Bra start för Speqtas AI-motor för Google Shopping

| 30 mars, 2020 | 0 kommentarer

30 MARS 2020

Pressmeddelande

Ett 20-tal större e-handlare har nu anslutit sig till Speqtas nylanserade AI-motor Shopello BidBrain™ – en viktig komponent i Speqtas nya affärsstrategi.

Shopello BidBrain™, en tjänst som gör att e-handlare endast betalar för klick som leder till köp, har blivit extra aktuell när e-handeln kommer ännu mer i fokus. På kort tid, sedan lanseringen i januari 2020, har ett 20-tal större e-handelsbutiker i Europa valt att ansluta sig till Shopello BidBrain™.

Speqtas vd Fredrik Lindros menar att detta är ett kvitto på att bolagets nya tjänst fyller en viktig funktion, inte minst när marknaden i stort går igenom omvälvande tider:

”Att e-handeln växer är ett faktum men i denna uppkomna situation växer vissa delar snabbare. När marknaden förändras gäller det att vara på tårna och hantera den komplexitet det innebär att köpa trafik. Vår AI-tjänst sover aldrig och arbetar med 100-tals parametrar samtidigt, det gör att e-handlaren aldrig budar fel, inte ens i turbulenta tider, utan endast betalar för den verkliga försäljningen.

Idag har hela Shopello över 3000 anslutna e-handelsbutiker fördelat över 17 länder i Europa.

I samband med kvartalsrapporten i slutet av februari i år presenterades Speqtas nya strategi där två tillväxtområden identifierades: Jämförelsesajter (Content & Comparison) och Shopello (AdTech). I strategin för Shopello ingår att framöver främst satsa på större e-handelsbutiker, i stället för att främst nå hög kvantitet. De nytillkomna butikerna till Shopello BidBrain™ är just större nätbutiker som i snitt har en omsättning på över 1 miljard svenska kronor.

”Speqta har utvecklat en unik tjänst i Shopello BidBrain™ som efterfrågas brett av de stora e-handlarna. Sedan lanseringen i början av januari i år har vi sett att intresset har ökat stadigt och vi får återkommande positiv feedback från våra kunder. Shopello BidBrain™ ger oss goda möjligheter att flytta fram vår position i Europa,” avslutar Fredrik Lindros. Shopello är idag är en premium CSS partner till Google. Läs mer här https://shopello.net/

För mer information, kontakta:
 
Fredrik Lindros
VD Speqta AB (publ)
[email protected]
+46 723 10 66 66
 
Om Shopello
Shopello är en marknadsföringsplattform som hjälper e-handlare och mediebyråer att optimera annonsering och försäljning genom AI-baserad spjutspetsteknologi.

Om Speqta
Speqtas erbjuder de bästa prestationsbaserade lead genererings-plattformarna med hjälp av data och AI, och ska växa organiskt samt via förvärv på nya och befintliga marknader. Bolaget har två affärsområden, Speqta AdTech (Shopello) samt Speqta Content & Comparison. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm under namnet “speqt”. Bolagets Certified adviser är Västra Hamnen Corporate Finance AB, telefonnummer: +46 40 20 02 50 e-mail: [email protected]

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *