Connect with us

Marknadsnyheter

Arbetsförmedlingen utökar i Sundsvall

Published

on

to, feb 08, 2018 14:28 CET

Som en komplettering till Arbetsförmedlingen direkts ordinarie orter kommer en sektion med kundtjänstmedarbetare upprättas på Arbetsförmedlingen i Sundsvall. Sektionen kommer att arbeta med kundgruppen arbetssökande och ska vara etablerad senast 1 maj.

Sektionen som nu etableras i Sundsvall ska organisatoriskt tillhöra kundtjänstenheten Östersund Sollefteå och omfatta cirka 20 medarbetare. Medarbetare till sektionen tillsätts i första hand från lokalkontoret i Sundsvall men vid behov kompletteras personalförsörjningen med extern rekrytering.

Arbetsförmedlingen bedriver ett omfattande utvecklingsarbete och en del i detta är att erbjuda kunderna en större flexibilitet i kontakten med myndigheten. Ett exempel på det är att erbjuda telefonkontakt med arbetsförmedlare och det en sådan funktion som nu etableras i Sundsvall.
– Vi har både lokaler och personal med rätt kompetens så det här ett effektivt sätt att ta ytterligare ett steg mot service på distans, något som våra kunder efterfrågar, säger Christina Storm Wiklander, chef för Arbetsförmedlingen i södra Norrland.

Mer information om nyetableringen och intervjuer ges av Christina Storm Wiklander och Therese Sjögren vid en pressträff fredag 9 februari kl 10.45 på Arbetsförmedlingen i Sundsvall.

För kommentarer:
Christina Storm Wiklander, chef för Arbetsförmedlingen i södra Norrland,
010-486 98 58
Therese Sjögren, arbetsförmedlingschef, 010-488 57 92

Presskontakt:
Urban Isberg, pressansvarig Af södra Norrland, 010-486 46 40

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering

Published

on

By

Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.

Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen

Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.

Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.

Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.

Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.