Connect with us

Marknadsnyheter

Aura Light utrustar 125 av Hornbachs anläggningar med LED-belysning

Published

on

Tillsammans med den svenska belysningstillverkaren konverterar Hornbach Baumarkt AG majoriteten av sina bygg- och trädgårdsmarknader i Europa till miljövänlig LED-teknik. HORNBACH Baumarkt AG, som är en del av Hornbach-gruppen, driver för närvarande 169 gör-det-själv-butiker med trädgårdscenter och två specialbutiker i nio europeiska länder, inklusive 98 platser i Tyskland. 125 av dessa har nu byggts om och utrustats med LED-belysning i ett omfattande projekt.

Målet var att uppnå bättre ljuskvalitet med samma antal ljuspunkter och samtidigt minska energiförbrukningen. De befintliga armaturerna ersattes därför av Certos LED, en armatur anpassad för höga takhöjder. För att belysa de olika gångarna och hyllorna optimalt användes en 120-wattversion med olika ljusspridningar. På så sätt uppnåddes ett jämnt ljusflöde utan mörka zoner.

Förutom utmärkt ljuskvalitet har Certos en låg bländningseffekt tack vare LED-linstekniken, så att både köpupplevelsen för kunderna och arbetet för de anställda blir trevligare. Förutom att förbättra belysningen innebär övergången till LED-teknik avsevärda energi- och kostnadsbesparingar. Effektiviteten ökade ytterligare i belysningslösningen genom att integrera ett befintligt ljusstyrningssystem med dagsljuskompenserande styrning.

Den långa livslängden på Certos med 100 000 timmar sparar också underhåll under flera år:

”LED-armaturerna har längre livslängd och sparar också mycket energi”, förklarar Erich Harsch, VD för Hornbach Baumarkt AG. Han uppskattar de årliga elkostnadsbesparingarna till mer än fyra miljoner euro.

”Omräknat innebär detta steg också en betydande minskning av vårt CO2-avtryck med flera tusen ton CO2 per år”, avslutar Harsch.

Läs mer www.auralight.se/press

Aura Light International AB

För mer information 
Caroline Holmgren, Marknadsdirektör Aura Light International AB, 
E-post: caroline.holmgren@auralight.com 
Telefon: 070-266 26 14 

 

Aura Light erbjuder företag belysningslösningar som är hållbara, ekonomiska, av hög kvalité och har en lång livslängd. Företaget har cirka 200 anställda med huvudkontor i Stockholm och en produktionsanläggning i Vimmerby. Tillsammans med dotterbolag i Sverige, Finland, Norge och Tyskland omsätter koncernen cirka 500 miljoner kronor årligen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Företag får ny grafisk profil efter 35 år

Published

on

By

Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte. Med en uppdaterad grafisk profil hoppas företaget fortsätta sin tillväxtresa med en identitet anpassad för framtiden.

Trollhättans Truck är en av Västsveriges ledande aktörer inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar.  Med maskindepåer i såväl Trollhättan som Göteborg kan de nu presentera en ny grafisk identitet för att stärka sin varumärkesposition i en allt mer konkurrensutsatt marknad.

— Vi startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Vår nuvarande grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av vårt tjänste- och produktutbud. Därför behövde vi  anpassa vår grafiska profil för att bättre återspegla vår portfölj, säger Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck

Moderniserad grafisk profil

En del i Trollhättans Trucks nya grafiska identitet har även varit att anpassa sig till den nya digitala världen. Att förnya är en meningsfull förändring för att kunna rusta inför framtiden, optimera identiteten och att säkerställa att den är flexibel. 

— Vi har behållit kärnan och färgerna från vår gamla profil, men moderniserat den för att bättre passa dagens behov. Nu får vi en varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier. Något som fortfarande utgör en väsentlig del av vår kommunikationsstrategi, säger Jonny Johansson.

Trollhättans Truck ser fram emot att dela denna resa tillsammans med sina kunder och medarbetare. Byrån som ligger bakom den nya grafiska profilen är den Uppsalabaserade performancebyrån Inspot och det nya varumärket kommer att lanseras i maj.

Kontaktinformation

Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
0520-470347

jonny@trollhattanstruck.se
Webbplats: https://www.trollhattanstruck.se/

Företagsinformation

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa

Published

on

By

Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.

​​

Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.

”Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet,” säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. ”Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser.”

För mer information, kontakta

Jens Hamlin

VD

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
08-684 001 14
http://www.organowood.com
jens.hamlin@organowood.com

OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning för 2023

Published

on

By

Report this content

Årsredovisning för 2023 finns här bifogat som pdf-fil för nedladdning. Årsredovisningen finns även för nedladdning på på bolagets hemsida www.eatgood.se under fliken ”Invest”.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.