Connect with us

Marknadsnyheter

Inbjudan till telefonkonferens / audiocast – Q3 2017

Published

on

on, nov 08, 2017 16:00 CET

Boozt AB:s (publ) delårsrapport för perioden januari-september 2017 publiceras onsdagen den 22 november cirka kl 08.00.

Boozts VD och koncernchef, Hermann Haraldsson, och ekonomi- och finansdirektör, Allan Junge-Jensen, kommer samma dag att presentera delårsrapporten vid en telefonkonferens / audiocast kl 09.30. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund. Frågor går att ställa muntligen via telefonkonferensen eller skriftligen via audiocastsändningen.

Ingen föranmälan krävs. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Boozts
webbsida
.

För deltagande vid presentationstillfället

Telefonkonferensen / audiocasten kan följas direkt
här
alternativt per telefon. Telefonnummer till konferensen:

DK: +45 80 40 0013

SE: +46 856 64 26 90

UK +44 20 30 08 98 02

US: +1 855 753 2235


För mer information, vänligen kontakta
:


Boozt AB (publ)

Karsten Anker Petersen
/ Kommunikations- IR-direktör ad interim / Tel: +45 53 82 17 54 / E-mail:
kap@boozt.com
 

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 16.00 CET den 08 november 2017.

Om Boozt

Boozt är ett ledande, snabbväxande och lönsamt nordiskt teknikföretag som säljer mode online. Boozt hade en nettoomsättning om 1,4 miljarder kronor 2016 och erbjuder sina kunder ett välavvägt och modernt urval av varumärken, relevanta för ett flertal livsstilar, huvudsakligen genom sin onlinebaserad multibrandbutik Boozt.com. Bolaget driver en ändamålsenlig, egenutvecklad och integrerad teknikplattform som möjliggör för bolaget att kunna erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen. Med en ökande kundbas på fler än 820 000 aktiva kunder har Boozt.com mer än fem miljoner besök per månad. Boozt driver förutom Boozt.com även webbutiken Booztlet.com, samt detaljhandelsbutikerna Booztlet och Beauty by Boozt i Danmark. För mer information, vänligen besök www.booztfashion.com. 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Storskogens delårsrapport för det första kvartalet 2024

Published

on

By

Den 7 maj 2024 klockan 07.00 (CEST) offentliggör Storskogen sin delårsrapport för det första kvartalet 2024. Christer Hansson, tillförordnad vd, och Lena Glader, CFO, kommer att presentera resultatet och svara på frågor kl 09.00 (CEST) samma dag. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Presentationen med efterföljande frågestund kommer att kunna följas digitalt via webbsändning och telefonkonferens.

Om du önskar delta via webbsändning, vänligen gå in på länken nedan: 
https://ir.financialhearings.com/storskogen-group-q1-report-2024  

Om du önskar delta via telefonkonferens, vänligen registrera dig via länken nedan. Efter registreringen får du ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048810

Frågor kan även lämnas skriftligen till ir@storskogen.com.

Presentationsmaterial och webbsändning kommer att tillgängliggöras på Storskogens hemsida i efterhand och nås via följande länk: https://www.storskogen.com/sv/ir/rapporter-presentationer/.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Lindblom, Head of Investor Relations
+46 72 506 14 22
andreas.lindblom@storskogen.com 

För mediaförfrågningar, vänligen kontakta:
Michael Metzler, Head of Communication
+46 73 305 59 55
michael.metzler@storskogen.com 

Om Storskogen
Storskogen är en internationell företagsgrupp inom handel, industri och tjänster. Som långsiktiga ägare är vi positionerade att identifiera, förvärva och utveckla marknadsledande företag med hållbara affärsmodeller. Storskogen skapar värde genom att tillhandahålla kapital och strategisk rådgivning kombinerat med aktiv styrning och en decentraliserad operativ modell. Storskogen har över 12 000 anställda i en diversifierad grupp av bolag med en nettoomsättning på 36 miljarder kronor (LTM) och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer

Published

on

By

Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.

”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.

Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.

Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.

Om Sonetel

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer

Published

on

By

Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.

”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.

Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.

Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.

Om Sonetel

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.