Connect with us

Marknadsnyheter

Brighter investerar i digital vårdgivare och ingår samarbetsavtal kring digitala vårdtjänster

Published

on

Brighter AB (publ) (”Brighter”) har idag ingått avtal som innebär att Brighter investerar 9 MSEK i vårdgivaren Accumbo AB. Investeringen motsvarar cirka 13 procent av aktierna och rösterna i Accumbo.

Investeringen kommer i huvudsak användas till expansion och utveckling av nya vårdtjänster med både digital och fysisk vård. Avstampet tas i Brighters diabetestjänst Actiste® och Accumbos vårdtjänst för högt blodtryck. Accumbo har sedan introduktionen av Blodtrycksdoktorn tidigare i år vårdat cirka två tusen patienter.

Folksjukdomarna högt blodtryck och diabetes är starkt förknippade med varandra och innebär stora utmaningar för vården och ekonomin globalt. Därav ser vi att ett samarbete där vår diabetestjänst Actiste blir en del av Accumbos plattform kan skapa stor nytta för båda bolagens nuvarande och framtida patienter. Brighters IP kan ju också appliceras inom flera sjukdomar utöver diabetes,” säger Henrik Norström, vd Brighter.

Samarbetet innebär att Brighters användare, i tillägg till diabetestjänsten Actiste, får tillgång till de vårdtjänster som Accumbo tillhandahåller på sin plattform. I vårdtjänsterna engageras patienterna på nya innovativa sätt genom egna insatser och får samtidigt närmare tillgång till medicinsk expertis såsom läkare, sjuksköterskor och sjukgymnaster men även dietister och coacher samt remisser för provtagning. Brighters diabetestjänst Actiste kommer tillhandahållas som en integrerad del av Accumbos vårdtjänst. Om Accumbos kunder vill teckna en prenumeration på Actiste ska detta kunna ske genom Accumbos mobilapplikation.

Investeringen förenklar utrullningen av Actiste på den svenska marknaden. Vi ser också att finns mycket goda förutsättningar att expandera samarbetet internationellt för att nå ut till ytterligare marknader, vilket också var ett starkt argument till vårt investeringsbeslut,” säger Henrik Norström.

Både Accumbo och Brighter har stora ambitioner att i grunden förändra det sätt som samhället idag tar hand om kroniskt sjuka patienter. Det här lägger grunden för ett mycket spännande samarbete och det samtidigt som en forskningsrapport visar att vår behandlingsmetod ger en effektivare vård av patienter med högt blodtryck,” säger Pontus Bodelsson, vd Accumbo.

Accumbo grundades 2017 av Martin Carlsson, docent vid Linnéuniversitetet, specialistläkare i endokrinologi/diabetes och internmedicin. Bolagets vd är Pontus Bodelsson och i Accumbos styrelse sitter också Magnus Nyhlén, som är grundare till Min Doktor. Bolagets blodtryckstjänst, Blodtrycksdoktorn, har börjat introduceras i år i Sverige och har redan 2000 patienter.  www.accumbo.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Norström, CEO
Telefon: +46 733 40 30 45      
E-post: henrik.norstrom@brighter.se

Om Brighter AB (publ)
Brighter är ett svenskt health tech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar stärker och underlättar flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – vilket kan förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Besök bolagets hemsida för mer information: https://brighter.se/

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se, www.eminova.se.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 november 2019 kl. 18:45 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från GreenMercs årsstämma 2024

Published

on

By

Vid GreenMerc AB (publ) årsstämma för räkenskapsåret 2023 fattades nedan angivna beslut.

Följande beslut fattades:

  • Fastställelse av resultat- och balansräkning för 2023
  • Bolagets resultat ska disponeras så som föreslagits i årsredovisningen
  • Att ge ansvarsfrihet till styrelsen och verkställande direktören för den tid redovisningen omfattar
  • Att något styrelsearvode ej ska utgå och att ersättning till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning
  • Styrelsen återvaldes och utgörs av Kjell Bjurefeldt, Totte Löfström, Giovana Ordonez Pari, Steffan Soendermark och Ari Liukko
  • Revisor Leif Lüsch omvaldes som revisor
  • Bolagets aktier ska delas upp 10:1. Nuvarande 1 419 215 aktier delas därmed upp till 14 192 150
  • Den nya bolagsordningen antogs. Den nya bolagsordningen finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats
  • Styrelsen bemyndigas att före årsstämman 2025, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om emission enligt styrelsen förslag som finns beskriven i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på bolagets webbplats

Kontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arvid Börje Ramberg, vd för GreenMerc AB (publ)

kan nås via e-post på arvid@greenmerc.com eller telefon på 0709-36 86 87.

Om GreenMerc: GreenMerc har som ambition att vara bryggan mellan gammalt och nytt, med målet att uppnå tillväxt genom att lansera skalbara webbaserade finanstjänster som överbryggar traditionell finans och Decentralized Finance (DeFi). Med fokus på innovativa teknologilösningar erbjuder företaget en rad tjänster, från utveckling till färdiga, driftsatta och förvaltade lösningar, vilket möjliggör en mer tillgänglig och transparent finansmarknad för GreenMercs kunder. Läs mer på www.greenmerc.com.

Om Trijo: Trijo är ett dotterbolag till GreenMerc och Sveriges enda kryptobörs. Specialiserade på digitala valutatjänster, är Trijo en pionjär inom kryptovalutamarknaden i Sverige. Med en app tillgänglig för både iPhone och Android, och stöd för över 16 nya valutor, arbetar Trijo för att erbjuda enklare åtkomst till kryptovalutor. Trijo har nyligen även lanserat en tjänst som möjliggör staking och därmed en avkastning på dina digitala tillgångar. Läs mer på www.trijo.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Protokoll fört vid ordinarie årsstämma i Attana AB, 556931-4106, fredagen den 3 maj 2024 i bolagets lokaler i Sollentuna.

Published

on

By

 

  1. Val av ordförande och protokollförare vid stämman

Arne Nabseth valdes till ordförande.

Anders Ulrikson valdes till protokollförare.

 

  1. Upprättande och godkännande av röstlängd

Fastställdes enligt bilaga.

 

  1. Val av en eller två justeringsmän

Teodor Aastrup valdes att jämte ordförande justera protokollet.

 

  1. Prövande om bolagsstämman blivit behörigen sammankallad

Sammankallad i enlighet med bolagsordningen.

 

  1. Godkännande av dagordning

Dagordningen godkändes.

 

  1. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen

Årsredovisningen och revisionsberättelsen föredrogs och framlades.

 

  1. Beslut om
    1. Fastställande av resultat- och balansräkningen

Fastställdes.

  1. Disposition av aktiebolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

Förlusten balanseras i ny räkning.

  1. Ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören

Ansvarsfrihet beviljades för styrelseledamöterna och verkställande direktören. Ingen av styrelsens ledamöter deltog i omröstningen.

 

  1. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorn

Beslutades att revisorn arvoderas enligt godkänd löpande räkning.

Beslutades att styrelsearvode för externa ledamöter uppgår till två och ett halvt basbelopp vardera och till ordförande fem basbelopp.

 

  1. Val av styrelse och revisor

Styrelse:

Arne Nabseth valdes till ledamot.

Lena Jendeberg valdes till ledamot.

Rolf Lundh valdes till ledamot.

Teodor Aastrup valdes till ledamot.

Revisor:

Carlsson & Partners Revisionsbyrå AB med Petter Gustafsson som huvudansvarig revisor valdes till revisor för kommande räkenskapsår.

 

  1. Styrelsens förslag till bemyndigande

Beslutades att godkänna styrelsens förslag.

 

  1. Annat ärende som ska tas upp på stämman
    1. Beslutades att valberedningen till årsstämman 2025 består av de tre största aktieägarna införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken per den 1 januari 2025 samt styrelsens ordförande.

 

  1. Årsstämmans avslutande

Arne Nabseth avslutade årsstämman och det konstaterades att alla beslut fattades enhälligt.

 

Vid protokollet  Ordförande

 

 

                                         

Anders Ulrikson  Arne Nabseth

 

Justeras

 

 

                    

Teodor Aastrup

För ytterligare information, kontakta:

Teodor Aastrup

VD Attana AB
ir@attana.com

+46 708862300

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för publicering genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tid då företagets nyhetsdistributör, Cision, publicerade detta pressmeddelande.

Om Attana

Attana AB grundades 2002 med idén att effektivisera forskning och utveckling av nya läkemedel genom biologisk interaktionskarakterisering i realtid. Baserat på sina patenterade teknologier säljer bolaget uppdragsforskning och egenproducerade analysinstrument samt ett in vitro diagnostiskt (IVD) verktyg, Attana Virus Analytics (AVA), till läkemedelsbolag, bioteknikföretag och akademiska institutioner. Mer information om Attanas forskningstjänster och produkter finns på www.attana.com eller kontakta sales@attana.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mattias Clifford – Ny Regionchef för Lexium Service Management

Published

on

By

Lexium Service Management har utsett Mattias Clifford till Regionchef för Göteborg. Med en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen, både som beställare och utförare, tar Mattias med sig omfattande kunskap och erfarenhet till sin nya roll som Regionchef.

– Mattias har arbetat i olika roller inom fastighetsbranschen, vilket har gett honom en unik förmåga att se behoven i hela ledet av FM-tjänster. Denna breda förståelse är en styrka när det gäller att leda ett team mot förändring och säkerställa att rätt personer placeras på rätt platser, säger Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management.

– För mig handlar ledarskapet om att säkerställa att teamet presterar och mår bra samtidigt som jag strävar efter kontinuerlig förbättring och utveckling. En viktig del av mitt ledarskap är att coacha och tillföra ordning och reda med struktur och rutiner till teamet säger Mattias Clifford, Regionchef, Region Väst, Lexium Service Mangement.

För mer information, kontakta:
Johan Lundmark, Operativ Chef, Lexium Service Management
+4672 992 11 09johan.lundmark@lexium.se

Om Lexium Service Management
Lexium Service Management erbjuder framtidens Integrerade Facility Management-tjänster till kunder i Norden genom premiumtjänster som prioriterar teknik, hållbarhet och kvalitet.

Lexium omsätter ca 120 MSEK, sysselsätter ca 150 personer och är ISO-certifierat enligt 45001, 14001 och 9001.

Lexium erbjuder samtliga tjänsteområden som krävs för att sköta en lokal eller fastighet – de huvudsakliga tjänsterna är Bemanning, Fastighetsservice, Lokalvård, Säkerhet och Tekniska tjänster.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.