Connect with us

Marknadsnyheter

Världsledande klädproducent tar in svenska Coloreels teknik för brodyr

Published

on

Det amerikanska unicornföretaget Printful, som producerar kläder on-demand, väljer Coloreels unika brodyrteknik för att bredda sitt erbjudande.

Brodyr har alltid haft begränsningar gällande färgutbud, eftersom en maskin endast kan rymma ett litet antal trådar och varje tråd har sin bestämda färg. Till exempel är den röda tråden bara en sorts röd, utan ljusare eller mörkare färgvariationer. Detta har gjort det svårt att använda brodyr för design som innehåller ett stort urval av färger och gradienter.

Coloreel är ett svenskt företag som har tagit fram en produkt för direktfärgning av tråd. Företagets teknik gör det möjligt att använda en enda vit tråd för att skapa komplicerade mönster med tusentals färger, samtidigt som både kvalitet och effektivitet förbättras. Tekniken eliminerar också avloppsvatten under infärgningen, vilket ger en mer hållbar produktion.

Printful är ett av de första företagen inom print-on-demand för kläder som nu tar in den nya tekniken från Coloreel – och därmed får ett helt digitalt arbetsflöde för brodyr.

Printfuls nya obegränsade brodyrteknik ger kunderna nya möjligheter att experimentera och omvandla sina kreativa idéer till produkter. På Printful lägger vi stor vikt vid innovation då vi strävar efter att erbjuda de bästa lösningarna och tjänsterna för våra kunder. Jag tror att den här nya funktionen kommer att förändra branschen och ge återförsäljare möjlighet att sälja produkter med komplicerad brodyr eller logotyper som perfekt matchar deras varumärke”, säger Elina Kruze, chef för ny produktutveckling och merchandising på Printful.

Det är otroligt roligt att en så pass tung aktör inom klädproduktion väljer att satsa på Coloreels teknik. Genom vår integrerade digitala lösning för effektiv produktion av broderier on-demand erbjuder vi Printful-kunder ytterligare affärs- och värdeskapande möjligheter. Det gör det möjligt för både återförsäljare och varumärken att växa”, kommenterar Torbjörn Bäck, VD för Coloreel.

För närvarande är Coloreels teknik i testfas hos Printful, vilket innebär att det är endast tillgängligt för ett mindre antal Printful-kunder. Företaget planerar dock att gradvis implementera tekniken under de kommande månaderna.

För mer information om Coloreel följ nedan länkar eller kontakta:

Torbjörn Bäck, VD Coloreel
torbjorn.back@coloreel.com
0761-109177

 www.coloreel.comLinkedInInstagramFacebookYoutube

Om Coloreel
Coloreel är ett svenskt varumärke inom textilinnovation som har tagit fram en banbrytande teknik för broderi som möjliggör färgning av textiltråd av hög kvalitet på begäran, vilket öppnar upp en värld av potential.

Bolaget använder sin teknik för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Den unika lösningen gör det möjligt att skapa komplicerade mönster, inklusive gradienter, texturer och andra spektakulära effekter. Att endast använda enbart en tråd och en nål innebär också att kvaliteten och effektiviteten förbättras avsevärt, vilket möjliggör omedelbar start och snabbare leverans. Kort sagt, Coloreel ökar möjligheter för kreativitet och förbättrar samtidigt kvalitet och effektivitet. I framtiden kan tekniken också användas för sömnad, stickning, vävning och mer.

Coloreel bidrar också till ökad hållbarhet eftersom tekniken leder till minskat avfall och hjälper därmed textilbranschen att förflytta sig mot en mer hållbar produktion. Genom att färga in tråden direkt bildas inget avloppsvatten, och därmed ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och en nål betyder också minimerat trådavfall och minimerad mikrofiberförorening. Resultatet är broderi med full potential.

Om Printful

Printful är ett on-demand-tryckeri som hjälper människor att omvandla sina idéer till varumärken och produkter. Företaget tillverkar och levererar anpassade kläder, accessoarer och hem- och boendeartiklar för onlineföretag. Printful är det första unicornföretaget (värderat till över 1 miljard US dollar) med lettiska rötter och 2021 nådde företaget en intäktsmilstolpe på 289 miljoner US dollar. Sedan starten 2013 har Printful fått förtroende för att leverera över 50 miljoner artiklar och har utökats till ett team på +1 600 personer runt om i världen.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.