Connect with us

Marknadsnyheter

Bonnierförlagen och Bauer Media inleder samarbete med podden ”Samtal om böcker” som första projekt

Published

on

Samarbetet rör Bonnierförlagens nya bokpodd ”Samtal om böcker” som distribueras via Bauer Medias poddplattform Podplay. Tillsammans vill företagen sprida läsglädje till alla bok- och litteraturintresserade lyssnare i Sverige.

– Bauer Media är med sin spetskompetens och stora erfarenhet inom produktion och distribution av podcasts en perfekt partner för oss när vi nu väljer att satsa större och bredare inom ljud. Det händer mycket i ljudlandskapet och vi vet att vi tillsammans med Podplay hela tiden kommer att ligga i framkant, säger Jenny Bjuhr Berggren, CMO på Bonnierförlagen.

Det redaktionella innehållet i podden skapas av Bonnierförlagen medan Bauer Media utöver distribution ansvarar för annonsförsäljning samt stöttar marknadsföring av podden. På sikt är ambitionen att de båda parterna tillsammans också ska utveckla fler poddar om läsning, böcker och litteratur.

– Bonnierförlagen sprider berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar, de bästa och största poddarna gör samma sak. Ett samarbete mellan oss på Bauer Media som kan ljudunderhållning och Bonnierförlagen som har bra content, är helt enkelt en ”perfect match”, säger Henrik Funke, Produktchef Podplay.

”Samtal om böcker” är en podd från SelmaStories, Bonnierförlagens läsarplattform för alla som gillar engagerande läsupplevelser. Podden gästas av aktuella författare, förläggare och annat bokfolk som intervjuas av programledare Lisa Tallroth.

Ett nytt avsnitt av podden släpps varje lördag, men lyssnare på Podplay – som är en kostnadsfri plattform – kan ta del av avsnittet innan alla andra, redan på fredagen. Det första avsnittet, vilket innehåller ett samtal med författaren Alex Schulman, finns tillgängligt på Podplay nu.

För mer information, kontakta:
Rickard Andersson, PR-ansvarig, Bonnierförlagen, 076-695 83 47, rickard.andersson@bonnierforlagen.se         
Elin Rösiö, Brand Manager Podplay, 070-835 25 38, elin.rosio@bauermedia.se 

Om Bonnierförlagen
Bonnierförlagen är Sveriges ledande förlagshus. Vår vision är att sprida berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar. Vi har en tillgänglig utgivningskatalog på drygt 17 000 utgåvor, varav drygt 11 000 är digitala. 2021 ger Bonnierförlagen ut cirka 600 nya titlar. I Bonnierförlagen ingår Albert Bonniers Förlag (med imprints Gondol och Panache), Bazar Förlag, Bokförlaget Forum (med imprints Bonnier Fakta och Lovereads), Bokförlaget Hedvig, Bokförlaget Max Ström, Bonnier Audio, Bonnier Bookery, Bonnier Carlsen, Bonnier Pocket, Fenix förlag, Månpocket, Reseförlaget, Romanus & Selling samt Wahlström & Widstrand. I Bonnierförlagen ingår också Bonniers Bokklubbar och agenturen Bonnier Rights.

Bauer Media Sverige 
Bauer Media Sverige underhåller mer än 5 miljoner lyssnare varje vecka och vi når med det hela 50% av den svenska befolkningen. Vi berikar vardagen för våra lyssnare och aktiverar våra kunder regionalt eller över hela Sverige genom Sveriges största radiostation Mix Megapol, samt Rockklassiker, NRJ, Vinyl FM, Lugna Klassiker, Retro FM och Svensk Pop. Dessutom lyssnar 1 miljon av dem online och on demand på Podplay och Radioplay – våra plattformar för tusentals populära podcasts och digitala hem till våra stationer.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.