Connect with us

Marknadsnyheter

Idag inleds teckningsperioden i Prostatype Genomics AB:s företrädesemission av units

Published

on

Idag, den 6 juli 2022, inleds teckningsperioden i Prostatype Genomics AB:s (”Prostatype Genomics” eller “Bolaget”) emission av units med företrädesrätt för befintliga aktieägare (”Företrädesemissionen”). Även allmänheten inbjuds att teckna units i Företrädesemissionen. Teckningsperioden löper till och med den 20 juli 2022. Företrädesemissionen kan initialt tillföra Bolaget maximalt cirka 22,5 MSEK före emissionskostnader. I mars 2023 kan Bolaget tillföras ytterligare högst cirka 22,5 MSEK före emissionskostnader, vilket är hänförligt till inlösen av vidhängande teckningsoptioner av serie TO 2. Den initiala delen av Företrädesemissionen omfattas till 100 procent av tecknings- och garantiåtaganden. Prospekt, teaser och anmälningssedlar hålls tillgängliga via Bolagets (www.prostatypegenomics.com), Sedermera Corporate Finance AB:s (www.sedermera.se) och Nordic Issuing AB:s (www.nordic-issuing.se) respektive hemsidor. Härutöver finns möjlighet att teckna units med digital signering på Nordic Issuing AB:s hemsida.

Bakgrund, motiv och målsättningar

Sedan Prostatype Genomics noterades på First North i november 2020 har Bolaget uppnått flera viktiga milstolpar. Under 2020 presenterade Prostatype Genomics en extern valideringsstudie från Skånes universitetssjukhus på EAU (European Association of Urology), som visade att patienter vars prostatacancer ursprungligen kategoriserats som högrisk, kunde med hjälp av Prostatype® kategoriseras om till låg- (10,5 procent) och intermediär risktyp (31,5 procent). Detta har stor betydelse inför beslutet om en patient ska genomgå en radikal cancerbehandling eller inte. Bolaget har också meddelat positiva resultat från det första steget i Bolagets pågående valideringsstudie i Taiwan. En ytterligare uppnådd milstolpe är en klinisk studie som genomförts med Prostatype® på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Studien indikerar att Prostatype® på ett tydligt sätt kan hjälpa sjukvården att enklare och med större säkerhet identifiera de patienter som behöver radikal behandling och de patienter som inte behöver genomgå någon radikal behandling, t.ex. operation. Studien har rönt stort intresse och har presenterats på AUA (American Urology Association’s) årsmöte i New Orleans, USA, under våren 2022.

Utöver ovanstående vetenskapliga milstolpar har Bolaget dessutom uppnått flera kommersiella mål. Prostatype Genomics har bl.a. ingått avtal med distributörer i Spanien, Portugal och Storbritannien för vidare kommersialisering, försäljningsorganisationer har etablerats i Tyskland samt Italien och försäljning har påbörjats i Tyskland samt Kina. Bolaget har också levererat den första ordern av Prostatype® till Storbritannien. Något som har möjliggjort kommersialisering och expandering är Bolagets förstärkta marknadsorganisation, där fyra positioner inom kommunikation och försäljning har tillsatts.

Motivet bakom Företrädesemissionen är att kunna finansiera och intensifiera lanseringen av Bolagets gentest, Prostatype®, i USA och EMEA samt initiera och slutföra ett flertal valideringsstudier på utvalda europeiska marknader samt i USA och Asien. För att kunna inleda försäljning på olika marknader behöver ett antal målsättningar uppnås. För innevarande år har Prostatype Genomics som främsta mål att inleda försäljning på utvalda marknader i Europa och ingå distributörsavtal med en eller flera CLIA-partners (som kan erbjuda Prostatype® med godkännande från FDA) i USA. Andra viktiga målsättningar för 2022 är att påbörja en amerikansk valideringsstudie och rekrytera en VD samt kompletterande organisation till det nyligen etablerade dotterbolaget i USA. Under 2023 avser Bolaget att huvudsakligen initiera samarbete med utvalda distributörer i Frankrike och Mellanöstern, starta försäljning i USA, Frankrike, Taiwan och Mellanöstern samt ingå avtal med flertalet distributionspartners i USA. Vidare har Bolaget som finansiell målsättning att generera en organisk försäljningstillväxt om cirka 250–400 procent per år under de kommande tre verksamhetsåren som ett resultat av accelererad kommersialisering och ökade marknadsandelar. Efter det förväntas tillväxten vara hög under överskådlig framtid.

För fullständig information, inklusive villkor för erbjudandet, hänvisas till det prospekt som upprättas med anledning av Företrädesemissionen. Prospektet, en sammanfattande teaser samt anmälningssedlar finns att tillgå på Bolagets (www.prostatypegenomics.com), Sedermera Corporate Finance AB:s (www.sedermera.se) och Nordic Issuing AB:s (www.nordic-issuing.se) respektive hemsidor. Härutöver finns möjlighet att teckna units med digital signering på Nordic Issuing AB:s hemsida.

Viktiga datum

  • Handel med uniträtter: 6 juli – 15 juli 2022
  • Teckningsperiod: 6 juli – 20 juli 2022
  • Handel med BTU: 6 juli 2022 fram till dess att Företrädesemissionen har registrerats hos Bolagsverket
  • Offentliggörande av slutligt utfall i Företrädesemissionen: omkring den 25 juli 2022

Erbjudandet i sammandrag

  • Emissionsvolym: Bolaget kan initialt tillföras cirka 22,5 MSEK före emissionskostnader. Genom inlösen av teckningsoptioner av serie TO 2 kan Bolaget tillföras ytterligare högst cirka 22,5 MSEK i mars 2023.
  • Företrädesrätt till teckning: För varje aktie som innehafts på avstämningsdagen den 30 juni 2022 erhålls en uniträtt. Trettiosju (37) uniträtter berättigar till teckning av en (1) unit. Varje unit består av nitton (19) aktier och nitton (19) teckningsoptioner av serie TO 2.
  • Teckning och betalning: Teckning med stöd av uniträtter sker under teckningsperioden i enlighet med ”Villkor för Erbjudandet” i prospektet. Observera att uniträtter som aktieägaren inte avser nyttja måste säljas senast den 15 juli 2022 för att inte förfalla utan värde.
  • Teckningskurs: 55,10 SEK per unit, motsvarande 2,90 SEK per aktie. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt. Courtage utgår ej.
  • Antal aktier innan Företrädesemissionen: 15 103 602 aktier.
  • Utspädning: För de befintliga aktieägare som väljer att inte nyttja sina uniträtter till att teckna units, kommer att vidkännas en maximal utspädning om cirka 34 procent genom den initiala emissionen. Vid fullt nyttjande av TO 2 uppgår utspädningen till ytterligare cirka 25 procent.
  • Tecknings- och garantiåtaganden: Prostatype Genomics har erhållit tecknings- och garantiåtaganden om cirka 22,5 MSEK (motsvarande cirka 100 procent av initial emissionsvolym). För utställda garantiåtaganden från garanter som inte avser styrelsemedlemmar utgår kontant premieersättning om tio procent. För garantiåtaganden från styrelsemedlemmar utgår kontant premieersättning om fem procent.
  • Handelsplats: Nasdaq First North Growth Market.

Sammanfattande villkor för teckningsoptioner av serie TO 2

Teckningsoptioner av serie TO 2 har en inlösenperiod från och med den 9 mars 2023 till och med den 30 mars 2023. Lösenkursen kommer att vara samma pris per aktie som teckningskursen i den initiala delen av Företrädesemissionen, dvs. 2,90 SEK. Vid fullt nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 2 kommer teckningsoptionerna tillföra Bolaget cirka 22,5 MSEK före emissionskostnader. Fullständiga villkor och anvisningar för teckningsoptioner av serie TO 2 finns tillgängliga på Bolagets hemsida (www.prostatypegenomics.com).

Rådgivare

I samband med Företrädesemissionen har Prostatype Genomics anlitat Sedermera Corporate Finance AB som finansiell rådgivare, Markets & Corporate Law Nordic AB som legal rådgivare samt Nordic Issuing AB som emissionsinstitut. Shark Communication AB bistår Bolaget med rådgivning avseende kommunikation.

För ytterligare information om Företrädesemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Corporate Finance AB

Telefon: +46 40 615 14 10

E-post: cf@sedermera.se

www.sedermera.se

För mer information om Prostatype Genomics, vänligen kontakta:

Nicklas Rosendal, Presskontakt

Telefon: +46 708-89 33 34

E-post: nicklas.rosendal@prostatypegenomics.com

www.prostatypegenomics.com

Certified Adviser

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, 011-32 30 732, ca@skmg.se

Prostatype® är ett gentest som finns tillgängligt för patienter och behandlande urologer som ett kompletterande beslutsunderlag inför frågeställningen behandling eller inte behandling av prostatacancer. Testet är utvecklat av en forskargrupp på Karolinska Institutet och tillhandahålls av Prostatype Genomics AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny undersökning avslöjar resebranschens fortsatta utmaningar inom hållbart resande

Published

on

By

  • Ny data från Booking.coms årliga undersökning om hållbarhet visar att 54 % av de svenska resenärerna tycker att det är viktigt att resa mer hållbart, men att detta inte är en primär faktor när man planerar eller bokar resor.
  • Över en fjärdedel (27 %) känner att den skada som redan gjorts är oåterkallelig och att de val de gör inte kommer att ändra på det, medan 23 % inte tror att klimatförändringarna är så allvarliga som det sägs.
  • 39 % anser att myndigheter har störst potential för att motverka de ekonomiska effekterna av resor, och 44 % tycker att leverantörer av resetjänster har nyckeln till att motverka miljöpåverkan. Dessa nya insikter belyser behovet av ett ökat samarbete för att råda bot på känslan av maktlöshet som börjar infinna sig hos konsumenterna och säkerställa en fortsatt prioritering av en mer hållbar resebransch.

Malmö, 29 APRIL 2024 – Idag släpper Booking.com en ny undersökning med insikter från mer än 31 000 resenärer i 34 länder och områden. I undersökningen, kartlägger man konsumenternas senaste attityder, prioriteringar och påverkansfaktorer relaterade till hållbart resande. Medan den årliga undersökningen visar på fortsatt motivation och medvetenhet, där 76 % av de svenska resenärerna bekräftar att hållbart resande är viktigt för dem, visar ny statistik att en känsla av trötthet kan hålla på att växa fram globalt, underbyggd av de pågående utmaningarna som resenärerna upplever när de ska göra mer hållbara resval.

Den senaste undersökningen visar att över hälften (54 %) av de svenska resenärerna känner att det är viktigt att resa mer hållbart, men att detta inte är en primär faktor när de planerar eller bokar en resa. 30 % säger till och med att de är trötta på att höra om klimatförändringar hela tiden. Med detta i åtanke är möjligheten till kollektiva åtgärder mer relevant än någonsin för att säkerställa att framsteg mot en mer hållbar resebransch förblir en prioritet.

Goda intentioner möter nya utmaningar
En betryggande stor andel av de svenska resenärerna (66 %) säger att de vill resa mer hållbart under de kommande 12 månaderna. Deras resonemang sträcker sig från att vilja detta för att man anser att det är rätt sak att göra (41 %) till att man känner skuld när man gör ett mindre hållbart val (38 %).

Dessa intentioner kan dock motverkas av en känsla av vanmakt i samband med att göra mer hållbara resval. Inom två nya områden, som undersökts för första gången i år, påvisas att en del resenärer inte inser vikten av att vara mer medveten om sin resas påverkan, då över en fjärdedel (27 %) känner att den skada som redan gjorts är oåterkallelig och att de resval de gör inte kommer att ändra på det. En del av de svenska resenärerna (23 %) menar att klimatförändringarna inte är så allvarliga som det sägs, ett avfärdande som mycket väl kan påverka resplanerna.

Dessutom tycker vissa att deras tid på resande fot är för värdefull för att hållbarhet ska hamna högst upp på deras lista över resekriterier (26 %). Att inte se effekterna av hållbart resande bidrar ytterligare till känslan av maktlöshet, och en fjärdedel (25 %) av resenärerna anser att det känns meningslöst att vara mer hållbar på ett resmål som inte själva vidtar hållbarhetsåtgärder.

Delat ansvar och vikten av branschomfattande åtgärder
Den roll resenärer känner att de kan spela för att avhjälpa negativa effekter av resor, visar också på deras förväntningar kring samarbete inom området. En anmärkningsvärd stor del av de svenska resenärerna, 61 %, säger att de vill lämna platserna de besöker i bättre skick än när de kom dit (en ökning från 54 % förra året). Årets mer omfattande undersökning visar också att 45 % tror att de själva har potential att motverka de sociala effekterna av resor. Å andra sidan tycker 39 % att myndigheter har störst makt att motverka de ekonomiska effekterna, och 44 % anser att leverantörer av resetjänster är nyckeln till att hantera och mildra den miljömässiga påverkan. Dessutom anser 45 % av de svenska resenärerna att det är myndigheternas ansvar att utbilda alla om effekterna av resor och turism.

Det är viktigt att ta ansvar och se till att resenärer får stöd att efterleva sina avsikter. Att hitta ett boende märkt som mer hållbart är mer tilltalande för mer än en tredjedel av de svenska resenärerna (36 %) och konsekventa certifieringsstandarder är avgörande för att identifiera dessa alternativ. 64 % tycker att alla resebokningssajter ska använda samma certifieringar eller etiketter för hållbarhet. Men antalet resenärer som är intresserade av att veta mer om varför ett boende har fått en specifik etikett har minskat med 26 procentenheter (till 32 %) jämfört med förra året, vilket indikerar ett behov av enkel och tydlig kommunikation som möjliggör enkla beslut oavsett prioriteringar.

Ljusglimtar inom hållbarhet
Trots den ökande frustrationen känner resenärer som säger att de gör medvetna val också att mer hållbara reseupplevelser tillför mervärde till deras resor. Enligt de nya delarna av årets rapport framkom det att 51 % av de svenska resenärerna anser att de är den bästa versionen av sig själva när de reser mer hållbart och tar därför denna positivitet med sig hem, och 52 % känner att bara av att se hållbarhetsåtgärder under sina resor ger dem inspiration till att bli mer hållbara i vardagen. Att vara mer hållbar på resan upplevdes som en förbättring för de 94 % som genomförde olika autentiska, lokala och kulturella aktiviteter. Lika många (94 %) valde att handla i små, oberoende butiker och 93 % planerade sina resor så att de kunde gå, cykla eller åka kollektivt.

”Medan många resenärer har behållit en känsla av optimism och en önskan om att ha en mer positiv påverkan, finns det en viktig möjlighet för branschen att påskynda arbetet med att göra dessa val lättare för alla”, säger Danielle D’Silva, Head of Sustainability på Booking.com. ”Det är viktigt att vi fortsätter att se till att mer hållbara alternativ inte bara är lättillgängliga utan också lätta att lita på och förstå. Det är där vi tror att ökad kunskap, tydliga och konsekventa standarder och trovärdiga tredjepartscertifieringar av legitima hållbarhetsåtgärder under hela reseupplevelsen verkligen kan hjälpa. Även om frustrationen hos konsumenterna är bekymmersamt är det också en påminnelse om att behålla vårt fokus på arbetet som vi vet kan göra skillnad, inte bara för resenärer, utan för samhällen och resmål överallt.”

###

KONTAKTUPPGIFTER
Kontakta Booking.coms pressavdelning i Sverige för mer information:

Booking@aspekta.se

Undersökningsmetod
Undersökningen beställdes av Booking.com och genomfördes oberoende bland ett urval av 31 550 personer i 34 länder och områden (1 000 från USA, 1 000 från Kanada, 1 000 från Mexiko, 1 000 från Colombia, 1 000 från Brasilien, 1 000 från Argentina, 1 000 från Australien, 500 från Nya Zeeland, 1 000 från Spanien, 1 000 från Italien, 1 000 från Frankrike, 500 från Schweiz, 1 000 från Storbritannien, 1 000 från Irland, 1 000 från Tyskland, 1 000 från Nederländerna, 1 000 från Belgien, 1 000 från Danmark, 1 000 från Sverige, 950 från Kroatien, 500 från Förenade Arabemiraten, 1 000 från Indien, 1 000 från Kina, 800 från Hongkong, 1 000 från Thailand, 1 000 från Singapore, 1 000 från Taiwan, 1 000 från Vietnam, 1 000 från Indonesien, 1 000 från Filippinerna,1 000 från Sydkorea, 1 000 från Japan, 1 000 från Sydafrika och 300 från Kenya). För att delta i undersökningen behövde de tillfrågade vara minst 18 år, ha rest minst en gång under de senaste 12 månaderna och planera att resa under 2023, samt vara antingen den primära beslutsfattaren eller involverad i beslutsprocessen för resan. Undersökningen genomfördes online under februari 2024.

Om Booking.com:  
Booking.com är en del av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Booking.coms uppdrag är att göra det lättare för alla att uppleva världen. Genom att investera i teknik som gör det enklare att resa sammankopplar Booking.coms plattform miljontals resenärer med minnesvärda upplevelser varje dag. Följ @bookingcom på sociala medier eller besök globalnews.booking.com för mer information.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny undersökning avslöjar resebranschens fortsatta utmaningar inom hållbart resande

Published

on

By

  • Ny data från Booking.coms årliga undersökning om hållbarhet visar att 54 % av de svenska resenärerna tycker att det är viktigt att resa mer hållbart, men att detta inte är en primär faktor när man planerar eller bokar resor.
  • Över en fjärdedel (27 %) känner att den skada som redan gjorts är oåterkallelig och att de val de gör inte kommer att ändra på det, medan 23 % inte tror att klimatförändringarna är så allvarliga som det sägs.
  • 39 % anser att myndigheter har störst potential för att motverka de ekonomiska effekterna av resor, och 44 % tycker att leverantörer av resetjänster har nyckeln till att motverka miljöpåverkan. Dessa nya insikter belyser behovet av ett ökat samarbete för att råda bot på känslan av maktlöshet som börjar infinna sig hos konsumenterna och säkerställa en fortsatt prioritering av en mer hållbar resebransch.

Malmö, 29 APRIL 2024 – Idag släpper Booking.com en ny undersökning med insikter från mer än 31 000 resenärer i 34 länder och områden. I undersökningen, kartlägger man konsumenternas senaste attityder, prioriteringar och påverkansfaktorer relaterade till hållbart resande. Medan den årliga undersökningen visar på fortsatt motivation och medvetenhet, där 76 % av de svenska resenärerna bekräftar att hållbart resande är viktigt för dem, visar ny statistik att en känsla av trötthet kan hålla på att växa fram globalt, underbyggd av de pågående utmaningarna som resenärerna upplever när de ska göra mer hållbara resval.

Den senaste undersökningen visar att över hälften (54 %) av de svenska resenärerna känner att det är viktigt att resa mer hållbart, men att detta inte är en primär faktor när de planerar eller bokar en resa. 30 % säger till och med att de är trötta på att höra om klimatförändringar hela tiden. Med detta i åtanke är möjligheten till kollektiva åtgärder mer relevant än någonsin för att säkerställa att framsteg mot en mer hållbar resebransch förblir en prioritet.

Goda intentioner möter nya utmaningar
En betryggande stor andel av de svenska resenärerna (66 %) säger att de vill resa mer hållbart under de kommande 12 månaderna. Deras resonemang sträcker sig från att vilja detta för att man anser att det är rätt sak att göra (41 %) till att man känner skuld när man gör ett mindre hållbart val (38 %).

Dessa intentioner kan dock motverkas av en känsla av vanmakt i samband med att göra mer hållbara resval. Inom två nya områden, som undersökts för första gången i år, påvisas att en del resenärer inte inser vikten av att vara mer medveten om sin resas påverkan, då över en fjärdedel (27 %) känner att den skada som redan gjorts är oåterkallelig och att de resval de gör inte kommer att ändra på det. En del av de svenska resenärerna (23 %) menar att klimatförändringarna inte är så allvarliga som det sägs, ett avfärdande som mycket väl kan påverka resplanerna.

Dessutom tycker vissa att deras tid på resande fot är för värdefull för att hållbarhet ska hamna högst upp på deras lista över resekriterier (26 %). Att inte se effekterna av hållbart resande bidrar ytterligare till känslan av maktlöshet, och en fjärdedel (25 %) av resenärerna anser att det känns meningslöst att vara mer hållbar på ett resmål som inte själva vidtar hållbarhetsåtgärder.

Delat ansvar och vikten av branschomfattande åtgärder
Den roll resenärer känner att de kan spela för att avhjälpa negativa effekter av resor, visar också på deras förväntningar kring samarbete inom området. En anmärkningsvärd stor del av de svenska resenärerna, 61 %, säger att de vill lämna platserna de besöker i bättre skick än när de kom dit (en ökning från 54 % förra året). Årets mer omfattande undersökning visar också att 45 % tror att de själva har potential att motverka de sociala effekterna av resor. Å andra sidan tycker 39 % att myndigheter har störst makt att motverka de ekonomiska effekterna, och 44 % anser att leverantörer av resetjänster är nyckeln till att hantera och mildra den miljömässiga påverkan. Dessutom anser 45 % av de svenska resenärerna att det är myndigheternas ansvar att utbilda alla om effekterna av resor och turism.

Det är viktigt att ta ansvar och se till att resenärer får stöd att efterleva sina avsikter. Att hitta ett boende märkt som mer hållbart är mer tilltalande för mer än en tredjedel av de svenska resenärerna (36 %) och konsekventa certifieringsstandarder är avgörande för att identifiera dessa alternativ. 64 % tycker att alla resebokningssajter ska använda samma certifieringar eller etiketter för hållbarhet. Men antalet resenärer som är intresserade av att veta mer om varför ett boende har fått en specifik etikett har minskat med 26 procentenheter (till 32 %) jämfört med förra året, vilket indikerar ett behov av enkel och tydlig kommunikation som möjliggör enkla beslut oavsett prioriteringar.

Ljusglimtar inom hållbarhet
Trots den ökande frustrationen känner resenärer som säger att de gör medvetna val också att mer hållbara reseupplevelser tillför mervärde till deras resor. Enligt de nya delarna av årets rapport framkom det att 51 % av de svenska resenärerna anser att de är den bästa versionen av sig själva när de reser mer hållbart och tar därför denna positivitet med sig hem, och 52 % känner att bara av att se hållbarhetsåtgärder under sina resor ger dem inspiration till att bli mer hållbara i vardagen. Att vara mer hållbar på resan upplevdes som en förbättring för de 94 % som genomförde olika autentiska, lokala och kulturella aktiviteter. Lika många (94 %) valde att handla i små, oberoende butiker och 93 % planerade sina resor så att de kunde gå, cykla eller åka kollektivt.

”Medan många resenärer har behållit en känsla av optimism och en önskan om att ha en mer positiv påverkan, finns det en viktig möjlighet för branschen att påskynda arbetet med att göra dessa val lättare för alla”, säger Danielle D’Silva, Head of Sustainability på Booking.com. ”Det är viktigt att vi fortsätter att se till att mer hållbara alternativ inte bara är lättillgängliga utan också lätta att lita på och förstå. Det är där vi tror att ökad kunskap, tydliga och konsekventa standarder och trovärdiga tredjepartscertifieringar av legitima hållbarhetsåtgärder under hela reseupplevelsen verkligen kan hjälpa. Även om frustrationen hos konsumenterna är bekymmersamt är det också en påminnelse om att behålla vårt fokus på arbetet som vi vet kan göra skillnad, inte bara för resenärer, utan för samhällen och resmål överallt.”

###

KONTAKTUPPGIFTER
Kontakta Booking.coms pressavdelning i Sverige för mer information:

Booking@aspekta.se

Undersökningsmetod
Undersökningen beställdes av Booking.com och genomfördes oberoende bland ett urval av 31 550 personer i 34 länder och områden (1 000 från USA, 1 000 från Kanada, 1 000 från Mexiko, 1 000 från Colombia, 1 000 från Brasilien, 1 000 från Argentina, 1 000 från Australien, 500 från Nya Zeeland, 1 000 från Spanien, 1 000 från Italien, 1 000 från Frankrike, 500 från Schweiz, 1 000 från Storbritannien, 1 000 från Irland, 1 000 från Tyskland, 1 000 från Nederländerna, 1 000 från Belgien, 1 000 från Danmark, 1 000 från Sverige, 950 från Kroatien, 500 från Förenade Arabemiraten, 1 000 från Indien, 1 000 från Kina, 800 från Hongkong, 1 000 från Thailand, 1 000 från Singapore, 1 000 från Taiwan, 1 000 från Vietnam, 1 000 från Indonesien, 1 000 från Filippinerna,1 000 från Sydkorea, 1 000 från Japan, 1 000 från Sydafrika och 300 från Kenya). För att delta i undersökningen behövde de tillfrågade vara minst 18 år, ha rest minst en gång under de senaste 12 månaderna och planera att resa under 2023, samt vara antingen den primära beslutsfattaren eller involverad i beslutsprocessen för resan. Undersökningen genomfördes online under februari 2024.

Om Booking.com:  
Booking.com är en del av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Booking.coms uppdrag är att göra det lättare för alla att uppleva världen. Genom att investera i teknik som gör det enklare att resa sammankopplar Booking.coms plattform miljontals resenärer med minnesvärda upplevelser varje dag. Följ @bookingcom på sociala medier eller besök globalnews.booking.com för mer information.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stendörren publicerar Års- och Hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Pressmeddelande

29 april 2024

Års- och Hållbarhetsredovisningen avseende 2023 för Stendörren Fastigheter AB (publ) har offentliggjorts och finns tillgänglig för nedladdning på Bolagets hemsida  www.stendorren.se

För mer information, vänligen kontakta: Erik Ranje, verkställande direktör. Telefon 070-308 52 09, erik.ranje@stendorren.se eller Per-Henrik Karlsson, ekonomidirektör, Telefon 072-158 70 92, per-henrik.karlsson@stendorren.se, eller besök www.stendorren.se.

Denna information är sådan som Stendörren Fastigheter AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 april 2024 kl. 14.00 CET.

Stendörren Fastigheter AB (publ)

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett expansivt fastighetsbolag noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Vår affärsidé är att skapa lönsam tillväxt i substansvärde genom att förvalta, utveckla och förvärva fastigheter och byggrätter inom logistik, lager och lätt industri i nordiska tillväxtregioner. Då kommersiella förutsättningar föreligger driver vi ändring av detaljplan för befintliga verksamhetsfastigheter och skapar därmed bostadsbyggrätter för vidare utveckling och förvaltning, främst i Storstockholm och övriga Mälardalen.

För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ), se: www.stendorren.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.