Connect with us

Marknadsnyheter

FUZED inleder samarbete med CHERRY XTRFY

Published

on

FUZED ingår ett nytt spännande partnerskap med CHERRY XTRFY. Genom samarbetet kommer CHERRY XTRFY bland annat att erbjuda sina högkvalitativa produkter som priser i FUZEDs app, vilket skapar både bättre gamingupplevelser och inspirerar till en mer aktiv och hälsosam livsstil för barn och unga.

CHERRY XTRFY, tidigare svenska företaget Xtrfy som specialiserar sig på att designa gamingutrustning som tangentbord, mus och headset, vill genom sina produkter optimera spelupplevelsen. Nu går de ihop med FUZED för att inte bara stötta ungas passion för gaming, utan också främja ökad fysisk aktivitet och engagemang. Partnerskapet kommer att ta form i FUZEDs app, där användare får chansen att vinna CHERRY XTRFYs premiumprodukter i olika tävlingar och utmaningar.

– Det här partnerskapet är helt i linje med vår vision. Vi brinner för att förbättra gamingupplevelsen och ser verkligen fram emot att, tillsammans med FUZED, nå ut till den unga generationen gamers. Det är spännande att kunna kombinera vårt engagemang för gaming och samtidigt bidra till en aktiv och hälsosam livsstil, säger Johan Wältare, Strategic Partnership & Campaign Manager på Cherry XTRFY.

Samarbetet syftar till att skapa ett mervärde för båda företagen, där båda parter ser fram emot att hitta fler synergier framöver.

– CHERRY XTRFYs produkter är väldigt uppskattade bland våra användare, så detta samarbete är verkligen en perfekt match för oss. Det känns fantastiskt att kunna förbättra spelupplevelsen med attraktiva priser, men också att deras gamingutrustning får en större betydelse i att faktiskt bidra till fysisk aktivitet bland barn och unga, säger Jimmy Sandberg, Head of Brand & Partnerships på FUZED.

Om FUZED
FUZED arbetar med att koppla ihop barn och ungas gamingintresse till en hälsosammare livsstil. I nära samarbete med kommuner, näringsliv och organisationer etablerar de fysiska anläggningar där sport möter gaming under samma tak.
Läs mer på: www.fuzed.com 

Karl SegelVDkarl@fuzed.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Smart High Tech och Henkel inriktar sig på ett partnerskap kring GT-TIM Thermal Interface Material.

Published

on

By

SHT Smart High Tech AB (Smart High Tech) och Henkel AG & Co. KGaA (Henkel) har tecknat en principöverenskommelse att gemensamt utveckla ett partnerskap avseende Smart High Tech’s Thermal Interface Material-teknologi (GT-TIM®). Vi är fast övertygade att Smart High Tech´s banbrytande teknologi och Henkel´s omfattande kundkännedom, djupa expertis inom kundernas applikationer och expansiva säljnätverk, kommer signifikant att accelerera introduktion och etablering av bolagets GT-TIM® teknologi. Formerna för detta lovande samarbete håller just nu på att slutföras. Vi är exalterade över den potential att driva innovation och leverera exceptionellt värde till kunder som detta partnerskap utgör.

Samverkan med Thermal Grizzly fortsätter som tidigare.

Kort introduktion till Henkel:

Henkel, som grundades 1876, har idag en globalt ledande marknadsposition inom industri- och konsumentbranschen. Bolagets huvudkontor är beläget i Düsseldorf, Tyskland, och har cirka 48,000 anställda i över 120 länder.

Henkels preferensaktier är listade på det tyska aktieindexet DAX. Företaget genererar en årlig försäljning om ca 22 miljarder Euro, fördelade lika på de två affärsområdena Consumer Brands och Adhesive Technologies.

Henkel Adhesive Technologies – är världsledande producent av lim, tätningsmedel och funktionella beläggningar i mer än 800 industrisegment med välkända varumärken som LOCTITE®, TECHNOMELT® och BERGQUIST®.

För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:

VD Lars Almhem
+46 704 180 000
lars.almhem@smarthightech.com

Denna information är sådan information som SHT Smart High-Tech AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 november 2024.

Kort om SHT Smart High-Tech AB

SMART HIGH TECH är världsledande genom den patenterade produkten GT-TIM®, utvecklad med ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning vilken leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.

Visionen för SMART HIGH TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH TECH har tillverkningsenheter av sin GT-TIM® produkt i Göteborg, Sverige, samt i Shanghai, Kina, med försäljning till företag och konsument inom elektronikbranschen på en global marknad.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Scania utser Do Young Kim till Chief Financial Officer och medlem av verkställande ledningen

Published

on

By

Do Young Kim, för närvarande CFO på International, har utsetts till Chief Financial Officer för Scania Group. Som medlem av företagets verkställande ledning rapporterar han till Scanias VD och koncernchef, Christian Levin. Han förväntas tillträda tjänsten den 1 februari 2025.

Do Young tar med sig en gedigen kunskap från fordonsbranschen till rollen på Scania. Innan han började på Scanias systerbolag International (tidigare känt som Navistar) ansvarade han för förberedelserna och genomförandet av TRATON Groups börsintroduktion. Dessförinnan var han ansvarig för TRATON Groups treasury-avdelning.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Do Young till Scania som vår nye CFO. Hans breda branscherfarenhet och helhetssyn på hur resultat och värde i ett företag skapas genom ett kommersiellt fokus ligger helt i linje med Scanias kärnvärde ”Kunden först”, säger Christian Levin, VD och koncernchef för Scania och TRATON Group.

Innan sina roller och uppdrag inom TRATON var Do Young Kim CFO för flera joint venture-företag inom fordonsindustrin, till exempel Beijing Benz Automotive, Fujian Benz Automotive och Mercedes-Benz Korea. Han har en kandidatexamen i företagsekonomi från Yonsei University i Sydkorea.

– Do Youngs erfarenhet av arbete inom gruppen och i ett av dess varumärken, ihop med hans inkluderande sätt och strävan efter en företagskultur med gemensamma värderingar, gör honom till en stark tillgång i den fortsatta integrationen av Scania inom TRATON Group, säger Christian Levin.

– Jag är väldigt glad över att ansluta mig till Scania i detta spännande och viktiga skede i företagets historia, säger Do Young Kim. Vi har stora möjligheter framåt och jag ser fram emot att bidra till Scanias syfte att driva omställningen mot ett hållbart transportsystem.

Do Young Kim ersätter Jonas Rickberg, som lämnar Scania för att bli CFO för Skanska Group.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Bratthall, Corporate Public and Media Relations Manager
Telefon: +46 76 724 45 27
E-post: erik.bratthall@scania.com

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partner och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2023 levererade vi 91 652 lastbilar, 5 075 bussar samt 13 871 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 204 miljarder kronor, varav runt 20 procent var tjänsterelaterat. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 58 000 medarbetare. Forskning och utveckling bedrivs  globalt, med navet i Södertälje. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika och Asien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

edyoutec´s dotterbolag säkrar nya ordrar till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

Wegesrand, ett dotterbolag till edyoutec, har ingått ett prestigefyllt samarbete med RWTH University för att ta fram en unik prototyp som adresserar integritetsutmaningar i dataspelsvärlden. Projektet, som finansieras av det tyska utbildningsministeriet med 1,3 miljoner SEK, syftar till att kombinera forskning och innovation för att möta branschens växande krav på säkerhet och integritet.

Utöver detta har Wegesrand säkrat nya ordrar till ett värde av 1,9 miljoner SEK från större aktörer som Mercedes-Benz, Fishlabs, MYI Entertainment, Bayerns digitaliseringsministerium och Helmut Schmidt University.

– ”Samarbetet med RWTH University och våra spännande kundprojekt, både nya och befintliga, stärker vår position som en ledande innovatör inom digital utbildning och avancerade tekniska lösningar,” säger Eric de Basso, VD för edyoutec AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

 

Eric de Basso, VD, edyoutec AB

E-post: eric@edyoutec.com  
Telefon: +46 70 780 52 00

 

 

Om edyoutec

 

edyoutec är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, EdTech och spel. Inom vertikalen EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som edyoutec har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel (”F2P”) inom mobilspel för Android och iOS.

 

För mer information, se edyoutecs hemsida www.edyoutec.com

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.