Marknadsnyheter
Kallese till extra bolagsstämma
Aktieägarna i Provide IT Sweden AB (publ), 556891–7701 (”Bolaget”), kallas härmed till extrastämma 27 januari 2025 kl. 13.30, Kaserntorget 1 i Göteborg. Inregistrering till stämman påbörjas kl. 13.00. Kallelse sker i enlighet med aktiebolagslagen efter begäran av aktieägare som äger mer än tio procent av aktierna i bolaget.
Anmälan
Aktieägare som önskar delta i stämman skall:
-a) dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken den 17 januari 2025, och
-b) senast 21 januari 2025 anmält sitt deltagande och eventuellt ombud till Bolaget, antingen skriftligen till Bolaget, Kaserntorget 1, 411 18 Göteborg, eller via e-post till bawan@provideit.se. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att äga rätt att delta i bolagsstämman, begära att tillfälligt i eget namn införas i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken till den 17 januari 2025.
Vid anmälan ska uppges namn, person- eller organisationsnummer (eller motsvarande), e-postadress eller telefonnummer dagtid, samt antal aktier, uppgift om eventuella biträden, samt i förekommande fall uppgift om ställföreträdare eller ombud.
Antalet aktier och röster
Antalet utestående aktier i bolaget uppgår vid tidpunkten för denna kallelse till 6.668.571 st. Bolaget innehar inga egna aktier.
Ombud m.m.
Om aktieägare skall företrädas av ombud måste ombudet ha med skriftlig, daterad och av aktieägaren undertecknad fullmakt till stämman. Fullmakten får inte vara äldre än ett år. Om fullmakten utfärdats av juridisk person skall ombudet också ha med aktuellt registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen. För att underlätta inpasseringen bör kopia av fullmakt och andra behörighetshandlingar bifogas anmälan till stämman.
Förslag till dagordning:
1. Val av ordförande på stämman.
2. Upprättande och godkännande av röstlängd.
3. Framläggande och godkännande av dagordning.
4. Val av en eller två justeringsmän.
5. Fråga huruvida stämman blivit behörigen sammankallad.
6. Val av styrelseledamöter och styrelseordförande.
7. Fastställande av styrelsearvode
8. Stämmans avslutande
Punkt 6. Val av ny Styrelseledamot
MPPK HoldCo AB delägt i lika andelar av Philip Kornmann, Marek Pietrzak och Mariusz Pietrzak har begärt att styrelsen, i enlighet med aktiebolagslagen kallar till extra bolagsstämma för att besluta om förslag till val av ny styrelse enligt nedan.
Nedan presenteras förslagen, inklusive beskrivning av föreslagna styrelseledamöter, såsom de framställts till bolaget av de aktieägare som begärt att den extra bolagsstämman sammankallas.
Bolagets styrelse består för närvarande av fyra ordinarie styrelseledamöter och en suppleant. MPPK HoldCo AB föreslår att stämman beslutar att styrelsen ska bestå av fyra ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter. MPPK HoldCo AB föreslår vidare att stämman beslutar om val av Philip Kornmann, Marek Pietrzak, Mariusz Pietrzak och Yannick Decaumont som styrelseledamöter för tiden intill slutet av årsstämman 2025, samt omval av Hampus Lundqvist. Bawan Faraj, Torvald Thedéen och Magnus Lisnell avgår som styrelseledamöter samt Oscar Wennerström som suppleant. Marek Pietrzak föreslås som Styrelseordförande.
Nedan följer en presentation av de föreslagna nya styrelseledamöterna.
Presentation av föreslagna nya styrelseledamöter
Philip Kornmann, född 1988
Philip Kornmann är en entreprenör med en stark bakgrund i IT-branschen, bland annat som delägare till Codepole AB, en konsultverksamhet inom IT verksam i Sverige, Polen och Schweiz. Hans tidigare erfarenheter från att bland annat ha grundat Advanon AG, en online-baserad plattform för Factoring baserad i Schweiz, och haft rollen som Business Analyst på Google understryker hans entreprenöriella driv och strategiska tänkande. Philip har en Master in Management från HEC Paris i Frankrike, en av Europas främsta handelshögskolor.
Marek Piertzak, född 1990
Marek Pietrzak är en skicklig investerare och entreprenör med en stark bakgrund inom finans och investeringar. Som delägare till Codepole AB, och med sina tidigare erfarenheter, bidrar han med kunskap inom både tech och finans. Innan hans nuvarande engagemang i Codepole, hade Marek rollerna Investment Professional inom Private Equity, Investment Banking expert på Deutsche Bank och Business Development Manager på Zalando. Marek har en Master in Management från HEC Paris i Frankrike, en av Europas främsta handelshögskolor.
Mariusz Piertzak, född 1989
Mariusz Pietrzak är en erfaren entreprenör. Han är delägare till Codepole AB, en konsultverksamhet inom IT, och har en gedigen bakgrund inom finans och investeringar. Mariusz jobbade tidigare inom Investment Banking och Private Equity. I dessa roller var han fokuserad på den centraleuropeiska marknaden och var bland annat involverad i bolag aktiva inom logistik, paketering, hälsa och retail. Mariusz har en Master i Banking & Finance från University of St. Gallen i Schweiz.
Yannick Decaumont, Född 1981
Yannick Decaumont är en Senior företagsledare med 15 års erfarenhet av att leda internationella affärer i både små och stora organisationer. Yannick besitter gedigen expertis inom Fintech, Payments, Digital Banking och Strategi. Yannick innehar rollen som Managing Director på Crealogix, en schweizisk fintech-organisation som bidrar till att möjliggöra innovation hos några av världens största banker och företag inom wealth management.
Punkt 7. Fastställande av styrelsearvode
Philip Kornmann, Marek Pietrzak, Mariusz Pietrzak och Hampus Lundqvist kommer inte ha någon ersättning. Yannick Decaumont kommer ha en ersättning på 80 000 Sek.
Upplysningar på stämman
Aktieägare som är närvarande vid stämman har rätt att begära upplysningar avseende förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen i enlighet med 7 kap. 32 § 1 p. aktiebolagslagen (2005:551).
Övrig information
Styrelsen och den verkställande direktören ska, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, vid extrastämman lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen och förhållanden som kan inverka på bedömningen av bolagets ekonomiska situation
Marknadsnyheter
Micropos Medical får ny order i Schweiz
SSjukhuset i Fribourg, Schweiz, beställer ett Raypilot System.
Sjukhuset har haft ett löpande hyreskontrakt med Micropos Medical sedan sommaren 2024 och har hittills behandlat cirka 12 patienter. De lägger stor vikt vid att kunna säkerställa ökad noggrannhet för att uppnå låga biverkningar vilket innebär ökad livskvalitet för patienter som genomgår strålbehandling för prostatacancer.
– Det här är ett styrkebesked för oss då kunden går från att testa behandlingsmetoden med Raypilot via ett hyresavtal till att nu förvärva systemet och implementera metoden som standard-vård, säger Thomas Lindström, chef på Micropos Medical.
Detta är företagets tredje Raypilot-system i Schweiz. Ordervärdet är cirka 2 miljoner sek och inkluderar system- och serviceavtal.
Thomas Lindström
+46 (0)31-760 80 05
info@micropos.se
Om Micropos Medical AB (publ):
Micropos Medical AB (publ) utvecklar och säljer produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets produkt Raypilot® System är framtagen för att säkerställa en förbättrad precision vid strålbehandling av prostatacancer. Med en ökad precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. Raypilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. Raypilot® System med förbrukningsvarorna Raypilot Hypocath® och Raypilot Viewcath är CE-märkta och FDA godkända för Europeisk- respektive USA användning.
Bolaget är listat på Spotlight Stock Market under aktiesymbolen MPOS.
Välkommen att följa Bolaget på LinkedIn eller på www.micropos.se
Denna information är sådan information som Micropos Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9:e januari 2025.
Marknadsnyheter
Thinc Collective vinner uppdrag för Södertörns Högskola till uppskattat försäljningsvärde av 5 MSEK under avtalsperioden
Thinc Collective har tilldelats uppdraget att vara kommunikationspartner till Södertörns Högskola under de kommande fyra åren. Upphandlingen, med ett uppskattat värde på 5 miljoner kronor, omfattande delområde 2; Produktionstjänster dvs utveckling av moderna och inkluderande kommunikationslösningar som stärker högskolans varumärke och positionering som ett framtida universitet.
Avropet kommer att träda i kraft när avtalsspärr enligt LUF har upphört eller 10 dagar från det att allmän förvaltningsdomstol, om den har fattat interimistiskt beslut, upphävt det beslutet.
Avtalet tecknas tidigast den 20/1 2025 och kommer att gälla i fyra år. Södertörns Högskola anger avtalets värde till 5 MSEK sett över avtalsperioden. Södertörns Högskola garanterar inga volymer.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wallqvist, VD, Thinc Collective AB
070-722 08 42
anders.wallqvist@thinccollective.se
Thinc Collective AB är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen kreerar och genomför idéer för sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS-system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Collective AB är verksamma inom Norden.
Läs mer på thinccollective.se
Marknadsnyheter
Paul Cedwall förstärker Tysk-Svenska Handelskammaren
Paul Cedwall är ny affärsområdeschef för Miljötjänster på Tysk-Svenska Handelskammaren. Han har lång erfarenhet inom energibranschen och kommer stärka handelskammarens tjänsteutbud inom den gröna omställningen.
Tysk-Svenska Handelskammaren har under lång tid hjälpt sina kunder och medlemmar att uppfylla producentansvaret inom förpackningar, batteri och elektronik inom EU. Med en allt mer komplex och omfattande europeisk lagstiftning samt nationella skillnader finns hos företagen ett växande behov av hållbarhetsrådgivning. EU:s nya direktiv gällande producentansvar för textil väntas publiceras under året och fler direktiv följer inom de närmaste åren.
– Tysk-Svenska Handelskammaren har redan idag omfattande kompetens gällande EU-ländernas lagstiftning kring producentansvar och miljörapportering. Med rekryteringen av Paul Cedwall ser vi möjlighet att bredda vår produktportfölj på hållbarhetsområdet i linje med det växande behovet av rådgivning kring den gröna omställningen. Vi ser fram emot att han nu är en del av vårt miljöteam i Malmö, säger Ralph-Georg Tischer, vd för Tysk-Svenska Handelskammaren.
Paul Cedwall kommer senast från Knowit och har tio års erfarenhet från energibranschen, bland annat från E.ON, Öresundskraft och plast- och flygindustrin i Tyskland.
– Den röda tråden i min karriär är den gröna omställningen. Att nu få använda min kompetens i en tysk-svensk kontext känns väldigt motiverande. EU:s lagstiftning för den gröna omställningen skapar ett behov av expertis hos exportföretagen för att kunna uppfylla de allt högre kraven. Jag ser fram emot att få ta mig an dessa utmaningar tillsammans med teamet, säger Paul Cedwall.
Paul Cedwall tillträdde sin nya tjänst den 7 januari 2025.
Mer information:
Paul Cedwall, affärsområdeschef för Miljötjänster, mejl: paul.cedwall@handelskammer.se
Malin Johansson, kommunikationschef, telefon: 0701043745, mejl: malin.johansson@handelskammer.se
Med uppdrag att utveckla affärerna mellan Tyskland och Sverige
Tysk-Svenska Handelskammaren grundades 1951 och är den enda bilaterala handelskammaren för Tyskland och Sverige. Nätverket består av över 1200 tyska och svenska medlemsföretag och organisationen har sitt huvudsäte i Stockholm, med lokalkontor i Malmö och i Göteborg. Som medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige hjälper kammaren tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats. Tjänsterna som erbjuds av de drygt 60 medarbetarna stäcker sig från marknadsetablering till skatt, juridik och redovisningstjänster.
Som en del av den tyska utlandshandelskammarorganisationen AHK samarbetar Tysk-Svenska Handelskammaren med de regionala handelskamrarna, IHK, i Tyskland. Tysk-Svenska Handelskammaren är också del av Team Sweden för Tyskland.
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke