Connect with us

Marknadsnyheter

Utökat partnerskap med Cybercom

Published

on

Efter ett framgångsrikt inledande samarbete med Cybercom, där Cybercom bland annat utvecklat appar med Hoodin som central komponent för att bevaka och aggregera digital information åt kunder till Cybercom, utökas nu samarbetet i tre olika spår.

Cybercom är just nu Hoodins största partner i förhållande till antalet anställda, likväl i förhållande till antalet kunder de har. Sedan partnerskapet inledes har Cybercom utvecklat tre stycken lösningar baserat på Hoodin och nu ser de, tillsammans med Hoodin, många möjligheter kring att använda Hoodin som komponent för att leverera lösningar till både befintliga kunder, men även som ett erbjudande för att vinna nya.

Hoodin och Cybercom startar under v43 upp tre spår för utökat samarbete, vilka är;

  1. Insights & knowledge – Med Hoodin kan företag lösa problemet avseende kunskapsspridning internt på ett tids och kostnadseffektivt sätt. Många företag har helt avsaknad av en central funktion för att bevaka, hämta in och distribuera väsentlig information om marknad, teknik och konkurrens till sina anställda. Hoodin har systemet för bevakning och inhämtning. Cybercom har tekniken och kunskapen för att utveckla interna medier i system som Sharepoint m.fl.
  2. Innovation – Cybercom bedriver, både internt och tillsammans med kunder, ett stort fokus på innovation. Delar av det innovationsarbete som bedriva av Cybercom har beröringspunkter med Hoodins teknik och bolagen kommer nu tillsammans att ingå ett närmare samarbete för att hitta kommersiella synergier samt långsiktiga gemensamma ambitioner kring innovation.

    För att exemplifiera vad denna sorts samarbete skulle kunna genererar så kan man t ex föreställa sig ett case där en utvecklingspartner som Cybercom får till uppdrag att utveckla smarta lösningar för vitvaror. Utvecklingspartner har tekniken och kompetensen för att skapa en lösning som dels kan läsa av ett kylskåps innehåll, förstå ägarens livsstil ( ex. 2 vuxna, 3 barn varav 1 glutenallergiker och en vegetarian. Samt koll på deras veckoschema där tider för träningar och andra aktiviteter finns med). Med de ingångsvärdena skulle Hoodin kunna bevaka och hämta in förslag på recept som inte bara baseras på kylens innehåll utan också baserat på andra parametrar. Rätt information, vid rätt tillfälle med andra ord.  

  1. Destinationer och rekreation – En bransch där Hoodin tidigare nått stora framgångar och där Cybercom nu avser att satsa vidare. Branschen är stor och har nyligen startat sin digitaliserings-resa. Bl a ser vi att allt fler av världens alla rekreationsdestinationer, så som vandrings och cykelleder, skidområden m.fl har ett allt större behov av att automatisera delar av underhåll och skapande av digitalt innehåll. Bara i europa finns över 5000 olika skidområden, vandings- och cykelleder. Majoriteten av dem har stora behov av att effektivisera sin digitala närvaro.

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare

Telefon: +46 79 – 33 57 658

E-post: info@hoodin.com

Om Cybercom

Cybercom är ett innovativt IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att fånga digitaliseringens möjligheter. Genom att kombinera teknisk expertis och affärsinsikt erbjuder vi innovativa, säkra och hållbara lösningar inom IT och kommunikationsteknik. Oavsett om det handlar om att omvandla produkter till tjänster, utveckla helt nya affärsmodeller eller att hjälpa offentlig sektor att komma närmare medborgaren. Vår position är där teknik och strategisk affärsutveckling möts. Vi tänker stort. Vi testar, lär och anpassar. Allt för att våra kunder ska lyckas i den uppkopplade världen. Det är så vi skapar morgondagen idag. Vi är ett mångfaldsrikt bolag med stort åldersspann, 44 nationaliteter och uppdrag i 21 länder. Vi är kreativa, orädda och nyfikna – alltid redo att utmana status quo. Vi går från ord till handling och möjliggör förändring. Vi är #Makersoftomorrow. Cybercoms hemmamarknad är Norden och Polen, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. www.cybercom.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning

av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier Growth Media, Region Skåne och Riksbyggen.

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr. 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

www.hoodin.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Baker McKenzie legal rådgivare till bankerna vid Oncopeptides företrädesemission om cirka 314 MSEK

Published

on

By

Oncopeptides AB (publ) har genomfört en fullt garanterad företrädesemission om totalt cirka 314 miljoner kronor.

Oncopeptides är ett biotechbolag inriktat på forskning, utveckling och kommersialisering av riktade terapier för svårbehandlade cancersjukdomar. Bolaget använder sin patentskyddade PDC-plattform för att utveckla peptidlänkade läkemedel som snabbt och selektivt levererar cellgifter in i cancerceller.

Carnegie Investment Bank, DNB Markets och Zonda Partners agerade Joint Bookrunners. Baker McKenzie agerade legal rådgivare till bankerna med ett internationellt kapitalmarknadsteam bestående av Joakim Falkner, Olof Larsson och Oscar Bang i Stockholm samt Adam Farlow i London.

Kontakt
Joakim Falkner, advokat, partner, solicitor, head of Capital Markets – Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
Tfn: 08-566 177 80
E-post:
joakim.falkner@bakermckenzie.com

Om Baker McKenzie
Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Carbiotix offentliggör delårsrapport för Q1 2024

Published

on

By

Carbiotix (publ) (”Carbiotix” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapport för Q1 2024. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.carbiotix.com). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

2024-01-01- 2024-03-31 (första kvartalet)

• Nettoomsättning uppgick till 600 167 SEK (365 166 SEK).
• Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 992 633 (-2 921 887 SEK).
• Resultat per aktie uppgick till -0,02 SEK (-0,20 SEK).
• Soliditeten uppgick till 90% (91%).
• Likvida medel per 2024-03-31 uppgick till 7 285 192 SEK (893 275 SEK).

Väsentliga händelser under perioden

• Den 16 januari meddelade Carbiotix att Bolaget erhållit GRAS Self Affirmation (SA) regulatoriskt godkännande för sin första CarbiAXOS (nu omprofilierat till Carbersol) prebiotiska ingrediens baserat på majskli.Godkännandet öppnar upp möjligheter för Bolaget att öka de kommersiella försäljningsaktiviteterna för Carbersol på den amerikanska marknaden genom direktförsäljning och uppbyggnad av distributörer.

• Den 1 februari offentliggjorde Carbiotix utfallet av företrädesemissionen som inleddes med teckningstid den 17 januari. Företrädesemissionen tecknades till totalt 76,2 procent, varav 3,9 procent omfattades av garantiåtaganden. Utfallet tillförde Carbiotix cirka 14,2 MSEK före emissionskostnader om cirka 3,2 MSEK.

• Den 28 februari meddelade Carbiotix att Bolaget uppnådde IVDR (In Vitro Diagnostic Regulation) och CE-märkning för LinkGut-testkit. Detta representerar en milstolpe i utvecklingen av testkitet, som uppfyller kraven från flera befintliga och potentiella kunder, och öppnar upp LinkGut-tjänsten för det mycket större och snabbare växande segmentet för kliniska studier och forskning av tjänster för mikrobiomanalys.

• Den 29 februari meddelande Carbiotix att Bolaget erhöll en klinisk studieorder på LinGut om 1 MSEK från ett ledande företag inom mikrobiomvetenskap och konsumentprodukter. Betalning för beställningen har gjorts med start i Q1 och ska fortsätta göras under 2024 då kit skickas ut och faktureras löpande när de skickas tillbaka och analyseras.

• Den 5 mars meddelande Carbiotix lanseringen av NutraCycle, vilket är en upcycling-tjänst för livsmedels- och dryckesproducenter. Denna tjänst utnyttjar viktig process- och produktkunskap som erhållits från utvecklingen av nya prebiotika såsom Carbersol, som härstammar från olika sidoprodukter inom livsmedels- och dryckesindustrin.

• Den 6 mars meddelade Carbiotix inledning av den första NutraCycle-förstudie med en ledande amerikansk livsmedels- och dryckesproducent med en omsättning som överstiger 2 miljarder USD. Förstudien genomförs normalt inom en tremånadersperiod och omfattar inledande produkt- och processutveckling i laboratorie- och pilotskala samt mikrobiell validering.

• Den 12 mars meddelade Carbiotix sin första djurrelaterade LinkGut-beställning från ett ledande företag som utvecklar lösningar för mikrobiomintervention för olika människors och djurs tillämpningar. Denna testorder avser prov tagna från hund och är värderad till 32 000 SEK.

Väsentliga händelser efter perioden

• Den 4 april meddelande Carbiotix att Bolaget inledde NutraCycle-pilotstudie med samma ledande amerikanska livsmedels- och dryckesproducenten som nämndes i ett pressmeddelande från Carbiotix den 6 mars. Pilotstudien är det andra steget i NutraCycle-förstudien och påbörjas först efter en framgångsrik laboratoriestudie.

• Den 25 april meddelande Carbiotix att Bolaget signerade sitt första NutraCycle gemensamt utvecklingsavtal. Den gemensamma utvecklingsfasen omfattar processutveckling, processteknik och produktformuleringsarbete med målet att fatta beslut om att bygga en Carbersol-process.

För ytterligare information:
Carbiotix AB
Erik Deaner, VD
Tel: +46 (0)738 67 30 85
E-post: erik.deaner@carbiotix.com

Carbiotix AB (CRBX) (www.carbiotix.com) är ett prisbelönt bioteknikföretag som är banbrytande inom mikrobiomvård genom en portfölj av prebiotiska modulatorer, upcycling-tjänster och diagnostiska testtjänster.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Folksam bäst på jämställdhet – för tredje året i rad

Published

on

By

För tredje året i rad är Folksam bäst i finans- och försäkringsbranschen när det kommer till jämställda arbetsvillkor. Det visar Nyckelinstitutets Jämställdhetsindex (Jämix) som nyligen presenterats.

Nyckeltalsinstitutet presenterar årligen de arbetsgivare som har bäst arbetsvillkor i sin bransch och Jämix mäter jämställdhet i företag utifrån nio nyckeltal.

– Det är naturligtvis väldigt roligt att Folksam för tredje året i rad hamnar i topp inom finans- och försäkringsbranschen när det gäller jämställda arbetsvillkor. Men vi får inte luta oss tillbaka, detta är ett ständigt pågående arbete och det går alltid att bli ännu bättre, säger Pernilla Glad, chef Människor och miljöer på Folksam.

Exempel på hur Folksam jobbar långsiktigt med jämställda arbetsvillkor:
– Omfattande årlig lönekartläggning
– Aktivt arbete för att uppnå en jämställd ledningsgrupp
– Strävar alltid efter en jämställd fördelning mellan kvinnor och män i chefsleden i samband med rekrytering

Fördelning kvinnor/män inom Folksamgruppen (avser kvartal ett, 2024)
I styrelserna, 54 procent kvinnor och 46 procent män*
I koncernledningen, 56 procent kvinnor och 44 procent män
Bland chefer, 51 procent kvinnor och 49 procent män
Samtliga anställda inom Folksamgruppen, 54 procent kvinnor och 46 procent män

Så görs mätningen:
Nyckeltalsinstitutets kartläggning baseras på insamlad statistik från 2023 om drygt 800 000 medarbetares faktiska arbetsvillkor inom cirka 400 företag och organisationer. Index för jämställdhet baseras på olika faktorer om lika arbetsvillkor för män och kvinnor – exempelvis lön, ledningsgrupp, föräldraskap, deltid och visstidsanställning.

* Avser ledamöter i moderbolagens styrelser

För ytterligare information, kontakta Folksams pressavdelning:
Telefon: 08-27 20 40
E-post: press@folksam.se

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Visionen är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.