Marknadsnyheter
Volvo Cars globala försäljning ökade med 13 procent i maj
Volvo Cars rapporterar en global försäljning på 68 034 bilar i maj, en ökning med 13 procent jämfört med samma period föregående år. Försäljningsökningen drevs främst av en stark utveckling i Europa samt av bolagets helt eldrivna lilla SUV, EX30.
Bolagets försäljning av elektrifierade modeller, helt eldrivna eller som laddhybrider, ökade med 37 procent jämfört med samma period föregående år och utgjorde 48 procent av alla sålda bilar under maj. Andelen helt eldrivna bilar utgjorde 25 procent av alla sålda bilar under månaden.
Den totala försäljningen för perioden januari till maj uppgick till 316 559 bilar globalt, en ökning med 15 procent jämfört med samma period 2023.
”Månadens försäljningssiffror är ett mått på våra framsteg mot vårt försäljningsmål på minst 15 procents tillväxt för 2024”, säger Björn Annwall, chief commercial officer och vice VD på Volvo Cars. ”Jag är mycket glad över att se ännu en månad med solid tillväxt, vilket är ett bevis på styrkan i vårt varumärke. Det är också betryggande att se den positiva kundresponsen på EX30, som snabbt har blivit en av de mest sålda helt eldrivna bilarna i Europa.”
I Europa uppnådde försäljningen 33 252 bilar i maj, en ökning med 27 procent jämfört med samma period förra året. Försäljningen av Volvo Cars elektrifierade modeller ökade med 34 procent jämfört med samma period förra året och andelen elektrifierade modeller stod för 66 procent av alla bilar som såldes i Europa under maj.
Försäljningen i USA minskade med 5 procent i maj och uppgick till 10 153 bilar. Försäljningen av laddhybrid-modeller ökade dock med 113 procent jämfört med samma period förra året.
Volvo Cars försäljning i Kina uppgick till 13 934 bilar, en minskning med 1 procent jämfört med maj 2023. Försäljningen av elektrifierade modeller, helt eldrivna och som laddhybrider, uppgick till 1 303 sålda bilar, en ökning med 10 procent jämfört med samma period föregående år.
I maj var Volvo XC60 den mest sålda modellen med en försäljning på 20 507 bilar (2023: 18 052), följt av XC40 med en total försäljning på 13 640 bilar (2023: 17 596) och EX30 med 11 035 bilar (2023: 0).
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj |
Maj |
Jan-Maj |
Jan-Maj |
|
|
|
2024 |
2023 |
Förändring |
2024 |
2023 |
Förändring |
|
|
|
|
|
|
|
Europa |
33 252 |
26 272 |
27% |
157 160 |
119 747 |
31% |
Elektrifierade modeller |
22 028 |
16 481 |
34% |
99 799 |
74 552 |
34% |
– Helt elektrisk |
12 273 |
7 655 |
60% |
57 390 |
34 130 |
68% |
– Laddhybrid |
9 755 |
8 826 |
11% |
42 409 |
40 422 |
5% |
Mildhybrider/ICE |
11 224 |
9 791 |
15% |
57 361 |
45 195 |
27% |
|
|
|
|
|
|
|
Kina |
13 934 |
14 121 |
-1% |
64 113 |
63 121 |
2% |
Elektrifierade modeller |
1 303 |
1 181 |
10% |
4 808 |
6 271 |
-23% |
– Helt elektrisk |
632 |
263 |
140% |
1 757 |
1 531 |
15% |
– Laddhybrid |
671 |
918 |
-27% |
3 051 |
4 740 |
-36% |
Mildhybrider/ICE |
12 631 |
12 940 |
-2% |
59 305 |
56 850 |
4% |
|
|
|
|
|
|
|
USA |
10 153 |
10 723 |
-5% |
51 708 |
46 817 |
10% |
Elektrifierade modeller |
3 914 |
3 039 |
29% |
15 336 |
13 696 |
12% |
– Helt elektrisk |
297 |
1 342 |
-78% |
1 595 |
5 480 |
-71% |
– Laddhybrid |
3 617 |
1 697 |
113% |
13 741 |
8 216 |
67% |
Mildhybrider/ICE |
6 239 |
7 684 |
-19% |
36 372 |
33 121 |
10% |
|
|
|
|
|
|
|
Övrigt |
10 695 |
9 282 |
15% |
43 578 |
45 627 |
-4% |
Elektrifierade modeller |
5 523 |
3 266 |
69% |
19 343 |
17 479 |
11% |
– Helt elektrisk |
3 862 |
1 566 |
147% |
11 583 |
8 584 |
35% |
– Laddhybrid |
1 661 |
1 700 |
-2% |
7 760 |
8 895 |
-13% |
Mildhybrider/ICE |
5 172 |
6 016 |
-14% |
24 235 |
28 148 |
-14% |
|
|
|
|
|
|
|
Totalt |
68 034 |
60 398 |
13% |
316 559 |
275 312 |
15% |
Elektrifierade modeller |
32 768 |
23 967 |
37% |
139 286 |
111 998 |
24% |
– Helt elektrisk |
17 064 |
10 826 |
58% |
72 325 |
49 725 |
45% |
– Laddhybrid |
15 704 |
13 141 |
20% |
66 961 |
62 273 |
8% |
Mildhybrider/ICE |
35 266 |
36 431 |
-3% |
177 273 |
163 314 |
9% |
För mer information, vänligen kontakta:
Volvo Cars Media Relations
+46 31-59 65 25
media@volvocars.com
Volvo Cars Investor Relations
John Hernander
+46 31-793 94 00
investors@volvocars.com
——————————-
Volvo Cars 2023
För helåret 2023 rapporterade Volvo Car Group ett rekordhögt rörelseresultat (exkl. JV och intresseföretag) på 25,6 miljarder SEK. Omsättningen 2023 uppgick till rekordhöga 399,3 miljarder SEK, medan den globala försäljningen nådde ett rekord på 708 716 bilar.
Om Volvo Car Group
Volvo Cars grundades 1927. Idag är det ett av de mest välkända och respekterade bilmärkena i världen med försäljning till kunder i fler än 100 länder. Volvo Cars är noterat på Nasdaq Stockholm, där det handlas under tickern ”VOLCAR B”.
”For life. Att ge människor frihet att färdas på ett personligt, hållbart och säkert sätt.” Detta mål återspeglas i Volvo Cars ambition att enbart tillverka elbilar 2030 och i dess engagemang för en pågående minskning av sitt koldioxidavtryck, med ambitionen att nå nettonollutsläpp av växthusgaser år 2040
I december 2023 hade Volvo Cars cirka 43 400 heltidsanställda. Volvo Cars huvudkontor, produktutveckling, marknadsföring och administration finns huvudsakligen i Göteborg. Volvo Cars produktionsanläggningar finns i Göteborg, Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu, Daqing och Taizhou (Kina). Företaget har även FoU- och designcenter i Göteborg och Shanghai (Kina).
Marknadsnyheter
Robert Hellgren och TimeFlow: Lösningen på Arbetsplatsolyckor som Förändrar Hantverksbranschen
Robert Hellgren och TimeFlow revolutionerar säkerheten i hantverksbranschen. Med innovativa digitala lösningar tar Robert Hellgren ledningen i att minska arbetsplatsolyckor och skapa tryggare arbetsmiljöer för hantverkare världen över.
Robert Hellgren och TimeFlow: Lösningen som Minskar Arbetsplatsolyckor i Hantverksbranschen
Arbetsplatsolyckor är en av de största utmaningarna inom hantverksbranschen, en sektor där säkerhet ofta får stå tillbaka för strama tidsscheman och ineffektiva arbetsprocesser. Men nu ser branschen en banbrytande förändring. Robert Hellgren, en innovativ och framåtblickande affärsman, har med sitt affärssystem TimeFlow hittat en lösning som kan revolutionera arbetsplatssäkerheten för hantverkare.
En smart lösning för en komplex utmaning
Robert Hellgren identifierade tidigt att bristen på realtidsdata och struktur var en grundläggande orsak till många olyckor. Genom att utveckla TimeFlow, ett digitalt affärssystem skräddarsytt för hantverksbranschen, har han skapat ett verktyg som inte bara effektiviserar arbetsflöden utan också stärker säkerheten.
”När vi förstår var riskerna finns och kan agera proaktivt, kan vi eliminera många av de olyckor som tidigare var oundvikliga,” säger Robert Hellgren.
TimeFlow erbjuder funktioner som säkerhetschecklistor, automatiserade riskbedömningar och realtidsövervakning av arbetsplatsens förhållanden. Dessa verktyg hjälper hantverkare och arbetsledare att följa säkerhetsstandarder och upptäcka potentiella faror innan de leder till olyckor.
Fördelar som sträcker sig bortom säkerhet
Förutom att minska olyckor ger TimeFlow flera andra fördelar. Systemet förbättrar kommunikationen mellan teammedlemmar, effektiviserar projektledning och gör det möjligt att följa upp arbetsflöden i detalj. Detta innebär inte bara en tryggare arbetsmiljö utan också högre produktivitet och lägre kostnader.
”TimeFlow är inte bara ett verktyg för säkerhet, utan en helhetslösning som förändrar hur hantverkare arbetar,” förklarar Robert Hellgren.
En visionär som leder vägen
Robert Hellgren har inte bara visat att han förstår branschens behov, utan också att han kan omvandla sina visioner till praktiska lösningar. Hans engagemang för att förbättra arbetsmiljön och samtidigt effektivisera branschen har gjort honom till en av de mest inflytelserika rösterna inom hantverkssektorn.
TimeFlow används idag av flera framstående företag inom hantverksbranschen, och resultaten talar för sig själva: färre olyckor, smidigare projekt och nöjdare medarbetare.
Med Robert Hellgrens ledarskap och TimeFlows banbrytande teknologi går hantverksbranschen en säkrare och mer hållbar framtid till mötes.
Robert Hellgren
Storgatan 11B
171 63 SOLNA
Taggar:
Marknadsnyheter
Nyhetsåret 2024
Här presenteras ett urval av det som publicerats i Lantmännens nyhetsrum under året. Kontinuerliga samarbeten – med bland annat akademi, bransch och politiker – präglade hela året, inte minst Borgeby fältdagar och Almedalen. Och som vanligt dominerades media av skörden, den så viktiga för alla lantbrukare och Sverige i stort.
Även detta år investerade Lantmännen miljardbelopp i projekt inom infrastruktur och anläggningar – för att på så sätt kunna ta ett ännu större ansvar, från jord till bord. 20 distriktsstämmor, med tusentals medlemmar, hölls över hela Sverige. Och medlemmarna – aktiva svenska lantbrukare – fick en rekordutdelning. Under året fick dessutom Lantmännen nära 2 000 nya medarbetare. Välkommen, Scan Sverige.
Under 2024 publicerade Lantmännen nära 90 nyheter om detta och mer. Nedan är ett axplock.
Ekonomiskt resultat och utdelning
Lantmännens resultat för 2023, efter finansnetto och justerat för jämförelsestörande poster, uppgick till 2 462 MSEK – en mindre nedgång jämfört med föregående års rekordresultat på 2 536 MSEK.
– Trots en orolig geopolitisk situation och en svagare ekonomi levererade Lantmännen ett starkt resultat för helåret 2023, sade Magnus Kagevik, Lantmännens vd och koncernchef.
Årsresultat 2023 (8 februari)
Lantmännen beslöt vidare om en rekordutdelning på 1,2 miljarder SEK till sina medlemmar.
Rekordutdelning om 1,2 miljarder till Lantmännens medlemmar (7 maj)
Under året kommunicerades även första och andra tertialresultatet.
Hållbarhet, hälsa och välmående
Lantmännen arbetar kontinuerligt med hållbarhet och hälsa – nedan är några exempel från 2024.
Lantmännen blir först i världen med att producera livsmedel i en storskalig, fossilfri värdekedja. Initiativet omfattar spannmålsproduktion, transporter och förädling. Första produkterna kommer att inkludera mjöl och havregryn, under varumärkena AXA och Kungsörnen.
Lantmännen först i världen med storskalig fossilfri livsmedelsproduktion (24 juni)
I samarbete med Köpenhamns universitet bidrog Lantmännen till forskning som visat på fullkorns positiva påverkan på barnhälsan.
Studie visar hälsofördelar med fullkorn hos barn (15 augusti)
En växande befolkning kräver att mer mat produceras, samtidigt som livsmedelssystemets påverkan på klimatet måste minska. Till detta krävs en omställning till hälsosammare kostvanor. I samarbete med Lantmännen och Arla ska Chalmers nu bygga kompetens för att möta dessa utmaningar.
Lantmännen och Arla i samarbete med Chalmers – bioteknik för framtidens hållbara mat (20 november)
Lantmännen publicerade en rapport om vägen till en klimatneutral grisproduktion. Målet är att minska klimatpåverkan med 43 procent till 2030 och 56 procent till 2050, som ska uppnås genom förbättrat foder, cirkulär produktion, hälsa och djurvälfärd.
Klimatmål kan överträffas i svenska grisproduktionen enligt ny rapport (6 december)
Studier har visat att fullkorn minskar risken för livsstilssjukdomar och främjar en stabil blodsockernivå. Tillsammans med initiativet ”FullkornsFrämjandet” samarbetar Lantmännen med akademi, myndigheter och civilsamhället för att öka svenskarnas fullkornsintag.
Lantmännen fortsätter och fördjupar fullkornsengagemang genom nysatsningen FullkornsFrämjandet och forskningssamarbeten (10 december)
Skörden och spannmålsproduktion
Trots den svaga skörden 2023, fanns det vissa positiva tecken under våren 2024. En kall och blöt vår orsakade dock förseningar för vårgrödorna, vilket ökade osäkerheten kring den totala skörden för året.
Resan till viktiga skörden 2024 har inletts med en kall vår (23 april)
Lantmännen beskrev 2024 års skörd som den viktigaste på länge där en bra skörd skulle ge välbehövlig ekonomisk stabilitet efter två år med dåliga förutsättningar och höga kostnader för lantbrukarna. En framgångsrik skörd skulle därtill minska behovet av import och stärka Sveriges självförsörjningsgrad, vilket är avgörande för landets livsmedelsberedskap. 2024 års prognos visade mer positiva siffror, men samtidigt stora regionala variationer, såväl i volym som kvalitet.
Lantmännens skördeprognos 2024: 5,4 miljoner ton spannmål (4 juli)
Under skördesummeringen i oktober konstaterades att den lokala variationen varit extremt stor, vilket inneburit att volymen ser ut att bli lägre än prognoser som gjorts med mycket stora regionala variationer. Det ombytliga och extrema vädret, med både översvämningar och längre torkperioder, har påverkat den svenska skörden negativt i många områden.
Skörden utmanades av vädret – med stora regionala variationer (14 oktober)
Forskning och innovation
Innovation är en central del av Lantmännens strategi för framtidens jordbruk. Följande är några nedslag från 2024.
I maj besökte landsbygdsminister Peter Kullgren Lantmännens framtidsgård i Bjertorp. Här presenterade Spendrups och Lantmännen olika sätt att utveckla svensk livsmedelsproduktion och driva en hållbar omställning och långsiktig lönsamhet.
Landsbygdsministern i möte med Lantmännen och Spendrups (17 maj)
Tillsammans med Arla driver Lantmännen utveckling av framtidens mjölkproduktion på Framtidsgården Viken. Här testas fossilfria insatsvaror, kolinlagring och avancerad foderutveckling för att minska klimatpåverkan.
Nytt samarbete kring Framtidsgården Viken ska bana väg för framtidens jordbruk (25 juni)
Lantmännen är en aktiv partner i två nya forskningsprojekt finansierade av Formas:
Det första, AgroDrive vid RISE, har målet att göra jordbruk och livsmedelskedjan fossilfri senast 2050. Det andra projektet, FORCE vid Lunds universitet, fokuserar på cirkulära ekonomiska modeller och resiliens i livsmedelssystemet för att möta framtida hot.
Lantmännen deltar i nya centrumsatsningar för ökad beredskap och konkurrenskraft i livsmedelssystemet (4 december)
Beredskap och livsmedelsstrategi
Lantmännen lyfter Sveriges bristande beredskap som ett centralt problem och presenterar lösningar för att stärka livsmedelssäkerheten och lönsamheten inom livsmedelssektorn.
I mars 2024 träffade Lantmännen statsminister och landsbygdsminister och diskuterade svensk livsmedelsstrategi och ökad lönsamhet för lantbruket.
Lantmännen i möten med statsministern och landsbygdsministern (14 mars)
Endast 50 procent av Sveriges mat produceras inom landet, vilket gör Sverige sårbart i krissituationer. Som jämförelse har Finland en självförsörjningsgrad på 80 procent och Danmark på 150 procent. I september presenterade Lantmännen en undersökning, genomförd av Novus, där sex av tio visade sig vara oroliga över Sveriges matförsörjning under kriser. Lantmännen betonar vikten av svenskproducerade och bondeägda produkter som ett viktigt steg för att stärka livsmedelsberedskapen.
Svenskarna är oroliga för matbrist vid kris enligt ny undersökning (24 september)
Klimat, beredskap och lönsamhet inom livsmedelssektorn var vanliga teman i flera opinionsbildande initiativ från Lantmännen under året. Bland annat nedan.
Året var enbart någon månad gammal när Lantmännen tillsammans med LRF, Arla och Hushållningssällskapet skrev en gemensam debattartikel.
”Svensk mat behövs för bättre beredskap” (1 februari, Svenska Dagbladet)
Lantmännen var som vanligt representerat i Almedalen. Utöver lantbruks-, livsmedels- och energifrågor i olika paneler diskuterade företaget livsmedelsberedskap, klimatomställning och ökad livsmedelsproduktion tillsammans med Arla.
Om Lantmännens i Almedalen 2024 (25 juni)
I samband med Almedalen skrev Lantmännen och Arla en gemensam debattartikel om beredskap. ”Jämför vi med en annan samhällskritisk verksamhet, det militära försvaret, så har dess anslag fördubblats sedan 2020. Det är fullt rimligt, men lika rimligt är att livsmedelsberedskapen följer samma investeringsvilja. Det är svårt att försvara landet hungrig.”
”Politiken saknar strategi för livsmedelsberedskap och grön omställning” (21 juni, Dagens industri)
Klimattanken togs vidare med en debattartikel där Lantmännen menade att det behövs omedelbara åtgärder för att möta de klimatförändringar som påverkar lantbruket. Stora investeringar krävs.
”Vi kan inte räkna med tur med vädret” (5 augusti, Svenska Dagbladet)
Lantmännen, Scan, Arla och LRF skrev om att ett starkt totalförsvar förutsätter en fungerande livsmedelsberedskap i Dagens industri i oktober.
”Säkerställ Sveriges matproduktion” (15 oktober, Dagens industri)
Förvärv och samarbeten
Lantmännen har genomfört strategiska förvärv och initiativ som stärker deras position inom jordbruk, livsmedel och bioenergi under 2024.
Under mars slutförde Lantmännen förvärvet av Scan Sverige, vilket markerar ett viktigt steg för att stärka värdekedjan inom köttproduktion. Förvärvet gör det möjligt att integrera produktion, bearbetning och distribution av animaliska produkter, vilket förbättrar effektiviteten och möjliggör en mer hållbar verksamhet.
Lantmännens förvärv av HKScans svenska verksamheter har slutförts (27 mars)
Under senhösten kommunicerades bildandet av Lantmännen Biogas AB. Företaget får en ledande roll inom biogasmarknaden med en stor tillväxtpotential, särskilt genom användningen av jordbruksrester och stallgödsel för att producera fossilfri energi.
Lantmännen bildar Lantmännen Biogas AB – ser tillväxtpotential inom biogas (7 oktober)
Lantmännen ingick ett långsiktigt samarbete med Ingredion, en ledande och global leverantör av ingredienslösningar för livsmedel, under året. Samarbetet tillgodoser den europeiska marknadens behov av högkvalitativa ärtproteinisolat, och är möjlig genom Lantmännens investering om 1,2 miljarder i proteinfabriken i Lidköping.
Ingredion och Lantmännen bildar strategiskt partnerskap för att accelerera utvecklingen av växtbaserade proteiner (15 november)
Lantmännen kommunicerade vidare flera initiativ inom fastighetssektorn, inte minst under slutet av året.
Lantmännen Fastigheter och ED Gruppen investerar i utveckling av inre hamnområdet i Norrköping, med målet att skapa moderna bostäder och kommersiella utrymmen.
Lantmännen Fastigheter och ED Gruppen bildar Lantstaden AB – leder fastighetsutvecklingen i Norrköpings inre hamn (2 december)
Förvärvet av nio samhällsfastigheter på Gotland stärker fokus på äldreboenden och vårdinrättningar. Affären är en del av en bredare strategi att utveckla samhällsfastigheter på strategiska platser i Sverige.
Lanthem, med Lantmännen och Hemsö, förvärvar fastigheter på Gotland (17 december)
Investeringar
Lantmännen fortsätter att göra strategiska investeringar i infrastruktur, innovation och hållbarhet, med flera projekt som är avgörande för att stärka företagets konkurrenskraft, stödja lantbrukare och möta framtidens utmaningar.
I februari kommunicerade Lantmännen, tillsammans med Fertiberia och Nordion Energi, den största satsningen i sitt slag i Norden – Sveriges första fossilfria mineralgödselproduktion. Det gemensamma initiativet ”Power2Earth” innebär en totalinvestering om över 20 miljarder kronor.
Fertiberia, Lantmännen och Nordion Energi satsar för att utveckla Sveriges första fossilfria mineralgödselfabrik (19 februari)
I slutet av februari kommunicerade Lantmännen en storsatsning om 500 miljoner kronor på en ny spannmålsanläggning i Uddevalla.
– Lantmännens kompetens och finansiella kapacitet möjliggör den här typen av betydande investeringar för svenskt lantbruk och livsmedelsproduktion, sade Magnus Kagevik, vd och koncernchef Lantmännen.
Lantmännen investerar halv miljard i spannmålsanläggning (1 mars)
Även i Norrköping gjordes en liknande satsning om 100 miljoner kronor.
Lantmännen fortsätter investera i Sveriges spannmålsinfrastruktur (10 april)
I början av september togs ett första spadtag för en ny proteinanläggning i Lidköping. Detta gjordes av bland annat landsbygdsminister Peter Kullgren och Lantmännens vd och koncernchef Magnus Kagevik. Investeringen beräknas bli 1,2 miljarder kronor och möjliggör utveckling och produktion av växtbaserade proteiner för både den svenska och internationella marknaden.
Lantmännen investerar 1,2 miljarder i proteinanläggning – unik storsatsning på svensk livsmedelsproduktion (3 september)
Med bildandet av Lantmännen Biogas AB investerar företaget i ökad biogasproduktion i Sverige. Projektet inkluderar produktion av biogas från lantbrukets sidoströmmar och fossilfri energi för lantbruket.
Lantmännen bildar Lantmännen Biogas AB – ser tillväxtpotential inom biogas (7 oktober)
Omnämnanden
För att driva och leda samhällsdiskussionen kring bland annat hållbarhet, beredskap, innovation och lantbruksutveckling satsar Lantmännen både tid och kraft på expertis och kommunikation. Som resultat av detta arbete fick Lantmännen flera positiva omnämnanden under året, bland annat följande.
Lantmännens Patrik Myrelid blev utsedd till Årets agronom, och Victoria Edwards Done fick en plats i topplistan för framtidens kvinnliga ledare. Lantmännen hamnade i topp även när man rankade kommunikation och varumärke – man anses i dag som en av Sveriges mest meningsfulla och hållbara företag och sågs återigen som attraktivt för nuvarande och kommande medarbetare. Det senare resulterade i en utnämning inom Employer branding.
Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter cirka 70 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Scan, Korvbrödsbagarn, GoGreen, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se
Marknadsnyheter
By Mates AB (publ) tecknar avtal med Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning för leverans av Digital Fritidsgård
Stockholm, 27 december 2024 – By Mates AB (publ), en ledande aktör inom digital fritidsverksamhet och social innovation, meddelar idag att företaget har ingått ett avtal med Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning för att leverera tjänsten Digital Fritidsgård. Detta samarbete markerar ännu ett viktigt steg i företagets strävan att tillgängliggöra meningsfull fritidsverksamhet för fler ungdomar och skapa en tryggare och mer inkluderande samhällsmiljö
Om Avtalet:
Avtalet innebär att By Mates AB kommer att implementera och drifta sin tjänst Digital Fritidsgård för ungdomar i Hägersten-Älvsjö. Tjänsten inkluderar en plattform för digitala aktiviteter, social interaktion och stödjande insatser. Plattformen är utformad för att främja gemenskap och skapa meningsfulla möten mellan ungdomar, samtidigt som den erbjuder verktyg för fritidsledare att nå ut till målgruppen på ett modernt och effektivt sätt.
Ett steg mot en modern fritidsverksamhet:
Digital Fritidsgård är en banbrytande lösning som kombinerar teknik med social innovation för att möta dagens behov av inkluderande fritidsverksamhet. Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning är en föregångare i att anamma denna modell och visa på vikten av att tillhandahålla flexibla och engagerande alternativ för ungdomar i dagens samhälle.
Kommentar från Andreas Bengtsson, VD för By Mates AB:
”Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning. Det här avtalet är inte bara ett bevis på den växande efterfrågan på vår lösning, utan också en möjlighet att göra en positiv skillnad i ungas liv.”
Digitala Fritidsgårdar – En lösning för framtiden:
Tjänsten Digital Fritidsgård syftar till att ge ungdomar från olika socioekonomiska bakgrunder möjlighet att delta i meningsfulla aktiviteter, oavsett geografiska eller sociala hinder. Lösningen bygger på By Mates unika tekniska plattform som kombinerar interaktiva digitala miljöer med engagerande innehåll och med såväl digitala- som fysiska aktiviteter.
Fler kommuner visar intresse:
Efter under årets tidigare vunna upphandlingar i Stockholm och Västerås ser nu By Mates en tilltagande ökad efterfrågan på sina tjänster och får allt fler förfrågningar från kommuner över hela Sverige. Denna utveckling bekräftar företagets starka marknadsposition och behovet av innovativa lösningar inom både ungdomsverksamhet och omsorgsverksamhet.
Om By Mates AB (publ):
By Mates AB är ett svenskt företag som specialiserar sig på digital fritidsverksamhet och social innovation. Företaget utvecklar och driver digitala fritidsgårdar för att skapa inkluderande och meningsfulla mötesplatser för ungdomar.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Andreas Bengtsson, VD
E-post: andreas@mates.gg
Telefon: +46 73 524 00 48
Om By Mates AB(publ)
För mer information, se By Mates ABs hemsida www.bymates.com samt www.mates.gg
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke