Connect with us

Marknadsnyheter

Återköp av aktier i H&M i vecka 28, 2022

Published

on

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) (Lei-kod 529900O5RR7R39FRDM42) har mellan den 11 juli 2022 och 15 juli 2022 återköpt sammanlagt 1 009 820 egna B-aktier (ISIN: SE0000106270) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om SEK 3,0 miljarder som H&M tillkännagav den 29 juni 2022. Återköpsprogrammet löper under perioden 29 juni 2022 till 30 november 2022 och genomförs i enlighet med EU:s Marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 (”MAR”) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe harbour-förordningen).

H&M B-aktier har återköpts enligt följande:

Datum: Aggregerad daglig volym (antal aktier): Viktat genomsnittspris per dag (SEK): Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):
11 juli 2022 203 669 130,7591 26 631 575,14
12 juli 2022 208 743 131,4176 27 432 504,08
13 juli 2022 197 627 131,9352 26 073 957,77
14 juli 2022 200 000 129,7109 25 942 180,00
15 juli 2022 199 781 129,0744 25 786 612,71
Total ackumulerat under vecka 28/2022 1 009 820 130,5845 131 866 829,69
Total ackumulerat under återköpsprogrammet 2 710 188 127,9674 346 815 754,81

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av SEB för H&M:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår H&M:s innehav av egna aktier per den 15 juli 2022 till 2 710 188 B-aktier. Det totala antalet aktier i H&M, inklusive egna aktier, är 1 655 072 000 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, är 1 652 361 812.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

Kontakt:

Nils Vinge, chef Investor Relations

Telefon: 08-796 5250

E-mail: nils.vinge@hm.com

För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories,
H&M HOME, ARKET samt Afound. Ytterligare information finns på hmgroup.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Prisras på X:-tra – sänker ordinarie pris på över 500 varor

Published

on

By

Coops lågpriskedja X:-tra sänker sina redan låga priser. En större del av sortimentet får sänkt ordinarie pris från 20 maj.

De sänkta priserna gäller i samtliga 58 X:-tra-butiker landet runt.

– Vi har valt att justera priserna för att placera Coops lågpriskedja X:-tra i nivå med branschens bästa priser, säger Sven Skarlöv, tf affärschef X:-tra på Coop Sverige.

Långt över 500 varor får sänkt pris från vecka 21, där merparten sänks med fem procent eller mer. De flesta kategorier omfattas av prisraset.

– Vi har valt att lägga prissänkningen på de varor som våra kunder uppskattar att lägga i sin varukorg. Det är viktigt att vi har en prisnivå för vårt sortiment som tilltalar våra medlemmar och kunder. X:-tra är en tydlig lågpriskedja och ska därmed också erbjuda kvalitativa varor till schyssta priser. Då krävs en konstant översyn av priserna, säger Sven Skarlöv.

Prissänkningen gäller på ordinarie sortiment och inte för en tidsbestämd kampanjperiod. X:-tra återfinns i dagsläget på 58 platser runtom i Sverige. Den 30 maj öppnar en X:-tra-butik i nordöstra Stockholm i Akalla, och senare till hösten får Västerås ännu en X:-tra, Coops Mitts tolfte totalt.

– Erbjudandet ligger i tiden. X:-tra-butikerna har lockat rekordmånga nya medlemmar till Coop. Vi ser i våra mätningar att medlemmar och kunder uppskattar kedjans sortiment och redan låga prisbild. Att vi nu tar nästa steg för X:-tra-konceptet stärker lågpriskonceptet än mer på en konkurrensutsatt marknad. Satsningen Coop gör på X:-tra-formatet är oerhört spännande och något som kommer möjliggöra tillväxt inom segmentet lågprishandel, säger Magnus Wåhlander, vd Coop Mitt som hoppas kunna öppna fler butiker i attraktiva affärslägen framgent.

Som medlem i Coop samlar man 0,5 poäng per krona på X:-tra. Pengar som kan omvandlas till värdecheckar för till exempel inköp av livsmedel i Coops butiker och därmed sänka kvittot ytterligare.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Prisras på X:-tra – sänker ordinarie pris på över 500 varor

Published

on

By

Coops lågpriskedja X:-tra sänker sina redan låga priser. En större del av sortimentet får sänkt ordinarie pris från 20 maj.

De sänkta priserna gäller i samtliga 58 X:-tra-butiker landet runt.

– Vi har valt att justera priserna för att placera Coops lågpriskedja X:-tra i nivå med branschens bästa priser, säger Sven Skarlöv, tf affärschef X:-tra på Coop Sverige.

Långt över 500 varor får sänkt pris från vecka 21, där merparten sänks med fem procent eller mer. De flesta kategorier omfattas av prisraset.

– Vi har valt att lägga prissänkningen på de varor som våra kunder uppskattar att lägga i sin varukorg. Det är viktigt att vi har en prisnivå för vårt sortiment som tilltalar våra medlemmar och kunder. X:-tra är en tydlig lågpriskedja och ska därmed också erbjuda kvalitativa varor till schyssta priser. Då krävs en konstant översyn av priserna, säger Sven Skarlöv.

Prissänkningen gäller på ordinarie sortiment och inte för en tidsbestämd kampanjperiod. X:-tra återfinns i dagsläget på 58 platser runtom i Sverige. Den 30 maj öppnar en X:-tra-butik i nordöstra Stockholm i Akalla, och senare till hösten får Västerås ännu en X:-tra, Coops Mitts tolfte totalt.

– Erbjudandet ligger i tiden. X:-tra-butikerna har lockat rekordmånga nya medlemmar till Coop. Vi ser i våra mätningar att medlemmar och kunder uppskattar kedjans sortiment och redan låga prisbild. Att vi nu tar nästa steg för X:-tra-konceptet stärker lågpriskonceptet än mer på en konkurrensutsatt marknad. Satsningen Coop gör på X:-tra-formatet är oerhört spännande och något som kommer möjliggöra tillväxt inom segmentet lågprishandel, säger Magnus Wåhlander, vd Coop Mitt som hoppas kunna öppna fler butiker i attraktiva affärslägen framgent.

Som medlem i Coop samlar man 0,5 poäng per krona på X:-tra. Pengar som kan omvandlas till värdecheckar för till exempel inköp av livsmedel i Coops butiker och därmed sänka kvittot ytterligare.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 
eller media@coop.se 

Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

HostUp Introducerar BankID som SSO alternativ för ökad säkerhet och användarvänlighet

Published

on

By

HostUp tar digital säkerhet till nya höjder genom att införa BankID som SSO på deras plattform för domännamn och webbhotell. Den efterfrågade integrationen ger användare en säker och smidig inloggningsupplevelse samtidigt som den skyddar deras viktiga tillgångar mot obehörig åtkomst.

HostUp, en framstående leverantör av domännamn och webbhotelltjänster, tillkännager idag den efterlängtade integrationen av BankID som enkel inloggning (SSO) på sin plattform. Denna efterfrågade funktion möjliggör en smidigare och säkrare användarupplevelse samtidigt som den skyddar användarnas viktiga tillgångar, deras domännamn.

I en tid där digital säkerhet är av största vikt för användare, har efterfrågan på BankID som autentiseringsalternativ varit påtaglig. HostUp har lyssnat på sina kunders behov och implementerat denna funktion för att möta deras önskemål om förbättrad säkerhet och användarvänlighet.

En särskilt betydelsefull aspekt av denna integration är möjligheten att stänga av traditionella lösenordsbaserade inloggningar och endast tillåta inloggning med BankID. Denna åtgärd stärker säkerheten avsevärt genom att eliminera risken för inloggning med svaga eller stulna lösenord och ger användarna enbart tillgång till sina konton genom att authentisera sig med BankID.

”Vi förstår vikten av att skydda våra kunders tillgångar och är stolta över att kunna erbjuda BankID som ett alternativ för säker inloggning på vår plattform”, säger David Berndtsson, VD på HostUp. ”Genom att lyssna på våra kunders behov och agera på deras önskemål stärker vi inte bara vår plattform utan visar också vårt engagemang för deras digitala säkerhet.”

HostUps beslut att inkludera BankID som en del av sin SSO-strategi stärker deras position som en pålitlig och innovativ aktör inom webbhostingindustrin. Genom att erbjuda denna efterfrågade funktion visar de sitt fortsatta åtagande för att möta och överträffa kundernas förväntningar när det gäller säkerhet och användarvänlighet.

För mer information om HostUps BankID-integration och deras breda utbud av tjänster, besök deras webbplats på hostup.se eller kontakta dem via e-post på info@hostup.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.