Connect with us

Marknadsnyheter

Prostatype Genomics rekryterar Steven Gaal som President för Prostatype Genomics Inc., USA

Published

on

Prostatype Genomics AB har rekryterat Steven Gaal till rollen som President för företagets helägda dotterbolag, Prostatype Genomics Inc. Stevens uppgift blir att etablera och lansera Prostatype®, företagets gentest för att bedöma aggressiviteten av prostatacancer hos patienter, på den amerikanska marknaden. Steve har över 18 års erfarenhet från ledande positioner inom försäljning av cancerdiagnostiska verktyg och tjänster och börjar sin anställning hos Prostatype Genomics Inc. med omedelbar verkan.

Steven kommer till Prostatype Genomics Inc. med lång erfarenhet av genomisk testning. Steven har erfarenhet av att arbeta i både nystartade och mer etablerade företag. Han har haft ledande befattningar inom USLABS (uppköpt av LabCorp), P4Diagnostix och nu senast SkylineDx. Som försälningschef på MDxHealth var Steven avgörande i lanseringen av ConfirmMDx för prostatacancer och SelectMDx för prostatacancer till USA-baserade urologer.

Prostatype Genomics VD Fredrik Persson kommenterar: ”Vi har genomgått en omfattande och noggrann rekryteringsprocess där vi haft förmånen att träffa många erfarna och kompetenta kandidater med bred erfarenhet från den amerikanska marknaden. Den första rekryteringen i USA kommer att vara avgörande för hur väl vi lyckas bygga den amerikanska organisationen och hur snabbt vi kan lansera Prostatype® på marknaden. I slutänden var valet av Steven enkelt, inte minst med tanke på hans erfarenhet av att arbeta med prognostiska biomarkörer i USA och de resultat han har visat. Rekryteringen av Steven är naturligtvis ett avgörande steg i vår lansering i USA och därmed ett stort och viktigt steg för Prostatype Genomics vidare utveckling.”

Steven Gaal säger: ”Det är mycket spännande att få introducera Prostatype® på den amerikanska marknaden, där det redan finns utbredd och många års klinisk erfarenhet av prognostiska gentester för prostatacancer. Amerikanska läkare, betalare och patienter är bekanta med prognostisk biomarkörer, vilket gör lanseringen av Prostatype® väldigt spännande. Jag är övertygad om att min erfarenhet från att ha arbetat framgångsrikt med biomarkörer kommer att vara en viktig tillgång för Prostatype Genomics. Jag kommer initialt att fokusera på att uppfylla de nödvändiga kraven för att uppnå ersättning från Medicare och försäkringsbolag  samt etablera samarbete med en CLIA-godkänd laboratoriepartner för att tillhandahålla Prostatype® som det klass-ledande test det är.

”Med styrelsens och ledningens långa erfarenhet av den amerikanska marknaden tog vi tidigt beslutet att etablera Prostatype® i USA som ett LDT (Laboratory Developed Test)-test och att samarbeta med en etablerad laboratoriepartner för att påskynda kommersialiseringsprocessen. Det finns exceptionella möjligheter att initiera ett samarbete med en attraktiv partner som kommer att gynna båda parter. Förutom storleken på den amerikanska marknaden är ersättning för prognostiska biomarkörer väl etablerat i USA, vilket förstås är attraktivt för våra investerare. Det faktum att prognostiska biomarkörer ingår i nationella riktlinjer och ersätts av Medicare och de flesta försäkringsbolag gör att förutsättningarna för etablering i USA mycket lovande”, fortsätter Fredrik Persson.

”Sammanfattningsvis kan vi konstatera att vi i och med rekryteringen av Steven Gaal har tagit ett viktigt steg mot att positionera Prostatype Genomics i USA, där offentliga och privata försäkringssystem redan ersätter liknande tester. Vår affärsmodell i USA har redan tilldragit sig stort intresse från potentiella kommersiella partners och vi kommer att intensifiera arbetet med att välja rätt långsiktig partner. Stevens nätverk och erfarenhet kommer naturligtvis att ha stor betydelse i det arbetet. Den kommersiella risken med USA-lanseringen är därför låg då den fortsatta processen kommer med en relativt låg prislapp, medan den kommersiella uppsidan är betydande”, avslutar Fredrik Persson.

Nicklas Rosendal

Presskontact
nicklas.rosendal@prostatypegenomics.com

Certified Advisor

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, 011-32 30 732, ca@skmg.se

Prostatype® är ett gentest som finns tillgängligt för patienter och behandlande urologer som ett kompletterande beslutsunderlag inför frågeställningen behandling eller inte behandling av prostatacancer. Testet är utvecklat av en forskargrupp på Karolinska Institutet och tillhandahålls av Prostatype Genomics AB.

Continue Reading

Marknadsnyheter

GreenMerc lanserar Trijo Swapping – ny tjänst för växling av kryptovalutor

Published

on

By

Stockholm, 2 maj 2024,

GreenMercs dotterbolag Trijo, Sveriges ledande kryptobörs, är glada att offentliggöra lanseringen av ”Trijo Swapping”, en ny tjänst som möjliggör direkt växling av kryptovalutor utan behov av att först konvertera till fiatvalutor.

Trijo Swapping möjliggör för kunder att snabbt och enkelt växla mellan alla kryptovalutor tillgängliga på plattformen, direkt i datorn eller mobilen. Genom Swapping kan Trijos kunder enkelt ombalansera sina kryptoinnehav på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

”Med Trijo Swapping tar vi bort barriärerna för handel mellan olika kryptovalutor och erbjuder våra kunder maximal flexibilitet och effektivitet. Det här är ett viktigt steg i vår strävan att ständigt förbättra och förenkla handel med kryptovalutor,” säger Arvid Börje Ramberg, vd på GreenMerc. ”Det är vår ambition att fortsätta expandera och förbättra tjänsten för att möta våra kunders behov.”

För mer information, besök trijo.co

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

GreenMerc lanserar Trijo Swapping – ny tjänst för växling av kryptovalutor

Published

on

By

Stockholm, 2 maj 2024,

GreenMercs dotterbolag Trijo, Sveriges ledande kryptobörs, är glada att offentliggöra lanseringen av ”Trijo Swapping”, en ny tjänst som möjliggör direkt växling av kryptovalutor utan behov av att först konvertera till fiatvalutor.

Trijo Swapping möjliggör för kunder att snabbt och enkelt växla mellan alla kryptovalutor tillgängliga på plattformen, direkt i datorn eller mobilen. Genom Swapping kan Trijos kunder enkelt ombalansera sina kryptoinnehav på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

”Med Trijo Swapping tar vi bort barriärerna för handel mellan olika kryptovalutor och erbjuder våra kunder maximal flexibilitet och effektivitet. Det här är ett viktigt steg i vår strävan att ständigt förbättra och förenkla handel med kryptovalutor,” säger Arvid Börje Ramberg, vd på GreenMerc. ”Det är vår ambition att fortsätta expandera och förbättra tjänsten för att möta våra kunders behov.”

För mer information, besök trijo.co

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Välkommen till ett webbsänt seminarium om Mediebarometern 2023!

Published

on

By

Den 14 maj presenterar Nordicom vid Göteborgs universitet resultaten från 2023 års Mediebarometer, den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor.  

Utöver de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2023 kommer två exklusiva analyser att presenteras. Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom, har tittat närmare på framtiden för den tryckta boken och presenterar siffror kring bokens ställning i en alltmer digital medievärld. Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom, presenterar statistik kring hur faktorer som utbildning, urbanisering och kön spelade roll för nyhetsanvändningen bland unga vuxna 2023.   

Program  

  • Moderator Jonas Ohlsson, föreståndare vid Nordicom, hälsar välkommen och berättar om programmet 
  • Elisabeth Falk, utredare vid Nordicom, berättar om undersökningen  
  • Huvudresultat och trender i Mediebarometern 2023  
    Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom  
  • Har vi slutat läsa böcker? Om bokläsningens framtid
    Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom  
  • Urban eller förläst – vad spelar roll för nyhetsanvändning i den digitala generationen  
    Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom  

Tid och datum: 14 maj, ett webbsänt seminarium publiceras på www.nordicom.gu.se klockan 07.00.  

Vill du ta del av rapporten med embargo innan den släpps? Kontakta Nordicoms kommunikatör Mia Jonsson Lindell nedan.  

Få Mediebarometern 2023 direkt till din inkorg
I år kommer resultaten att presenteras vid ett webbsänt seminarium som publiceras på vår webbplats. I samband med detta kommer också hela rapporten Mediebarometern 2023 att finnas tillgänglig för gratis nedladdning. Anmäl dig till Mediebarometerns nyhetsbrev så skickar vi en länk till det webbsända seminariet och rapporten i anslutning till lanseringen den 14 maj.   

Om Mediebarometern
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i sitt slag i världen. Resultaten i 2023 års undersökning bygger på svar från omkring 6 000 slumpmässigt utvalda personer i åldern 9 till 85 år.

Kontakt:

Göteborgs universitet är ett av de stora i Europa med 53 800 studenter och 6 700 anställda. Verksamheten bedrivs av åtta fakulteter, till allra största del i centrala Göteborg. Utbildning och forskning har stor bredd och hög kvalitet – det vittnar sökandetryck och nobelpris om. www.gu.se.  Följ oss på Twitter. Gilla oss på Facebook. Följ oss på Instagram.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.