Connect with us

Marknadsnyheter

AVIAREPS lanserar ett digitalt ekosystem för att förenkla digital marknadsföring

Published

on

AVIAREPS nya digitala ekosystem erbjuder en allt-i-ett-hubb som förenklar den digitala marknadsföringen för reseproffs runt om i världen.

AVIAREPS, den globala ledaren inom turism-, flyg- och hospitality representation med 65 kontor i 48 länder runt om i världen, har idag lanserat sitt digitala ekosystem, en allt-i-ett-marknadsföringshubb för resebranschen. AVIAREPS Ecosystem ger alla möjlighet att marknadsföra sitt varumärke och sin produkt till ett globalt community online via en plattform som kombinerar flera digitala marknadsföringslösningar i ett enhetligt hub. Med bara några få klick kan kunderna marknadsföra destinationer, hotell, flygbolag, biluthyrning, kryssningsbolag eller attraktioner och nå potentiella samarbetspartners över hela världen.

AVIAREPS Ecosystem samlar digitala marknadsföringslösningar som landningssidor, kampanjwebbplatser, webbseminarier, presskonferenser online, e-learning och virtuella evenemang under ett och samma paraply. Plattformen gör det möjligt för kunderna att nå ut till resebranschen och media över hela världen med specifika marknadskampanjer, en strategi för flera länder eller en global kampanj.

Alla kampanjer är helt anpassningsbara till kundens customer interface och det användarvänliga gränssnittet i AVIAREPS Ecosystem gör att användaren enkelt kan justera flera designteman och komponenter. Användarna drar nytta av en enda inloggning och enkel tillgång till de webbläsarbaserade digitala marknadsföringstjänsterna, som tillhandahålls av toppmoderna teknikpartner för att säkerställa de bästa lösningarna i klassen.

Thomas Drechsler, COO Tourism på AVIAREPS: ”Vårt digitala ekosystem erbjuder enkel tillgång till en mängd olika digitala marknadsföringstjänster för resebranschen. Genom att samla webbseminarier, webbplatser, e-learning och virtuella evenemang under ett globalt paraply förenklar vi den digitala marknadsföringen och ökar den potentiella räckvidden för digitala marknadsföringskampanjer. Våra kompetenta lokala marknadsförings team på AVIAREPS hjälper kunden att utforma den perfekta kampanjen med lämpligt innehåll för kampanjen. Tack vare den användarvänliga designen och den webbläsarbaserade tekniken ger AVIAREPS Ecosystem alla möjlighet att marknadsföra sitt varumärke och sin produkt till en global gemenskap online – ingen teknisk expertis behövs! Vare sig det är en landningssida, en kampanjwebbplats, en presskonferens online eller en kurs för e-lärande: vårt digitala ekosystem med toppmodern teknik erbjuder den perfekta lösningen för alla. Vi är stolta över att utöka vår digitala tjänsteportfölj, som redan består av CRM- och kommunikationslösningar, och att lansera ett digitalt ekosystem som förenklar marknadsföring på nätet och integrerar tekniska lösningar i en enhetlig plattform.”

För mer information, besök webbplatsen för AVIAREPS Ecosystem eller kontakta oss via e-post.

Om AVIAREPS

AVIAREPS är världens ledande internationella representations-, marknadsförings- och kommunikationsföretag för varumärken inom flyg, turism, gästfrihet, mat och dryck. Företaget grundades i Tyskland 1994 med ambitionen att hjälpa kunderna att ta steget in på globala marknader, och företagets globala nätverk expanderar nu runt om i världen på sex kontinenter.

AVIAREPS tjänsteportfölj omfattar omfattande expertis inom representation och försäljning, marknadsföring och kommunikation, affärsutveckling, IT-lösningar och finansiella tjänster. Utöver sina väletablerade tjänster som General Sales Agent (GSA) och representation för marknadsföring av turism erbjuder AVIAREPS mer än 250 kunder stöd inom digital marknadsföring, reklam, PR, kriskommunikation, hantering av sociala medier, evenemangskoordinering och försäljning, webbdesign med mera.

För mer information om hur AVIAREPS påverkar var och hur resenärer väljer att spendera sin tid och sina pengar, besök www.aviareps.com. Håll dig uppdaterad genom att kolla in vårt nyhetsrum eller följ oss på Facebook, LinkedIn och Instagram.

För högupplösta bilder och logotyper vänligen kontakta oss.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Garpco Aktiebolags spridningsemission inför notering blev övertecknad

Published

on

By

Garpco Aktiebolag (”Garpco” eller ”Bolaget”) meddelar idag att intresset var stort för Bolagets emission om cirka 25,4 MSEK inför den planerade noteringen på NGM Nordic SME (”Erbjudandet”), vilken tecknades till cirka 116 procent. Erbjudandet omfattade högst 92 500 nyemitterade B-aktier i Garpco och teckningskursen i Erbjudandet var fastställd till 275 SEK per aktie. Preliminär första handelsdag för Bolagets aktier vid NGM Nordic SME är den 7 maj 2024, förutsatt slutligt godkänd ansökan.

Markus Strand, VD, kommenterar:

”Vi är mycket glada och stolta över det stora intresset för Garpco och hälsar samtliga nya aktieägare varmt välkomna. I och med noteringen på NGM Nordic SME förbättrar vi handeln av vår aktie samt ger oss större möjlighet att genomföra goda tilläggsförvärv.”

Emissionen i sammanfattning

Garpco har genomfört en emission inför den planerade noteringen på NGM Nordic SME. Erbjudandet omfattade högst 92 500 aktier till ett pris om 275 SEK, vilket motsvarar en emissionslikvid om cirka 25,4 MSEK före emissionskostnader. Teckningsperioden i Erbjudandet pågick under perioden 10–24 april 2024. Garpco avser att använda huvuddelen av emissionslikviden för att finansiera en satsning mot försvarsindustrin inom affärsbenet Polymera material genom organisk expansion i kombination med tilläggsförvärv, samt en offensiv marknadssatsning i affärsbenet Interiör och design med etablering av nya säljbolag i USA och Storbritannien. I affärsområde Industriverktyg sker en satsning organiskt i kombination med tilläggsförvärv i Sverige samt ökad export till Storbritannien. Resterande likvid kommer att riktas mot olika gröna investeringar i dotterbolagen för att minska koncernens beroende av fossila bränslen.

Slutligt utfall

Det övertecknade Erbjudandet innebär att samtliga 92 500 B-aktier emitteras, samtliga att betalas kontant. Det totala antalet aktier i Bolaget ökar därmed från 949 333 till 1 041 833, varav antalet A-aktier efter Erbjudandet fortsatt kommer uppgå till 180 000 och antalet B-aktier kommer uppgå till 861 833, motsvarande en utspädning om 8,9 procent av kapitalet i Bolaget (beräknat som antalet nya B-aktier till följd av Erbjudandet dividerat med det totala antalet aktier i Bolaget efter fulltecknat Erbjudande). Bolaget erhåller en emissionslikvid om cirka 25,4 MSEK före emissionskostnader, vilka förväntas uppgå till cirka 1,5 MSEK. Aktiekapitalet i Bolaget ökar från 949 333 SEK 1 041 833 till SEK.

Besked om tilldelning

De som har erhållit tilldelning kommer att meddelas om denna via sin respektive förvaltare. Aktier kommer att levereras så snart emissionen registrerats vid Bolagsverket. Likviddag är bestämd till den 30 april 2024.

Preliminär första handelsdag

Preliminär första handelsdag för Bolagets B-aktier vid NGM Nordic SME är den 7 maj 2024, förutsatt slutligt godkänd ansökan. Garpcos B-aktier planeras att handlas under kortnamnet GARPCO B och med ISIN-kod SE0001823352. A-aktierna i Bolaget kommer ej att tas upp till handel på någon organiserad marknadsplats.

Rådgivare

G&W Fondkommission är finansiell rådgivare till Garpco i samband med Erbjudandet och kommer att vara Bolagets Mentor på NGM Nordic SME. Aqurat Fondkommission AB är utsett emissionsinstitut.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecaller AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har idag publicerat sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023.

Rapporten finns tillgänglig för nedladdning på corporate.truecaller.com.

Den svenska årsredovisningen finns tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF) på Truecallers webplats.

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Denna information är sådan information som Truecaller är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecaller AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har idag publicerat sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023.

Rapporten finns tillgänglig för nedladdning på corporate.truecaller.com.

Den svenska årsredovisningen finns tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF) på Truecallers webplats.

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Denna information är sådan information som Truecaller är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.