Connect with us

Marknadsnyheter

Europas första Influencer-festival!

Published

on

fr, nov 24, 2017 14:38 CET

Sverige får Europas första influencer*-festival – ICONFEST– där det utlovas upplevelser och aktiviteter utöver det vanliga. Det är en plats där Influencers, artister och gamers samlas under ett och samma tak för signeringar, möten, intervjuer och uppträdanden – en stor familjefest för alla åldrar. Hit kommer människor från allmänheten och branschen för att lära sig och inspireras av hur influencer marketing fungerar. På festivalen kommer det bland annat erbjudas seminarier, utbildningar, installationer, aktiviteter och workshops som sprider ut sig över en 20 000 kvm stor yta på Stockholmsmässan, lördagen den 5 maj 2018.  På ICONFEST, som arrangeras av Tourn International, Starberger Group och Stockholmsmässan, kommer man kunna möta några av Sveriges största influencers. Som kronan på verket överraskar festivalen också med internationella gäster.

Josephine Charpentier, vice VD för Starberger Group:

– Vi såg ett behov och en arena ur ett större perspektiv för influencers betydelse i framtiden. Vi estimerar att nå ut med ICONFEST till flera miljoner i räckvidd under dessa 24 timmar.

King Street Media och Occasion har fått uppdraget att ta in sponsorer och samarbetspartners för ICONFEST som definitivt kommer att sätta en extra guldkant på eventet. Samtliga branschorganisationer och influencernätverk ska erbjudas samarbete med ICONFEST och klara, utöver några av våra mest välkända influencers, är redan IAB (Interactive Advertising Bureau), MIS (Marknadsföreningen i Stockholm), Stockholms Handelskammare, Orlando John och Startup Stockholm.

Stefan Andersson, King Street Media:

– Att få samarbeta och göra detta tillsammans med så starka spelare som Tourn, Stockholmsmässan och Starberger Group känns givetvis fantastiskt kul. Vi är otroligt stolta att få jobba med detta och det är ett kvitto på att vi som säljbolag ligger i framkant med vår kunskap när det gäller att jobba med influencers. Festivalen och galan kommer bli gigantiskt stor för hela branschen och vi ser redan nu att det blir en årlig återkommande festival, utökat från 1 till 3 dagar redan nästa år.

– Iconfest representerar ett nytt eventformat som lyckas förena den fysiska och digitala upplevelsen, både före, under och efter eventet, säger Patrick Walldén, senior partner på Occasion.

Detta är även en dag för företag. Lärorika seminarier om influencer marketing kommer att hållas, där rolig inspiration samt tips och tricks för att lyckas med sociala medier och kampanjer står på agendan.

– Vi värdesätter transparens och en ärlig chans för alla Sveriges influencers att tävla om att koras till Sveriges främsta och mest inflytelserika influencers. Därför tar vi fram en plattform som möjliggör detta och öppet granskas av tredje part för att garantera och lyfta fram att alla får vara med. Idag blir influencers en viktigare del i allt från företagens till fansens liv, berättar Rosanna Thun, vice VD för Tourn International.

ICONFEST AWARDS

Eftersom influencers interagerar mycket med allmänheten handlar även festivalen om just detta. I samband med festivalen kommer nämligen ICONFEST Awards att arrangeras – där folket får rösta fram Sveriges bästa influencers via en digital plattform. Omröstningen kontrolleras av en oberoende jury, det vill säga inga utvalda profiler – ALLA kan vara med och delta i de kategorier som finns.

– För Stockholmsmässan är det angeläget och spännande att vår flexibla anläggning används till nya event. I ICONFEST ser vi en potential och eventet har plats att växa i våra lokaler, säger Carola Skoog, enhetschef på Stockholmsmässan.

Om ICONFEST

Datum och tid: Lördag den 5 maj, 2018, kl.10.00–18.00 (ICONFEST AWARD kl.19.00)

Plats: Stockholmsmässan

Biljettsläpp: 1 december, 2017

Innehåll: Seminarier, föreläsningar, mingel, meet greet, signeringar (böcker, autografer etc) events, aktiviteter, installationer och award.

Arrangörer: Stockholmsmässan, Tourn International och Starberger Group.

www.iconfest.com

*Influencer: en person med stor personlig påverkan på andra genom sociala medier.

För mer information kontakta gärna:

Josephine Charpentier, josephine.charpentier@starbergergroup.com, 073-500 09 40

Emelie Nord, emelie.nord@stockholmsmassan.se, 070-789 4340

Rosanna Thun, rosanna@tourn.co, 072-744 44 50

//

Robin Stenman

VD, Tourn International AB(publ)

Continue Reading

Marknadsnyheter

Livs övertar avtals- och organisationsrätten för lantsektorn efter beslut av LO-kongressen

Published

on

By

LO-kongressen beslutade att Livsmedelsarbetareförbundet övertar avtals- och organisationsrätten för  jordbruk, odling och husdjursskötsel. Beslutet är en del i LO:s nya organisationsplan och syftar till att stärka och effektivisera facklig representation och förhandlingskraft inom branschen.

– Vi välkomnar lantarbetarna till Livs, säger Eva Guovelin, förbundsordförande  i Livs. Det här stärker vårt förbund och alla medlemmar.

Beslutet innebär att Livs, med stor erfarenhet och kunskap inom livsmedelsproduktionen nu tar över ansvaret att representera arbetstagare inom lantsektorn. Lantsektorn är en viktig och naturlig del av svensk livsmedelsproduktion med många gemensamma intressen.

– Vi ser fram emot att arbeta nära våra nya medlemmar och kämpa för bättre löner och arbetsvillkor, säger Eva Guovelin.
Tillsammans kommer vi att göra skillnad.

Livs och Kommunal kommer att planera och påbörja arbetet med en överlämning direkt.

Eva Guovelin
Förbundsordförande

Presskontakt: 070-638 61 12
Telefon: 08-796 29 00

Livsmedelsarbetareförbundet, även känt som Livs, har sedan det grundades år 1896 engagerat sig i att förbättra arbetsvillkor, löner och arbetsmiljö för anställda inom svensk livsmedelsproduktion.

För ytterligare information, besök gärna Livs officiella webbplats på Livs.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

QBNKs styrelse förstärks med SaaS-entreprenören Johan Boström

Published

on

By

Vid dagens årsstämma i QBNK Holding AB valdes entreprenören Johan Boström till styrelseledamot.

Johan Boström har lång erfarenhet av att utveckla och driva företag i Norden och internationellt. Med kunskap inom produktutveckling, försäljningsstrategier och marknadsexpansion i både Europa och USA, och framför allt som en av de drivande krafterna bakom Inriver PIM, ägnar sig Johan numera åt att stötta tillväxtbolag. Han har en akademisk bakgrund från Umeå universitet i systemutveckling, filosofi och nätverksteknik. Hans erfarenheter förväntas bidra till QBNK:s fortsatta utveckling.

Den globala marknaden för DAM (Digital Asset Management) växer, med en prognos om en årlig tillväxt på cirka 15%. QBNK ser detta som en möjlighet att betona vikten av att utveckla ett integrerat ekosystem av lösningar för att förbättra den totala användarupplevelsen, där DAM spelar en nyckelroll. Med Johans hjälp kan QBNK aktivt bredda och internationalisera kontaktpunkter med strategiska partners och allianser i ekosystemet, ett värdefullt nätverk för företagets ambitioner att expandera och utveckla framtida lösningar.

Kjell Duveblad, styrelseordförande, och Anna Gomes, VD för QBNK, betonar gemensamt vikten av Johan Boströms anslutning till styrelsen som ett steg mot stärkt innovation och tillväxt. ”Johans breda kunskap stärker vår strategi och vår position inom DAM-branschen,” säger Kjell Duveblad. Anna Gomes tillägger, ”Hans erfarenhet från ekosystemet och digital transformation passar för vår vision och kommer bidra till vår fortsatta framgång.”

Johan Boström delade sin vision för sitt nya uppdrag,  ”Det är en stor ära för mig att bli invald till QBNK’´s styrelse. Jag ser fram emot att bidra till företagets vision om fortsätta utveckla sin DAM-lösning anpassad för Enterprise segmentet. Att maximera värdet av omfattande mängder digitala tillgångar står i fokus för dessa företag, vilket kräver effektiv hantering av tillgångar över hela organisationen.”

Johan Boströms tillträde till styrelsen bidrar med branscherfarenhet och stödjer företagets strävan efter fortsatt tillväxt.
 

Anna Gomes, VD
QBNK Holding AB (publ)
Tel: +46 70 720 46 67
Email: anna.gomes@qbank.se

QBNK Holding AB är ett framgångsrikt SaaS-bolag inom Digital Asset Management (DAM) och erbjuder produkten QBank som är en molnbaserad lösning för lagring, hantering och publicering av bilder, filmer och andra digitala tillgångar. QBNK har visat en stark SaaS-tillväxt senaste åren och bland kunderna återfinns större globala bolag. QBNK har en internationell kundbas och är en av de ledande DAM aktörerna i Norden. Huvudkontoret finns i Stockholm.

Ytterligare information om företaget finns på www.qbankdam.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wernamo Design expanderar – lanserar e-handel i Danmark

Published

on

By

Wernamo Design utökar sin närvaro på den nordiska marknaden genom att lansera sin e-handel i Danmark. Det svenska företaget, känt för sina högkvalitativa och smarta designprodukter för trädgård och uteplats, tar nu nästa steg i sin expansion och erbjuder danska kunder ett exklusivt sortiment av premiumprodukter.

Efter flera år av framgångsrik försäljning i Sverige har Wernamo Design beslutat att erbjuda sina exklusiva produkter till kunder i Danmark. Den danska onlinebutiken kommer att erbjuda hela sortimentet av Wernamo Designs produkter, såsom staket och räcken, planterings- och odlingsserien Plant Box, rabattkanter och trädringar. Alla produkter är noggrant designade och tillverkade i Sverige, vilket garanterar hög kvalitet och hållbarhet.

Patrik Skillfeldt, VD för Wernamo Design, kommenterar expansionen:

”Vi är mycket entusiastiska över att få introducera våra unika produkter till den danska marknaden. Danmark är känt för sitt rika arv inom design och estetik, vilket stämmer bra överens med vårt produktsortiment där fokus ligger på just design. Vi ser fram emot att välkomna nya kunder och att ge dem möjlighet att skapa inspirerande utemiljöer med våra smarta produkter.”

Lanseringen i Danmark markerar ett betydande steg i Wernamo Designs strategi att växa och stärka sin position i Norden. Företaget ser stor potential i den danska marknaden och är övertygat om att deras produkter kommer att uppskattas av danska kunder som värdesätter kvalitet och genomtänkt design. Wernamo Designs danska e-handel hittar du på adressen www.wernamodesign.dk.

För mer information, vänligen kontakta; 
Patrik Skillfeldt, VD – 0370-51 50 21
Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig – 0370-51 50 23 

Om Wernamo Design
Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer smart design för trädgård och uteplats.
Vi har hela trädgården i fokus, i allt från inramning med staket och altanräcke, till snygga kanter på rabatterna. Genom att använda tåliga material och smarta lösningar för enkel montering skapar vi möjlighet för dig att njuta av din trädgård.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.