Marknadsnyheter
SAS-KAMPANJEN ”THE ARRIVALS” VINNER TRE EFFIE AWARDS
SAS-kampanjen ”The Arrivals”, som skapats i nära samarbete med & Co./NoA, har prisats med tre Euro Effie Awards, som tilldelas de effektivaste marknadsföringsinsatserna i Europa.
”The Arrivals” som många lär har stiftat bekantskap med sedan lanseringen i oktober förra året, har setts av nästan 40 miljoner på Facebook, och nu tar den sig officiellt in på listan över Europas effektivaste marknadsföringskampanjer.
När Euro Effie Awards delades ut i Bryssel vann kampanjen i hela tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget och Travel & Tourism.
”Kampanjen visar hur resandet påverkar oss och förändrar vår syn på världen på ett positivt sätt. En plats, där de här känslorna och de nya perspektiven verkligen kommer till uttryck, är i ankomsthallen. Det är nästan en magisk plats. ”The Arrivals” har visats i både Skandinavien, Europa och USA och har uppnått den högsta campaign liking, som uppmätts för SAS sedan We Are Travelers-serien lanserades,” säger Martin Adonis, Marketing Manager, SAS.
Kampanjen har skapats i nära samarbete med byrån & Co./NoA, som har varit kreativ motor bakom konceptet och taglinen: ”Going places takes us places”, och är den sjunde filmen i SAS livsstilskoncept We Are Travelers.
Filmen spelades in under fyra dagar i ankomsthallen på Köpenhamns flygplats från tre specialbyggda torn, som gett möjlighet att fånga just de där ögonblicken som visar den alldeles speciella ankomstkänslan.
Bilder och mer information om kampanjen finns på www.flysas.com/wearetravelers
//
Effie Awards Europe
Effie Awards har sedan 1996 belönat de effektivaste marknadsföringskampanjerna i Europa. Priserna delas ut till kampanjer som varit framgångsrika genom mätbar, effektiv kommunikation på två eller flera europeiska marknader.
Bakom priset står den europeiska organsationen EACA (European Association of Communications Agencies), och alla bidrag som skickas in till Effie Awards blir noga bedömda av en internationell domarpanel bestående av ledande branschfolk.
I år delades Euro Effie Awards ut för 23:e gången, och alla vinnarna kan ses här.
//
SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, har mer än 30 miljoner resenärer per år, som flyger till, från och inom Skandinavien. Vi kopplar ihop våra tre knutpunkter – Köpenhamn, Oslo och Stockholm – med 125 resmål i Europa, USA och Asien. Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete och SAS ska till år 2030 minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent och flyga med biobränsle motsvarande den totala förbrukningen av SAS hela inrikestrafik. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds nästan 19 000 dagliga flyg till mer än 1 300 destinationer runt om i världen.
Marknadsnyheter
EQT fastställer hard cap för EQT Private Capital Asia:s BPEA IX till USD 14,5 miljarder
DENNA INFORMATION ÄR SÅDAN SOM EQT AB (PUBL) ÄR SKYLDIGT ATT OFFENTLIGGÖRA ENLIGT EU:S MARKNADSMISSBRUKSFÖRORDNING. INFORMATIONEN LÄMNADES, GENOM NEDANSTÅENDE KONTAKTPERSONS FÖRSORG, FÖR OFFENTLIGGÖRANDE KL. 18:00 CET 17 NOVEMBER 2024.
EQT har i dag fastställt en så kallad hard cap för kapitalåtaganden från investerare till EQT Private Capital Asia:s BPEA Private Equity Fund IX (“BPEA IX”) på USD 14,5 miljarder. En hard cap avser en övre gräns för kapitalåtaganden för en fond. Den slutliga storleken på fonden beror på resultatet av kapitalanskaffningsprocessen. Som tidigare meddelats har målet avseende storleken på fonden BPEA IX fastställts till USD 12,5 miljarder.
Kontakt
Olof Svensson, Head of Shareholder Relations, +46 72 989 09 15
EQT Press Office, press@eqtpartners.com, +46 8 506 55 334
Informationen häri utgör inte ett erbjudande att sälja, eller en anfordran om att lämna ett erbjudande att köpa, några värdepapper, och den får inte användas eller förlitas på i samband med något erbjudande eller någon anfordran. Varje erbjudande eller anfordran avseende BPEA IX kommer att ske endast genom ett konfidentiellt private placement-memorandum och dokument relaterade därtill som kommer att lämnas till kvalificerade investerare på konfidentiell basis i enlighet med tillämpliga lagar och regler. Informationen häri får inte publiceras eller distribueras till personer i USA. De värdepapper som hänvisas till häri har inte registrerats och kommer inte att registreras enligt den vid var tid gällande U.S. Securities Act från 1933 och får inte erbjudas eller säljas utan registrering därunder annat än i enlighet med ett tillämpligt undantag. Varje eventuellt erbjudande av värdepapper i USA skulle behöva ske genom en erbjudandehandling som skulle erhållas från emittenten eller dess agenter och innehålla detaljerad information om emittenten och dess befattningshavare, samt finansiell information. Värdepapperen får inte erbjudas eller säljas i USA utan registrering eller ett undantag från registrering.
Om EQT
EQT är en syftesdriven global investeringsorganisation som enbart fokuserar på strategier för aktivt ägande. Med ett nordiskt arv och ett globalt tankesätt har EQT ett track record av stabil och attraktiv avkastning inom flera geografiska områden, sektorer och strategier som sträcker tre årtionden. EQT har investeringsstrategier som täcker alla faser i ett företags utveckling, från start-up till mogna faser. EQT har EUR 246 miljarder i totalt förvaltat kapital (EUR 134 miljarder i avgiftsgenererande förvaltat kapital), inom två affärssegment – Private Capital och Real Assets.
Med rötterna i Wallenbergfamiljens entreprenöriella tankesätt och filosofi om långsiktigt ägande styrs EQT av ett antal djupt förankrade värderingar och en tydlig företagskultur. EQT förvaltar och rådger flera fonder och investeringsenheter som investerar över hela världen med målsättningen att framtidssäkra bolag, skapa attraktiv avkastning och ha en positiv påverkan med allt EQT gör.
EQT AB-koncernen avser EQT AB (publ) och dess direkta och indirekta dotterbolag, vilka inkluderar general partners och juridiska personer som rådger EQT-fonder samt EQT-fonders fondförvaltare. EQT har kontor i mer än 25 länder i Europa, Asien-Stillahavsområdet och Nordamerika och fler än 1 900 medarbetare.
Mer information: www.eqtgroup.com
Följ EQT på LinkedIn, X, YouTube och Instagram
Taggar:
Marknadsnyheter
Kungl. Örlogsmannasällskapets guld- och silvermedalj till förtjänta
Kungl. Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi, har tilldelat akademiens medalj i guld och silver till förtjänta. Medaljerna delades ut vid akademiens högtidssammanträde på Etnografiska museet fredagen den 15 november.
Kungl. Örlogsmannasällskapets guldmedalj (KÖGM) utdelas till individ inom eller utom akademien för synnerligen framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som medaljerades var: Kommendör Nils Bruzelius, kommendör Per Edling och kommendör Christer Hägg,
Kungl. Örlogsmannasällskapets silvermedalj (KÖSM) utdelas till individ inom eller utom akademien för framstående gärningar inom akademiens ansvarsområde. De som erhöll silvermedaljen var: Fanjunkare Jimmie Adamsson, kommendör Jonas Hård af Segerstad och 1:e arkivarie Tom Olsson.
Vid högtidssammanträdet erhöll även redaktören för Tidskrift i Sjöväsendet, TiS, kommendör Bo Rask, en gåva för sitt långvariga och aktiva arbete för akademien.
– Jag och Kungl. Örlogsmannasällskapet vill tacka alla medaljörer för deras mångåriga frivilliga och ideella arbete för akademiens syften och ändamål. De har alla, vid sidan om sina ordinarie arbeten och verksamheter, engagerat sig för och i akademiens verksamhet och skapat positiv effekt. Tack, säger konteramiral (PA) Odd Werin, ordförande för Kungl. Örlogsmannasällskapet.
För ytterligare information:
För bilder och koordination: Mårten Granberg, ledamot, Kungl. Örlogsmannasällskapet, tel. mobil. 070 7640100 eller
E-post: marten.granberg@koms.se
Besök även: www.koms.se
Marknadsnyheter
Ny metod avslöjar hjärnans roll vid sug och självkontroll
Forskare vid Yale har utvecklat en ny metod för att observera snabba förändringar i hjärnans aktivitet kopplat till sug, som craving efter alkohol eller mat. I studien fann de att personer med starkt sug tillbringade mer tid i ett hjärnnätverk som förstärkte suget, medan de sällan aktiverade ett nätverk kopplat till svagare sug. Denna obalans kan förklara problem med självkontroll, vilket är viktigt för att förstå missbruk och andra beteendestörningar. Fynden kan även tillämpas på tillstånd som stress och depression.
Källa: MedicalExpress
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke