Connect with us

Marknadsnyheter

Zordix offentliggör prospekt i samband med företrädesemissionen om cirka 45,5 MSEK

Published

on

Styrelsen i Zordix AB (publ) (”Zordix” eller ”Bolaget”) beslutade den 3 augusti 2020 att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare om högst 3 791 408 aktier av serie B, vilket vid full teckning i emissionen inbringar en total emissionslikvid om cirka 45,5 MSEK före emissionskostnader (”Företrädesemissionen”). Styrelsen i Zordix har med anledning av Företrädesemissionen, och inför teckningsperioden som inleds på måndag den 28 september 2020, upprättat ett prospekt som idag har godkänts av Finansinspektionen.

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDET, PUBLICERINGEN ELLER DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG, VARA FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER ELLER SKULLE KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.
 

Offentliggörande av prospektet

För fullständig information om Företrädesemissionen hänvisas till det prospekt som har upprättats och idag har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgänglig på Bolagets hemsida (https://www.zordix.com/), Augment Partner AB:s erbjudandehemsida (https://offers.augment.se/) och på Aqurat Fondkommission AB:s hemsida (https://aqurat.se/). Prospektet kommer även inom några dagar finnas tillgänglig på Finansinspektionens hemsida (https://www.fi.se/sv/vara-register/prospektregistret/).

Prospektet är upprättat som ett EU-tillväxtprospekt i enlighet med artikel 15 i Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) 2017/1129 (”Prospektförordningen”). Prospektet har godkänts av Finansinspektionen, som är den svenska behöriga myndigheten enligt Prospektförordningen, i enlighet med artikel 20 i Prospektförordningen. Finansinspektionen godkänner prospektet enbart i så måtto att det uppfyller de krav på fullständighet, begriplighet och konsekvens som anges i Prospektförordningen. Godkännandet bör inte betraktas som något slags stöd för Zordix eller stöd för kvaliteten på de aktier som avses i prospektet och innebär inte att Finansinspektionen garanterar att sakuppgifterna i prospektet är riktiga eller fullständiga. Varje investerare uppmanas göra sin egen bedömning huruvida det är lämpligt att investera i Företrädesemissionen.

Tidplan för Företrädesemissionen

Teckningsperiod 28 september – 13 oktober 2020
Handel med teckningsrätter 28 september – 9 oktober 2020
Handel i BTA 28 september 2020 fram till registrering hos Bolagsverket
Beräknad dag för offentliggörande av utfall 16 oktober 2020

Rådgivare

Augment Partners AB är finansiell rådgivare och Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Zordix i samband med Företrädesemissionen. Aqurat Fondkommission AB agerar emissionsinstitut.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Matti Larsson, VD,
elefon: +46 706 54 95 41
E-post: matti@zordix.com

Om Zordix

Zordix är en multinationell spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, Aqua Moto Racing 3D och Overpass. Zordix Racing utvecklar för närvarande ett nytt projekt med arbetsnamnet Thunder, Dimfrost Studio utvecklar Bramble: The Mountain King, Invictus Games arbetar på ett antal nya projekt varav racingdelen till nästa spel i serien Flåklypa Grand Prix är ett, medan Zordix Publishing förlägger spel utvecklade av mindre studior och hjälper dem lansera sina titlar globalt. www.zordix.com. Augment Partners AB, info@augment.se, tel: +46 8-505 651 73 är Zordix Mentor.

Viktig information

ERBJUDANDET RIKTAR SIG INTE TILL PERSONER MED HEMVIST I USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DELTAGANDE SKULLE KRÄVA PROSPEKT, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER ÄN DE SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT. DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR FÖLJAKTLIGEN INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD HELT ELLER DELVIS ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER. INFORMATIONEN I DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE HELLER VIDAREBEFORDRAS, REPRODUCERAS ELLER UPPVISAS PÅ SÄTT SOM STÅR I STRID MED SÅDANA RESTRIKTIONER. UNDERLÅTENHET ATT EFTERKOMMA DENNA ANVISNING KAN INNEBÄRA BROTT MOT AMERIKANSKA SECURITIES ACT FRÅN 1933 ELLER TILLÄMPLIGA LAGAR I ANDRA JURISDIKTIONER.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Företag får ny grafisk profil efter 35 år

Published

on

By

Efter 35 år får Trollhättans Truck ett nytt ansikte. Med en uppdaterad grafisk profil hoppas företaget fortsätta sin tillväxtresa med en identitet anpassad för framtiden.

Trollhättans Truck är en av Västsveriges ledande aktörer inom utbildning, uthyrning och försäljning av truckar och liftar.  Med maskindepåer i såväl Trollhättan som Göteborg kan de nu presentera en ny grafisk identitet för att stärka sin varumärkesposition i en allt mer konkurrensutsatt marknad.

— Vi startade som ett litet företag och har sedan dess genomgått en betydande tillväxt. Vår nuvarande grafiska profil har emellertid inte helt hållit jämna steg med utvecklingen av vårt tjänste- och produktutbud. Därför behövde vi  anpassa vår grafiska profil för att bättre återspegla vår portfölj, säger Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck

Moderniserad grafisk profil

En del i Trollhättans Trucks nya grafiska identitet har även varit att anpassa sig till den nya digitala världen. Att förnya är en meningsfull förändring för att kunna rusta inför framtiden, optimera identiteten och att säkerställa att den är flexibel. 

— Vi har behållit kärnan och färgerna från vår gamla profil, men moderniserat den för att bättre passa dagens behov. Nu får vi en varumärkesidentitet som smidigt anpassar sig till dagens digitala plattformar, samtidigt som den behåller sin relevans i traditionella medier. Något som fortfarande utgör en väsentlig del av vår kommunikationsstrategi, säger Jonny Johansson.

Trollhättans Truck ser fram emot att dela denna resa tillsammans med sina kunder och medarbetare. Byrån som ligger bakom den nya grafiska profilen är den Uppsalabaserade performancebyrån Inspot och det nya varumärket kommer att lanseras i maj.

Kontaktinformation

Jonny Johansson, VD, Trollhättans Truck
0520-470347

jonny@trollhattanstruck.se
Webbplats: https://www.trollhattanstruck.se/

Företagsinformation

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa

Published

on

By

Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.

​​

Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.

”Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet,” säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. ”Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser.”

För mer information, kontakta

Jens Hamlin

VD

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
08-684 001 14
http://www.organowood.com
jens.hamlin@organowood.com

OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning för 2023

Published

on

By

Report this content

Årsredovisning för 2023 finns här bifogat som pdf-fil för nedladdning. Årsredovisningen finns även för nedladdning på på bolagets hemsida www.eatgood.se under fliken ”Invest”.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.