Connect with us

Marknadsnyheter

Vinn en resa till Negev-öknen och campa i en lyxig glamorös oas-pop-up!

Published

on

on, mar 14, 2018 15:38 CET

 

#POPUPOASIS

 

 Israels turistråd lanserar en tävling via social media i Europa:

Vinnarna kommer att njuta av en natts glamping i Ramon-kratern

som en del av en tre-dagars ökenupplevelse. 

 

Israels turistråd lanserar #PopUpOasis, en tvåveckors lång tävling på social media som ger vinnaren en skräddarsydd glamping-upplevelse i Ramon-kratern, och en tre dagars semester i Negev-öken i Israel.  Kampanjen kostade totalt 710 000 euro, och kommer att köras online mellan den 8-22 mars i Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Sverige och Finland. Det är en helt ny marknadsföringskampanj som har följande slogan Negev: Ren öken-magi”

 

Det är fem tävlingsvinnare totalt (en person samt deraspartner från varje land som nämns ovan) som kommer att vinna en tre dagars Negev-semester inklusive flyg från #PopUpOasis. De kommer resa som turistrådets gäster. Höjdpunkten under den korta öken-resan är en natt med ”glamping” (lyxcamping i fantastisk natur) i ett speciellt uppställt #PopUpOasis i Ramon-kratern, komplett med ökeninspirerad gourmetmat och platsspecifika sport- och fritidsaktiviteter .

 

Klicka här för att gå med i tävlingen: https://se.visitnegev.com/

 

Uppställningen av den unika #PopUpOasis, kommer att dokumenteras av turistrådet, och kommer att äga rum i början av april. Kända åsiktsledare, journalister och kändisar från de berörda länderna kommer att stanna över natten på #PopUpOasis. De fem tävlingsvinnarna kommer att anlända till Israel under de sista två veckorna i april som turistrådets gäster.

 

Vinnarens resplan omfattar bland annat vandring, cykling och rappellering i Ramon-kratern, stjärnskådning i öknen och besök på Timna Park, Kibbutz Ketura, Ein Avdat och Sde Boker. Vinnarna kommer att bo i klassiskt ökenboende på Kibbutz Elifaz och på iBex Hotel, Mitzpe Ramon.

Generaldirektören för turistrådet Amir Halevi säger följande: ”Negevöknen, med sitt fantastiska klimat, fantastiska sportmöjligheter och unika landskap och atmosfär, är den hetaste nya vinterdestinationen för européer. Den europeiska resenären som gillar skidåkning och extrema vintersporter kan nu utnyttja ett lågprisflyg till Eilat och ett brett utbud av övernattningsboende. De kommer att uppleva en fantastisk semester med vandring och cykling från Döda havet till Röda havet i den ökenmagiska delen av Negev.”

 

Negev kommer att ansluta sig till de andra företagen i Tel Aviv, Jerusalem och Eilat som främjas av turistrådet på den europeiska marknaden. Negev erbjuder unga oberoende resenärer och familjer ett relativt billigt vinteravbrott från den hårda europeiska vintern, och det är bara en kort flygresa!  Tack vare den enorma ökningen av lågprisflyg till Ovda kan europeiska turister nu njuta av attraktionerna i öknen, med varma soliga dagar, lugnande miljö, vandring och cykling längs Israels spår och Israels cykelväg, aktiv turism, kultur och kulturarv tillsammans med unika boendealternativ.

 

Tävlingen:

https://se.visitnegev.com/

 

Information gällande Negev kan du hitta på turistrådets hemsida:

https://new.goisrael.com/area/negev 

 

 

Bästa hälsningar,

 

Erika Samuelsson

PR manager

Israel Government Tourist Office (I.G.T.O)

The Nordic countries

T+46 8 213386, M+46 72 3113386

Box 5367, 102 49 Stockholm, Sweden

pr-se@goisrael.gov.il

www.goisrael.com

 

 

 

 

 

 

 

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner Flyt på hälsosamma Döda havet Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat Gå i Jesus fotspår i Heliga landet Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.com  

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA lanserar årets grillnyheter: svenskt kött med amerikanska smaker

Published

on

By

Äntligen närmar sig grillpremiären. ICA lanserar årets grillnyheter bestående av svensk kyckling, svensk fläskytterfilé och svensk karré med rökighet och smak som för tankarna till den amerikanska södern. Dessutom lanseras en hushållsburgare som består av 60 procent nötfärs från svenska gårdar och 30 procent ärtfärs.

Första fredagen i maj brukar räknas som den officiella grillpremiären. Till årets säsong presenterar ICA fem grillnyheter som förgyller våren och sommarens alla grilltillfällen.

Nyheterna inom kycklingsortimentet är en snabbfilé (utbankad kycklingbröstfilé) samt grillspett. Samtliga är kryddade med en canjunkrydda, vanlig i södra USA, som kombinerar spiskummin, vitlöksgranulat, svartpeppar, paprika, oregano och chilipeppar.

Med våra grillnyheter vill vi inspirera och underlätta för fler att grilla alla dagar i veckan. I år har vi valt att satsa på omtyckta svenska styckdetaljer med smakrika kryddblandningar som passar en pressad vardagskväll likväl som en helgdag då man har lite mer tid framför grillen, säger Mats Heljestrand, kategorichef kött på ICA Sverige.

Årets fläskytterfilé har en rökig smak med tydlig chilihetta och årets karré är även den rökig i kombination med en balanserad sötma och viss pepprighet.

Hushållsburgaren är tillverkad av nötfärs och ärtfärs precis som hushållsfärsen som ICA lanserade under våren. Färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Hushållsburgaren är gjord på hushållsfärs med fördelningen 60 procent nötfärs från svenska gårdar, 30 procent ärtfärs och resterande delar vatten, lök, potatis och kryddor. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck*.

Folkets glass – svenskarna har valt smak!

För att avsluta grillmåltiden på bästa sätt presenterar ICA en nygammal glassfavorit från förra året. Glassen röstades fram genom en tävling på ICAs sociala medier där svenska folket fick skicka in förslag på sin drömglass. Över tusen förslag på smakkombinationer skickades in och flest röster fick krämig vaniljglass med mango- och passionsfruktssås toppad med hyvlad vit choklad.

*Beräknat utifrån klimatavtrycket för nötfärs respektive vegetarisk färs i RISE klimatdatabas.

För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ICA lanserar årets grillnyheter: svenskt kött med amerikanska smaker

Published

on

By

Äntligen närmar sig grillpremiären. ICA lanserar årets grillnyheter bestående av svensk kyckling, svensk fläskytterfilé och svensk karré med rökighet och smak som för tankarna till den amerikanska södern. Dessutom lanseras en hushållsburgare som består av 60 procent nötfärs från svenska gårdar och 30 procent ärtfärs.

Första fredagen i maj brukar räknas som den officiella grillpremiären. Till årets säsong presenterar ICA fem grillnyheter som förgyller våren och sommarens alla grilltillfällen.

Nyheterna inom kycklingsortimentet är en snabbfilé (utbankad kycklingbröstfilé) samt grillspett. Samtliga är kryddade med en canjunkrydda, vanlig i södra USA, som kombinerar spiskummin, vitlöksgranulat, svartpeppar, paprika, oregano och chilipeppar.

Med våra grillnyheter vill vi inspirera och underlätta för fler att grilla alla dagar i veckan. I år har vi valt att satsa på omtyckta svenska styckdetaljer med smakrika kryddblandningar som passar en pressad vardagskväll likväl som en helgdag då man har lite mer tid framför grillen, säger Mats Heljestrand, kategorichef kött på ICA Sverige.

Årets fläskytterfilé har en rökig smak med tydlig chilihetta och årets karré är även den rökig i kombination med en balanserad sötma och viss pepprighet.

Hushållsburgaren är tillverkad av nötfärs och ärtfärs precis som hushållsfärsen som ICA lanserade under våren. Färsen har tagits fram för att göra det enkelt att äta mer växtbaserat i vardagen, utan att tumma på vare sig smak eller användningsområde och till ett lägre pris. Hushållsburgaren är gjord på hushållsfärs med fördelningen 60 procent nötfärs från svenska gårdar, 30 procent ärtfärs och resterande delar vatten, lök, potatis och kryddor. Jämfört med traditionell nötfärs ger ICA Hushållsfärs cirka 28 procent lägre klimatavtryck*.

Folkets glass – svenskarna har valt smak!

För att avsluta grillmåltiden på bästa sätt presenterar ICA en nygammal glassfavorit från förra året. Glassen röstades fram genom en tävling på ICAs sociala medier där svenska folket fick skicka in förslag på sin drömglass. Över tusen förslag på smakkombinationer skickades in och flest röster fick krämig vaniljglass med mango- och passionsfruktssås toppad med hyvlad vit choklad.

*Beräknat utifrån klimatavtrycket för nötfärs respektive vegetarisk färs i RISE klimatdatabas.

För mer information
ICA Gruppens presstjänst, telefon: +46 (0)10 422 52 52, e-post: press@ica.se
ica.se, icagruppen.se

ICA Sverige är den ledande dagligvaruaktören i Sverige. Med fokus på mat och måltider vill ICA Sverige göra varje dag lite enklare. De drygt 1200 fristående ICA-handlarna äger och driver butikerna själva. ICA Sverige har avtal med handlarna om bland annat gemensamma inköp, logistik, marknadskommunikation och butiksutveckling. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information se icagruppen.se och ICA.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till press- och analytikerkonferens i Stockholm för presentation av Concentrics första kvartal 2024

Published

on

By

Concentrics delårsrapport för första kvartalet (januari-mars) 2024 kommer att publiceras den 8 maj 2024, klockan 08.00 CET.

Klockan 10.00 CET är media, investerare och analytiker välkomna till Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15 i Stockholm, för en presentation av rapporten.

Det kommer också att vara möjligt att delta via webbsändning/telefonkonferens. VD och koncernchef Martin Kunz och CFO Marcus Whitehouse kommer att hålla presentationen på engelska, och den följs av en frågestund. Vi ser fram emot din medverkan. Mer detaljerad information finns nedan:

Press- och analytikerkonferens kl. 10:00 CET (09:00 BRITTISK TID)

  1. Gå till webbsändningen:

https://edge.media-server.com/mmc/p/bfap7uo9

  • Tryck på knappen Spela upp eller uppdatera sidan i webbläsaren om webbutsändningsvideon inte laddas automatiskt.
  1. Telefonkonferens:
  • Deltagare måste registrera sig i förväg på länken nedan. Efter registrering får varje deltagare ett telefonkonferensnummer och en unik personlig PIN-kod.
  • Med början 10 minuter innan konferenssamtalet inleds måste deltagarna använda den information för att komma åt konferenssamtalet som finns i den e-post som skickas ut vid registrering. Deltagarna kan även använda funktionen för att bli uppringda istället för att ringa närmaste telefonkonferensnummer.
  1. Onlineregistrering för telefonkonferens:

https://register.vevent.com/register/BIf1cbd5c1ef4d434987b02f594574f0c5

För ytterligare information, kontakta Gregory Asante på telefon: +44 121 445 6545 eller e-post: info@concentricab.com

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av entreprenadmaskiner, lastbilar, lantbruksmaskiner och industriprodukter. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige, Indien och Kina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknik genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, och hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat. Concentric erbjuder även flertalet produkter som utvecklats för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon, däribland elektriska vatten- och oljepumpar, elektriska fläktar, temperaturregleringssystem och elektrohydraulisk styrning. 2023 hade koncernen en omsättning om 4 205 MSEK och 1 282 anställda.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.