Connect with us

Marknadsnyheter

Hur skapar man en friktionsfri shoppingupplevelse?

Published

on

Idag skrev Anna Ludvigsson, Kundmötesutvecklare på Daymaker, en debattartikel i tidningen Market och vikten av att skapa ett bra kundbemötande i alla kanaler. 

Vi på Daymaker möter många företag som arbetar med att lyfta kundbemötande i sina kanaler – och i smältdegeln mellan kanalerna.

Arbetet är inte enkelt och kräver att hela organisationen, från ledning till IT- avdelning och butikssäljare, är med på tåget. Och framför allt: Det kräver ett utifrån-in-tänk – att man tänker som kunden. Det har många företag insett. För i dag förändras kundernas beteenden och förväntningar snabbare än någonsin.

Ett exempel på ett nytt konsumentbeteende är att många i dag startar köpresan digitalt, i butikskedjans webbshop. Därefter besöker de den fysiska butiken där de visar varan i sin telefon och frågar efter den.

När vi nyligen undersökte hur bra butikskedjorna är på att bemöta det här beteendet visade det sig att knappt två av tio säljare (19 procent) erbjuder sig att lägga ordern direkt i butiken (Daymaker Omni 2019).

Vem vågar lita på att kunden faktiskt går hem och lägger ordern hos dem?

Läs hela artikel genom att klicka på länken till höger (leder till Market.se)

Daymaker är experter på kundmötet och ledande i Norden på att mäta, analysera och hjälpa våra uppdragsgivare att förbättra sitt kundbemötande. Genom olika undersökningar och mätmetoder kan vi hjälpa våra uppdragsgivare att gå från insikter om kundmötet till fokus och konkret handling i syfte att skapa förändring. Daymaker kan hjälpa alla företag och organisationer som möter kunder, från detaljhandel och tjänsteföretag till offentlig service. Vi arbetar med kundmötet i alla olika kanaler, fysiska såväl som digitala. Vår affärsidé Vi vill vara den bästa rådgivaren avseende kundmötet i syfte att hjälpa våra uppdragsgivare att nå bättre affärsmässiga resultat. Varje aktivitet ska mätas och varje råd ska komma från mätresultat. För oss är det viktigt att mätresultaten verkligen används i företagen. Därför lägger vi stor vikt vid att återkoppla på alla nivåer i en organisation; från ledningsgrupp, regionchefer, enhetschefer till varje enskild medarbetare.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Storskogens delårsrapport för det första kvartalet 2024

Published

on

By

Den 7 maj 2024 klockan 07.00 (CEST) offentliggör Storskogen sin delårsrapport för det första kvartalet 2024. Christer Hansson, tillförordnad vd, och Lena Glader, CFO, kommer att presentera resultatet och svara på frågor kl 09.00 (CEST) samma dag. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Presentationen med efterföljande frågestund kommer att kunna följas digitalt via webbsändning och telefonkonferens.

Om du önskar delta via webbsändning, vänligen gå in på länken nedan: 
https://ir.financialhearings.com/storskogen-group-q1-report-2024  

Om du önskar delta via telefonkonferens, vänligen registrera dig via länken nedan. Efter registreringen får du ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048810

Frågor kan även lämnas skriftligen till ir@storskogen.com.

Presentationsmaterial och webbsändning kommer att tillgängliggöras på Storskogens hemsida i efterhand och nås via följande länk: https://www.storskogen.com/sv/ir/rapporter-presentationer/.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Lindblom, Head of Investor Relations
+46 72 506 14 22
andreas.lindblom@storskogen.com 

För mediaförfrågningar, vänligen kontakta:
Michael Metzler, Head of Communication
+46 73 305 59 55
michael.metzler@storskogen.com 

Om Storskogen
Storskogen är en internationell företagsgrupp inom handel, industri och tjänster. Som långsiktiga ägare är vi positionerade att identifiera, förvärva och utveckla marknadsledande företag med hållbara affärsmodeller. Storskogen skapar värde genom att tillhandahålla kapital och strategisk rådgivning kombinerat med aktiv styrning och en decentraliserad operativ modell. Storskogen har över 12 000 anställda i en diversifierad grupp av bolag med en nettoomsättning på 36 miljarder kronor (LTM) och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer

Published

on

By

Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.

”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.

Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.

Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.

Om Sonetel

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sonetel vässar kunderbjudandet med ökad användarvänlighet för bolagets applikationer

Published

on

By

Svenska Sonetel lanserar omarbetade och förbättrade användargränssnitt för mobil och dator för att ordentligt förbättra användarupplevelsen med fokus på snabb och enkel kommunikation. Syftet är att öka användning och konvertering till betalande kund samt minska churn. Förändringen görs i enlighet med den nyligen presenterade strategin.

”De nya användargränssnitten gör det väsentligt enklare att ringa med telefonnummer som köpts från oss.” säger VD Henrik Thomé.

Lanseringen är en del av ett större projekt för att förbättra kundupplevelsen för de 20,000 telefonnummerkunderna som finns i 170 länder, samt för de ca 60,000 potentiella kunder som kommer till bolagets hemsida varje månad.

Bolaget har under förra veckan offentliggjort en ny strategi med fokus på AI samt affären med lokala telefonnummer globalt.

Om Sonetel

Sonetel är ett svenskt AI-företag inom kommunikation. Bolaget har över 20,000 betalande kunder i över 170 länder. Företaget tillhandahåller tjänster som hjälper entreprenörer och småföretagare globalt att effektivisera verksamheten och öka försäljningen. Bolagets aktie (SONE) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Mer information om bolaget finns på www.sonetel.com/sv/investerare/

Kontakt

Henrik Thomé, VD
Telefon: 08-525 060 11
henrik@sonetel.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.