Marknadsnyheter
Polygiene ger heltäckande luktkontroll i Forlohs jaktkläder

Ledande teknologier gör Forlohs nya Insect Shield-plagg® bäst i klassen för äventyr i varmt väder – funktion och design kombineras i den nya innovativa sommarkollektionen. Det tekniska outdoor-varumärket ”100% made-in-America” presenterar sin nya, lätta Insect Shield®-kollektion med skjortor och byxor som ger oöverträffad komfort och skydd. Det är några av de mest innovativa plagg som designats för outdoor-entusiaster, enligt Forloh.
Bild: Forloh. Text baserad på pressmeddelande från Forloh
”Vi har under flera år adderat mervärde till det innovativa och ”100% made-in-America”-varumärket FORLOH och vi ser fram emot att fortsätta samarbeta under många år framöver. Forlohs plagg som är anpassade för varmt väder, behandlas med Polygienes kombinationsteknologier, Polygiene BioStatic™ och Polygiene OdorCrunch™ som ger en heltäckande luktkontroll – något som är avgörande då man jagar”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.
FORLOHs nya Insect Shield SolAir UPF Hooded Long Sleeve Shirt och Lightweight Pants är skickligt konstruerade för att bekämpa skadliga strålar från solen och bitande insekter, samtidigt som bäraren hålls sval, torr och luktfri. FORLOH är det första varumärke som kombinerar dessa branschledande teknologier i den nya kollektionen för varmt väder:
- Insect Shield®: Luktfri och säker, ger effektivt, långvarigt och bekvämt insektsskydd.
- brrr Pro®: Kylande mineraler håller hudtemperaturen 3,5 grader svalare samtidigt som den förbättrar tygets fukttransporterande egenskaper med mer än 700 procent.
- UPF 900+: Världsledande solskydd som håller skadliga strålar borta från huden.
”Det här är överlägset de mest tekniskt avancerade skjortor och byxor du kan bära när du är ute i skog och mark”, säger Andy Techmanski, VD och grundare av FORLOH. ”Plaggen som kan användas till alla slags friluftsaktiviteter förutom jakt och fiske är bra exempel på vårt löfte att tillverka mångsidiga premiumplagg på plats här i USA – plagg som vida överstiger våra kunders förväntningar.”
För köp och mer information: FORLOH.com.
Om FORLOH
FORLOH är ett tekniskt outdoor-varumärke för utrustning och kläder som är ”100% made-in-America”. Från starten i Whitefish, Montana, använder FORLOH en ”no-concessions” -strategi för produktutveckling och design, så att outdoor-entusiaster kan känna sig rustade för alla slags aktiviteter tack vare FORLOHS sortiment av prisbelönta produkter. I FORLOHS plagg används innovationer från andra branscher, inklusive NASA och bilindustrin, vilket skapar unika egenskaper. Alla produkter levereras med livstidsgaranti och distribueras via två fysiska flagship stores, en i Whitefish, MT och den andra i Austin, TX och på FORLOH.com
Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96
För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab
Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:
https://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/
Om Polygiene
Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.
Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke