Connect with us

Marknadsnyheter

Nickelodeon och African Wildlife Foundation i nytt samarbete – ska inspirera barn att hjälpa utrotningshotade djur

Published

on

ti, jul 17, 2018 08:00 CET

Nickelodeons välgörenhetsinitiativ Together For Good och African Wildlife Foundation (AWF) nya samarbete ska få fler barn att engagera sig i arbetet för utrotningshotade djur och bevarandeprojekt. Först ut i samarbetet är miniserien Together For Good Vilddjursspecial, där tittarna får följa med School of Rock-stjärnan Breanna Yde till Uganda där hon utforskar bevarandeprojektet och träffar hjältarna bakom verksamheten. Syftet med serien är att utbilda och inspirera barn till att engagera sig i utrotningshotade djur.

I Together for Good Vilddjursspecial får tittarna följa School of Rock-stjärna Breanna Yde bakom kulisserna i Uganda, där hon får ta del av det dagliga arbetet för att bevara djurarter som är hotade, bland annat giraffer, lejon, noshörningar, elefanter och schimpanser. Miniserien kantas av digitala aktiviteter och berättar historien om de riktiga hjältarna; guider, parkskötare, spårhundar och deras handledare, och visar barnen hur de kan engagera sig.

       Våra undersökningar visar att 73 procent av barn och unga i åldrarna 6-11 år tycker att de har potential att kunna förändra världen till det positiva. Det är självklart något som vi vill ta tillvara på och uppmuntra. Vårt samarbete med African Wildlife Foundation är ett sätt att sprida kunskap och engagemang, både på TV men även digitalt och i sociala medier, säger Karolina Moberg, PR och kommunikationschef på Nickelodeon i Norden.

Miniserien Together for Good Vilddjursspecial, visas på Nickelodeon onsdag den 18 juli kl. 13.05 samt den 21 juli kl. 17.10. Barn kan också delta i den digitala utmaningen #AWFRoarChallenge, som även samlar fakta om utrotningshotade djurarter och visar barn och unga hur de kan engagera sig.

HÄR finns bilder från det första avsnittet av Together For Good Vilddjursspecial. För mer information, besök https://wildlife.nickelodeon.tv   

Om Nickelodeons Together For Good
Nickelodeons Together For Good är Nickelodeons initiativ för att uppmuntra barn att göra positiva förändringar i sin omvärld och vardag. Together For Good är en plattform för att inspirera barn att engagera sig i det de bryr sig om, genom att tillhandahålla resurser, utbildning och fira förbättringarna de gör varje dag.

För mer information, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, Nordic PR Manager
073 83 73 424
Karolina.moberg@vimn.com

Om Nickelodeon:
Nickelodeon är världens största nätverk av underhållning för barn. Kanalen sänder dagligen mellan 05.00-22.00. Nickelodeon erbjuder ett varierat programutbud med tecknade serier, drama, komedier samt program för förskolebarn i Nick Jr-blocket. Några programexempel är SvampBob Fyrkant, Teenage Mutant Ninja Turtles, Sam Cat och Dora Utforskaren. Programutbudet sänds på svenska och kanalen distribueras av Boxer, Bredbandbolaget, Canal Digital, Com Hem, Sappa, Telia och Viasat. www.nickelodeon.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

AFRY tar fram färdplan för minskade utsläpp för den italienska papper- och massaindustrin

Published

on

By

AFRY samarbetar med den italienska pappersorganisationen Assocarta för att ta fram en färdplan för hur massa- och pappersindustrin i Italien ska nå nollutsläpp.

Assocarta har valt AFRY för att ta fram en strategi för hur de kan minska koldioxidutsläppen från massa- och papperssektorn som är i linje med EU:s ramverk, landsspecifika förhållanden och den tekniska utvecklingen. AFRYs underlag kommer att beskriva en övergripande färdplan för utfasning av fossila bränslen för sektorn, och peka ut de bästa tillgängliga teknikerna, de rättsliga och infrastrukturella hinder samt konkurrenskraftiga hävstänger. Dessutom kommer AFRY att tillhandahålla en analys av massa- och papperssektorn i Italien, inklusive potentiella scenarier fram till 2030 och nödvändiga politiska åtgärder.

”Vi är stolta över att kunna bidra till den italienska massa- och pappersindustrins väg mot en mer hållbar framtid. Vårt tvärvetenskapliga team som kombinerar expertis från Italien, Spanien, Finland, Sverige och Tyskland säkerställer att bästa tillgängliga kunskap tillämpas i detta viktiga uppdrag”, säger Visa Moilanen, AFRYs chef för massa- och pappersverksamheten. 

Utöver sektoranalysen och färdplanen erbjuder AFRY stöd till enskilda italienska massa- och pappersföretag för att skräddarsy färdplaner för minskade koldioxidutsläpp för deras specifika verksamheter och projekt.

Assocarta är den branschorganisation som samlar, representerar och skyddar företag som tillverkar papper, kartong och pappersmassa i Italien. Assocarta är en del av Confindustria och, på europeisk nivå, medlem i CEPI, den europeiska federationen för massa- och pappersindustrin. I dagsläget täcker Assocartas medlemmar över 90 % av den italienska produktionen inom sektorn.

För mer information, kontakta:

Marika Hahtala, Head of Business Development, Marketing and Communications, AFRY Process Industries

Mobile +358 40 823 8986
e-mail marika.hahtala@afry.com

 

AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden, en nettoomsättning på 27 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Making Future

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nyheter från tidningen Tillväxt nr 2, 2024.

Published

on

By

Skogen och åkrarna ger henne kraft

CAJSASTINA ÅKERSTRÖM SLOG igenom som artist för trettio år sedan med låten ”Fråga stjärnorna”. Sin första konstutställning hade hon 2021. Inspirationen hämtar hon på landsbygden i Småland där hon bor sedan många år. Landsbygden är hennes universum. Där trivs hon allra bäst.
Läs mer på sid 16»

”Volym övertrumfar allt”

EN HÖG SKÖRD är det viktigaste, enligt Erik Wildt-Persson, VD för Kristianstadortens Lagerhusförening. Förhoppningen är att årets skörd ska bjuda på både stora volymer och hög kvalitet. En stigande prisbild står också på önskelistan. 
Läs mer på sid 8»

Tillväxten i skogen skulle kunna öka

EN NY RAPPORT från Skogsstyrelsen visar att tillväxten i skogen kan öka med upp till 30 procent till år 2100. En förfinad skötsel av de arealer där ny skog ska växa upp krävs för att detta ska bli möjligt. Avvägningsproblem där olika intressen ställs mot varandra komplicerar emellertid utvecklingen.
Läs mer på sid 10»

Digitaliseringen ska öka lönsamheten

SYFTET MED DIGITALISERINGEN inom lantbruket är att förenkla olika arbetsmoment. Men viktigast av allt är att den leder till ökad lönsamhet. På företaget Haghultskossorna i Skillingaryd har man nytta av digitaliseringen, nu i form av den elektroniska djurvåg som är kopplad till djurens öronmärkning.
Läs mer på sid 24»

Rolf Åttingsberg, ansvarig utgivare av tidningen Tillväxt, 08-701 00 63
e-post: skogochlantbruk@handelsbanken.se

—————————————————————-

Till tidningen Tillväxts pressrum»

Prenumerera på tidningen Tillväxt här»

Se senaste avsnittet av Studio Skog och lantbruk»

Anmäl dig till nyhetsbrevet Skog och lantbruk»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.