliggörandet av delårsrapporten håller Boule klockan 10:00 ett Teams Live Event för press och aktiemarknad.

VD Torben Nielsen och CFO Holger Lembrér presenterar och kommenterar delårsrapporten. Efter presentationen kommer det att finnas tid för frågor. Presentationen hålls på engelska.

Delårsrapporten kommer att finnas tillgänglig på www.boule.com efter offentliggörandet.

Varmt välkommen att delta!

Tid:                10:00 CEST, tisdagen den 7 maj 2024 

Vänligen följ denna länk för att delta!

För mer information, vänligen kontakta:

Torben Nielsen, VD och koncernchef, Boule Diagnostics AB, torben.nielsen@boule.com       

Holger Lembrér, CFO, Boule Diagnostics AB, holger.lembrer@boule.com, tfn. +46 (0)72-230 77 10

Om Boule Diagnostics AB (publ)

Boule Diagnostics AB är ett globalt diagnostikbolag specialiserat på patientnära, decentraliserad bloddiagnostik och är en av få aktörer på den globala diagnostikmarknaden som i egen regi utvecklar, tillverkar och marknadsför instrument och förbrukningsvaror för bloddiagnostik. Bolaget riktar sig främst mot små och medelstora sjukhus, kliniker, laboratorier, veterinärmottagningar, samt andra diagnostikbolag till vilka Boule erbjuder kompletta system för blodcellräkning (hematologi) inom såväl human- som veterinärdiagnostik. Boule har starka positioner på viktiga tillväxt-marknader i exempelvis Asien och har under de senaste åren förbättrat bolagets positioner på den snabbväxande veterinärmarknaden. Verksamheten bedrivs genom rörelsedrivande dotterbolag i Sverige, USA, Mexiko och Ryssland. Koncernen omsatte 571 miljoner SEK under 2023 och har mer än 200 anställda. Försäljningen sker globalt, företrädesvis via bolagets över 200 distributörer i fler än 100 länder, med stöd av Boules egna lokala säljare och servicepersonal. Boule är sedan 2011 noterat på Nasdaq Stockholm. http://www.boule.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Akamai hjälper företag bli säkrare med sin nya plattform för nolltillit

Published

on

By

Akamai Guardicore Platform förenklar företagssäkerheten med omfattande översikt och detaljerade kontroller via en konsol

Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), molnföretaget som möjliggör och skyddar livet online, lanserade i dag Akamai Guardicore Platform för att hjälpa företag uppnå sina mål för nolltillit. Akamai Guardicore Platform är den första säkerhetsplattformen som kombinerar branschledande nolltillit i nätverk och mikrosegmentering för att hjälpa säkerhetsteam stoppa ransomware-attacker, uppfylla efterlevnadskrav och skydda sin hybridarbetsstyrka och molninfrastruktur.

Ransomware-grupper har blivit mer aggressiva i sina utpressningsmetoder och med att utnyttja säkerhetssårbarheter. De har utvecklat taktik och teknik i en takt som fördefinierade säkerhetsverktyg inte kan hålla jämna steg med. Faktum är att enligt en Akamai-rapport ledde det omfattande missbruket av sårbarheter under dag noll och dag ett till att antalet offer ökade med 143 procent vid en jämförelse mellan första kvartalet 2022 och första kvartalet 2023.
 

”Säkerhetsteamen är mer pressade än någonsin när de står inför ransomware-hot och måste hantera strikta efterlevnadsstandarder, samtidigt som de försöker konsolidera leverantörer och hantera budgetar”, säger Pavel Gurvich, Senior Vice President och General Manager för Enterprise Security på Akamai. ”När företag inför nolltillit vill de ha enklare gränssnitt med omfattande översikt och detaljerade kontroller för alla tillgångs- och åtkomstpolicyer. Säkerhetsansvariga kan driftsätta Akamai Guardicore Platform som en enda konsol för att konsolidera agenter och implementera nolltillit-policyer för olika infrastrukturer.”

Akamai Guardicore Platform möjliggör nolltillit på ett enkelt och effektivt sätt genom en fullständigt integrerad kombination av mikrosegmentering, nolltillit i nätverket, flerfaktorautentisering, DNS-brandvägg och hotjägare. Dessutom har mikrosegmenteringskomponenten fått en mängd förbättringar med målet att effektivisera arbetsflöden och förbättra säkerhetsbeteendet. Bland dessa finns flerfaktorssegmentering som identifierar autentiseringskontroller som del av mikrosegmenteringsregler, grundläggande policy som möjliggör snabb implementation av analyserade policyer och policyer som är baserade på rekommenderade metoder och integrering av arbetsplatser för delegering med omfattning.

Fördelarna med Akamai Guardicore Platform är bland annat:

  • Förstklassiga lösningar fungerar bättre tillsammans

För första gången någonsin går det att använda branschledande mikrosegmentering och nolltillit i nätverk som enskilda tillgångar eller tillsammans. En enda agent, konsol och leverantör för nolltillit i nätverket innebär att fler företag än någonsin tidigare kan uppnå nolltillit.

  • Omfattande nolltillitstäckning

Tillämpa nolltillit-policyer lokalt och i molnet och skydda arbetskraft som arbetar på distans och på kontoret.

  • Förenad policymotor

Tillämpa policyer för server-till-server-trafik och klient-till-server-åtkomst utan att behöva ändra syntax eller konsoler för det enklaste och mest effektiva sättet att vidta åtgärder för nolltillit.

  • Lätt konsoliderad infrastruktur

En enda agent med maximalt värde där det behövs. Täckning utan agent på alla andra platser. Driftsätt snabbt i hela företaget med minimal påverkan på systemprestanda och minimal stilleståndstid.

  • Omfattande översikt

Administratörer kan visa alla tillgångar och användare som noder och deras kommunikation och åtkomst som kanter i ett diagram. Zooma in och ut för visa information på översiktsnivå eller för att göra mer djupgående analyser. Det gör det mycket enklare skapa en nolltillit-policy för hantering av både server-till-server-trafik och klient-till-server-åtkomst.

  • Modulär flexibilitet

Använd bara de moduler du behöver och lägg till fler egenskaper när du behöver. Till exempel mikrosegmentering, nolltillit i nätverk, DNS-brandvägg med flera.

Använd AI för nolltillit

Akamai Guardicore Platform använder AI för att förenkla användarupplevelsen, bedömningen av säkerhetssårbarheter, efterlevnaden och incidentåtgärder.

Egenskaper och fördelar:

  • AI-assistent

Akamai Guardicore Platform introducerar AI för att göra det möjligt för säkerhetsansvariga att använda mänskligt språk för att ställa frågor om sitt nätverk i stället för att gå igenom loggar manuellt, vilket gör det mycket snabbare att vidta åtgärder för en mängd olika användningsfall, som efterlevnadsomfattning och incidentåtgärder.

  • AI-etikettering

Nätverksetiketter har varit svåra att hantera och har krävt mycket manuellt tidskrävande arbete. Akamai Guardicore Platform använder AI för att förenkla processen, undersöka hur tillgångar beter sig och föreslå etiketter. Dessa etikettförslag inkluderar tillförlitlighetsbetyg och förklaringar till varför de har valts.

Läs mer om Akamai Guardicore Platform och hur företag kan uppnå sina nolltillit-mål. Delta i vårt webinar, 23 maj kl. 17 (CET) för att utforska hur du effektiviserar användningen av nolltillit och förbättrar säkerheten i din hybridinfrastruktur.

Om Akamai

Akamai möjliggör och skyddar livet online. Ledande företag över hela världen väljer Akamai för att bygga, leverera och skydda sina digitala upplevelser, och hjälper miljarder människor att leva, arbeta och spela varje dag. Akamai Connected Cloud, en storskaligt distribuerad edge- och molnplattform, tar appar och gränssnitt närmare användarna och håller hoten längre bort. Läs mer om Akamais lösningar för molnbaserad databehandling, säkerhet och leverans av innehåll på akamai.com och akamai.com/blog eller följ Akamai Technologies på X (före detta Twitter) och LinkedIn.

Mediekontakt
Akamai PR, AkamaiPR@akamai.com
Sten Haage, sten@strandberghaage.se, +4670 995 52 75
Felicia Lindqvist, felicia.lindqvist@strandberghaage.se, +4673 563 21 29

Investor Relations
invrel@akamai.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.