Connect with us

Marknadsnyheter

BOOKING.COM AVSLÖJAR HUR SPORT PÅVERKAR RESANDET UNDER 2020

Published

on

  • UEFA EURO 2020™ går av stapeln till sommaren och nästan hälften (49 %) av världens sportentusiaster uppger att de hellre åker och ser lagen spela på plats under 2020 än åker på semester med familjen.
  • En fjärdedel (26 %) säger att de skulle lägga mindre pengar på sitt barns eller sin partners födelsedagspresent än vad de skulle lägga på en resa till ett större sportevenemang.
  • Enligt Booking.com ökar antalet sökningar efter boende i städer som kommer att agera värd för UEFA EURO 2020™, något som tyder på att fansen vill se matcherna live. 
  • Sökningar på boende i värdstäder inför UEFA EURO 2020™var 43 % högre i januari jämfört med samma period förra året. 

MALMÖ, 28 februari 2020 – 2020 bjuder på ett stort antal större sportevenemang, vilket pekar på att det kommer att bli ett fantastiskt år för sportentusiaster världen över. Utöver 12 europeiska städer som kommer att agera värd för UEFA EURO 2020™ spelas cricketmästerskapet ”ICC T20 World Cups” i Australien i år, och även Japan kommer att anordna ett stort internationellt sportevenemang. Med ett så stort utbud av sportevenemang kommer supportrar från hela världen att göra vad som än krävs för att uppleva detta på plats. 

Med en vision om att göra det lättare för alla att uppleva världen avslöjar Booking.com, officiell partner med UEFA EURO 2020™ för boende och sevärdheter, hur långt fansen är beredda att gå för att följa sina lag på plats och för att inte missa något historiskt sportögonblick. 

Världens sportentusiaster är beredda att göra allt de kan för att se lagen spela på plats

En undersökning som utfördes av Booking.com på 29 marknader bland fler än 19 000 fotbollsfans visar att nästan hälften av dem (49 %) hellre skulle åka och se lagen spela på plats under 2020 än att åka på semester med familjen*. Motsvarande siffra bland svenska idrottsfans är 44 %. 

När det handlar om prioriteter här i livet ligger planering och bokning av sportresor högt upp på listan – 43 % av sportentusiasterna världen över (29 % svenskar) sparar pengar för att åka och se sitt favoritlag eller sin favoritidrottare. Över en fjärdedel (26 %) uppger att de till och med är villiga att lägga mindre pengar på sitt barns eller sin partners födelsedagspresent än vad de skulle lägga på en resa till ett större sportevenemang. Motsvarande siffra bland svenskar är endast 14 %. 

Sportentusiaster förverkligar sina drömmar 

Det har även visat sig att nästan två tredjedelar (63 %) av idrottsfansen världen över och 55 % av svenska idrottsfansfans är väldigt måna om att åka till ett sportevenemang eftersom de inte vill riskera att missa ett historisk ögonblick. 73 % av idrottsfansen världen över och 70 % av svenska idrottsfans uppger att de vill uppleva atmosfären i sportarenan. 

Att se fotbolls-EM på plats är särskilt viktigt för ett stort antal av världens fotbollssupportrar. Nästan en tredjedel (30 %) säger att det här är något som de vill uppleva åtminstone en gång i livet. Motsvarande siffra för svenska fotbollssupportrar är 23 %.

Och det ser ut som om fansens drömmar om att uppleva viktiga sportögonblick genom att närvara vid sportevenemang håller på att bli verklighet. Booking.com uppger att sökningar efter boende med incheckning mellan den 12 juni och 12 juli i de städer där fotbolls-EM spelas 2020, ökade med 43 % under januari månad jämfört med samma period förra året.** 

Den största ökningen bland värdstäderna syntes i Bukarest, Baku och Bilbao med 150 % vardera jämfört med året innan. 

Och när det gäller att ordna resor till UEFA EURO 2020™, verkar det som om fans från Storbritannien, Ryssland och Tyskland är de mest organiserade, eftersom de toppar listan över nationaliteter som söker efter boende i de olika värdstäderna. I Sverige ökade boendesökningar i värdstäderna med 190 % jämfört med samma tid föregående år.  

Kommentar från Arjan Dijk, Senior Vice President och Chief Marketing Officer på Booking.com: ”Det går inte att förneka att sportevenemang har stort inflytande på vart man väljer att resa. 2020 är ett stort år för sport, inte minst på grund av fotbolls-EM. Fansen vill till varje pris närvara vid dessa evenemang och vi hjälper dem mer än gärna att uppleva dessa fantastiska ögonblick på plats. Att samarbeta med UEFA™ ger oss en otrolig möjlighet att hjälpa fans få den bästa upplevelsen när de reser till detta stora mästerskap.”

Missa inga minnesvärda sportögonblick 

UEFA EURO™ har under åren bjudit på många historiska sportögonblick och Booking.coms ambassadör David Villa har delat med sig av sina favoriter. Guldsko-vinnaren från UEFA EURO 2008™ har fått möjlighet att återskapa de bästa ögonblicken, allt från otroliga skott till sista minuten-mål, för att bygga upp förväntningarna inför sommarens stora händelse. 

David Villa säger”Det är ett fantastiskt år för sport och jag ser fram emot att uppleva atmosfären live på UEFA EURO 2020™, och vara med om många fler otroliga ögonblick! Med tanke på den höga kvalitén på spelet i år kan detta bli ett av de bästa internationella mästerskapen nånsin. Och för fansen är det en fantastisk möjlighet att kunna resa dit och vara en del av det.”

Booking.com har ett brett urval av ställen att bo på som uppfyller alla krav som sportentusiaster kan tänkas ha! Gå till Booking.com nu eller ladda ner appen för att boka nästa sportinspirerade resa.

###

KONTAKTUPPGIFTER: 

Kontakta Booking.coms pressavdelning i Sverige för mer information: booking@aspekta.se

MEDDELANDE TILL REDAKTÖRER

*Undersökningen beställdes av Booking.com och utfördes oberoende bland 19 392 fotbollsfans över 18 år från 29 marknader (inklusive ca 900 personer vardera från Australien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Japan, Kina, Brasilien, Indien, USA, Storbritannien, Ryssland, Indonesien och Colombia, samt ca 400 personer vardera från Nya Zeeland, Thailand, Argentina, Belgien, Kanada, Danmark, Hongkong, Kroatien, Taiwan, Mexiko, Nederländerna, Sverige, Singapore och Israel och Sydkorea). Undersökningen genomfördes mellan 8 augusti och 2 september 2019.

**Booking.com jämförde antalet sökningar för medverkande länder i januari 2020 för vistelser under UEFA EURO 2020™ (12 juni–12 juli 2020) med antalet sökningar för samma veckor och resmål under januari 2019. 

Om Booking.com

Booking.com grundades 1996 i Amsterdam och har gått från att vara ett litet, holländskt start up-företag till ett av världens största digitala reseföretag. Booking.com är en del av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) och jobbar för att göra det lättare för alla att uppleva världen. Genom att investera i teknologi som hjälper till att ta bort friktionen ur resandet sammankopplar Booking.com miljontals resenärer med minnesvärda upplevelser, smidiga transportalternativ och fantastiska ställen att bo på, från hus till lägenheter och mycket mer. Booking.com gör det möjligt, genom sin ställning som världsledande marknadsplats, att sammankoppla både etablerade varumärken och entreprenörer av alla storlekar med en global publik och utveckla deras verksamhet. Booking.com finns på 43 språk och erbjuder över 28 miljoner bokningsalternativ, inklusive fler än 6,2 miljoner hus, lägenheter och andra unika ställen att bo på. Oavsett vart du vill resa eller vad du vill uppleva, gör Booking.com det möjligt och hjälper dig med kundtjänst som är tillgänglig dygnet runt.

Följ oss på Twitter och Instagramgilla oss på Facebook, och besök vårt nyhetsrum för att få de senaste nyheterna och uppdateringarna

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i S2Medical AB (publ) har beslutat att bolagets årsredovisning även ska utgöra en kontrollbalansräkning, vilket till följd senarelägger bolagets årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen i S2Medical AB (publ) (”S2Medical” eller ”Bolaget”) har i enlighet med aktiebolagslagen (25 kap 13 §), upprättat en kontrollbalansräkning (”KBR”) genom att besluta att balansräkningen i bolagets årsredovisning även skall utgöra en KBR. I syfte att ge Bolagets revisor tillräcklig frist för att möjliggöra denna process har styrelsen valt att senarelägga publiceringen av Bolagets årsredovisning med 6 dagar till den 9 maj 2024.

Beslutet att upprätta KBR grundar sig i att Bolagets egna kapital för närvarande är lägre än hälften av det registrerade aktiekapitalet. Styrelsen ser det inte som sannolikt att denna brist kommer att elimineras enbart genom regleringen av bolagets tillgångar och skulder i samband med genomförandet av den godkända rekonstruktionsplanen. Då både KBR och det positiva utfallet av företagsrekonstruktionen visar på livskraft anser styrelsen att en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital är en tillräcklig åtgärd för att helt eliminera kapitalbristen. Styrelsen avser därför att föreslå en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital. Förslaget kommer att inkluderas i kallelsen till Bolagets kommande årsstämma för beslut.

Vi ser positivt på framtiden och jag uppfattar detta som en nödvändig administrativ åtgärd för att justera ett oproportionerligt stort aktiekapital på över 16 miljoner SEK.” Säger Bolagets CEO, Petter Sivlér

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-03 20:38 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se

Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Om S2Medical 
S2Medical AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer innovativa sårläkningsprodukter för hela sårläkningsprocessen med fokus på brännskador och kroniska sår. Bolaget har utvecklat eiratex®, ett nytt cellulosabaserat material för läkning av svåra brännskador och kroniska sår. Materialet läker sår effektivt och därmed minskar både lidande för patienter samt kostnader för hälso- och sjukvården. 

Aktiens kortnamn: S2M

Aktiens ISIN-kod: SE0011725084

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återkallelse: Santa Maria Tex Mex Style Dip

Published

on

By

Paulig återkallar Santa Maria Dip Tex Mex Style, 250 gram, med bäst före-datum 01/01/2026. Anledningen är att ett antal produkter istället för Tex Mex Style Dip kan innehålla ostdipp, som innehåller allergenen mjölk. Konsumenter uppmanas att reklamera produkten.  

Produkten återkallas som en försiktighetsåtgärd. Ostdippen (Santa Maria Dip Nacho Cheese Style) innehåller mjölk och utgör därmed en hälsorisk för konsumenter som är allergiska mot mjölkprotein.

Visuellt är det enkelt att särskilja produktinnehållet då Dip Tex Mex Style är grön och ostdippen är gul.

Paulig, som äger varumärket Santa Maria, är i kontakt med leverantören av produkten för att säkerställa att åtgärder vidtas för att förhindra att problemet återuppstår.

Ersättning för konsument

Konsumenter ombeds att inte konsumera produkten med det angivna bäst-före-datumet, spara produkten och kontakta Santa Marias Konsumentkontakt för ersättning:

E-mail: konsumentkontakt@santamaria.se
Telefonnummer: 020-67 42 00

Reklamationsformulär på Santa Marias hemsida: https://www.santamariaworld.com/se/om-santa-maria/kontakta-oss/ 

Presskontakt
Eva Berglie
Kommunikationschef
Paulig Scandinavia & Central Europe
0708-99 19 37
eva.berglie@paulig.com

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco och Zanuy. Pauligs omsättning uppgick 2022 till 1,1 miljarder euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour. www.pauliggroup.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från H & M Hennes & Mauritz AB:s årsstämma 2024

Published

on

By

H & M Hennes & Mauritz AB höll på fredagen den 3 maj årsstämma under ordförandeskap av advokat Andreas Steen. Årsstämman fastställde styrelsens förslag att dela ut till aktieägarna SEK 6:50 per aktie. Utdelningen ska utbetalas vid två olika tillfällen under året – i maj samt i november. Avstämningsdag för den första utdelningsbetalningen om SEK 3:25 per aktie är den 7 maj 2024. Utbetalningen av utdelningen beräknas att ske från Euroclear Sweden AB den 13 maj 2024. Avstämningsdag för den andra utdelningsbetalningen om SEK 3:25 per aktie är den 8 november 2024. Utbetalningen av utdelningen beräknas att ske från Euroclear Sweden AB den 13 november 2024.

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och för koncernen. Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2022/2023.

 

De ordinarie styrelseledamöterna Karl-Johan Persson, Stina Bergfors, Anders Dahlvig, Danica Kragic Jensfelt, Lena Patriksson Keller, Christian Sievert samt Christina Synnergren omvaldes av årsstämman. Årsstämman valde även in den föreslagna nya styrelseledamoten Helena Saxon. Till styrelseordförande omvaldes Karl-Johan Persson. Av de fackliga organisationerna utsedda ordinarie ledamöter är Keith Barker, Agneta Gustafsson och Tim Gahnström, och suppleanter är Therese Nordström, Hans Nilsson och Sofia Almbrandt.

 

Årsstämman fastställde enligt valberedningens förslag att styrelsearvoden per stämmovalda ledamöter fördelar sig enligt följande: styrelsens ordförande SEK 1 900 000, ledamot SEK 825 000. Arvodet för arbetet i revisionsutskottet ska uppgå till SEK 315 000 till ordföranden samt SEK 210 000 vardera till övriga ledamöter.

 

Årsstämman beslutade att utse Deloitte AB till revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2025.

Till revisorn ska arvode utgå enligt godkänd räkning.

 

Årsstämman godkände styrelsens ersättningsrapport.

 

Årsstämman beslutade om minskning av aktiekapitalet, för avsättning till fritt eget kapital, genom indragning av de 19 144 612 egna B-aktier som återköpts inom ramen för H&M:s återköpsprogram, varigenom aktiekapitalet minskar med 2 430 352,764 kronor. För att återställa aktiekapitalet efter minskningen av aktiekapitalet beslutade årsstämman samtidigt om ökning av aktiekapitalet med 2 430 352,764 kronor genom fondemission utan utgivande av nya aktier, varvid minskningsbeloppet ska överföras från fritt eget kapital.

 

Årsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att under perioden fram till och med årsstämman 2025, vid så många tillfällen som den anser lämpligt, förvärva högst så många av bolagets aktier av serie B att bolagets innehav inte överstiger 10 procent av samtliga aktier i bolaget. Förvärv ska ske på Nasdaq Stockholm till ett pris per aktie inom vid förvärvstillfället gällande kursintervall. Syftet med bemyndigandet är att ge styrelsen möjlighet att justera bolagets kapitalstruktur. Detta blir ett av de redskap som styrelsen kan välja att använda om överskottslikviditet identifieras. Om bemyndigandet används, avser styrelsen föreslå att årsstämman ska besluta om indragning av de aktier som återköpts av bolaget.

Kontakt:

H&M Group Media Relations 08-796 53 00  E-post: mediarelations@hm.com

För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

 

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET, Afound samt Sellpy. Ytterligare information finns på hmgroup.com.

 

 

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.