Connect with us

Marknadsnyheter

Ny bok om ett av de mest uppmärksammade ämnena inom ekonomi: inflation

Published

on

Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée är experter inom företagsstrategi och de släpper nu en ny bok om inflation. Besegra inflationen! varvar teori med konkreta exempel och riktar sig till  företagsledare och affärsutvecklare om hur de kan besegra inflationen. Boken släpps 21 mars på Kunskapshuset Förlag.

Efter decennier av prisstabilitet har inflationen återigen slagit till. Men vad är egentligen inflation? Hur påverkar den företag? och går det att komma vinnande ur den? Besegra inflationen! förklarar vad inflation är, beskriver tidigare inflationsvågor och skriver om vad ett företag kan göra när det kommer till prissättning, försäljningsvolym och kostnader. Målet med boken är att ge en konkret guide till företagsledare och affärsutvecklare om hur de kan besegra inflationen.

Inflationen har återkommit med besked för första gången på 30 år. I tider av inflation behöver företag handfasta råd för att tackla utmaningarna, säger Andreas Jonason. 

– I och med att den senaste perioden med hög inflation var för så länge sedan, finns det få chefer med erfarenhet av vad som måste göras. Men inflationen tillåter inte företag att vänta och se, för det kan snabbt leda till kraftigt vikande reala intäkter och vinster, fortsätter Andreas.

Mer om boken 
Besegra inflationen! hjälper företag att förstå och besegra inflationen – oavsett om det är en tech-startup eller ett månghundraårigt industribolag. Boken tar också upp det kanske viktigaste av allt: Vilka konkreta åtgärder bör ett företag vidta i samband med inflationen?


 

Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée har tillsammans mer än 70 års erfarenhet av att hjälpa företag öka sina intäkter och sin lönsamhet och är experter inom företagsstrategi. Boken bygger på deras mångsidiga karriärer som konsulter på världsledande företag. Författarna har tidigare gett ut böckerna Ta betalt!, vilken blev utsedd till Årets marknadsföringsbok 2019 av Sveriges Marknadsförbund, och Vinst!. I båda böckerna behandlas prissättning och lönsamhet på ett grundligt sätt. Med Besegra inflationen! beskriver författarna alla aspekter relaterade till inflation.

 

Hermann Simon, grundare av och hedersordförande för Simon-Kucher, är en av världens ledande experter inom strategi, marknadsföring och prissättning. Han har arbetat som professor vid Harvard Business School, Stanford University och London Business School.

Andreas Jonason, civilingenjör med en doktorsexamen inom området prissättning från Kungliga tekniska högskolan, leder Simon-Kuchers verksamhet i Norden och är Managing Partner för Sverige. Han har lång erfarenhet av kommersiell strategi, marknadsföring och prissättning, både som konsult och som anställd i industrin.

Felix Mörée har en dubbelexamen inom teknisk fysik och nationalekonomi från Lunds universitet och är expert inom kommersiell strategi, marknadsföring och prissättning på Simon-Kucher. Han har arbetat med digitalisering, affärsutveckling och försäljningsstrategi.  

För mer information:
Cecilia Lindh Mattsson
Marknadsansvarig

Mail: Cecilia.lindh.mattsson@hoi.se

Hoi Publishing är ett modernt bokförlag med en starkt digitaliserad förlagsverksamhet. I nära samarbete med författarna ger Hoi årligen ut omkring 200 titlar i olika genrer genom en hybridmodell där förlag och författare delar risker och möjligheter. Hoi eftersträvar en bred och växande katalog av rättigheter med god lönsamhet för både förlag och författare. Med varumärken i form av imprints såsom Kunskapshuset Förlag, Lusthuset Förlag, Lilla Hoi, Tallbergs Förlag och Hoi Audio är förlaget väletablerat på den svenska marknaden. Förlaget har även ett dotterbolag i Danmark med växande utgivning i flera genrer. Bolagets vision är att utveckla förlagsbranschen i Norden och på sikt i andra länder på författarvänliga villkor som ger många fler möjligheter att bli författare och att därigenom sprida god litteratur för ett starkt och demokratiskt samhälle.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse:Kiliaro Group AB offentliggör informationsmemorandum med anledning av företrädesemissionen av aktier.

Published

on

By

Styrelsen för Kiliaro AB (”Kiliaro” eller ”Bolaget”) har upprättat ett informationsmemorandum med anledning av den företrädesemission av aktier som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 3 maj 2024 (”Företrädesemissionen”). Informationsmemorandumet finns nu tillgängligt på Bolagets hemsida. Företrädesemissionen beräknas tillföra Bolaget upp till 5,3 MSEK före emissionskostnader.

För fullständig information om Företrädesemissionen hänvisas till det informationsmemorandum som upprättats av Bolaget.

Sammanfattning av Företrädesemissionen

  • Den som är aktieägare i Bolaget på avstämningsdagen den 13 maj 2024 kommer att få en (1) teckningsrätt för varje aktie som innehas på avstämningsdagen. Fem (5) teckningsrätter ger innehavaren rätt att teckna en (1) aktie inom ramen för Företrädesemissionen. I den utsträckning nya aktier som omfattas av Företrädesemissionen inte tecknas med företrädesrätt erbjuds investerare att teckna aktier utan företrädesrätt.
  • Teckningskurs 0,9 SEK
  • Företrädesemissionen kommer vid full teckning att tillföra Bolaget cirka 5,3  MSEK före emissionskostnader.
  • Teckningsperioden för Företrädesemissionen löper under perioden 15 maj 2024 – 29 maj 2024
  • Handel med teckningsrätter kommer ske på Nordic Growth Market Nordic SME under perioden 15 maj 2024 – 24 maj 2024 och handel med BTA (betalda tecknade aktier) från och med 15 maj 2024 fram till dess att Företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket.

Teckningskurs

0,9 SEK per aktie. Courtage utgår ej.

Avstämningsdag

13 maj 2024

Teckningsperiod

15 maj – 29 maj 2024

Handel i TR

15 maj – 24 maj 2024

Handel i BTA

15 maj 2024 till och med dess att Företrädesemissionen blivit registrerad hos Bolagsverket och BTA växlas till stamaktier.

Beräknad dag för offentliggörande av utfall

31 maj  2024

Instrumentinformation

Kortnamn (ticker) aktie: KILI
Kortnamn (ticker) teckningsrätt: KILI TR
Kortnamn (ticker) BTA: KILI BTA
ISIN-kod aktie: SE0016275333
ISIN-kod teckningsrätt: SE0022087896
ISIN-kod BTA: SE0022087904
LEI-kod: 549300M5VJTIVP7WNL20

Vissa definitioner

BTA Betald tecknad aktie.
Företrädesemissionen Erbjudandet av aktier i enlighet med detta Memorandum.
Kiliaro eller Bolaget Avser, beroende på sammanhanget, Kiliaro Group AB (org. Nr. 556955-4271) eller den koncern vari Kiliaro AB är moderbolag.

Informationsmemorandumet, innehållande fullständiga villkor och anvisningar, finns tillgängligt på Kiliaros huvudkontor, Bolagets hemsida www.kiliaro.com, Aqurat Fondkommission AB:s hemsida www.aqurat.se.

 

För vidare information, vänligen kontakta:
Elie Komo, VD Kiliaro AB
Tel: +46 72 33 33 026
E-post: elie@kiliaro.com

OM Kiliaro:

Kiliaro är nästa generation bildgalleriapplikation för privatpersoner. Vår vision är att skapa en värld där varje individ har tillgång till ett perfekt hem för sina livsminnen! Vi förstår att foto- och videominnen är en av de mest värdefulla tillgångarna vi äger, och vi är passionerade om att hjälpa människor att ta tillvara på dem på bästa sätt. Därför har vi utvecklat en modern fotogalleriapplikation som erbjuder funktioner för alla dina behov: lagring, delning, organisering, framkallning, redigering och socialisering, en super-app som täcker alla dina behov!

Continue Reading

Marknadsnyheter

Svenska Golfförbundet inför Freja för inloggning

Published

on

By

Freja eID Group AB (publ) har tecknat avtal med Svenska Golfförbundet för att i ett första steg erbjuda administratörer säker inloggning med e-legitimationen Freja. I ett andra steg ska Freja införas för e-tjänster för golfspelarna.

Avtalet följer Riksidrottsförbundets vägval att medlemsförbunden ska använda Freja som e-legitimering för administratörer och medlemmar. Detta som ett led i att höja säkerheten och skapa en bättre användarupplevelse i e-tjänster kopplade till idrottsrörelsen.

Administratörerna kommer att få möjlighet att logga in med Freja från och med hösten 2024 och under 2025 får golfspelarna en möjlighet att använda Freja i förbundets e-tjänster som exempelvis Min Golf och i Min Golf bokningsapp.

Johan Henrikson, vd Freja eID Group AB kommenterar:
”Vi är mycket glada över att välkomna alla Sveriges golfare som Freja-användare. Med över en halv miljon utövare är det en av de riktigt breda folksporterna och jag tror att detta samarbete kan bidra till en fortsatt ökning av antalet användare i Freja.”

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Henrikson, vd Freja eID Group AB
Mobil: 08-5272 7982
E-post: johan.henrikson@frejaeid.se 

Om Freja eID Group

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). För ytterligare information: www.frejaeid.com  – https://frejaeid.com/finansiell-info/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Latvian Forest Company AB ansöker om notering på NGM

Published

on

By

Ledningen för Latvian Forest Company har under våren, tillsammans med styrelsen, genomfört en grundlig utvärderingsprocess av olika marknadsplatser som resulterade i att vi beslutat att ansöka om notering på NGM Nordic SME. Målet är att genomföra listbytet under andra kvartalet 2024.

Vi är övertygade om att NGM, givet var bolaget befinner sig idag, är en utmärkt marknadsplats för oss att fortsätta växa från framöver, i linje med våra ambitioner och tillväxtplaner. Befintliga aktieägare ska inte påverkas, men bolaget kan bli synligare i kommunikationen med aktiemarknaden och handeln i aktien kan komma att öka.

För ytterligare information kontakta

Aleksandrs Tralmaks, VD

+37129203972

info@latvianforest.se

Eller besök vår hemsida: www.latvianforest.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.