Connect with us

Marknadsnyheter

Eyeonid Group AB (publ) tecknar avtal med HELP Forsikring AS som leverantör av försäkringslösningar och assistanstjänster

Published

on

Eyeonid Group AB (publ) har idag tecknat avtal med HELP Forsikring AS som leverantör av försäkringslösningar och assistanstjänster till Eyeonid och deras distributionspartners för produkter inom området ID-monitorering. Detta bedöms kunna stärka vår prissättning och öka marginalen i affären samt bidra till en ökad differentiering mot konkurrenterna.

HELP Forsikring AS (”HELP”) är en nordisk aktör inom försäkring, rättskyddsersättning och tillhörande assistanstjänster. HELP är en av marknadens främsta aktörer inom assistans- och microförsäkringsområdet med flera stora kunder inom bland annat telekom – som i sin tur har stora egna kundbaser. I Norden har HELP mer än 1 miljon kunder och över 200 anställda med kontor i Stockholm, Köpenhamn och Oslo. HELP ägs av den tyska försäkringskoncernen ARAG, med verksamhet i 19 länder.

Säkerhet på webben har aldrig varit så aktuellt som just nu, och i tider av ökat internetanvändande ökar också exponeringen och risken för bedrägerier och ID-stöld, vilket gör att behovet av proaktiva skydd såväl som försäkringsskydd blir än viktigare. Marknaden ser ett beteende där vi i allt större utsträckning är uppkopplade, där våra inloggningsuppgifter exponeras allt mer för olika intressenter som kan använda dessa för olika kriminella aktiviteter. Allas vårt behov av att kunna använda internet i olika avseenden blir allt större – därmed ökar också behovet av stöd och verktyg som skapar ökat trygghet och säkerhet.

Eyeonid Group AB (publ) (”Eyeonid”) är en SaaS-leverantör som genom sin avancerade teknologi för insamling, analys och paketering av data bland annat utvecklat produkter inom segmentet ID-monitorering. Lösningen paketeras och distribueras till slutkonsumenter genom olika industrisegment så som bank, försäkring, telekom och retail. Den används av slutkonsumenter för att minska riskerna för digitala bedrägerier, account takeovers och ID-stölder genom att fungera som ett proaktivt skydd. I erbjudandet från Eyeonid ingår också stödjande funktioner inom betalningslösningar, försäkring, assistans samt marknadssupport för lansering och kommunikation.

HELP kommer erbjuda sina tjänster inom försäkring och assistans, även kallat WebHELP, vilket även innebär att slutanvändare kan få direkt hjälp i händelse av att man blivit utsatt för en ID-stöld eller kapning. Avtalet möjliggör hantering av försäkringar till slutkonsument eller grupper av konsumenter i samband med köp av de olika helhetslösningar som Eyeonid tillhandahåller för sina partners räkning. Avtalet täcker initialt de nordiska länderna med lokala avtal för Sverige, Norge och Danmark, vi kommer även att addera Finland inom kort och kan vid behov utöka till andra länder.

Avtalstiden är 36 månader med automatisk förlängning om ett år i taget. Avtalet och den tekniska lösningen innebär att Eyeonid kommer kunna leverera ytterligare ett stöd till sina kunder och partners som ytterligare minskar behovet på deras resurser vid lanseringar i sina lokala marknader. För Eyeonid är detta en konkurrensfördel som även kommer ge en möjlighet att ta ut en högre prispremie för sina tjänster, vilket i sin tur kommer att stärka marginalen i affärerna. Redan till sommaren räknar Eyeonid med att tillsammans med utvalda kunder ha den första integrationen klar och erbjudandet på plats.

”Vi är mycket nöjda med att kunna erbjuda kunderna en tryggare digital tillvaro tillsammans med vår juridiska expertis inom ID-stöld och nät-hat, och Eyeonid’s ID-monitoreringstjänster. Vår vision är att göra juridiska tjänster tillgängliga för alla. Samarbetet med Eyeonid är ett steg på vägen mot det målet.” säger Johan Dolven, VD HELP Forsikring AS.

”Avtalet med Help gör att vi nu kan leverera ett helhetserbjudande som möter marknadens samlade krav på såväl proaktivt skydd som assistans och försäkringsersättningar vid olika bedrägerier och skadetillfällen. Genom detta avtal har Eyeonid tagit ytterligare ett stort steg i utvecklingen av vår infrastruktur, plattform och erbjudande: vi etablerar oss som en möjliggörare, s.k. enabler, för alla delar i erbjudande och distribution av vår proaktiva ID-skyddstjänst. Vi har sedan tidigare branschens förmodligen mest flexibla lösning med access till vår konfigurerbara tjänst genom molnet eller via API, något som jag inte ser att våra konkurrenter har idag. Nu lägger vi till integration med olika tredjepartslösningar som ytterligare ökar flexibiliteten för att möta olika verksamhets-, it- och affärskrav. Försäljningsteamet med Magnus Lundberg, Director Global Sales, i spetsen har sett till att Eyeonid landat en strategisk viktig lösning som kommersiellt stärker vår affär. Jag är väldigt stolt över det engagemang och jobb som lagts ner av alla parter. Min bedömning är att vi har den mest anpassningsbara lösningen på marknaden, vilket ger oss en än större konkurrenskraft eftersom vi kan inleda samarbeten med vilken potentiell kund som helst. Vi kommer kunna höja våra prisnivåer samt få en ökad lönsamhet i vår affär – men minst lika viktigt att det kommer driva mot fler affärer och ge resultateffekter under året, även i dessa svåra tider.” säger Patrik Ugander, VD Eyeonid Group AB (publ).

För ytterligare information vänligen kontakta:
 
Patrik Ugander VD Eyeonid Group AB (publ)
Tfn: 070-5440168
E-post: 
patrik.ugander@eyeonid.com

Eyeonid Group AB grundades 2015 och har sedan starten utvecklat en tekniskt komplex och avancerad plattform gällande proaktiva ID-skyddstjänster. Bolagets tjänst bevakar och larmar kunder när känslig, privat och företags digitala information, som t ex inloggningsuppgifter, kreditkortsnummer och personnummer, konstateras på obehöriga platser på internet, varpå kunden kan agera och skydda sig.

Denna information är sådan information som Eyeonid Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 mars 2020 kl 16.40 CET

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Slottsviken publicerar årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen får härmed avge årsredovisning avseende räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns tillgänglig på Bolagets webbplats www.slottsviken.se

För mer information kontakta:

Jakob Österberg, VD

Slottsviken Fastighetsaktiebolag (publ)

Telefon 018-19 49 50

E-post jakob.osterberg@slottsviken.se

 
Om Slottsviken Fastighetsaktiebolag:

Slottsviken är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och utvecklar attraktiva fastigheter i stadsnära områden. Bolaget grundades 1983 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Slottsviken är noterat på Spotlight Stock Market sedan 1997 och handlas via banker och fondkommissionärer.

Continue Reading

Marknadsnyheter

RaySearch och C-RAD tecknar samarbetsavtal

Published

on

By

RaySearch Laboratories AB (pub) och C-RAD AB är glada att kunna tillkännage ett samarbetsavtal som syftar till att gemensamt utveckla innovativa lösningar och produkter för att förbättra kvaliteten på strålbehandling.

Fokus för samarbetet är att undersöka hur C-RAD:s ytskanningsteknologi kan utnyttjas vid dosplanering i RaySearchs dosplaneringssystem RayStation. Idag används ytorna från Catalyst+, C-RAD:s system för ytguidad strålbehandling, under bildtagning och behandling. Genom att göra Catalysts+ ytor tillgängliga i RayStation®* skapas många användningsmöjligheter. En sådan är att expandera en CBCT-bild, som har ett begränsat avbildningsområde, genom att använda information från ytskanningen. Detta kommer att leda till ett mer komplett återskapande av patientens anatomi, vilket i sin tur resulterar i ett mer tillförlitligt underlag för kliniska beslut. Som ett första resultat av samarbetet kommer ovan beskrivna tillämpning att demonstreras under den pågående mässan ESTRO. Därefter kommer andra användningsområden av företagens respektive produkter att utforskas.

Cecilia de Leeuw, vd och koncernchef, C-RAD: “Vi är mycket glada över samarbetet med RaySearch, genom vilket vi ska förbättra och hitta nya innovativa lösningar i vår gemensamma kamp mot cancer.”

Johan Löf, grundare och vd, RaySearch: “Jag ser fram emot att samarbeta med C-RAD, vars kontor dessutom ligger nära oss i Sverige. Den ytterligare information om patientens anatomi som tillhandahålls genom ytskanning via Catalyst+ har potential att avsevärt förbättra olika steg i dosplaneringsprocessen för strålbehandling i RayStation.”

För mer information vänligen kontakta: 
Johan Löf, grundare och vd, RaySearch Laboratories AB (publ) 
Tel: +46 (0) 8 510 530 00 
johan.lof@raysearchlabs.com  

Om C-RAD 
C-RAD utvecklar ytskanningsteknologi för strålterapi för att möjliggöra en mycket exakt dosavgivning till tumören och samtidigt skydda frisk vävnad från oönskad exponering. Med hjälp av höghastighets 3D-kameror i kombination med förstärkt verklighet stöder C-RAD den initiala patientpositioneringen och övervakar patientens rörelser under behandlingen för att säkerställa hög tillförlitlighet, ett effektivt arbetsflöde och ökad noggrannhet. C-RAD övervakar patientens rörelse utan att använda markörer eller ytterligare dos för att ge den högsta nivån av patientsäkerhet och komfort.
 C-RAD AB är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på c-rad.com.

Om RaySearch 
RaySearch Laboratories AB (publ) är ett medicintekniskt företag som utvecklar innovativa mjukvarulösningar för att förbättra cancervården. RaySearch marknadsför RayStation®* dosplaneringssystem (TPS) och onkologiinformations-systemet (OIS) RayCare®*. De senaste tilläggen i RaySearchs produktlinje är RayIntelligence® och RayCommand®*. RayIntelligence är ett molnbaserat analyssystem för onkologi (OAS) som cancerkliniker kan använda för att samla in, strukturera och analysera data. Behandlingsstyrsystemet (TCS) RayCommand är utformat som en länk mellan behandlingsmaskinen och systemen för dosplanering och onkologiinformation. 

Programvara från RaySearch har sålts till drygt 1 000 kliniker i 43 länder. Företaget grundades år 2000 som en avknoppning från Karolinska Institutet i Stockholm och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2003. Mer information finns på raysearchlabs.com. 
 
Om RayStation 
RayStation®* är ett flexibelt, innovativt dosplaneringssystem som används av många ledande cancercenter världen över. Det kombinerar unika funktioner för adaptiv terapi, flermålsoptimering och marknadsledande algoritmer för optimering av behandlingsplaner för HDR-brachyterapi och extern strålbehandling med fotoner, elektroner och protoner samt heliumjoner och koljoner. RayStation har stöd för ett stort antal behandlingsmaskiner. Det möjliggör att all behandlingsplanering kan göras i ett och samma system och att befintlig utrustning kan utnyttjas maximalt. RayStation kan integreras fullständigt med RayCare®*. Genom att harmonisera behandlingsplaneringen skapas bättre vård för cancerpatienter över hela världen. 

* Regulatoriskt godkännande krävs på vissa marknader.  

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Styrelsen i S2Medical AB (publ) har beslutat att bolagets årsredovisning även ska utgöra en kontrollbalansräkning, vilket till följd senarelägger bolagets årsredovisning

Published

on

By

Styrelsen i S2Medical AB (publ) (”S2Medical” eller ”Bolaget”) har i enlighet med aktiebolagslagen (25 kap 13 §), upprättat en kontrollbalansräkning (”KBR”) genom att besluta att balansräkningen i bolagets årsredovisning även skall utgöra en KBR. I syfte att ge Bolagets revisor tillräcklig frist för att möjliggöra denna process har styrelsen valt att senarelägga publiceringen av Bolagets årsredovisning med 6 dagar till den 9 maj 2024.

Beslutet att upprätta KBR grundar sig i att Bolagets egna kapital för närvarande är lägre än hälften av det registrerade aktiekapitalet. Styrelsen ser det inte som sannolikt att denna brist kommer att elimineras enbart genom regleringen av bolagets tillgångar och skulder i samband med genomförandet av den godkända rekonstruktionsplanen. Då både KBR och det positiva utfallet av företagsrekonstruktionen visar på livskraft anser styrelsen att en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital är en tillräcklig åtgärd för att helt eliminera kapitalbristen. Styrelsen avser därför att föreslå en minskning av Bolagets registrerade aktiekapital. Förslaget kommer att inkluderas i kallelsen till Bolagets kommande årsstämma för beslut.

Vi ser positivt på framtiden och jag uppfattar detta som en nödvändig administrativ åtgärd för att justera ett oproportionerligt stort aktiekapital på över 16 miljoner SEK.” Säger Bolagets CEO, Petter Sivlér

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-05-03 20:38 CET.

Kontaktuppgifter
Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ)
Telefon: +46 (0)8-70 000 50
E-post: petter.sivler@s2m.se

Certified Adviser
Vator Securities AB
Telefon +46 (0)8-580 065 99
Hemsida: www.vatorsec.se 
Epost: ca@vatorsec.se

Om S2Medical 
S2Medical AB (publ) är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer innovativa sårläkningsprodukter för hela sårläkningsprocessen med fokus på brännskador och kroniska sår. Bolaget har utvecklat eiratex®, ett nytt cellulosabaserat material för läkning av svåra brännskador och kroniska sår. Materialet läker sår effektivt och därmed minskar både lidande för patienter samt kostnader för hälso- och sjukvården. 

Aktiens kortnamn: S2M

Aktiens ISIN-kod: SE0011725084

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.