Marknadsnyheter
Canon startar digitaliseringsresebyrå
on, nov 01, 2017 10:30 CET
Det är en stor stressfaktor att ta det första steget och påbörja en digitaliseringsresa, inte minst för många mindre företag. Därför lanserar Canon sin nya B2B-kampanj med att starta en digitaliseringsresebyrå för sina kunder. Allt detta för att bistå med planering och guidning på den digitala resan.
Små- och medelstora bolag, som är en målgrupp för kampanjen, upplever stor osäkerhet och känner dåligt till vilka processer som kan digitaliseras inom det egna företaget. Det här vill Canon råda bot på med sin B2B-kampanj som lanseras idag den 1 november.
Med kampanjen identifierar Canon företagets behov av digitalisering och illustrerar att den digitala transformationen är en resa som ställer vissa krav på att planeringen för en lyckad färd är a och o.
– Digitalisering är ordet på mångas läppar men det finns samtidigt en stor digital ångest hos många. Med den här kampanjen vill vi nå just de som känner osäkerhet och som inte vet i vilken ände de ska börja med sitt företags digitalisering. Vi vill skapa en bättre medvetenhet om att vi är en bra partner inom området, säger Susanne Holmgren, Field Marketing Manager B2B på Canon.
70 procent av svenska små- och medelstora bolag vet att de behöver göra något kring digitalisering, men bara 17 procent vet vad de ska göra, detta enligt en rapport från Sverige Digitaliserar! 2016.
– Alla resor är processer. För många är startsträckan lång innan man vet vart och hur resan ska ske. Vi har gemensamt med våra kunder gjort många digitaliseringsresor, både korta och långa, och det vi har med oss från detta är att det är början på resan som är viktigast. Börjar man rätt blir resten av resan så mycket lättare, säger Susanne Holmgren.
Kampanjen, som har Canon Business Center som avsändare, går bland annat ut via online-marknadsföring och en
kampanjsida
samt ett DM-utskick i form av ett resekit. I resekitet ingår bland annat en karta som illustrerar målen för resan och vägen dit, en reskassa som illustrerar budget, samt en packlista över de saker som ska digitaliseras.
Kampanjen har tagits fram i samarbete med Hilanders och pågår under november.
För information, kontakta:
Helen Iwefors Häggblom
Kommunikationschef
Canon Svenska AB
0739-788 530
Helen.iwefors-haggblom@canon.se
Företaget Canon
Canon Svenska AB marknadsför och säljer Canons branschledande produkter och lösningar på den svenska marknaden. Försäljningen av företagsprodukter och tjänster sker både genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående återförsäljare. Företaget marknadsför och säljer också konsumentprodukter inom bildhantering genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska har 380 anställda och omsätter ca 1,7 miljarder kronor. Canon Svenska är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc som omsätter ca 280 miljarder och har 190 000 anställda – varav 19 000 i Europa. Canon är ett av världens mest forskningsintensiva företag och under 2016 lämnades 3 665 patent in, vilket är flest bland alla japanska företag. Canons filosofi, Kyosei, är att arbeta tillsammans för allas bästa. Där ingår Canons miljöarbete som syftar både till att minska den egna miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska sin miljöpåverkan genom rätt val av produkter. Mer information om Canon finns på
www.canon.se
.
Taggar:
kamera
, foto
, digitalisering
, resebyrå
, Canon
, bild
, Canon Sverige
, Helen Iwefors Häggblom
, Canon Svenska
, Helen IweforsHäggblom
, digitaliseringsresebyrå
Marknadsnyheter
AIK Fotboll skriver kontrakt med Matilda Plan
AIK Fotboll är överens med den 26-åriga försvararen, Matilda Plan, om ett avtal som sträcker sig till och med den 31 december 2026. Matilda har en gedigen erfarenhet i OBOS Damallsvenskan då hon hittills har hunnit med att spela 155 matcher i Sveriges högstaliga.
– Det är med stor glädje vi kan presentera Matilda som AIK-spelare. Det är en spelare som inte lägger några fingrar emellan i försvarsspelet men samtidigt är duktig med bollen och som utgör ett hot på offensiva fasta situationer. Hon kommer tillföra en ny dimension till laget och både konkurrensutsätta samt komplettera den backlinjen vi har till förfogande idag, säger damlagets sportchef Zinar Spindari.
– Jag är taggad på att dra i gång. AIK avslutade säsongen starkt och jag hoppas kunna hjälpa laget bygga vidare på det och ta nästa kliv både individuellt och med laget, säger Matilda Plan.
För en längre faktapresentation av Matilda Plan, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Zinar Spindari, sportchef (dam) AIK Fotboll
E-post: zinar.spindari@aikfotboll.se
Marknadsnyheter
William Hofvander till AIK Fotboll
AIK Fotboll är överens med den 21-årige forwarden William Hofvander om ett avtal som sträcker sig fram till och med säsongen 2026. William kommer senast från Umeå FC där han med sina 15 mål och sju målgivande passningar under säsongen 2024 var en starkt bidragande faktor till att UFC tog klivet upp till Superettan.
– William kommer från en imponerande säsong i Umeå FC och har bevisat efter flytten dit att han vuxit som fotbollsspelare. Han har en forward som både har en fin fysik, samt målegenskaper som vi ser fram emot att vidareutveckla i vår miljö, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.
– Det känns obeskrivligt. När jag fick höra att AIK var intresserade var det inget snack om saken. Jag ser det här som en bra utmaning och jag är väldigt taggad på att dra i gång, säger William Hofvander.
För en längre faktapresentation av William Hofvander, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, Sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se
Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.
Marknadsnyheter
Affärssystem – TimeFlow för Hantverksbranschen
TimeFlow, utvecklat under ledning av Robert Hellgren, revolutionerar hantverksbranschen genom att förenkla projektledning, tidrapportering och fakturering. Med fokus på effektivitet och användarvänlighet hjälper TimeFlow företag att spara tid, minska kostnader och skapa nöjdare kunder. Upptäck hur detta digitala verktyg kan lyfta din verksamhet till nästa nivå.
TimeFlow: Robert Hellgrens digitala lösning som transformerar hantverksbranschen
I en bransch där tid ofta är pengar och små marginaler kan vara skillnaden mellan framgång och misslyckande, har Robert Hellgren tagit fram TimeFlow – ett digitalt verktyg som är skräddarsytt för hantverksföretag. Med TimeFlow kan entreprenörer inom hantverk optimera sina arbetsflöden, minska administrationen och satsa på det som verkligen spelar roll: att leverera kvalité och skapa nöjda kunder.
Vad är TimeFlow?
TimeFlow är en heltäckande digital plattform som hjälper hantverkare att hantera projekt från start till slut. Plattformen innehåller funktioner som underlättar tidrapportering, projektledning och fakturering – allt i en enda intuitiv lösning. Genom att samla flera arbetsmoment på ett ställe minskar behovet av manuella processer och onödiga verktyg, vilket sparar både tid och pengar.
Nyckelfunktioner i TimeFlow
-
Projektledning: Få en översikt över samtliga projekt och deras status. Planera och fördela resurser effektivt.
-
Tidrapportering: Enkla och exakta tidsloggar som kan kopplas direkt till projekt och fakturering.
-
Automatisk fakturering: Skapa professionella fakturor på några sekunder baserat på dina tidrapporter och projektdata.
-
Mobilanpassning: Hantera ditt arbete direkt från mobilen eller surfplattan, vilket gör det enkelt att arbeta på språng.
-
Teamkommunikation: Dela information, uppdateringar och filer smidigt inom teamet och med kunderna.
Robert Hellgrens vision
För Robert Hellgren handlar TimeFlow inte bara om att skapa en produkt, utan om att hjälpa en hel bransch att förändras. Hantverksbranschen har länge legat efter när det gäller digitalisering, men Hellgren ser en enorm potential.
”TimeFlow är mer än ett verktyg – det är en partner för hantverkare som vill ligga steget före. Vår vision är att digitaliseringen ska bli en naturlig del av hantverkets framtid,” säger Robert Hellgren.
Fördelarna med TimeFlow
Att använda TimeFlow ger flera betydande fördelar för hantverkare:
-
Effektivitet: Minska tiden som läggs på administration och få mer tid att fokusera på det praktiska arbetet.
-
Precision: Undvik misstag i tidrapportering och fakturering med automatiserade processer.
-
Professionell framtoning: Leverera snabbare och mer professionella svar till kunder med tydlig dokumentation och kommunikation.
-
Tillväxt: Frigör resurser som kan investeras i att utveckla verksamheten och ta på sig fler projekt.
Kundberättelser
Hantverkare som redan implementerat TimeFlow vittnar om stora förbättringar. En snickare från Göteborg säger:
”Sedan vi började använda TimeFlow har vi halverat tiden vi lägger på administration. Det har givit oss utrymme att fokusera på fler projekt och öka vår omsättning.”
Framtiden med TimeFlow
TimeFlow fortsätter att utvecklas med nya funktioner som anpassas efter hantverkares behov. Med Robert Hellgren vid rodret är målet att skapa en plattform som är oumbärlig för framtidens hantverksföretag.
”Vi är bara i början av vad TimeFlow kan göra. Vårt mål är att skapa den ultimata verktygslådan för hantverkare som vill vara effektiva, konkurrenskraftiga och framgångsrika,” avslutar Hellgren.
Sammanfattning
TimeFlow är en innovativ lösning som hjälper hantverkare att ta kontroll över sina projekt och sin tid. Med Robert Hellgrens ledarskap och vision erbjuder TimeFlow inte bara verktyg för att hantera det dagliga arbetet, utan också möjligheten att förvandla hela sin verksamhet. För hantverkare som vill ligga i framkant är TimeFlow mer än ett alternativ – det är en nödvändighet.
Robert Hellgren
Storgatan 11B
171 63 SOLNA
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke