Connect with us

Marknadsnyheter

Delårsredogörelse januari – mars 2022

Published

on

Delårsredogörelse januari – mars 2022

Januari – mars 2022

•           Nettoomsättningen uppgick till 1 831 (1 503) TSEK

•           Rörelseresultatet före avskrivningar uppgick till -1 860 (- 1 308) TSEK

•           Resultatet efter avskrivningar och finansiella poster uppgick till -2 522 (- 2 274) TSEK

•           Resultat per aktie är negativt

•           Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 1 143 TSEK

•           Likvida medel uppgick till 5 546 TSEK den 31 mars

Väsentliga händelser under och efter periodens utgång

Januari 2022 –

•           Ny order från Macau, 0,6 MSEK 

•           Etablering i Armenien

o          Ny distributör gällande Online produkter

o          Order 0,12 MSEK

•           Indikation om en första beställning av spelbord för ca 5 MSEK, Loto Québec

•           Pausat samarbetet med CMS Group, Ryssland och kringliggande länder

Delårsredogörelsen i sin helhet finns tillgänglig på Bolaget hemsida www.tangiamo.com/sv/investerare-media/

VD har ordet

Under 2021 har vi tillsammans med våra distributörer börjat etablera oss på viktiga marknader. Fjolårets arbete har gett oss förutsättningar att bearbeta kunder med flera produktben. Det innebär att vi kan få större enskilda order ovanpå löpande försäljning av enskilda produkter och totalt en betydligt högre omsättning.

Vi har länge hoppats på att testprocessen når sitt slut hos statligt ägda Loto-Québec, vi närmar oss nu mål. De spelbord som inledningsvis skulle testas och ersätta befintliga spelbord har kommit långt i sin testfas hos kund. Vi har fått en indikation om en första beställning av spelbord för ca 5 MSEK och den andra ordern beräknas att komma vid ett senare tillfälle. Kunden har även planerat in test av våra två senaste produkter efter sommaren, vilket är ett kvitto på att vi har rätt produkter till marknaden. Vi lanserade produkterna i oktober 2021. Som tidigare kommunicerats, öppnar Loto Quebec försäljningsmöjligheter på den nordamerikanska marknaden.

Vi inleder det andra kvartalet tillsammans med vår distributör Lightning Gaming som planerat, en utvald kund kommer att lansera produkten Multiplay på den amerikanska marknaden. Därefter är målsättningen att löpande erhålla intäkter genom att kombinera direktförsäljning och leasing av spelbord med en återbetalningstid kortare än ett år.

I Karibien mottog vi 2021 order om cirka 4 MSEK, vilket motsvarar 60 procent av den totala försäljningen under fjolåret. Vår lokala distributör äger själv fler än 250 spelhallar samt kontrollerar ytterligare 300 av de totalt 2 000 spelhallar som finns i Dominikanska Republiken. Samma distributör har uttryckt som målsättning att köpa två av våra senaste produkter till minst 300 spelhallar, vilket motsvarar ett potentiellt ordervärde om cirka 120 MSEK. Framöver kommer distributören att hantera hårdvaran medan vi förser dem med mjukvara och kritiska komponenter, vilket förväntas leda till en betydande marginalförbättring. I nuläget har kund 24 spelenheter på golvet i casinon och gaming halls i Dominikanska republiken. Vi är på plats för att utbilda och gå igenom produkterna med vår distributör Caribant. Nu går projektet in i en överlämningsfas där Caribant sourcar lokal tillverkning och inköp av standardkomponenter. Slutmålet är att nå en stabil licenstillverkning i Dominikanska republiken för spelbord och slots med en produktionstakt på 1–2 enheter i veckan.

Vårt ADR-system som lanserades under hösten 2021 är världsledande. Närmaste konkurrent köper systemlösningen från oss för att integrera i sina spelbord. Idag säljer vi produkten till landbaserade casinon och online studios. Det finns cirka 500 Sic Bo-bord (tärningsspel) i Macau, varav Tangiamos ADR-system är installerat på cirka 95 procent av dem. Det kvarstår ett potentiellt ordervärde på över 10 MSEK, och livslängden på produkten är 1–3 år. Det finns över 1 000 registrerade online studios, varav cirka 30 online studios i Europa har bytt till vårt ADR-system sedan hösten 2021. Det behövs 1–2 ADR-system per online studio, vilket innebär ett rejält potentiellt ordervärde i nykundsförsäljning.

Vi har potential för en god tillväxt framför oss.

Linh Thai
Verkställande Direktör
Tangiamo Touch Technology

För mer information
Vänligen kontakta:

Linh Thai, CEO
linh.thai@tangiamo.com

Harald Börsholm, COO
harald.borsholm@tangiamo.com

Office
info@tangiamo.com
+46 31 51 57 30

Certified Adviser
Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission. Kontaktuppgifter: Kungsgatan 3, Stockholm, email. ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Denna information är sådan information som Tangiamo Touch Technology AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-04-28 kl 08:30.

Tangiamo i korthet
Tangiamo Touch Technology AB (publ) är ett svenskt företag med säte i Göteborg. Bolaget noterades 2017 på Nasdaq First North Growth Market och arbetar främst med tillämpningar av sensorteknologi inom Gaming. Bolaget har patent på en rad områden inom både touch teknologi och visuell identifiering. Bolagets produkter finns installerade på kasinon, spelhallar och kryssningsfartyg i mer än 30 länder. Mer information om verksamheten finns på www.tangiamo.se. Bolagets aktie (TANGI) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD Henrik Jarl lämnar Bolaget och besparingsprogram genomfört

Published

on

By

OurLiving AB har genomfört det utannonserade besparingsprogrammet och meddelar samtidigt att VD Henrik Jarl lämnar sin tjänst för nya utmaningar utanför Bolaget. Stina Åkesson blir i samband med detta ny tillförordnad VD. Förändringen kommer att ske under maj.

Henrik Jarl kommer under perioden innan Stina Åkesson tillträder säkerställa övergången och därmed nästa steg i utvecklingen av Bolaget. Stina Åkesson jobbar idag som Investor Relations Manager på Softhouse, som även är det största ägarbolaget till OurLiving. Stina har bred erfarenhet inom mjukvaruutveckling, men även inom fastighetsbranschen som tidigare CEO på AF-Borgen i Lund och i styrelsen på AF Bostäder. Stina tillträder som Bolagets tillförodnade VD den 17 maj.

Besparingsprogrammet som nu är slutfört har genomförts med avsikten att minska organisationen och kostnadsmassan – för att nå lönsamhet med sikte på Q4 2024. Totalt försvinner 5 heltidstjänster och samtidigt har övrig kostnadsmassa optimerats.
 

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-” Efter en lång och produktiv tid på OurLiving har det här varit ett svårt beslut för mig. Ett bolag har blivit flera och vi har successivt tillfört affärer, inte minst inom SaaS som under hela perioden har varit det primära målet och det ser vi nu på framgångarna med Boappa. I OurLiving har vi precis genomfört ett besparingsprogram och är rustade för att nå lönsamhet redan i år med en stor potential framgent. Mitt fokus är nu att slutföra ett antal uppgifter för att ta OurLiving mot lönsamhet och vill verkligen passa på att önska Stina lycka till i sin nya roll.”
 

LEIF LILJEBRUNN, STYRELSEORDFÖRANDE OURLIVING KOMMENTERAR:

-”OurLiving har utvecklats mycket väl under Henriks ledarskap för att gå från ett renodlat teknikbolag, till ett SaaS bolag som har positionerat sig som en av Sveriges ledande plattformar för bostadsutvecklare, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Vi vill tacka Henrik för hans insatser och önska honom all lycka till i sin framtida karriär. Samtidigt vill jag välkomna Stina Åkesson till bolaget med erfarenheter och bakgrund som är viktiga för bolagets fortsatta utveckling.

För ytterligare information:

Leif Liljebrunn

Styrelsordförande, OurLiving AB                                                                           

E-post: leif.liljebrunn@gmail.com

Denna information är sådan information som OurLiving AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 maj 2024 kl.13:05 CET.

Om OurLiving

OurLiving är ett bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD Henrik Jarl lämnar Bolaget och besparingsprogram genomfört

Published

on

By

OurLiving AB har genomfört det utannonserade besparingsprogrammet och meddelar samtidigt att VD Henrik Jarl lämnar sin tjänst för nya utmaningar utanför Bolaget. Stina Åkesson blir i samband med detta ny tillförordnad VD. Förändringen kommer att ske under maj.

Henrik Jarl kommer under perioden innan Stina Åkesson tillträder säkerställa övergången och därmed nästa steg i utvecklingen av Bolaget. Stina Åkesson jobbar idag som Investor Relations Manager på Softhouse, som även är det största ägarbolaget till OurLiving. Stina har bred erfarenhet inom mjukvaruutveckling, men även inom fastighetsbranschen som tidigare CEO på AF-Borgen i Lund och i styrelsen på AF Bostäder. Stina tillträder som Bolagets tillförodnade VD den 17 maj.

Besparingsprogrammet som nu är slutfört har genomförts med avsikten att minska organisationen och kostnadsmassan – för att nå lönsamhet med sikte på Q4 2024. Totalt försvinner 5 heltidstjänster och samtidigt har övrig kostnadsmassa optimerats.
 

HENRIK JARL, VD OURLIVING KOMMENTERAR:

-” Efter en lång och produktiv tid på OurLiving har det här varit ett svårt beslut för mig. Ett bolag har blivit flera och vi har successivt tillfört affärer, inte minst inom SaaS som under hela perioden har varit det primära målet och det ser vi nu på framgångarna med Boappa. I OurLiving har vi precis genomfört ett besparingsprogram och är rustade för att nå lönsamhet redan i år med en stor potential framgent. Mitt fokus är nu att slutföra ett antal uppgifter för att ta OurLiving mot lönsamhet och vill verkligen passa på att önska Stina lycka till i sin nya roll.”
 

LEIF LILJEBRUNN, STYRELSEORDFÖRANDE OURLIVING KOMMENTERAR:

-”OurLiving har utvecklats mycket väl under Henriks ledarskap för att gå från ett renodlat teknikbolag, till ett SaaS bolag som har positionerat sig som en av Sveriges ledande plattformar för bostadsutvecklare, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Vi vill tacka Henrik för hans insatser och önska honom all lycka till i sin framtida karriär. Samtidigt vill jag välkomna Stina Åkesson till bolaget med erfarenheter och bakgrund som är viktiga för bolagets fortsatta utveckling.

För ytterligare information:

Leif Liljebrunn

Styrelsordförande, OurLiving AB                                                                           

E-post: leif.liljebrunn@gmail.com

Denna information är sådan information som OurLiving AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 maj 2024 kl.13:05 CET.

Om OurLiving

OurLiving är ett bolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.

Continue Reading

Marknadsnyheter

SLP uppnår mål om 70 procent hållbar finansiering i förtid

Published

on

By

SLP:s arbete med att löpande energieffektivisera och miljöcertifiera fastigheter för att öka driftsnettot och minska klimatavtrycket har resulterat i att andelen hållbar finansiering kontinuerligt har ökat. I början av 2023, när andelen hållbar finansiering uppgick till cirka 40 procent, sattes målet att 70 procent av finansieringen ska vara hållbar senast 2025. Detta mål, i likhet med ett antal andra uppsatta hållbarhetsmål, har nu uppnåtts i förtid då andelen hållbar finansiering nu uppgår till 70 procent.

Det är tack vare att hållbarhet är integrerat i vår affärsmodell och genom att vi aktivt arbetar med att förbättra hållbarhetsprestandan i vårt fastighetsbestånd som vi redan nu uppnått vårt mål om 70 procent hållbar finansiering. Det är positivt för samhället, SLP, våra aktieägare och våra hyresgäster”, säger Tommy Åstrand, vd på SLP.

SLP:s finansiering utgörs uteslutande av säkerställd bankfinansiering med nordiska banker. De hållbara bankavtalen är baserade på att delar av SLP:s fastighetsportfölj är miljöcertifierad enligt vissa standarder eller har låg energianvändning. Förutom ett lägre klimatavtryck innebär de hållbara banklånen en lägre finansieringskostnad om upp till 10 punkter jämfört med traditionella banklån.

SLP:s hållbarhetsramverk revideras vartannat år varpå nya målsättningar antas från och med 2025.

För ytterligare information:
Tommy Åstrand, vd på SLP, telefon: 0705-455 997

Om SLP – Swedish Logistic Property
Swedish Logistic Property – SLP – är ett svenskt fastighetsbolag som förvärvar, förädlar och förvaltar logistikfastigheter med hållbarhet i fokus. Värdetillväxt skapas genom löpande utveckling och förädling av fastigheterna, som är belägna i Sveriges viktigaste logistikpunkter. Fastighetsbeståndet omfattar en uthyrningsbar yta om cirka 980 000 kvm. SLP är en partner som tar ansvar och därmed skapar värden för såväl hyresgäster som för bolaget och dess aktieägare. SLP:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer information om SLP: slproperty.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.