Connect with us

Marknadsnyheter

Nu öppnar Jula i Björneborg

Published

on

 

En bild som visar text, himmel, utomhus, Annonstavla Automatiskt genererad beskrivning

Fotograf: Mika Kurkilahti

 

Julas expansion i Finland fortsätter.

 

Den 7 november öppnar den svenska hemmafixarkedjan ett nytt varuhus i Björneborg (Pori på finska).

 

– Björneborg är en viktig stad för Jula och det känns fantastiskt kul att få välkomna kunderna till ytterligare ett nytt varuhus, säger Jaakko Soini, Country Operations Manager, Jula Finland.

 

 

Jula är en av Sveriges största detaljhandelskedjor med varuhus och e-handel i Sverige, Finland, Norge, Polen och Österrike. Hemmafixarkedjan erbjuder ett brett sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser.

 

Vill finnas nära kunden

Nu öppnar Jula ett nytt varuhus på det köpstarka området Mikkola som är en tydlig och bra handelsplats med en stark kombination av handlare. Där finns redan flera av de större kedjorna etablerade vilket förbättrar servicetäckningen ytterligare.

 

Den nya Julavaruhuset blir 3 000 kvadratmeter stort med ett sortiment på cirka 15 000 artiklar.

 

Vi har en stark tro på fysiska varuhus och närheten till kunden. Varuhuset i Björneborg blir det nionde i Finland och är en viktig etablering som skapar möjligheter för fler att ta del av vårt sortiment och vårt erbjudande, fortsätter Jaakko.

 

Hjälper människor att fixa saker själva

Jula växer sig allt starkare på den finska marknaden och ambitionen är att bli rikstäckande med en etableringstakt på omkring fem nya varuhus per år de närmaste åren.

 

– Med kunden i fokus vill vi fortsätta utveckla Julas erbjudande i Finland. Vi tror att etableringen i Björneborg kommer att öka handelsområdets attraktionskraft och tillföra en ännu större bredd i utbudet av handel där. Vi vill hjälpa människor att fixa saker själva och jag är övertygad om att det här varuhuset kommer att bli en tydlig destination för många hemmafixare i och runt Björneborg, avslutar Jaakko.

 

 

Om Jula

Jula Industri grundades 1979 i Sverige som ett familjeföretag på gården Jultorp utanför Skara, Sverige. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har företaget utvecklats till en av Sveriges största privatägda koncerner, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Logistik, Hotell, Miljö och Energi. Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 4500 anställda och omsätter omkring en miljard EURO. Besök gärna www.julaholding.com för mer information.

 

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 142 varuhus; 68 i Sverige, 43 i Norge, 22 i Polen och 9 i Finland (inkl Jula Pori).

 

Mer om Julas historia hittar du på https://historia.jula.com/.

För ytterligare information

Jaakko Soini, landschef Jula Finland OY

e-mail jaakko.soini@jula.com

Tel +358 40 835 2791

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.11.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.11.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

139 762

10,90

1 523 741,23

XSTO

110 526

10,90

1 204 356,49

XCSE

27 283

10,91

297 556,83

Summa

277 571

10,90

3 025 654,55

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6739 och DKK till EUR 7,4575
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 594 470 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mårten Frostne, VD För FlexQube AB (publ), har valt att lämna sin roll för nya utmaningar utanför bolaget.

Published

on

By

Mårten Frostne kommer vara kvar i sin roll som VD upp till sex månader eller till dess hans efterträdare är på plats. Styrelsen tackar Mårten för hans insatser under den här tiden och kommer omgående att inleda en process för att rekrytera en efterträdare.
 

Om FlexQube

FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 1000 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi levererar till några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.
 

För mer information, kontakta:

Styrelseordförande, Christian Thiel
christian.thiel@flexqube.com
+46 70 547 9090

 

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 6 nov 2024, kl. 20:10 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ytterligare information efter tillkännagivandet av tillsättandet av en ny VD

Published

on

By

Detta personliga brev följer efter det tidigare pressmeddelandet som tillkännagav att att Rishit Jhunjhunwala har utsetts till VD från och med den 9 januari 2025 och att Truecallers medgrundare Alan Mamedi och Nami Zarringhalam har beslutat att lämna Truecaller operativt från den 30 juni 2025.

”I takt med att vi fortsätter att växa och utvecklas som företag vill vi anpassa vårt ledarskap till de möjligheter och utmaningar som ligger framför oss. Under de senaste åren har vi byggt ett starkt ledarskapsteam som är helhjärtat dedikerat till Truecallers uppdrag och spelar en avgörande roll i vår dagliga verksamhet. Vi står enade bakom vår långsiktiga strategi, och jag är stolt över att kunna säga att vi hittills har exekverat på den effektivt och är på rätt väg för att göra kommunikation säkrare, samtidigt som vi bygger starka och diversifierade intäktsströmmar som kommer att fortsätta att växa företaget under många år framöver.

 

Företaget befinner sig på en spännande resa med global användartillväxt som accelererar, intäktsströmmar som växer i hög takt, iOS-plattformen som öppnar upp för nya möjligheter och en positiv utveckling inom annonsering. Med en spännande produktplan framför oss är vi övertygade om att Truecallers framtid är otroligt ljus.

 

Efter noggrant övervägande och planering har Nami och jag beslutat att ta ett steg tillbaka från den dagliga verksamheten för att fokusera på Truecallers långsiktiga strategi i rollerna som styrelsemedlemmar och rådgivare, vilket ger ledarskapsteamet fullt ägarskap för att driva Truecallers fortsatta tillväxt.

 

Även om vi kommer att fortsätta att ge råd och stöd, så är det viktigt att ha en ledare som förkroppsligar vårt företags kärnvärden och är redo att leda oss in i framtiden.

 

Med det i åtanke är vi glada över att meddela att Rishit Jhunjhunwala kommer att ta över rollen som global VD. Rishit har varit en integrerad del av vårt ledarskapsteam, där han har tjänstgjort som produktchef det senaste decenniet – de första sju åren i Stockholm – och de senaste tre åren som vår Indien-VD, vilket inkluderar vårt globala annonserings- och företagssegment, majoriteten av våra anställda och vår största användarbas. Hans djupa produktkunskaper och ledarskapserfarenhet har varit avgörande för vår framgång, och vi har alltid betraktat honom som en medgrundare av Truecaller.

 

Under de senaste två åren har jag haft förmånen att personligen agera som mentor till Rishit för att ta en större roll inom företaget, och Nami och jag är övertygade om att han är redo att leda företaget globalt. Som ett produktfokuserat företag är det avgörande att ha en VD som verkligen förstår våra produkter, och Rishit – som har ett starkt entreprenörsdriv – har ägnat sin karriär åt att bygga och grunda företag. Han förkroppsligar de värderingar som har format vårt företag till vad det är idag.

 

Nami och jag förblir engagerade i att stötta Rishit och hela ledarskapsteamet som styrelsemedlemmar och strategiska rådgivare, och vi ser fram emot att se företaget fortsätta blomstra under Rishits ledarskap. Från och med den 9 januari 2025 kommer Rishit officiellt att bli global VD för Truecaller, och vi kommer att vara anställda av Truecaller till och med den 30 juni 2025 som rådgivare till Truecaller. Vi är väldigt entusiastiska inför detta nya kapitel i vår resa.

 

Tack för ert fortsatta förtroende och stöd.

 

Med vänliga hälsningar,

Alan och Nami

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.